نگاهی کوتاه به مرسدس AMG GLC63 کوپه

 

MERCEDES_AMG_GLC63

 
مدل ۲۰۱۸ مرسدس AMG GLC 63 S کوپه با آپشن 4Matic، یکی از جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس دنیا محسوب می‌شود.
 
 
 برای درک بهتر و سریع‌تر جواهر جدید مرسدس، کافی است فقط به بخش کوتاهی از این نام طولانی توجه کنیم: GLC 63 که خود یادآور AMG C63، یکی از بهترین خودروهای پرقدرت موجود در بازار جهانی است. کراس‌اور GLC کلاس و برادرش مدل کوپه‌ی GLC به قلب تپنده‌ی C63 یعنی پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو، یکی از پرچم‌دارهای مرسدس مجهز شده‌اند. حاصل کار، تولید دو کراس‌اور لوکس، پرقدرت و باشکوه است.
 
 
مرسدس GLC63 در سه نسخه‌ی مختلف در بازار آمریکا عرضه خواهد شد؛ مدل استاندارد و کوپه با پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو با حجم چهار لیتر، قدرت ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر و مدل کوپه S با پیشرانه‌ی V8 به قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر. نسخه‌ی S مدل GLC63 در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.
 
مرسدس ای ام جی جی ال 63
 
طراحی بدنه؛ خوب، شاید بد 
 
شاید بتوان گفت که مدل استاندارد GLC63 نمای جذاب‌تری دارد. ارتفاع کم، بدنه‌ی عریض، گلگیرهای بزرگ و جلوپنجره‌ی منحصربه‌فرد و جدید مرسدس در هماهنگی کامل با غرش V8 این کراس‌اور لوکس قرار دارند؛ حتی نمای پشتی GLC63 هم ستایش طرفداران دنیای خودرو را به همراه دارد. البته مدل کوپه هم چندان طراحی بدی ندارد؛ ولی نمای شاسی‌بلند مانند و به‌خصوص اسپویلر کوچک و سیاه‌رنگ عقب آن، کمی خاص‌پسند است.
 
 
اما نکته‌ی جالب این است که این اسپویلر را نمی‌توان از پشت فرمان دید؛ در واقع دید به پشت برای راننده بسیار کم است. ولی بدون شک طراحی کابین GLC63 که با گجت‌های بسیاری همراه شده است، کاملا سلیقه‌ها را راضی می‌کند. صندلی‌های جلو بسیار راحت و به آپشن سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز هستند. فرمان نسبتاً کوچک و قطور که با روکش آلکانترا پوشیده شده، کاملا آماده‌ی اجرای دستورات راننده است و فضای کافی برای چهار یا پنج سرنشین وجود دارد. البته فضای سر در مدل کوپه، به‌خصوص در ردیف عقب کمتر از مدل معمولی است؛ اما فارغ از طراحی بدنه، مرسدس AMG GLC63 کاملا راحت، لوکس و بی‌صدا است.
 
 
 
پیشرانه و عملکرد فنی؛ بهتر از سدان
 
البته وقتی در مورد بی‌صدا بودن GLC63 صحبت می‌کنیم، منظور ما صدای کم کابین آن است و پیشرانه‌ی V8 توئین توربو، همان غرش C63 سدان را به همراه دارد. در واقع پیشرانه‌ی GLC63 در مقایسه با C63 هیچ کم و کسری ندارد. GLC63 S در زمان ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در واقع، دودهم ثانیه از مدل S سدان C63 سریع‌تر است. حالت‌های رانندگی «راحت»، «اسپرت»، «اسپرت پلاس» و اکو و سیستم اگزوز پرسروصدای مرسدس که از طریق دکمه‌ای در کنار سیستم سرگرمی و اطلاعاتی کامند (COMAND) فعال می‌شود نیز در GLC63 وجود دارد.
 
مرسدس ای ام جی جی ال 63
 
 
سیستم تمام چرخ محرک +4Matic مرسدس، با داشتن قابلیت توزیع متغیر گشتاور حتی می‌تواند تمام گشتاور را به محور عقب منتقل کند که البته حالت رانندگی دریفت مانند مدل AMG E63 را در GLC63 نخواهید دید. حتی در حالت تمام چرخ محرک، باز هم GLC63 در پیچ‌های تند کمی شیطنت می‌کند. البته این مورد به شرایط جاده و تایرها بستگی دارد. فرمان نسبت متغیر و مستقل از سرعت GLC63، بازخورد کاملی از جاده به راننده منتقل می‌کند که به لطف وجود سیستم تعلیق بادی، کیفیت سواری راحت و باثبات است. ترمزهای بزرگ AMG، دقیقا به اندازه‌ی پیشرانه‌ی V8 پرقدرت هستند. شاید بتوان گفت که GLC63 همان سدان C63، با قدی بلندتر و فضای داخلی بیشتر است. GLC فقط یک کراس‌اور معمولی که نشان AMG را یدک می‌کشد نیست؛ بلکه یک همانند دیگر محصولات این شرکت، یک AMG تمام‌عیار است.
 
 
 
مقایسه با رقبا؛ رقیبی سرسخت
 
رقبای GLC63 مانند آئودی RS Q5، بی‌ام‌و X3 M، ولوو XC60 پول‌استار، کادیلاک XT5-V و حتی پورشه ماکان توربو با آپشن پکیج ویژه و ۴۴۰ اسب بخار، کار سختی در پیش رو دارند. قیمت نهایی GLC63 هنوز اعلام نشده است، ولی بر اساس تخمین تیم مهندسی مرسدس، باید حداقل انتظار قیمتی حدود ۷۵ هزار تا ۸۰ هزار دلار داشت که باز هم از پورشه ماکان با قیمت ۸۷ هزار و ۷۰۰ دلار کمتر است.
 
 
کلام آخر
 
مرسدس AMG GLC63 با ترکیب قدرت بالا و قابلیت‌های کاربردی یک کراس‌اور، یکی از منحصربه‌فردترین خودروهای آینده است. GLC63 برای رقابت و فروش بیشتر در این کلاس ساخته نشده؛ هدف ساخت آن نمایش توانایی‌های مرسدس و AMG است.
 
 
 
 

منبع

www.zoomit.ir

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , داشبورد , ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد