رودررویی خودروسازان و واردکنندگان خودرو

 

رودررویی خودروسازان و واردکنندگان خودرو

 
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، خودروسازان داخلی را به اعمال فشار برای محدود شدن واردات خودرو متهم کرده است. خودروسازان در مقابل سکوت کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، تقابل خودروسازان و واردکنندگان خودرو از حدود دو هفته پیش آغاز شد، از جایی که رییس انجمن واردکنندگان خودرو از تدوین دستورالعمل جدید واردات خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده و این دستورالعمل را حاصل اعمال نفوذ خودروسازان و غیر قابل اجرا دانست.
 
در دستورالعمل جدید تدوین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ تمام واردکنندگان خودرو ملزم شده‌اند مجوز نمایندگی خود را از شرکت خودروساز خارجی صاحب برند یا نماینده رسمی و اصلی این شرکت‌ها، دریافت کنند.
 
از دیگر نکات قابل توجه در این دستورالعمل الزام شرکت‌های واردکننده خودرو به ایجاد خطوط تولید خودروهای وارداتی در داخل کشور و یا صادرات خودرو و قطعات تولید داخل به ازای واردات خودرو، است.
 
داشتن شبکه خدمات پس از فروش از سوی شرکت‌های واردکننده خودرو و همچنین محدود شدن شرکت‌های خودروساز خارجی به داشتن تنها یه شریک تجاری یا تولیدی در ایران، از دیگر الزامات این دستورالعمل جدید است.
 
در این شرایط در حالی که این دستورالعمل برای تایید نهایی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون زیربنایی دولت ارسال شده بود، رییس انجمن واردکنندگان خودرو مفاد این دستورالعمل را رد کرده و اجرایی شدن آن‌را باعث توقف فعالیت شرکت‌های واردکننده خودرو دانست.
 
نکته قابل توجه در سخنان فرهاد احتشام‌زاد اما، اتهامی بود که وی در این رابطه به خودروسازان داخلی وارد و آنها را متهم کرد که با هدف محدود کردن واردات خودرو و کسب سهم بیشتری از بازار خودروی ایران، در تدوین دستورالعمل پیشنهادی وزارت صنعت، اعمال نفوذ کرده‌اند.
 
وی در این زمینه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:" اجرایی شدن دستورالعمل پیشنهادی واردات خودرو باعث حذف شرکت‌های واردکننده خودرو از بازار به نفع خودروسازان داخلی خواهد شد... در صورت تصویب چنین دستورالعملی انحصار خودروسازان داخلی بر بازار خودروی کشور کامل خواهد شد. امیدواریم در نهایت نهادهای ذی‌ربط این دستورالعمل را اصلاح و مانع از اجرایی شدن آن شوند تا حقوق مصرف‌کنندگان خودرو بیش از این از سوی خودروسازان داخلی ضایع نشود. "
 
خودروسازان داخلی اما واکنشی به این اظهارات نداشته‌اند. وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تدوین دستورالعمل جدید واردات خودرو نیز واکنشی به این اظهارات نشان نداده است. در این شرایط باید دید تقابل خودروسازان و واردکنندگان خودرو به کجا رسیده و سرنوشت دستورالعمل پیشنهادی وزارت صنعت چه خواهد شد.
 
 
 
 

منبع

ایسنا
 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , تولید خودرو , واردات خودرو , ایران خودرو , سایپا , آسان موتور , اطلس خودرو , ایرتویا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

اریا بهمن
6

حنای شما برای مردم ،رنگی نداره. تا کی باید حق این مردم مظلوم رو با این داستانهای دروغین ،ضایع کنید؟سرنخ شرکتهای وارد کننده و خودروسازان رو بگیرید،به همون خانواده ی هزار فامیل میرسید،که سالهاست خون مردم رو تو شیشه کردند.نتیجه ی این مقاله زمانی کاربرد داره که شرکتهای خصوصی ،به معنای واقعی و بین المللی خود وجود خارجی داشته باشه.تا زمانی که این جریان حاکم است ،هیچ شرکت وکمپانی خودروسازی ،حاضر به سرمایه گذاری در ایران نخواهد بود.💀💀💀
20:28  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
0

دلار ۱۰۰۰ تومن خودروی خارجی مثلا ۲۰۰۰۰ دلار، حالا مثلا دلار ۵۰۰۰ تومن ولی بازهم همان خودروی خارجی ۲۰۰۰۰ دلار!
گرانی از کجاست؟
سود به جیب چه کسانی میرود؟
مطمئنا اگر خودروساز داخلی نداشتیم و نرخ ارز و تعرفه گمرکی به اینصورت حمایتی نبود همین الان یعنی دی ۹۵ چند مدل خودروی بنز و bmw و لکسوس و خیلی از خودروهای خوب دیگر 2016 رو با قیمت زیر ۶۰ میلیون میتونستیم بخریم ولی .،.،؟
امان از این علامت سؤال بی جواب؟!
19:08  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
0

ای بی انصاف ها
15:01  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
قنبر نیسان : داداشای عزیز اگه اکستند پلاک شده شماره پذیرش اعلام کنید حداقل بدونیم چی به چیه حداقل اینجا راستشو بگین اینجا فقط یه نفر گفته دیروز غروب اکستند دوگانه پلاک شده
30مهر : من فاکتور نشدم شما شدی؟
دنا 6 دنده : سلام یه هفته نهایتا10روز
پانا 30 مهر : دوستان 30 مهر کسی فاکتور شده پانا رینگ پلاس.اونایی که شدن سبز بزنن
احسان : طرح فرسوده ساینا دوگانه اخرین تحویلی مال تکمیل وجه برج چند کسی میدونه کسانی تازه تحویل گرفتن اطلاعات به ماهم بدید چقدر تاخییر دیگه
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره