مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 

مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 
« عدم پاسخگویی» و نادیده‌گرفتن حقوق مشتریان که البته به یک روند عادی و طبیعی تبدیل‌شده و تعدد بدقولی‌ها و نادیده گرفتن همیشگی حقوق مصرف‌کنندگان از سوی خودروسازان داخلی، این ذهنیت را در مردم تقویت کرده که اصلاح این روند و شکایت از خودروسازان هیچ‌گاه به‌جایی نمی‌رسد و نتیجه‌بخش نیست.
 
درحالی‌که در بازارهای رقابتی در دیگر کشورها، مشتریان حق انتخاب از بین محصولات متعدد و متنوع خودروهای روز دنیا در بازه‌های قیمتی متنوع با سطح امکانات گوناگون را دارند، در کشورمان مردم برای انتخاب و تحویل گرفتنِ محصولاتی با تکنولوژی‌های معمولاً قدیمی هم با محدودیت‌هایی عجیب‌وغریب مواجه‌اند.
 
نمونه‌ها بسیار است و نوشتن درباره عملکرد شرکت‌های خودروسازی داخلی و زیرپا گذاشتن حقوق مشتریان در این مجموعه‌ها، مصداق مثنوی هفتاد من است، اما تعداد زیادی از مشتریان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی در تماس با خبرگزاری درباره پیش فروش یکی از مدل های تولیدی این شرکت انتقادات مشابهی را مطرح کرده اند.
 
موسی راوندی، یکی از مشتریان این خودروساز به خبرنگار مهر گفت: یک شرکت خودروساز داخلی پارسال با تبلیغات فراوان، خبر از مونتاژ خودرو ال‌۹۰ پلاس داد و پس از مدتی هم ثبت‌نام برای تحویل آن را شروع کرد. فیست‌لیفتی (تغییر عمده ظاهر) از خودروی ال‌۹۰ که طبق معمول، با تأخیری تقریباً ۱۰ ساله به خط تولید کارخانه‌های خودروسازی ما راه پیداکرده است؛ اما مشتریان برای تحویل همین خودروی قدیمی هم به مشکلی تازه برخورده‌اند.
 
وی توضیح داد: جدای از تأخیرهای همیشگی در تحویل خودروها، این خودروساز که ابتدا ال ۹۰ پلاس را در ۳ رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید ثبت‌نام کرده بود، حالا و با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز ثبت‌نام، تنها رنگ سفید این خودرو را تولید کرده است و مشتریانی که رنگ‌های دیگر را ثبت‌نام کرده‌اند دو راه بیشتر ندارند. یا باید به اجبار تَن به تغییر رنگ بدهند و خودروی‌شان را «فقط» با رنگ سفید تحویل بگیرند یا آن‌گونه که نمایندگی‌ها و مراکز ارتباط با مشتریانِ این کارخانه می‌گویند، تا زمانی «نامعلوم» برای تولید رنگ‌های مشکی و نقره‌ای صبر کنند. «زمانی نامعلوم» برای مشتریانی که برای تکمیل وجه، بعضاً خودروهای زیرپای‌شان را فروخته‌اند و حالا با درِ بسته و سرگردانی در سیستمی غیرپاسخگو مواجه شده اند.
 
وی تصریح کرد: ثبت‌نام کنندگان این محصولات البته غیر از دو راه ذکر شده، راه سومی هم پیش‌رو دارند؛ انصراف از تحویل گرفتن خودرو و خلاص شدن از سیکل معیوب و توهین‌آمیز برخورد با مشتریان.
 
تحمیل اینگونه شرایط به خریداران خودرو در حالی از سوی خودروسازان داخلی به یک عرف تبدیل شده که متاسفانه دستگاههای نظارتی نیز عملا یا به مساله ورود نمی کنند یا اگر هم ورود کنند، تلاش هایشان برای بهبود شرایط، راه به جایی نمی برد.
 

منبع

مهر


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو , مشکلات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: امیر(سابق)
0

خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه خودشان بخواهند. ما مردم ایران مثل مسئولین فقط حرف میزنیم بجای قر زدن ناله و نفرین و ایشاالله و ماشاالله 6 ماه از خریدن این آشغالها دست بکشیم بعد ببینید که همه چیز درست میشه. نگید با یکدونه ماشین من چیزی عوض نمیشه همین من و منها هستیم که ایران را تشکیل داده ایم
15:03  1396/08/10
پاسخ دادن
رضا
0

تقصیر خود مردمه اونی که مدت دار ثبت نام میکنه که بهره بگیره و ماشین براش ارزون تر در بیاد حداکثر دو یا سه تومن فرق میکنه والا به خدا سرف نمی کنه ادم اعصابش خورد بشه اینجوری اگر میخواین ماشین بخرید نقد اول ماشین رو ببینید بعد پول بدین و همون لحظه ماشین را تحویل بگیرید و برید؟ دنبال کارتون اگر هم نقد میخواین بخرین باز هم همین روش چرا پول را بابت جنس ندیده میدین؟
اگر نمایندگی داره ماشین جلو چشمتون تحویل بده و پولش رو بدین اگر نداره پولتون رو نگه دارین تا ماشین بیارند اگر همه همین رویه رو پیش بگیرن اینها هم دست از حقه بازی و سوء استفاده از پولهای ثبت نامی بر میدارن
14:57  1396/08/10
پاسخ دادن
نبما
0

آقا تقصیر خودتونه.بعد از این همه سال هنوز گول این شرکتها رو میخورین.بابا نخرین این آشغالا رو.حیف اون پول نیست که با کلی زحمت میریزین تو شکم یه مشت کلاه بردار.دوچرخه سوار بشین و لی ماشین ایرانی نخرین.دوستان از خواب بیدار شین ببینین که چه بلایی داره سرمون میاد.
(از ماست که بر ماست)
09:53  1396/08/10
پاسخ دادن
Mehdi
2

اسمش لامبورگيني وننوست.
04:42  1394/04/10

حمید
6

جونم سراتو آپشنال که سایپا هفته پیش به علت استقبال فراوان ۵ میلیون گرونش کرد از ماشینهای نیک روزگار
09:45  1396/08/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 29 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : واریز اولیه 5 شهریور ، تکمیل وجه 16 اسفند هنوز فاکتور نشدم
یوسف : سلام نمیدونم خبر درست یا نه. میگن بابت اینکه نمیتونن سانروف رو تامین کنن خط تولید g متوقف شده. اگه مصرف کننده هستین براتون زیاد اهمیت نداره بنظر من تبدیل ب gl قبول کنین. باز خود دانین
شاهینgl : دوستان من ۱ ماه که تحویل گرفتم اصلا هم ازش راضی نیستم آشغال به تمام معناست سروصدا زیاد کیفیت قطعه پایین واقعا ارزش نداره این همه حرص خوردن برای یک آشغال به تمام معنا زیاد خودتون اذیت نکنین
شاهین پلاس اتوماتیک : خیر تا ۱۶ اسفند هم فاکتور شده. اطلاع موثق دارم
شاهین اتومات : سلام و عرض ادب. لطفا دوستانی که ماشینشون فاکتور میشه محبت کنن تاریخ واریز اولیه و مبلغ واریز.. تاریخ واریز تکمیل وجه و مبلغ تکمیل وجه اطلاع رسانی کنن🙏
حمید : از دعوتنامه های تارا دستی کسی خبر نداره؟
محسن : درود از دعوتنامه تارا v1 کسی خبر نداره؟
Cs55 : سلام برای تحویل حضوری پیام اومده بعد پلاک چند روز طول میکشه تحویل بدن افرادی که تحویل گرفتن حضوری بزنیم یا صبر کنیم بفرستن نمایندگی شهرمون؟
شاهین جی سانروف : بله منم تماس گرفتم گفتن خط تولید شاهین جی متوقف شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پذیرش مرداد : من دقیقا با شرایط شما یکسان هستم و امروز فاکتور شد
یاسین : پلاک شدم
دوگانه 30 بهمن 100لیتری : مال کدوم شهر هستین؟
احمد : سلام ساینا دوگانه تکمیل وجه اسفند کسی فاکتور شده
امیر : سلام فاکتور شدی ??
😂 : 😂😂😂 سلیقس دیگه متفاوته
محمد : دعوت نامه دو ماه قبل تاریخ قراردادت و تحویل یک ماه و نیم با تاخیر
سعیداوی : ساینا‌85گانه‌نعلت‌برشرکت‌بیصاحب‌برج11بایدتحویل‌بگیرم‌تاهلاهیچ‌خبری‌ازماشین‌نیست30ام‌پلاک‌شدتاامروزبدستم‌نرسیدنعلت‌برمسولین‌سایپا
محمد : سلام فعلا دارن اونایی که اسفند ماه تکمیل وجه تحویل میدن
سمند جدید : کسی هست تحویل 13 خرداد باشه فاکتور شده باشه