خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
سريال تكراری توقف شماره گذاری خودروهای ساخت داخل
1396/10/11
11:00
سريال تكراری توقف شماره گذاری خودروهای ساخت داخل
اصولا سازمان ملی استاندارد که وظیفه تنظیم مقررات کیفی برای تولیدات و واردات را بر عهده دارد بر اساس آنچه در رشد استانداردهای کیفی دنیا بویژه اروپا رخ میدهد نسبت به تدوین مقررات داخلی اقدام میکند. اگر چه مقررات مطروحه به جهت سالم سازی محصولات و ایمنی مصرف کنندگان داخلی و نیز با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی تدوین میگردد اما اصولا از آنجاییکه شرایط صنعت و اقتصاد صنعتی جمهوری اسلامی ایران چندان با سطح کیفی استانداردهای دنیا تطابق ندارد لذا همواره بین این دو نهاد یعنی سازمان ملی استاندارد و شرکتهای خودروسازی چالشهای مداومی بوجود میاید.
بازار و صنعت خودروهای داخلی را مانند استخری تصور کنید که هیچگونه آب روندهای نه به آن وارد میشود و نه از آن خارج میشود که اگر هم ورود و خروجی دارد آنقدر اندک است که میتوان از آن چشم پوشی کرد. اگر این استخر از شرایط ایده آلی برخوردار باشد طبیعی است که اِلمانهایی نظیر دانش فنی طراحی خودرو، نوسازی تجهیزات وماشین آلات، بهینه سازی نیروی انسانی، تامین قطعات با کیفیت وبسیاری دیگر از الزامات مورد نیاز این صنعت بایستی به این استخر فرضی وارد و محصولات با کیفیت و قیمت رقابتی بایستی از خروجی این استخر به خارج از آن (منظور خارج از کشور است) صادر گردند. در حالیکه مجموع شرایط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به صنعت خودروسازی اجازه چنین تعاملی نمیدهد. نتیجه چنین وضعی عدم امکان برخورداری خودروسازی ایران از پلت فرمهای بروز جهت جایگزینی با پلت فرمهای قدیمی نظیر پراید و ۴۰۵ میباشد. نه دانش فنی تولید پلت فرمهای بروز را داریم و نه اصولا از بازارهای صادراتی برخورداریم که هزینههای طراحی و تولید پلت فرم را توجیه نماید. از طرفی نقدینگی این صنعت آنچنان بالا نیست که توانائی نوسازی تجهیزات و ماشین آلات چه در خودروسازیها و چه در قطعه سازیها وجود داشته باشد.
دولتی بودن بیش از ۹۰ درصد این صنعت نیز مزید بر آن علت است که اصولا بتوان بر روی بهره وری نیروی انسانی و سایر منابع هرگونه فعالیتی را به ثمر نشاند. با این وجود تضمین رعایت استانداردها یا عملا امکانپذیر نیست و یا باید به زمانی دیگر وعده داد. اتفاقی که معمولا در پس هر تدوین و رسیدن زمان رعایت هر الزام رخ میدهد.
چه باید کرد؟
اگر قرار است توسعهای در خودروسازی ایران رخ ندهد و اگر سیاست دست بردار این صنعت نیست پس دو راه بیشتر نداریم یا واردات را محدود نکنیم و یا به سطح پایینی از استانداردها که توانائی تامینش را داریم اکتفا کنیم. بیش از این اما، نیاز به تحولاتی است که کوچکترینش کوتاه شدن دست مدیران دولتی از سر این صنعت است. بماند که برای بهبود فضای کسب و کار چه باید کرد، برای بهرهمندی از بازارهای صادراتی به چه ابزاری نیاز داریم و برای جذب دانش فنی و سرمایه خارجی باید به کدام شرایط رقابتی نزدیک شد. رعایت الزامات استاندارد نیاز به سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاری از جایی که شاخصهای اقتصادیش ناپایدار است و قوانین حوزه کسب و کارش هم همینطور، گریزان است. قطعا فشار بر خودروسازان بیش از آنچه در تواناییهای فعلیشان نهفته باعث میشود خلاقیتهای ایرانیشان بیش از این گُل کند بطوریکه برای رسیدن به هدف شاخصهای استاندارد از روشهای غیر معقول بهره برند. آنوقت نه تنها استاندارد نداریم که فکر میکنیم داریم، مانند آن خدا بیامرزی که سیم ترمزماشینش را بریده بودند در حالیکه فکر میکرد ماشینش ترمز دارد و در پس پیچی سقوط کرد و به رحمت خدا رفت.
پس مراقب باشیم با آدرس دهی غلط، صنعت خودرویمان را به رحمت خدا نفرستیم.
منبع
خودروکار
با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در
تلگرام 1Car
، آخرین اخبار را دنبال کنيد.
برچسب :
خودرو
,
شماره گذاری
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
0 نظر
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
محمد-::::::::
14 نظر
سوم بهمن
10 نظر
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز
5 نظر
اطلاعات خودرو
دوگانه تیر
37 نظر
توحید ارومیه
27 نظر
مجید غلامی
22 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
شاهین سی وی تی اسفند 1403
: سلام چندین بار به کارشناس های سایپا تماس گرفتم میگم تحویل اسفند بوده کاری نداریم چرا دعوت نامه نمیفرستین میگن صبر کنین، میگم کی میاد میگن اطلاع نداریم میگم همکارای شما از اسفند تا الان این حرف رو دارن میزنن این چه مسخره بازی هست- میگم دقیق یعنی چی یعنی شرکت نمیدونه چقدمیخواد تولید کنه ؟ میگه جریمه تاخیر میدیم میگم سود بخوره توی سرتون وقتی سود مشارکت حذف کردین سود 3 میلیونی به چه درد میخوره باز جوابی ندارن و ....... کلی اراجیف تکراری تحویل میدن-کلی جر و بحث کردیم اما بی فایده هست حواله داران شاهین پلاس میخوان شنبه ساعت 9 صبح جلوی واحد فروش تجمع کنن تنها راه تجمع جلوی شرکت هست که آبروشون بره توی رسانه ها - دوستان از تهران و کرج خواهش میکنم در صورت امکان تشریف ببرن
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
شاهین سی وی تی اسفند 1403
: سلام چندین بار به کارشناس های سایپا تماس گرفتم میگم تحویل اسفند بوده کاری نداریم چرا دعوت نامه نمیفرستین میگن صبر کنین، میگم کی میاد میگن اطلاع نداریم میگم همکارای شما از اسفند تا الان این حرف رو دارن میزنن این چه مسخره بازی هست- میگم دقیق یعنی چی یعنی شرکت نمیدونه چقدمیخواد تولید کنه ؟ میگه جریمه تاخیر میدیم میگم سود بخوره توی سرتون وقتی سود مشارکت حذف کردین سود 3 میلیونی به چه درد میخوره باز جوابی ندارن و ....... کلی اراجیف تکراری تحویل میدن-کلی جر و بحث کردیم اما بی فایده هست حواله داران شاهین پلاس میخوان شنبه ساعت 9 صبح جلوی واحد فروش تجمع کنن تنها راه تجمع جلوی شرکت هست که آبروشون بره توی رسانه ها - دوستان از تهران و کرج خواهش میکنم در صورت امکان تشریف ببرن
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
فاطمه ح
: سلام. تارا اتومات V4 پیش فروش و تکمیل وجه 8 تیر شده... کسی با این مشخصات فاکتور شده است؟
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
ایلیا مختاری
: من30تیر واریز کردم هنوز فاکتور نشده ،شما چه رنگی بودید ؟
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
فاطمه ح
: سلام. تارا اتومات V4 پیش فروش و تکمیل وجه 8 تیر شده... کسی با این مشخصات فاکتور شده است؟
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
حسن
: دوستان من پولم جور نشد برای تکمیل وجه کسی می دونه کی باز دعوتنامه برام میاد
شرایط فروش شاهین G پس از مدتها اعلام شد [آذر 1403]
بهنام
: چرا نظر هارو تاید نمیکنین 9 صبح شنبه 11 ام میخوایم تجمع کنیم جلو سایپا
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
حمزه شاهین جی
: حسین داداش میایم 5نفر هستیم 800کیلو متر فاصله دارم ولی ب خاطر خودمان میایم تا این بی شرفا و مسول حرامی نفهمه چه بر سر ما داره میاد امروز قراردادی ک داده بودن. دادم وکیل دادگستری دادخواستی بنویسه خیلی بی شرف هستن
شرایط فروش شاهین G پس از مدتها اعلام شد [آذر 1403]
بهنام
: لطفا علاوه بر ساعت آدرس رو هم مدام بزارین تا همه ببینند شنبه 11 ام ساعت 9 صبح تهران: کیلومتر 9 بزرگراه شهید لشکری
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
شاهین
: نهدروغه هنوزشاهینgپاییزکهآذرماهکلپولوریختنقراربوده۹۰روزهبدن ماشینونداده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایپا کوییک
Rs
: ببخشید شما چه تاریخی پذیرش شدید و تکمیل وجه کردید؟
سایپا کوییک
منا s
: چرا الکی میگین من 1 خردادم هنوز فاکتور نشدم
سورن ELX EF7
سورن پلاس XU7P
: سلام داخل سایت احراز هویت انجام بدید. واز نمایندگی هم مطمئن بشید. که پرونده ثبت شده باشد. اینجوری که مشخصه . فعلا تمام ثبت نامیها با تاخیر 20تا 30 روز فاکتور و تحویل میشن اگر تازه فوق العاده ثبت نام کردید دیگه تا 90 روز آینده پیگری بی فایده هستش.نمونشم.همیجا هست.سر تایم تحویل منتظر بروز شدن تاریخ دریافت پرونده پاشید.
ساینا
ساینا
: موتور جدید یا همون GX کلا اینجوریه بخاطر همینه خیلی ازش استقبال نشد
دنا 1.7
6دنده 31 خرداد رینگ فولادی سفید
: اونایی که 31 خرداد فاکتور شدن رنگ ماشین چی بود لطفا بگید
سایپا اطلس جی
اطلس اسفند
: مبلغ
سایپا اطلس جی
محمد
: سلام برا منم امروز دعوتنامه اومد
سایپا کوییک
کوییک s
: تکمیل پرونده 3 خرداد 1404، امروز فاکتور شده
MVM 550 اتومات
X55 pro ie
: مراقب ماشین های این شرکت باشید که کلا هیچ قطعه ای ازشون نیست 😅 امیدوارم بدون ایرادش دستتون بیاد و کلا دچار مشکل قطعه نشید چون خبری نیست و اصلا شرکت طبق تعهدش عمل نمیکنه و تامین قطعه نداره
سایپا کوییک
Sخرداد
: بنده فروش فوری 30 روزه 70روزه الان هنوز فاکتور نشده