بررسی بی ام و X5 2013

بررسی بی ام و X5 2013

قبل از شروع باید بگوییم که پکیج M جدید برای بی ام و X5 مدل 2013 معرفی گردیده است که علاوه بر تغیرات ظاهری، باعث افزایش 15 اسب بخاری قدرت موتور در تیپ xDrive35i و 40 اسب بخاری در تیپ xDrive50i شده است. X5 جدید خود را در مسیرهای ناهموار و شرایط آب و هوایی سخت نشان می دهد. این خودرو در اصل یک کراس اوور جمع و جور لوکس با امکانات زیاد و کیفیت ساخت بالا است که سواری و هندلینگ بسیار خوبی دارد.

بررسی بی ام و X5 2013 بررسی بی ام و X5 2013
بررسی بی ام و X5 2013 بررسی بی ام و X5 2013

X5 خودروی شاسی بلندی نیست که با آن بتوانید به راحتی از پس عبور از رودخانه های عمیق و تپه های بلند بربیایید، ولی در عبور از مسیرهای آف رود نه چندان چالش برانگیز و در شهر و اتوبان شما را مایوس نمی کند. X5 2013 برای خانواده های پر جمعیت گزینه مناسبی نیست چون با داشتن ردیف سوم صندلی، فضای کلی اتاق از هم وطن خود بی ام و X3 فقط کمی بزرگ تر است. لازم به ذکر است قیمت X5 جدید از 47,500 دلار شروع می شود.

 

طراحی بدنه و امکانات

بررسی بی ام و X5 2013

بی ام و X5 یک کراس اوور لوکس پنج نفره است که در صورت سفارش صندلی های ردیف سوم، ظرفیت به 7 نفر افزایش می یابد.  این خودرو در پنج تیپ مختلف عرضه می شود که شامل: xDrive35i ،xDrive35i premium xDrive35i Sport Activity ،xDrive35d و xDrive50i می باشد. عبارت "xDrive" به این معنی می باشد که سیستم چهار چرخ محرک به صورت استاندارد در تمامی مدل ها وجود دارد و سه کاراکتر آخر بیانگر حجم موتور می باشند. البته X5 M روایتی منحصر به خود دارد.

بررسی بی ام و X5 2013 بررسی بی ام و X5 2013

امکانات استاندارد بر روی X5 جدید شامل: رینگ های 18 اینچی، چراغ های اتوماتیک و تطبیقی جلو از نوع زنون، چراخ های حرکت در روز، چراغ های مه شکن و برف  پاک کن های اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، تهویه مطبوع دونقطه ای، صندلی های جلوی برقی حافظه دار با قابلیت تنظیم در جهت، تودوزی از جنس وینیل، فرمان تلسکوپی، سیستم iDrive، بلوتوث، سیستم ارتباطی امدادی بی ام و، سیستم صوتی با 10 عدد بلندگو، رادیو HD و خروجی iPod و USB می باشد.

بررسی بی ام و X5 2013

در تیپ پریمیوم (Premium)، تیپ دیزلی (xDirive35d) و تیپ 5 لیتری (xDrive50i)، امکاناتی ازقبیل: سانروف پانوراما، آینه های جانبی اتوماتیک و الکتروکرومیک، سنسور پارک جلو و عقب، درب صندوق عقب برقی، شیشه های عقب دودی، گرم کن صندلی های جلو، تودوزی چرم و غربیلک فرمان قابل تنظیم به صورت الکتریکی به لیست فوق اضافه می گردند. البته بسیاری از این موارد به صورت سفارشی بر روی مدل پایه X5 قابل نصب می باشند. در تیپ اسپرت اکتیویتی (Sport Activity سیستم تعلیق اسپرت، رینگ های 20 اینچی، صندلی های اسپرت، غربیلک فرمان اسپرت، تودوزی به رنگ تیره و قابلیت دست یابی به حداکثر سرعت بالاتر نیز در دسترس می باشند.

بررسی بی ام و X5 2013

علاوه بر تمام موارد بالا، 4 پکیج دیگر نیز به صورت سفارشی قابل نصب بر روی این خودرو می باشد. پکیج موسوم به Convenience شامل: دوربین دید عقب و جلو، سیستم ورود بدون کلید، تهویه مطبوع چهارنقطه ای، پرده های عقب، سیستم مسیریاب و سیستم کنترل صوتی می باشد. پکیج Cold Weather نیز شامل مواردی از قبیل: فرمان گرم شونده، صندلی های عقب گرم شونده و شیشه شور چراغ های جلو است. پکیج Technology نیز مواردی شامل Head-Up Display، دوربین های جانبی و سیستم نوربالای اتوماتیک است. آخرین پکیج نیز با نام Luxury Seating نیز امکاناتی همچون صندلی های برقی جلو با قابلیت تنظیم در 14 جهت، تهویه و ماساژور صندلی را در بر می گیرد.

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی بی ام و X5 2013

XDrive35i دارای موتور شش سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر می باشد که توانایی تولید 300 اسب بخار نیرو و 406 نیوتن متر گشتاور دارد.  هر دو موتور 3 و 4.4 لیتری، به صورت استاندارد از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک بهره می برند. شتاب صفر تا صد در مدل های مجهز به موتور 3 لیتری، برابر با 6.4 ثانیه و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن 14 لیتر در یکصد کیلومتر است. xDrive50i نیز دارای یک موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 4.4 لیتر و مجهز به توربوشارژر دوگانه می باشد که توانایی تولید 400 اسب بخار نیرو و 610 نیوتن متر گشتاور دارد و می تواند در عرض 5.3 ثانیه، خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. میانگین مصرف سوخت این موتور نیز در هر صد کیلومتر به میزان 17 لیتر است. موتور دیزلی نیز شش سیلندر خطی 3 لیتری مجهز به توربو شارژر است که 265 اسب بخار نیرو دارد و شتاب 0 تا 100 آن 7.2 ثانیه می باشد.

 

ایمنی

بررسی بی ام و X5 2013 بررسی بی ام و X5 2013

تمامی مدل های بی ام و X5 2013، مجهز به سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز ضدقفل، خشک کن اتوماتیک دیسک های ترمز، ایربگ جلو و جانبی، ایربگ پرده ای و چراغ ترمز تطبیقی می باشند. در مواقع ترمز شدید، چراغ های عقب به صورت اتوماتیک چشمک می زنند تا رانندگان پشت سر را از خطر آگاه کنند. سیستم امدادرسانی کمکی BMW نیز به صورت استاندارد در تمام مدل ها در دسترس است که به صورت اتوماتیک، راننده را از احتمال وقوع تصادف باخبر می کند  و در مواقع سرقت خودرو را مکان یابی می کند. هم چنین در صورت وقوع تصادف نیروهای امدادی را به محل اعزام می کند. موسسه ایمنی بزرگ راه ها نیز به X5 جدید بالاترین سطح امتیاز (Good) را در آزمایشات برخود از جلو و طرفین داده است.

 

طراحی داخلی و ویژگی های کابین

بررسی بی ام و X5 2013

مثل تمام محصولات BMW، داخل X5 زیبا، بادوام و بسیار با کیفیت است. صندلی های جلو برای هر جثه ای کاملاً مناسب و راحت است. البته کار با ادوات سیستم iDrive کمی پیچیده است ولی در کل چیدمان دکمه ها خوب و ارگونومیک است.

بررسی بی ام و X5 2013 بررسی بی ام و X5 2013
بررسی بی ام و X5 2013 بررسی بی ام و X5 2013
بررسی بی ام و X5 2013 بررسی بی ام و X5 2013

ارتفاع کفی صندلی ردیف دوم تا کف خودرو کم است و این باعث آزار افراد قد بلند در مسافت های طولانی می شود. ردیف سوم صندلی ها نیز عملاً برای کودکان مناسب است چون فضای بسیار کمی دارد. ولی در صورت جمع کردن صندلی های ردیف دوم و سوم، فضای بار خوبی را در اختیار مالک قرار می دهد.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی بی ام و X5 2013

بی ام و X5 2013 در کلاس خود از بهترین کیفیت سواری و هندلینگ برخوردار است. شاید خودروهای رقیب در این کلاس، قابلیت های آف رود بیش تری را در اختیار شما قرار بدهد ولی X5 سواری اسپرت و دل نشین یک بی ام و را به شما ارائه می دهد. قدرت موتور بالا است و راننده را در شتاب گیری های ناگهانی مایوس نمی کند. فقط تنها ایرادی که در این قسمت می توان به فرمان خودرو ایراد گرفت که در مواقع گردش درجا و پارک کردن کمی سفت است. در کل باید از X5 2013 به عنوان خودرویی زیبا، پرقدرت و با هندلینگ عالی یاد کرد که اگر مالک آن بشوید، تا مدت زیادی دل زده نخواهید شد.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی بی ام و X5 2013


منبع

Edmunds

برچسب : بی ام‌ و , X5 , شاسی بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: M_AJ
2

من به شخصه X6 رو بیشتر میپسندم
20:05  1392/07/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد