توصیه‌های مدیر بی ام و به خودروسازان ایرانی

 

توصیه‌های مدیر بی ام و به خودروسازان ایرانی

 
یکی از مدیران بی .ام .و به خودروسازان داخلی توصیه کرد تنها شانس شما حضور در بازارهای چین، هند و روسیه نیست. اگر می‌خواهید موفق شوید به بازارهای بزرگتر نگاه کنید.بازاری که برندهای بنام جهانی در آن رقابت می‌کنند.
 
مایکل هاشل یکی از مدیران زنجیره تأمین و مربی آکادمی آموزشی کارخانه بی.ام.و در مصاحبه‌ای با ویژه‌نامه روزنامه ایران به ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت فعلی صنعت خودروی ایران و رمزهای موفقیت خودروسازان آلمانی پرداخت .
 
چه عواملی در جهانی شدن برند بی.ام.و مؤثر بوده است؟
 
مهم ترین عاملی که باعث شد این برند جهانی شود حضور در کشورهای مختلف بود.این مجموعه پس از آنکه جان گرفت تولیداتش را در خارج از کشور آغاز کرد.اولین کشور آمریکا بود و بعدها هم در چین فعالیت بی.ام.و آغاز شد.ما بی.ام.و را هر کجا که  بازار مصرف داشته باشد تولید می‌کنیم.اکنون در کشورهای آمریکا وچین بزرگترین کارخانه‌های بی.ام.و فعالیت می‌کند.در این میان قرار است به زودی در مکزیک کارخانه احداث کنیم.نکته مهم دیگری که به جهانی شدن یک برند کمک می‌کند مونتاژ خودرو در کشورهای مختلف است.بدین جهت در کشورهای مالزی،هند،روسیه و برزیل کارخانه مونتاژ احداث کردیم.هر چند کارخانه کاملی نیستند و بخش رنگ کاری ندارند ولی همین امر هم کمک می‌کند به توسعه حضور در بازارهای مختلف.
 
در بخش آموزش پرسنل خود به چه مواردی توجه می‌کنید؟و این امر در مورد کارخانه‌های که در کشورهای مختلف احداث کردید هم اتفاق می‌افتد؟
 
ما امکانات آموزشی زیادی  داریم در حقیقت یکسال پیش ازتولید خودرو ، آموزش را شروع می‌کنیم.ما افراد جویای آموزش را به مدت سه تا چهار هفته به آلمان دعوت می‌کنیم تا همراه با آلمانی ها کار کنند و چگونگی تولید خودرو را بیاموزند.از سویی به صورت متناوب تمام موارد آموزشی برای  مدیران و کارگران انجام می‌شودو در این زمینه در سطح بالای جهانی قرارداریم اگر در این زمینه از رقبا عقب بمانیم قطعاً تأثیر آن بر کیفیت،فروش و بازاریابی محصولات بی.ام.و است.در بخش تحقیق و توسعه هم همواره استانداردهای شرکت را حفظ کردیم.در حال حاضر، تا حدودی موضوع  تحقیق و توسعه در کارخانه‌های چین انجام می‌شود، در حالیکه  98 درصد از موارد در آلمان انجام می‌شود.همیشه شرکت اصلی باید سطحش بالاتر و قویتر باشد.
 
خودروهای ایرانی را می‌شناسید؟
 
تنها ایران خودرو را می‌شناسم.اما در مورد خودروهای ایرانی  اطلاعات زیادی ندارم،جز خودروهایی که در سفرم به ایران تجربه کردم.به نظرم خودروسازان ایرانی به دنبال تولید خودروهای ارزان قیمت هستند و افق صادراتی آنها به بازارهایی چون چین، هند و روسیه ختم می‌شود.من می‌گویم« خودروساز ایرانی تنها شانس تو حضور در بازارهای یاد شده نیست».اگر می‌خواهید موفق شوید به بازارهای بزرگتر نگاه کنید.بازاری که برندهای بنام جهانی در آن رقابت می‌کنند.در این صورت توسعه محصول،صادرات و محصول با کیفیت به نتیجه می‌رسد.رقابت در بین خودروسازی‌ها بسیار زیاد است و همه برای گرفتن بازار در تلاش هستند .در این بازار خودروهای آلمانی،آمریکایی و حتی آسیایی(کره) بسیار خوب هستند لذا ایران هم می‌تواند در بین لیست رقابت قرار گیرد.به شرط آنکه آنقدر خودش را کوچک و محدود نبیند.شرکت‌های ایرانی باید به سمت خودروهای جدید و به روز بروند.
 
چه پیشنهادهایی برای خودروسازان ایرانی دارید؟ راهکار شما برای افزایش فروش خودرو چیست؟
 
تولید خودروهای ارزان قیمت و فروش آنها در بازارهای چین و هند و روسیه می‌تواند در کوتاه مدت مثلاً سالهای آتی راه حلی برای خودروسازان ایرانی باشد. اما در درازمدت، خودروسازان ایرانی باید همانند خودروسازان آلمانی و چینی عمل کنند. آنها باید به دلیل معضل آلودگی هوا خودروهای الکتریکی را توسعه دهند.ما توسعه خودروهای الکتریکی را در شهرهای آلمان و در مقیاس بیشتر در شهرهای چین داریم.گاهی اوقات به خودروها به دلیل معضل آلودگی هوا اجازه تردد در شهرها داده نمی‌شود.بنابراین شما باید از گزینه‌های دیگر حمل و نقل استفاده کنید.خودروهای الکتریکی به دلیل آنکه هوا را آلوده نمی‌کنند اجازه تردد در شهرها را دارند.لذا توصیه می‌کنم خودروساز ایرانی به سمت تولید خودروهای برقی برود.اگر وقت خود را در این زمینه صرف کند از خیلی از شرکت‌های خارجی می‌تواند جلو بزند.
 
کارخانه‌های ایرانی چگونه شبکه بازاریابی خود را گسترش دهند؟
 
کارخانه‌های ایرانی باید در مرحله تولید خیلی خلاق باشند. اگر شما بخواهید یک روش کم هزینه و اقتصادی داشته باشید، نیاز به فرایند تولید ارزان قیمت و بدون ضایعات هستید. این امر می‌تواند یک نکته کلیدی در رقابتی بودن محصول شود.
 
چه توصیه‌ای برای بخشهای فروش ، تولید و صادرات خودرو دارید؟
 
در بخش تولید، من تولید ناب را توصیه می‌کنم که شامل کاهش ضایعات و به صفر رساندن تعداد محصولات معیوب می‌باشد.در بخش صادرات، من صادرات خودروهای ارزان قیمت به کشورهایی که نیاز به این خودروها را دارند و قدرت خرید خودروی لوکس را  ندارند، توصیه می‌کنم.در دراز مدت ، شما باید به خودروهای الکتریکی فکر کنید که در آنها تولید باتری مسأله اصلی است.من همکاری با شرکت هایی که در زمینه تولید باتری تجربه دارند را توصیه می‌کنم.
 
مجموعه بی.ام.و از چه روش‌هایی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کند؟
 
اگر فکر کنید محصول شما جهانی است و دیگر نیاز به تبلیغ ندارد کاملاً اشتباه فکر کرده اید.ما از تمام ابزارهای تبلیغاتی چون تلویزیون،روزنامه،نمایشگاه‌های خودرو و شبکه‌های اینترنتی استفاه می‌کنیم.از طرف دیگر، مشتریان ما می‌توانند با مراجعه به اینترنت ، رنگ و مدل خودروی مورد نظر را انتخاب کنند. آنها می‌توانند عکس های خودرو را تماشا کنند و جزئیات مربوطه را هم بخوانند.آنها می‌توانند ماشین‌های بی.ام.و را بدون آنکه خریداری کنند آخر هفته‌ها بیرون  ببرند و امتحان کنند. این روش خوبی برای متقاعد کردن مشتریان جهت خرید خودرو است.
 

منبع

تسنیم


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و , مدیر , توصیه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

ali
1

تعجب میکنم مدیر بی ام و به جای اینکه روشهای تقلب و کلاه برداری را بیاد یاد بگیره اومده در مورد روشهای تولید و بازار خودرو نظر میده. 50 سال دیگه می فهمند که بجای کار باید تقلب و کلاه برداری را تو شرکتشون رواج می دادند.
11:56  1396/06/19
پاسخ دادن
علی
0

مدیر ب ام و از مدیریت کلان صنعتی و هزینه های بیش از حد تولید و موانع اداری و ... در کنار دولتی بودن و عدم امکان رقابت در ایران خبر نداره که نیازی هم به رقابت نیست تعرفه واردات خودرو که بالای صد در صده و سرانه در آمدی مردم پایین پس اکثرا توان خرید خودروهای وارداتی با کیفیت رو ندارن و دو خودروساز بزرگ دولتی هم سالی یکی دوبار به بهانه افزایش هزینه ها قیمت رو افزایش می دن و شورای رقابت هم پس از کمی کش و قوس مقداری بیشتر از افزایش قیمت خودروسازها قیمت رو تصویب می کنه،مشتری ها هم از سر ناچاری محصولات رو پیش خرید می کنن تازه اگر محصولی هم کم فروش شد یه طرح فروش اقساطی زیر قیمت وام بانکی می زارن و تمامی انبارها فورا خالی میشه پس چه نیازی به پیروی از روشهای اروپایی هاست تازه باید مدیران شرکتهای بزرگ اروپایی از خودروسازهای ما الگو برداری کنن که چگونه میشه یک محصول رو سالها روز به روز بی کیفیت تر تولید کرد و همچنان با قدرت فروش کرد و هر زمان هم لازم شد برای تنوع یک برند چینی رو مونتاژ کرد و چرخه تنوع و بازار رو حفظ کرد
02:22  1396/06/15
پاسخ دادن
اریا بهمن
1

تنها راه نجات صنعت،اقتصاد و در کل ایران،کوتاه کردن دست دزدان از پستهای مدیریتی و رده بالا است.وقتی فساد و دزدی از بالاترین لایه های مدیریتی اعمال میشه،چه انتظاری از پایین دست باید داشت؟کشور رو به یغما بردن و ما مردم نشستیم همدیگه رو نگاه میکنیم...تا چند وقت دیگه اب واسه خوردن هم نداریم و جنگ بعدی در کشور جنگ اب خواهد بود..........
01:12  1396/06/15
پاسخ دادن
اریا بهمن
1

تنها راه نجات صنعت،اقتصاد و در کل ایران،کوتاه کردن دست دزدان از پستهای مدیریتی و رده بالا است.وقتی فساد و دزدی از بالاترین لایه های مدیریتی اعمال میشه،چه انتظاری از پایین دست باید داشت؟کشور رو به یغما بردن و ما مردم نشستیم همدیگه رو نگاه میکنیم...تا چند وقت دیگه اب واسه خوردن هم نداریم و جنگ بعدی در کشور جنگ اب خواهد بود..........
01:09  1396/06/15
پاسخ دادن
امیر
3

تنها راه پیشرفت در صنعت خودرو رقابتی کردن اون هست
تا وقتی ایران خودرو و سایپا و شرکتهای تابعه دولتی هستن و همه چیز دستشون هست عملا رقابتی وجود نداره و معلوم هست هر چیزی با هر کیفیتی بخوان میسازن و به هر قیمتی میخوان میفروشن
هر وقت حق گمرک برای خودرو با کیفیت صفر شد اون وقت صنعت ما هم پیشرفت میکنه
16:19  1396/06/14
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
10

تمام این فرمایشات و راهکارها را سالهاست که یا میدانیم و یا از اعماق وجود قبول داریم . تنها چیزی که برای اجرای این مسائل نداریم مدیرانی با سواد. مدیرانی پاکدست. مدیرانی بدور از رانت و رشوه. و مردمانی که با فکر خرید کنند و با ایمان به گفته پدران خود که سزای گرانفروش نخریدن هست
14:49  1396/06/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 71 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عباسی نژاد : شاهین G. هفته چهارم مرداد ۱۴۰۴ واریزی اولیه ۲/۱۰/۱۴۰۳. انجام شده حواله رو واگذار میکنم هر کی خواست. ۴۶۰ ت پیام‌بذاره‌هر کی خواست.
جک s3 به sr3 : نمایندگی ب ما گفت تا ۳۱ اردیبهشت تهران گفته شاسی میشه ۳۱ هم از راه اومد ولی خبری نشد پیگیری ها ب تهران هم هر روز هستش میگن شرکت هیج اقدامی برای شما نکرده
آره : اختلاس چای دبش ،اختلاس بابک زنجانی ،اختلاس بانک ملی، اختلاس 3000ملیاردی،اختلاس کارخانه آ لومنیوم جنوب چندین همت، به زودی اختلاس سایپا دبش.
علی اکبر ارکان : با سلام درسته همه ما با مصرف کردن خودروی داخلی به اقتصاد کشورمان وبه کارگران هم وطن خودمان حمایت می کنیم اما متاسفانه مدیران سایپا یا بهتر بگم خودرو سازهای انحصاری هرزور می توانند هم وطن های خودشان را اذیت می کنند. ازجمله افزایش نامتعارف قیمت خودرو ، تاخیر در تحویل از همه بدتر عدم عمل به تعهدات قرارداد منعقده فی مابین خریداران مثلا ندادن سود مشارکت 16 درصد که قرارداد شده و باید پرداخت بکند . متاسفانه به تعهدش عمل نمی کند از طرفی با هر ترفندی بدون اینکه کیفیت خودروی تحویلی را افزایش بدهد قیمت ها را با دلار بالا می برد و هیچ ارزشی هم به مشتر هایش که قبلا ودیعه دادند قائل نیست . اینجا دیگه اصلا از مشتری مداری خبر نیست چرا ؟ چون مگر مشتری بخت برگشته حق انتخاب دارد؟ هر طور صلاح می دانند مردم را اذیت و به سمت نارضایتی می برند و بنده ترس دارم بگم ...!!!!
شاهین جی سانروف : سلام دوستان الان دوباره با کارشناس صحبت کردم گفتم چرا بعضی از بچه ها ۱۴ آذر هستن یا ۱۲ میگن فاکتور شدن گفت اونا فاکتور میکنن بعد خبر ب ما میدن پ اینکه برای کارشناسا گفت ابلاغیه اومده که از خرداد میخان شروع ب فاکتور کنن چیزی که کارشناس بهم گفت
شاهین جی سانروف : دوستان اطلسG اینقدر تولید شده و دپو شده هست که اگر اجازه فاکتور بدن نهایت ده روزه موعد ایان و اذر را فاکتور کنن مشکل الان بحث تحت فشار قراردادن دولت برای مجوز افزایش قیمت هاست الان نه فقط اطلس - شاهین - سهند - ساینا و ... هم فاکتور نمیشه اینا مجوز افزایش قیمت بگیرن سریع فاکتورها شروع میشه اینم بگم افزایش قیمت به هیچ کدوم از موعدهای ثبت نامی نمیحوره خیالتون راحت خرداد ماه شروع فاکتورها و فرستادن دعوتنامه های تکمیل وحه هست
شاهین پلاس : یه 12 سود تاخیر گفت یه 16 سود مشارکت
تارا v1pتحویل خرداد : سلام دوستان تارا v1pتحویل خرداد کسی هم فاکتور شده؟
somayeh : سلام. منم مثل شما تبدیلی هستم، یعنی چی آخه
جک s3 به sr3 : سلام ب دوستانی ک sr3 ثبت نام کردن و منتظرن آخره خرداد ماشین رو تحویل بگیرن من هر روز پیگیر هستم ولی امروز گفتن هیچ اقدامی از طرف شرکت صورت نگرفته یعنی خرداد هم ب ماشین نمیرسیم و معلوم نیست کی تحویل بدن .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس : افزایش داره خیالتون راحت چون هرچی که داره ثبت نام می‌کنه پیش فروشه با کمبود برق تولید کم میشه و مجبور به افزایش هستن
تبریزی : فوری یا پیش فروشی
دنا پیش اپشنال 31خرداد : سلام چند روز طول کشید فاکتور بشه بعد از پرداخت مابه التفاوت؟ چه رنگی هست
منتظر : دقیقا برای منم همینطور رو صدور اسناد میچرخه..
ساینا : آقای توحید،چند روز پیش گفتیم خبر موثق داریم که قراره افزایش قیمت بخوره،گفتی نه این چرندیات چیه میگید،قرار نیست چون دوتا حواله خریدی حرفتون درست باشه و بقیه غلط،ما تجربمون بیشتره ولی اهل پز و ادا نیستیم
هومن پانا : غیر ممکنه عزیزچرا دل مردم و خالی میکنی داماد ما هفته پیش تحویل گرفت قالپاق بود چرخ و باز کردیم دیدیم دیسکی بودخواهش میکنم بدون اطلاع شایعه پرونی نکنید
اردیبهشت : راست میگی چون منم فاکتور شدم.تحویل حضوری هم زدم.مافقط جهت اطلاع دوستان میگیم
29بهمن : سلام دوستان کسی خبر جدیدی نداره
منتظر : سلام آقا قاسم..نه تبدیل نزدم باید زنگ بزنی ایران خودرو بهشون بگی شکایت و رسیدگی کنن براتون..من زنگ زدم فرداش فاکتور شد..
راستگوباش : منم میکم راست میگی خب یه اسکرین شات بگیر آپ کن لینکش بفرست دیگه چرا نمیگیری؟ چون فاکتور نشدی و دروغ میگی بعد که بهت میگیم از عوامل سایپایی ناراحتم میشی