ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

 

ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

 
استراتژی سایپا، توسعه و تولید محصولات جدید با آلایندگی کم، قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و قابل رقابت است. در همین راستا روابط عمومی سایپا متن زیر را به عنوان استراتژی بلند مدت این شرکت منتشر کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.
 
شرکت سایپا در سال 1344 با سرمایه اولیه 160 میلیون ریال با نام «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تأسیس گردید. در تاریخ 15 اسفند ماه 1345 به ثبت و دو سال بعد به مرحله بهره‌ برداری رسید.
 
توسعه محصول جدید به عنوان رویکردی نوین درکاهش ریسک های تصمیم گیری برای مدیران مفید است. هدف از توسعه محصول ،پاسخ به نیاز مشتریان، سازگاری با شرایط بازار، تغییرات محیطی، افزایش سود، رضایت مشتریان و مقابله با سیاست های رقبا است.
توسعه و تولید محصول جدید و تجاری سازی موفق در بازار با محصول بهبود یافته باعث کوتاه تر شدن منحنی عمر محصولات قدیمی و جایگزینی خودروهای به روز خواهد شد. امروزه تولیدکنندگان برای ایجاد ارزش افزوده در مشتریان و ترغیب به خرید در آنها، باید در تمایز و تمرکز بر بازارهای خود یا در توسعه بازارها انعطاف پذیری مناسبی با تکیه بر استراتژی توسعه محصول داشته باشند.
در فرایند توسعه محصول از ایده یابی تا عرضه محصول به بازار، بیشترین اثر مربوط به عامل تیم توسعه محصول است. عوامل زیادی در تصمیم گیری مدیران در فرایند توسعه محصول دخالت دارند این عوامل به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند که می توان به شاخص هایی مانند: تشکیل تیم، ایجاد انگیزه در کارکنان تیم، غربال ایده ها و تحت نظر گرفتن سیاست گذاری رقبا ـ که از برنامه های مدیران در این فرایند است ـ اشاره کرد.
 
 
گروه خودروسازی سایپا در دوره جدید با رویکرد تحول در توسعه محصول با شتاب بیشتری به این مقوله مهم در صنعت خودرو توجه می کند به نحوی که مدیرعامل سایپا در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو اشاره کرد که سایپا همواره به تولید محصول اقتصادی که با توان خرید مردم سازگاری داشته باشد، معروف است و از مذاکره با یک خودروساز خارجی برای تولید محصولی جدید با قیمت مناسب وکیفیت بالا خبرداد که این خبر محسن جهرودی را می توان نقطه عطفی در آغاز حرکت رو به جلوی سایپا در توسعه محصول قلمداد کرد.
 
همچنین ایشان در بخش هایی از صحبت های خویش مواردی مانند اقتصادی بودن و کیفیت داشتن محصولات جدید سایپا را مورد تاکید قرار داد که خبر خوشحال کننده ای برای مردم است از این جهت که خودروسازان داخلی با خودباوری و تلاش فرزندان و متخصصان و مدیران این مرز و بوم در مسیری قرار گرفته اند که مى توان بیش از گذشته به آینده صنعت خودروی داخلی و به ویژه سایپا امیدوار بود.
 
در همین راستا سایپا معتقد است که رویکرد مدیرعامل این مجموعه تاکید بر کیفیت و همزمان اقتصادی بودن محصولات است و از این منظر یکی از مزیت های رقابتی سایپا علاوه بر کیفیت محصولات، این است که محصولات این شرکت با توان خرید مردم سازگاری دارد و این رویکرد منجر به تولید و عرضه انبوه خودروی با کیفیت کوییک در آینده ای نزدیک شده است و تولید و عرضه محصول رقابت پذیر و باکیفیت، محور اصلی توسعه محصول در سایپا است که باید منتظر ماند تا خودروهای جدید این خودروساز وطنی را در خیابان های کشورمان ببینیم.
 
آنچه در سطور بالا خواندید، استراتژی رسمی سایپا برای تولید خودروهای آتی این شرکت است که احتمالا مقدمه ای برای عرضه رنو کوئید توسط سایپا نیز محسوب می شود.
 
اما عجیب آنکه علیرغم تاکید مکرر بر کیفی بودن خودروهای تولیدی در عین قیمت گذاری آن ها، تاکنون شاهد بهبود کیفی وسیعی در خودروهایی چون تیبا و پراید نبوده ایم و قیمت گذاری سایپا کوییک با قیمتی بین 32 تا 42 میلیون تومان نیز کلیه امید ها برای قیمت گذاری رقابتی را نیست و نابود کرده است.
با این حساب مشخص نیست مدیران سایپا دقیقا بر چه اساسی چنین استراتژی دور از واقعیتی را برای شرکت تحت مدیریت خود ابلاغ می کنند؟
 
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سایپا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

سامان
1

زنده باد. بالاخره یک نفر آگاه و مطلع پیدا شد و یه نظر درست داد. مردم در فقر بسر میبرند و مسئولین بفکر سود بیشتر
04:31  1397/01/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی اطلس سفید : سلام.اطلس یا کوییک؟؟؟
رضا : اطلس سفید مشکی طرح مادران واسه همین زود میدن
ح : سلام شک نکنید برای پول گرفتن دعوتنامه را میفرستن بعد تکمیل وجه میگن ماخبرنداریم
لیدا : من که زنگ زدم و گفتم بنده خدا اپراتورشم دهنش باز مونده بود و گفت حتما پیگیری میشه... ترئخدا بقیه هم زنگ بزنید تو اخبار بگن حداقل یه مسول پیگیری کنه
ح : سلام دوستان عزیز لطفا هرکی طحویل گرفت لطفاخبر بدین ممنون این هم یک تجربه ای بود برای مردم
اطلس بهمن : آقا رضا بسلامتی ماهم طرح مادران هستیم ایشالا واریزی دوم چقد پول ریختی
رضا a5 مشکی : سلام.دوستانی که با کرمان موتور تماس میگیرن همین شماره 02142724 داخلی 7 و بعد داخلی 3 رو میگیرن؟ من که هر چی این چند روزه زنگ میزنم به این شماره بعد گرفتن داخلی فقط بوق آزاد میخوره و کسی پاسخگو نیست.
علی : سلام لطفا از تجربه رانندگی بگید از معایب خودرو بگید
اطلس 30مرداد : سلام دوستان تنهاامیدهمین162تماس بگیریدداخلی4بزارید رسانه ایی شه بلکه فرجی بشه به ماشینامون برسیم یه تماس گرفتن بهتراز دست رو دست گذاشتنه که
فربد : البته شاید چون خودروی دوستمون رنگ مشکی هست هنوز فاکتور نشده. خودروی ما سفید سقف مشکی هست. احتمالا اطلسهای رنگ سفید با سقف مشکی تا تاريخ ۲۸ مرداد فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد رضا : موضوع شکایت باید چی انتخاب کنیم؟!؟
ملیحه 207 ارتقاع یافته : حد اقل 2 ماه بعد
آبتین : رانا پلاس تا چه ماهی دعوت نامه واریز وجه اومده؟
پروین‌ساراجون : دوستان‌آدرماهیها‌مبلغ‌دعوتنامه‌چقدربودبراتون‌منم‌دیماهیم‌میخوام‌بدونم‌،ممنون‌که‌جواب‌میدید.
جی ایکس آر ال : نمایندگی الکی سر مردم کلاه میزارن سریع تحویل میدن تازه آشنا هم هست مجبور شدم ماشینم بفروشم خدا میدونه اینا کی فاکتور بشن کی تحویل بدن اینجوری که من نظرات میخونم هنوز ثبتنامهای قبل از مهرماه تحویل نگرفتن
جی ایکس آر ال : سلام دوستان از طرح جوانی فروش فوق العاده مهرماه کسی فامتور شده؟
رانا : هنوز تحویل شهریور ندادن انشاالله 2 سال دیگه گیرتون می یاد
سعید x55 pro : شما بفرمایید کی ثبت نام داشتید و لیزینگی بوده ؟ من 3 آبان قراردداد 17 تایید لیزینگ و شماره شاسی خورده نمایندگی میگه تحویل برج 12خیلی هم اطمینان داده به تحویل امسال
سعید x55 pro : آقای نوری چه ماشینی؟ برای امسال هست تاریخ تایید لیزینگ میفرمایید لطفا و چه بانکی؟ وامتون واریز نشده ؟
X33 اتومات علی : دمت گرم با این طرز فکر مثبت و منطقیت