۱۰ خودروی رضایت‌بخش سال، از نگاه بازار امریکا

 

۱۰ خودروی رضایت‌بخش سال

وب‌سایت کانسومر ریپورتس به عادت هر سال، ۱۰ خودرویی که توانسته‌اند بیتشرین رضایت صاحبان خود را جلب کنند معرفی کرده‌ است. در این فهرست، خودروی الکتریکی تسلا مدل S بیشترین رای مثبت را به دست آورد.
 
 
انتخاب یک خودروی کامل از نظر قیمت، ویژگی‌های فنی و ایمنی، می‌تواند نیازمند تحقیقات قابل‌ توجهی باشد. یک خریدار باهوش نیز هنگام خرید خودرو به قابلیت اطمینان آن  و حتی رضایت صاحبان قبلی آن نگاه می‌کند تا بتواند از خودروی خود نهایت لذت را ببرد. اندازه‌گیری رضایت مشتریان از طریق نظرسنجی و یافتن اینکه مالکان چقدر از خودروهایی که در اختیار دارند راضی هستند، امروزه عامل مهمی در خرید محسوب می‌شود. با استفاده از این مجموعه گسترده اطلاعات، که با پشتیبانی آزمایش شخصی خودرو انجام می‌شود، به خریداران کمک می‌شود که مدل دلخواه خود را شناسایی کنند؛ طی کردن چنین فرآیندی باعث می‌شود که افراد خودرویی بخرند که با تمام نیازهای آن‌ها منطبق باشد و بتوانند راحتی و سواری موردنظر خود را با آن تجربه کنند.
 
وب‌سایت کانسومر ریپورتس (Consumer Reports) برای کسب اطلاعات در مورد رضایت مشتریان از خودروهای بازار، با جمع‌آوری داده‌های نظرسنجی سالانه بیش از نیم میلیون خودرو قدم مثبتی در این راه برداشته است. در این نظرسنجی، CR از مشترکین خود یک سوال ساده در مورد میزان رضایت خود از خودرویی که در اختیار دارد، پرسیده است. اگر مجبور شوید دوباره خودروی جدیدی بخرید، آیا قطعا مدلی مشابه با خودروی کنونی خریداری یا اجاره می‌کنید؟ علاوه بر این، پاسخ دهندگان خودروهای خود را در شش گروه ارزیابی و دسته‌بندی کردند: تجربه رانندگی، راحتی، ارزش، ظاهر خودرو، و سیستم‌های صوتی و تهویه مطبوع.
 
با توجه به این داده‌ها، متوجه می‌شویم که خودروهایی که به انتظارات و تمایلات صاحبانشان پاسخ مناسبی می‌دهند، به عنوان رضایت‌بخش‌ترین خودروها رتبه‌بندی شده‌اند. همراه با رتبه‌بندی CR، بررسی رضایت صاحبان خودرو اطلاعات بسیار ارزشمندی در اختیار خریداران خودروهای آینده قرار می‌دهد تا هنگام خرید بتوانند با دقت بیشتری خرید کنند. در ادامه بر اساس آخرین نظرسنجی کانسومر ریپورتس در ایالات متحده آمریکا، ۱۰ خودروی رضایت‌بخش رتبه‌بندی شده است که با خودروی تمام الکتریکی تسلا مدل S آغاز می‌شود و خودروسازان ژاپنی بیشترین سهم را در رضایت‌مندی مشتریان آمریکایی داشته‌اند.
 
تسلا مدل S
 
۱۰ خودروی رضایت‌بخش سال
 
خودروی لوکس و تمام الکتریکی چهار درب تسلا مدل S، با پنج صندلی در حالت استاندارد و هفت صندلی در نسخه‌های آپشن از جمله خودروهای جادار بازار آمریکا محسوب می‌شود. با باتری استاندارد ۷۵ کیلو وات ساعت، خودروی الکتریکی تسلا مدل S می‌تواند مسافت ۳۸۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. این خودرو را می‌توان در حدود ۶ ساعت با اتصال اختصاصی تسلا یا به صورت رایگان در سوپرشارژرهای عمومی شارژ کرد. عملکرد استثنایی، شتاب‌گیری آرام و هیجان‌انگیز، سواری منحصر بفرد، و حتی رانندگی راحت از خصوصیات فوق‌العاده تسلا مدل S است.
 
خودروی الکتریکی تسلا به خصوص با رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچی و تعلیق هوایی، طراحی هاچ‌بک بسیار جذا‌ب‌تر به نظر می‌رسد. سدان پرچمدار تسلا با صفحه نمایش لمسی مرکزی بزرگ مانند آی‌پد قابلیت‌های زیادی در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد، اما کمی گیج‌کننده است. اشکالات دیگر شامل دسترسی سخت، محدودیت دید و محدوده رانندگی به ویژه در هوای سرد است. در حال حاضر حالت تمام چرخ محرک به صورت استاندارد در تمامی نسخه‌های تسلا مدل S موجود است و ویژگی‌های ایمنی فعال نیز همراه آن عرضه خواهد شد.
 
پورشه 911
 
۱۰ خودروی رضایت‌بخش سال
 
شکل نمادین پورشه 911، قابلیت‌های این خودروی اسپرت کاملا مدرن را پنهان می‌کند ولی با توجه به وجود پیشرانه قدرتمند در زیر کاپوت عملکرد خوبی ارائه می‌دهد. تمام پیشرانه‌ها به‌روز شده‌اند، که مدل پایه با ۶ سیلندر و ۳۷۰ اسب بخار و مدل کاررا ۶ سیلندر با ۴۲۰ اسب بخار عرضه می‌شوند و هر دو پیشرانه به جعبه دنده هفت سرعته دستی متصل شده است. پورشه 911 سریع و با سواری بسیار عالی طراحی شده که باعث می‌شود راننده احساس کند به طور مستقیم به جلوی خودرو چسبیده است.
 
نت صدای اگزوز پورشه 911 فوق‌العاده است، و رانندگی با جعبه دنده معمولی و تعویض دنده لذت سرعت را به سرنشین می‌چشاند. به دلیل طراحی اسپرت و سر و صدای پیشرانه، پورشه 911 به طور خاص در سفرهای طولانی مناسب نیست، و کابین کج شده به سمت پایین باعث کاهش دسترسی و راحتی سرنشین در مسیرهای طولانی می‌شود. فضای داخلی به زیبایی ساخته شده، اما دکمه‌ها و سوئیچ‌های متعدد در داشبورد می‌تواند در ابتدا کمی دلهره‌آور باشد.
 
شورلت کوروت
 
۱۰ خودروی رضایت‌بخش سال
 
شورولت کوروت با لبه‌های تیز و قدرت فراوان پیشرانه هشت سیلندر خورجینی ۴۵۵ اسب بخاری و حجم ۶.۲ لیتری و طراحی داخلی ارزش بسیار بالایی دارد. جعبه دنده هفت سرعته دستی از امکانات حالت استاندارد خودرو است و می‌تواند با جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به صورت آپشن نیز در اختیار قرار بگیرد. رانندگانی که تشنه قدرت بیشتری هستند، می‌توانند پیشرانه ۶۵۰ اسب بخاری Z06 را در زیر کاپوت انتخاب کنند. ساخت تمام بدنه خودرو از آلومینیوم به صرفه‌جویی در انرژی و قدرت کمک شایانی می‌کند. شتاب و سواری در هر دو نسخه کوپه یا روباز بی‌نظیر است و تفاوت چندانی با هم ندارند.
 
به لطف حالت‌های رانندگی قابل تنظیم، شورولت کوروت می‌تواند رقیب قدرتمندی برای خودروهای مسابقه‌ای باشد. صندلی‌ها راحتی و آسایش نسبتا خوبی ارائه می‌دهند؛ اما نمی‌توان کابین کشیده به سمت پایین خودرو را نادیده گرفت، که در آن دسترسی به داشبورد نیاز به مهارت‌های آکروباتیک دارد. همه این‌ها را همراه با اهرم تعویض دنده دستی و سر و صدای همیشگی تایر در نظر داشته باشید. نسخه ۴۶۰ اسب بخاری گرند اسپرت شورولت کوروت، تعدادی از اجزای آیرودینامیکی Z06 را نیز به خودرو اضافه می‌کند.
 
لینکلن کنتیننتال
 
۱۰ خودروی رضایت‌بخش سال
 
خودروی لینکلن کنتیننتال که طراحی آن بر اساس لینکلن MKZ انجام شده، پیشرفته‌ترین سدان و پرچمدار این خودروساز شناخته می‌شود. در مدل پایه از پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری بهره می‌برد، در حالی که استفاده از پیشرانه ۲.۷ لیتری بی‌توربو خورجینی ۶ سیلندر، قدرت بسیار زیادی برای لینکلن کنتیننتال فراهم می‌کند. امکان استفاده از پیشرانه قدرتمند خورجینی ۶ سیلندر ۴۰۰ اسب بخاری ۳.۰ لیتری توین توربو نیز فراهم است. حالت محرک جلو از جمله امکانات استاندارد خودرو محسوب می‌شود، ولی به صورت آپشن امکان تجهیز به حالت تمام چرخ محرک وجود دارد.
 
رانندگی بسیار راحت، کابین کاملا آرام و فرمان‌پذیری مطمئن در طراحی لینکلن کنتیننتال رعایت شده است. فضای کابین به خوبی تزئین شده و به خصوص در عقب جادار به نظر می‌رسد. تناقض طراحی این خودرو در استفاده از اهرم تعویض دنده دستی و دکمه‌های الکترونیکی به جای دستگیره درب داخلی دیده می‌شود. از لحاظ قیمت‌گذاری، لینکلن کنتیننتال قابل رقابت با خودروهای سدان لوکس سایز متوسط است.
 
فورد F-350
 
۱۰ خودروی رضایت‌بخش سال
 
سبک طراحی وانت سوپردیوتی فورد همیشه تمرکز خاصی روی دو موضوع داشته است: قابلیت حمل بارهای سنگین و انجام کارهای سخت. مدل جدید طراحی شده در سال ۲۰۱۷ نسبت به مدل قبلی با کاهش وزن کلی وانت و پیشرفت در طراحی و فناوری همراه است. در میان تمامی وانت‌های سنگین که اخیرا مورد آزمایش قرار گرفتند، فورد F-250 توانسته یکی از محبوب‌ترین خودروها باشد. وانت فورد F-350 بر قابلیت‌های نیاکان خود به میزان قابل توجهی می‌افزاید و بر اساس رضایت صاحبان نیز امتیاز خوبی دریافت کرده است.
 
مزدا میاتا MX-5
 
۱۰ خودروی رضایت‌بخش سال
 
نسل چهارم میاتا، پایبندی خود را به فرمول اصلی مزدا یعنی وزن سبک و طراحی رودستر محرک عقب نشان می‌دهد. اگر چه تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت از پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری، نکته قابل توجهی به نظر نمی‌رسد، اما مزدا MX5 میاتا خودروی سریعی است و در عین حال مصرف سوخت پایینی دارد. جعبه دنده ۶ سرعته دستی حالت استاندارد است، در حالی که با آپشن جعبه دنده اتوماتیک نیز عرضه می‌شود؛ هر چند که در حالت دستی هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.
 
فرمان‌پذیری سریع و دقیق، امکان سواری و رانندگی لذت‌بخشی برای راننده فراهم می‌کند هر چند که سروصدای زیاد، صندلی‌های نازک و بدون روکش در مسافرت‌های طولانی خسته‌کننده می‌شوند. فضای کابین به لطف سیستم سرگرمی و اطلاعاتی مجهز و شلوغ است، به طوری که کار کردن با آن وقت زیادی می‌طلبد. علاوه بر این باز و بسته کردن سقف خودروی روباز مزدا میاتا بسیار راحت و آسان است.
 
تویوتا پریوس
 
۱۰ خودروی رضایت‌بخش سال
 
در آزمایش‌های CR، خودروی تویوتا پریوس با ۲۲ کیلومتر بر لیتر مصرف سوخت پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل پیش خود با ۱۸ کیلومتر بر لیتر داشته است. علاوه بر این، تویوتا پریوس جدید فرمان‌پذیری بهتر و سواری راحت‌تری دارد. اندازه‌گیرهای دیجیتال رنگارنگ با اطلاعات فراوان در زمینه مصرف سوخت جلوه زیبایی به داشبود می‌بخشد. صفحه نمایش لمسی سیستم سرگرمی و اطلاعاتی نسبتا ساده و سرراست به نظر می‌رسد، چرا که تویوتا همیشه به دنبال کاهش هزینه و بهره‌وری بیشتر است. خودرو می‌تواند تا حدود سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت به تنهایی روی حالت برقی کار کند، پیشرانه در این حالت خاموش است.
 
اگر چه صندلی‌ها نسبتا راحت هستند، اما سر و صدای تایر قابل توجه است، و دسترسی کابین به دلیل پایین بودن سقف خودرو به اندازه کافی آسان نیست. نسخه پریوس پرایم یا همان نسخه پلاگین، می‌تواند تا سرعت حدود ۳۷ کیلومتر بر ساعت روی برق برسد و زمان شارژ آن با ولتاژ ۱۲۰ ولت، پنج ساعت طول می‌کشد. سیستم هشدار برخورد از جلو و ترمز اتوماتیک به عنوان امکانات حالت استاندارد تویوتا پریوس هستند.
 
تسلا مدل X
 
۱۰ خودروی رضایت‌بخش سال
 
خودروی الکتریکی تسلا مدل X، در عمل زرق و برق بیشتری دارد. درهای عقب رو به بالا باز می‌شوند و باعث دسترسی آسان به صندلی‌های عقب می‌شوند، اما استفاده از چنین درهای بزرگی باعث طولانی شدن باز و بستن درب‌ها خواهد شد. شیشه جلوی خودرو گستردگی زیادی دارد و احساس راحتی زیادی برای سرنشینان فراهم می‌کند، چرا که دید بسیار وسیعی به سمت آسمان دارد. خریداران می‌توانند به صورت اختیاری پیکربندی پنج، شش یا هفت صندلی را انتخاب کنند، اما برخلاف سایر خودروهای شاسی‌بلند ردیف دوم قابل تغییر نیست و نمی‌توان صندلی‌های آن را جابجا کرد. شبیه خودروی تسلا مدل S، شاسی‌بلند تسلا مدل X هم خودروی سریعی است و فرمان‌پذیری خوبی نیز دارد. با این وجود راحتی سواری و عایق‌بندی نویز به اندازه تسلا مدل S به خوبی انجام نشده است. نسخه ۹۰ کیلو وات ساعت که در آزمایش‌های CR شرکت کرده، محدوده رانندگی حدود ۳۷۰ کیلومتر داشت.
 
هوندا اودیسه
 
۱۰ خودروی رضایت‌بخش سال
 
نسل پنجم هوندا ادیسه با تغییرات و آرامش بیشتر، مصرف سوخت کمتر و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی پیشرفته عرضه شده است. انعطاف‌پذیری فضای داخلی نیز بهبود یافته، و با قابلیت لغزاندن صندلی‌های عقب در ردیف دوم به سمت جلو ارائه می‌شود. چندین قابلیت اتصال و ذخیره‌سازی فضای روح‌بخشی برای خانواده فراهم می‌کند. پیشرانه ۲۸۰ اسب بخار ۳.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر از قدرت بالایی برخوردار است و با یک جعبه دنده اتوماتیک ۹ سرعته هماهنگ می‌شود در حالی که طرح‌های برتر مانند نسخه تورینگ و الیت جعبه دنده ۱۰ سرعته دریافت می‌کنند.
 
پیشرانه خودرو پر قدرت، آرام و با کارکرد نرم است، اما گزینه چهار چرخ محرک وجود ندارد. سواری بسیار راحت، کابین آرام و فرمان‌پذیری خوب از دیگر ویژگی‌های هوندا ادیسه است؛ با این حال اهرم انتخاب دنده فشاری دکمه‌ای است که هنگام استفاده از حالت پارکینگ سروصدا ایجاد می‌کند. صفحه نمایش لمسی سیستم سرگرمی و اطلاعاتی ۸ اینچی با بهره گیری از ویژگی‌های بیشتر به صورت اختیاری ارائه شده، که نسبت به نسخه پیش‌فرض پیشرفته‌تر است اما هنوز هم کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد.
 
دوج چلنجر
 
۱۰ خودروی رضایت‌بخش سال
 
ظاهر دوج چلنجر ممکن است قدیمی باشد، اما با این وجود هنوز هم مدرن‌ و پرطرفدار باقی مانده است. خودروی دوج چلنجر برای سواری دقیق در جاده‌های باریک کمی بزرگ و سنگین به نظر می‌رسد، اما در مسیر باز و بزرگراهی متعادل و لذت‌بخش حرکت می‌کند. صدای پیشرانه خورجینی هشت سیلندر واقعا عالی است که همراه با راحتی سواری، عایق‌بندی سر و صدای پیشرانه، تعویض دنده و نرمی کلاچ، و نمای بیرونی بسیار فوق‌العاده از دوج چلنجر یک هیولای واقعی می‌سازد. صندلی عقب نسبتا حجیم است اما دسترسی آن کمی ناخوشایند است.
 
پکیج‌های عملکردی این خودرو در مدل هل‌کت از پیشرانه ۴۸۵ اسب بخاری ۶.۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر و نسخه سوپرشارژ ۶.۲ لیتری هشت سیلندر با ۷۰۷ اسب بخار بهره می‌برد. مدل دیمون نیز با پیشرانه خورجینی هشت سیلندر ۶.۲ لیتری و قدرت ۸۰۸ اسب بخار عرضه می‌شود. جعبه دنده‌های شش سرعته معمولی و اتوماتیک هشت سرعته نیز برای این پیشرانه‌ها در دسترس هستند. اغلب افراد نسخه هشت سیلندر ۵.۷ لیتری را بر نسخه پایه خورجینی ۶ سیلندر دوج چلنجر ترجیح می‌دهند.
 
فناوری‌های ایمنی هیولای آمریکایی شامل هشدار نقاط کور راننده، هشدار عبور ترافیکی عقب و هشدار برخورد از جلو است. علاوه بر موارد گفته شده، نسخه GT خودروی دوج چلنجر با حالت تمام چرخ محرک و پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر نیز برای علاقه‌مندان در دسترس قرار دارد.
 
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 71 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا اسفند ماه 1403 سرامیک : سلام شما سرامیک داشتی
ممد : خطاب ب دوست عزیز تارا،،طرح مادران.۶ خرداد... خبری نیست از فاکتور شدنت؟
دیون دولتی : به نظرتون بابت دیون دولتی چقدر اضافه باید بدیم؟ میترسم همه سود تاخیر بپره
ناجی : افزایش قیمت برا فوق العاده ها اصلا نمیخوره و برای پیش فروشها نصف مبلغ که باید تکمیل وجهه کنند بعدشم من تو گوگل دیدم که افزایش قیمت برا انواع نیسان خورده فعلا برا سواری ها فکر نمیکنم
شاهین جی 11 آذر : آذر ماه که 600 ملیون ریختیم تو حلقوم کثیف سایپا سکه 51 تومن بود شب عید شد 101 تومن الانم هنوز 75 تومنه این پلشتها پول رو از ما جمع کردن سودشو بردن الانم یکبار میگن سانروف نداریم یکبار میگن کاپوت نداریم
مریم j4 سفید مشهد : ثبت نام آبان بودم و 13 اردیبهشت پلاک شدم هرروز زنگ میزنم و میگن توی صف بارگیری هستید ولی هیچ خبری از تحویل نیست قرار بود اسفند تحویل بدن
اردیبهشت : سلام فکر کنم میخوان افزایش قیمت بدن بعدش پیام تکمیل وجه بیاد
اکبر رینگ : سلام دوستان وضعیت من هم دوباره برگشت به حالت آماده تخصیص. فردا ببینیم چی میشه اگه تغییر کرد اطلاع میدم
سید : دوستان یه سوال هیچ راهی نداره رنگی که فاکتور شده تغییر داد ؟ ممنون میشم اگه کسی راهی بلده بگه قبل پلاک ماشین ؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
27 بهمن : سلام واریز 27 بهمن ساعت 14 الان فاکتور شدم
207پانا تیتانیوم : نه هیچ چیزی نیومده زنگم میزنی چند روز میگن ماشینت رفته برای حمل حالا مثلا ما کرجیم نزدیکیم
علیرضا : دوستان کسی میدونه از زمان فاکتور شدن تا مرحله تحویل چقد طول میکشه؟
آریزو 8 مجید : دمت گرم بابت اطلاع رسانی
رانا تحویل 5 خرداد : رانا15تیر من امروز مثل شما بودم مراجعه کرذم نمایندگی بهم گفتن باید مباقی پول طرح کمربند sbr را که 1.400 میلیون تومان میشه پرداخت بشه( که تو قسمت واریز وجه فعال نشده بود) قرار شد شنبه با هماهنگی با ایران خودرو گزینه رو برام فعال کنن و در اخر گفت نهایتا تا اوایل تیرماه ماشین تحویل میشه
آریزو 8 مجید : صبح زود زنگ بزن به صدای مشتری
اطلس 18مهر : واای من چه بدبختم همه بعد من پول واریزکردن فاکتورشدن من18مهری هنوز نشدم
اطلس : من از استان فارس شهرستان زرین دشت ...رنگ سفید مشکی ...پیامک فاکتور هم نیامد سایت چک کردم
اطلس مهر21 : سلام دوستان من سخا 21 مهر هستم اول فکر کردم دروغ میگم حلال کنید الان چک کردم فاکتور شدم الهی قسمت خودتون بشه به حق علی
اطلس : من از استان فارس شهرستان زرین دشت ...رنگ سفید مشکی