گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)
 

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

طرفداران  خودروهای کلاسیک می دانند که برخی از مدل ها "خاص" هستند. همه ما در طول روز از خودروهایمان برای رفتن به سر کار، رساندن بچه ها به مدرسه و حمل و نقل لوازم مختلف استفاده می کنیم. خودروهایی که کار راه انداز و قابل اطمینان هستند، البته بیشتر اوقات حوصله سربر هستند. از طرفی برخی خودروها چیزی بیشتر از حمل و نقل برای ارائه به ما دارند. ماشین هایی که نماینده نهایت زیبایی این صنعت هستند و بیشتر افراد آن ها را معجزات مهندسی می دانند. خودروهایی که تجمل و سرعتشان را باید ستود.

از زمانی که انسان رانندگی با اتومبیل را تجربه کرد، این دست خودروها هم وجود داشتند. در تمامی سال ها همیشه شرکت هایی وجود داشته اند که برای پیشرف صنعت خودروسازی این سوال ها را از خود می پرسیدند، چقدر می توانیم این خودروها را سریعتر کنیم؟ تا چه اندازه بهتر می شوند؟ هر دوره تاریخی بهترین های خود را داشته است. این دوره ها معرف نام هایی مانند بنتلی، بوگاتی و فراری بوده اند.

بسیاری از این مدل های خاص در تعداد محدودی ساخته شدند و از این تعداد، بسیاری در گذر تاریخ گم شدند. تنها تعداد انگشت شماری از این مدل ها هنوز وجود دارند، مدل هایی که در زمان خود رکورد شکن و خوش فرمان بودند. شما هم می توانید مالک این مدل ها باشید، که البته به قدرت خریدتان بستگی دارد. یک فرد معمولی حتی به فکر خرید خودرویی 100,000 دلاری نمی  افتد، جالب اینکه برخی حاضر به پرداخت میلیون ها دلار برای خرید یک ماشین می شوند. اما چرا این همه هزینه می کنند؟

در ادامه با ما باشید تا نگاهی به 10 خودروی گران قیمت کلاسیک و تاریخچه آن ها بیاندازیم.  این مقاله در دو قسمت در 1Car قرار می گیرد، امروز رتبه 10 تا 6 این لیست را بررسی می کنیم.

 

10. Ferrari 250 LM 1962

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

             مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
          LM 250 32 6.9 میلیون دلار

با ورود به دهه شصت میلادی فراری قصد داشت تغییری در موتور خودروهای مسابقه ای ایجاد کند، آن ها با تولید 250 LM  جای معمول موتور خودرو را از جلو به قسمت میانی منتقل کردند. موتور مدل تستا روزا در قسمت میانی خودرو قرار گرفت. این مدلی بود که از نسخه آزمایشی خودروی "250" شرکت فراری به تولید رسیده بود.

این خودرو که توسط "پنین فارینا" طراحی شده، برای مسابقات گرند تورینگ ساخته شده بود. اما شرکت فراری هرگز از 250 LM در مسابقات گرند تورینگ استفاده نکرد و تنها 32 دستگاه از آن را روانه بازارکرد. این تعداد معدود، در رده خودروهای آزمایشی به رقابت پرداختند. اتفاقی که آمریکایی ها را برای سلطنت در مسابقات گرند تورینگ، به فکر ساخت شلبی انداخت.

البته این مدل در مسابقات موفق بود و در آن زمان از آخرین قهرمانی فراری در مسابقات لمان دفاع کرد. فراری LM 250 1962 در بین کلکسیون داران به دلیل تولید بسیار کمش از محبوبیت بالایی برخوردار است. در یک حراجی در سال 2008 این خودرو به مبلغ 6.9 میلیون دلار به فروش رسید.

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

 

9. Shelby Daytona Cobra Coupe 1965

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
Daytona Cobra Coupe 6 7.25 میلیون دلار

"شلبی کبرا" دو کلمه ای که نیازی به توضیح ندارند، اما شلبی دی تونا کبرا کوپه داستانی تاریخی پشت سر دارد. مدلی که زاده اشتیاق وصف ناپذیر آمریکایی ها برای پایان دادن به سلطه رقبا در مسابقات گرند تورینگ قهرمانی جهان بود. مهندسین این شرکت یک کوپه سفید و آبی از مدل کبرا ساختند که موتور V8 شرکت فورد را در قلب خود جای داده بود. این مدل سرانجام تنها مدل آمریکایی نام گرفت که توانسته یک فراری را در مسابقات جهانی شکست دهد.

چهار دستگاه از این مدل در سال 2009 به حراج گذاشته شد که هر کدام به مبلغ 7.25 میلیون دلار به فروش رفتند. این رکورد تا به امروز به عنوان بالاترین مبلغ پرداختی برای یک خودروی آمریکایی در حراجی به جا مانده است.

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

 

8. Rolls-Royce 10 HP 1904

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

           مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
         10 HP 17 7.3 میلیون دلار

تصور اینکه زمانی موتورها در تاریخ صنعت خودروسازی تنها 10 اسب بخار تولید می کردند بسیار سخت است، اما اوایل قرن بیستم همین 10 اسب بخار تولیدی برای انجام کارهای محوله کافی بوده است. دو کمپانی "رولز" و کمپانی "رویس" برای ساخت مشترک 17 دستگاه از این اتومبیل های اولیه دست به کار شدند. موتور فروتن این اتومبیل، دو سیلندری و 1.8 لیتری بود. این اتومبیل هم مانند اتومبیل های دیگر آن زمان، سنت ساخت اتاق هایی شبیه به کالسکه را دنبال می کرد، تنها با این تفاوت که فرمان داشت و خبری از اسب نبود. این مدل چراغ های برنجی بزرگ و اسپک های چوبی داشت و بوقی در آن تعبیه شده بود که بیشتر شبیه ساز موسیقی بود.

رولز-رویس 10 اسب بخاری در سال 2004 به قیمت 7.3 میلیون دلار فروخته شد، این رولز-رویس قدیمی ترین مدل رولز-رویس موجود است. شماره شاسی آن (20154) در دهه 30  قرن بیستم میلادی به روز شد اما در دهه 50 میلادی باز هم به مشخصات اولیه اش بازگردانده شد. رولز-رویس 10 اسب بخاری برای در امان ماندن در مزرعه ای پنهان شده بود، مثل بسیاری از خودروهای قبل از جنگ جهانی دوم.

با اینکه می دانیم 10 اسب بخار قدرت زیادی نیست، اما هیچ چیزی نمی تواند نام این رولز-رویس را از تاریخ پاک کند.

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

 

7. Mercedes-Benz 38/250 SSK

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

          مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
      38/250 SSK 30-35 7.4 میلیون دلار

این مرسدس بنز خاص، تاریخچه بسیار جالبی دارد. خودرویی که کوتاه تر و کوچک تر از بسیاری از رقبای بزرگش می باشد. عبارت SSK مخفف سوپر اسپرت کورز (کورز در زبان آلمانی به معنای کوتاه است).

این آخرین مدلی بود که "فردیناند پورشه" برای شرکت مرسدس بنز طراحی کرد، فردیناند بعد از آن تصمیم به تاسیس شرکت خودروسازی پورشه گرفت. مدل SSK شاید به نظر کوچک می رسید اما قلب تپنده اش بزرگ بود، نیروگاهی 7.1 لیتری و سوپرشارژ.

در سال 1941 یک مرد انگلیسی با شخصیت و کلکسیون دار پرقدرت خودرو، با نام "جورج میلیگن" یازدهمین صاحب این مرسدس بنز شد. میلیگن تا پایان عمرش در سن 94 سالگی مالک این خودرو ماند. جالب اینجاست که طی این همه سال تقریبا تمامی قسمت های خودرو همان قسمت های اولیه بودند و هیچ زمانی ترمیم نشدند. در طی این 75 سال تنها یک بار مخزن روغن موتور آن تعویض شد.

 

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

 

6. Bugatti Type 57SC Atalante 1937

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

          مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
      57SC Atalante 11 7.9 میلیون دلار

اتومبیل های ساخت شرکت بوگاتی در مسابقه دادن بسیار موفق بوده اند، اما این شرکت چند خودروی جاده ای جالب هم ساخته است. یکی از مدل هایی که چشم خیلی ها را به دنبال خود کشانده 57SC  آتالانت است. خودروی بسیار غیرمعمول که سقف و سپرهایی منحنی شکل به سمت پایین و قطعات بدنه پرچ شده دارد. تنها 11 عدد از این مدل ساخته شد که هیچ کدام از آن ها دقیقا شبیه به دیگری ساخته نشد. SC نسخه کامل شده مدل 57 است. این اتومبیل از موتور 8 سیلندر خطی سوپرشارژ  3.3 لیتری بهره می برد که 170 اسب بخار نیرو تولید می کرد. مدل SC در مقایسه با 57 های دیگر، دارای یک شاسی جدیدتر بود که به آن فرمان پذیری و تعادل بسیار بهتری بخشیده بود. بسیاری این مدل را اولین سوپر ماشین تولید شده می دانند.

در مراسم سال 2008 "ساحل پبل"، یکی از این 11 بوگاتی تولید شده با قیمت تقریبی 8 میلیون دلار به فروش رسید.

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

رقم های پرداختی برای جذاب ترین خودروهای تمامی دوران صنعت خودروسازی را خواندید، خودتان را جای  سرمایه داران طرفدار خودروهای کلاسیک بگذارید، شما کدامیک از این ماشین ها را انتخاب می کردید؟ اصلاً به نظرتان حفظ این خودروها اهمیتی دارد؟


منابع

Howstuffwork

برچسب : کلاسیک , گرانقیمت , تاریخ , حراجی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

کاوس فروتن
0

خیلی خیلی عالی دستتون دردنکنه
03:27  1394/11/25
گزارش
پاسخ دادن
حیدر
5

اینارو ولش کن اون بوگاتی مدل 1937 سوپر شارژر داشته فکر کن سال1937.........این یعنی ما الان در حد سال 1937 اونا هم نیستیم......
00:33  1392/02/30
گزارش
پاسخ دادن
saman
0

in ke chizi nist on moghe asbe bokharesh az mashinaye ma ham bishtare
20:45  1393/05/27

گزارش
اکبری
0

قسمت دوم ببینم یکی مخرم
10:25  1391/11/24
گزارش
پاسخ دادن
1Car
3

لیست گران قیمت ترین‎ها شامل 10 ماشین می‎شود، منتظر قسمت دوم باشید.
11:47  1391/11/21
گزارش
پاسخ دادن
گویبان
0

ببخشید ولی یه فراری ۲۵۰ ۱۲ میلیون فروش رفت سال ۲۰۰۸ بود فکر کنم
10:50  1391/11/21
گزارش
پاسخ دادن
farid
4

perfect
23:44  1391/11/20
گزارش
پاسخ دادن
behnam
5

چقدر خوشگلن مخصوصا اون اخریه مشکیه 57SC آتالانت
22:15  1391/11/20
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احسان پلاس : دوستان من دیگه ۱۰۰ بار زنگ زدم اینا وعده الکی هستش ده روز یک ماه که اینا میگن فقط امیدمون باید به خدا باشه هیچ معلوم نیست کی ماشین ما رو بدن بیخودی اعصاب خودتون بهم نریزید فقط سعی کنید نذارید کسی پولش بریزه حساب این دزدها کلاه بردار من ۴ ماه به زنو بچم میگم این هفته میدن هفته بعد میدن شدم چوپان دروغ نعلت خدا بهشون
میلاد : واقعا خیلی بده تازه با خنگ بودن و صدای زیادش کنار آمده بودم که امروز از یک نیسان با ۶۰ تا سرعت نتونست سبقت بگیر دنده عوض نمی‌کرد گشتاور موتور هم مشکل خورد خیلی نا امید کنندس 😓
اردیبهشت : من ۲ اردیبهشت هستم فاکتور بشم اعلام میکنم
خیری : ایران خودرو تعطیل شد تا شنبه
تارامادران۳۰روزه : سلام خب خدارو شکر امروز از مردادی هارو انگاری شروع کردن به فاکتور شدن. از تارا دستی فروش فوری واریزی مرداد آیا کسی فاکتور شده!؟
اردیبهشت : فعلا خبری نیست همش میگن تا ۳۱ فروردین فاکتور شده
شاهین جی : تکمیل وجه دوم و سوم اردیبهشت کسی فاکتور شده یا نه؟
زارع : مبارکت باشه درسا خانوم
شاهینG دنده ایی : دوسال پیش سامانه یکپارچه ثبت نام کردم تحویل زمستان 403 خورد که سایپا بعد افزایش قیمت بلافاصله پیامک واریز کل مبلغ رو بهم داد 13آذر 1403 کل مبلغ شاهین حدود 600میلیون واریز کردم که 90روزه تحویل بدن الان برج پنج 1404هم داره تموم میشه خبری نیست بی شرفا دارن با پولامون کاسبی میکنن ، مگه پول حرام درآوردیم که اینجوری سرمون کلاه میزارن کسی هم نیست یقه شون رو بگیره همه باهم شریکن وگرنه یکیشون لب باز میکرد که به داد این مردم بیچاره برسید شهریور ماه نمایشگاه داشته باشه میرم اونجا اعتراض خودمو میکنم بخدا کلی طلا داشتم توی قیمت پایین فروختم ثبت نام کردم امروز ماشین رو بدن بازم تو ضررم ، خدا لعنتتان کنه ، بخدا دارن همه ماشین های تولیدیشنو تو بازار آزاد میفروشن
علی شاهین جی آذرماه : منظور از اسفند ماهیا همونایی هستن که تو آذر ماه پرداخت کردن و تو اسفند باید فاکتور میشدن ، بطور مثال واریزی ۱۳ آذر میشه فاکتورای ۱۳ اسفند که متاسفانه بعد از ۵ ماه هنوزم تو تاخیرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : نه داداش 25دی
پیش فروش 3/403تکمیل وجه11اسفند : خداااا ازدهنت بشنوشه خداکنه همین 11اسفندروفاکتورکنن لامصب ییک ماهی میشه ک10اسفندروفاکتورکردن شانس گندمون فقط یک روز،یازدهم ازپیش فروش مونده
اطلس جی اسفند1403 : محل تجمع
پیش فروش 3/403تکمیل وجه11اسفند : واریزاولت 6اسفندبوده؟!؟!؟
اشکان دانایی : سلام در جواب سوال دوسته عزیزمون این ماشین تازه اومده و کارکرد بالای بالا ندارند من توی شهرمون و کسایی که میشناسم که این موتور رو دارند هنوز خرابی واشر ندیدم اشکالاتی برقی رو زیاد دیدم باید بهش زمان داد بعضی ها میگن روی 5 هزار بعضی ها میگن روی 35-80 و بعضی ها میگن کارکرد 135 تا 160 هستند هنوز واشر نزده من چیزی رو دارم ازش میگم اینجا فضای مجازیه و همه حرفی زده میشه باید دید و بعد نظر داد در کل شانسیه بستگی به شانس خودت داره
پیش فروش 3/403تکمیل وجه11اسفند : مال ماپیش فروش واریزاول برج 3سال 403تکمیل وجه 11اسفند403هنوزفاکتورنشده میگن پیش فروش های برج 3 تا10اسفندفاکتورشده،پیش فروش برج 3تا11اسفنده کلن ینی یک روزک ماباشیم مونده وامونده
شیما : آقا مصطفی خیلی خیلی ممنونم از راهنمایی و پاسخ مناسبتون امیدوارم به زودی سوار بر ماشینتون بشین
سورن 4 تیر : از اونجایی ک خودم فاکتور شدم و الان حمل شده باید ب اونایی ک منتظرن فاکتور بشن بگم حداقل 40 روز تاخیر تا فاکتور بشه و 50 روز تا تحویل بگیرین میشه.من بعد 41 روز تاخیر فاکتور شدم 4.4 تحویلم بود..5،15فاکتور شدم یروز بعدش پلاک.بعد 6 روزم ک امروز میشه حمل شده.اگه فردا پس فردا ک ایران خودرو تعطیل نباشه ک تحویل میگیرم وگرنه هم میمونه واسه اول هفته.انشالله ک صحیحو سالم برسه دستمون❤
تبدیلی شهریور : طرح عادی بودی اقا رضا؟ طرح عادی 17دی مگه ثبت نام نبود من 17دی ثبت نام کردم طرح عادی تحویل شهریور بعد 16تیر تبدیل زدم به تک 17تیر سخامو اوکی کردم هنوز خبری از فاکتور نیست
ایمان : به 2 عامل بستگی داره کدوم شهری راننده ماشین حمل خودرو نره دنبال تفریح ما همسایمون میره بار میزنه میاد ماشین میذاره توی کوچه