خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
سريال تكراری توقف شماره گذاری خودروهای ساخت داخل
1396/10/11
11:00
سريال تكراری توقف شماره گذاری خودروهای ساخت داخل
اصولا سازمان ملی استاندارد که وظیفه تنظیم مقررات کیفی برای تولیدات و واردات را بر عهده دارد بر اساس آنچه در رشد استانداردهای کیفی دنیا بویژه اروپا رخ میدهد نسبت به تدوین مقررات داخلی اقدام میکند. اگر چه مقررات مطروحه به جهت سالم سازی محصولات و ایمنی مصرف کنندگان داخلی و نیز با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی تدوین میگردد اما اصولا از آنجاییکه شرایط صنعت و اقتصاد صنعتی جمهوری اسلامی ایران چندان با سطح کیفی استانداردهای دنیا تطابق ندارد لذا همواره بین این دو نهاد یعنی سازمان ملی استاندارد و شرکتهای خودروسازی چالشهای مداومی بوجود میاید.
بازار و صنعت خودروهای داخلی را مانند استخری تصور کنید که هیچگونه آب روندهای نه به آن وارد میشود و نه از آن خارج میشود که اگر هم ورود و خروجی دارد آنقدر اندک است که میتوان از آن چشم پوشی کرد. اگر این استخر از شرایط ایده آلی برخوردار باشد طبیعی است که اِلمانهایی نظیر دانش فنی طراحی خودرو، نوسازی تجهیزات وماشین آلات، بهینه سازی نیروی انسانی، تامین قطعات با کیفیت وبسیاری دیگر از الزامات مورد نیاز این صنعت بایستی به این استخر فرضی وارد و محصولات با کیفیت و قیمت رقابتی بایستی از خروجی این استخر به خارج از آن (منظور خارج از کشور است) صادر گردند. در حالیکه مجموع شرایط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به صنعت خودروسازی اجازه چنین تعاملی نمیدهد. نتیجه چنین وضعی عدم امکان برخورداری خودروسازی ایران از پلت فرمهای بروز جهت جایگزینی با پلت فرمهای قدیمی نظیر پراید و ۴۰۵ میباشد. نه دانش فنی تولید پلت فرمهای بروز را داریم و نه اصولا از بازارهای صادراتی برخورداریم که هزینههای طراحی و تولید پلت فرم را توجیه نماید. از طرفی نقدینگی این صنعت آنچنان بالا نیست که توانائی نوسازی تجهیزات و ماشین آلات چه در خودروسازیها و چه در قطعه سازیها وجود داشته باشد.
دولتی بودن بیش از ۹۰ درصد این صنعت نیز مزید بر آن علت است که اصولا بتوان بر روی بهره وری نیروی انسانی و سایر منابع هرگونه فعالیتی را به ثمر نشاند. با این وجود تضمین رعایت استانداردها یا عملا امکانپذیر نیست و یا باید به زمانی دیگر وعده داد. اتفاقی که معمولا در پس هر تدوین و رسیدن زمان رعایت هر الزام رخ میدهد.
چه باید کرد؟
اگر قرار است توسعهای در خودروسازی ایران رخ ندهد و اگر سیاست دست بردار این صنعت نیست پس دو راه بیشتر نداریم یا واردات را محدود نکنیم و یا به سطح پایینی از استانداردها که توانائی تامینش را داریم اکتفا کنیم. بیش از این اما، نیاز به تحولاتی است که کوچکترینش کوتاه شدن دست مدیران دولتی از سر این صنعت است. بماند که برای بهبود فضای کسب و کار چه باید کرد، برای بهرهمندی از بازارهای صادراتی به چه ابزاری نیاز داریم و برای جذب دانش فنی و سرمایه خارجی باید به کدام شرایط رقابتی نزدیک شد. رعایت الزامات استاندارد نیاز به سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاری از جایی که شاخصهای اقتصادیش ناپایدار است و قوانین حوزه کسب و کارش هم همینطور، گریزان است. قطعا فشار بر خودروسازان بیش از آنچه در تواناییهای فعلیشان نهفته باعث میشود خلاقیتهای ایرانیشان بیش از این گُل کند بطوریکه برای رسیدن به هدف شاخصهای استاندارد از روشهای غیر معقول بهره برند. آنوقت نه تنها استاندارد نداریم که فکر میکنیم داریم، مانند آن خدا بیامرزی که سیم ترمزماشینش را بریده بودند در حالیکه فکر میکرد ماشینش ترمز دارد و در پس پیچی سقوط کرد و به رحمت خدا رفت.
پس مراقب باشیم با آدرس دهی غلط، صنعت خودرویمان را به رحمت خدا نفرستیم.
منبع
خودروکار
با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در
تلگرام 1Car
، آخرین اخبار را دنبال کنيد.
برچسب :
خودرو
,
شماره گذاری
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
0 نظر
صفحه 1 از 0
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز
13 نظر
Mostafa2000
8 نظر
محمد-::::::::
7 نظر
اطلاعات خودرو
توحید ارومیه
355 نظر
پارسا.
30 نظر
X33 Cross cvt
25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
علی
: سلام،اخرین پیگیری که کردم تا ۱۱/۲ فاکتور شده، من خودم ۱۱/۶ هستم وهنوز فاکتور نشده،جهت اطلاع به دوستان
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
حامد
: کسی فاکتور نشد امروز؟
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
تارانتینو
: مبارک باشه به سلامتی
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
داود
: فرسوده ها رو بر اساس سنشون یا ۳۵ یا ۷۰ یا مثل من که پراید ۸۰ بود ۱۰۵ تومن کارخونه از قیمت ماشین کم کرد و ۳ تومن هم مرکز اسقاط پول واریز کرد
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
X5
: تا مثل ثبت نام کنندگان فرداموتور مدیران خودرو تجمع نکنیم نه ماشین میدن نه سود تاخیر با اوضاع گمرکم میگن قطعه ها سوختن تولید متوقف شده ازون ورم مدیر عاملش تور اروپایی میره با پول ما
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
X5 اردیبهشت
: ساسان فیروزی کلاهبرداره ملت کرمان موتور خط بکشین از لیست فروصتون ثبت نام مساوی صفر کردن ارزش پولی حتی مقابل ریال بی ارزش خودمون
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
ایمرx5
: یکی از نمایندگی های مدیران فرار کرد با این روال ثبت نام کرمان موتور که روش تازش سود مشارکت هست خریدار میخواد فریب بده ۴ماه با شکایت سود تاخیر نتونسته هیچ کس بگیره واقعا کسانی که بعد دیدن این همه پیام باز ثبت نام میکنه باید بره دکتر یه سر بزنه
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
رامین
: سلام دوستان،بنده واریز اولیه ۷ شهریور،تکمیل وجه یکم اردیبشهت
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
هادی
: اسفند ۳۹۰۰ تا . فروردین ۱۹۰۰ تا شاهین تولید کرده طبق نوشته سایت کدال. دعوتناممون هم صادر بشه فکر کنم با این روند تولید ماهی کمتر از ۴۰۰۰ تا شاهین (اتومات . پلاس . دنده). مال ما با این تعداد ثبت نامی اتومات تحویلش میفته پاییز
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
پارسا
: متاسفانه هنوز گیربکس های اتومات در خودرو های ایرانی بی نقص نیست برای همین تارا دستی پیشتهاد می شود،البته که در صورتی که نقایص گیربکس های اتومات چانچه برطرف شود حتما تارا اتومات بهتر هست.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
MVM 550 اتومات
حمید
: دوستان موعد تحویل ایا چیزی براشون نوشته هست یکی منکه چیزی نوشته نیست
سورن ELX EF7
7خرداد سورن
: من فاکتورشدم وپلاک تحویل 7خرداد فوق العادا
ساینا
15بهمن تکمیل وجه
: سلام امید دوباره بایدادرس محل سکونت رو توسخا ثبت کنی ازپست تایید کنن وگرنه ماشینت پلاک نمیشه
سورن ELX EF7
مقدم
: سلام ببخشید شما چندروز قبل پیامک تحویل حضوری براتون اومد؟من امروز صبح پیامک تحویل حضوری اومد برام میخوام ببینم بعد چند روز حمل خودرو سبز میشه
ساینا
15بهمن تکمیل وجه
: سلام نابودبشه این سایپا انشالله
سورن ELX EF7
سورن دوگانه
: سلام منم تکمیل وجه 18 دی ماه هستم یعنی امروز فاکتور میکنن این از خدا بی خبرا
سورن ELX EF7
حاج عزیز
: تحویل 10 خرداد چرا فاکتور نمیکنن دوستان
سایپا کوییک
علیرضا
: دوستان سلام مجوز آراس خبر جدید کسی نداره کی پلاک میشه?
سورن ELX EF7
پیش فروش مادران 31 خرداد
: سلام، اونایی که تاریخ تحویشون خرداده و فاکتور شدن اعلام کنن لطفا
پژو 207i دستی
207سقف فلز
: سلام ن ما ک تحویل اسفندیم هنوز فاکتور نشدیم