رودررویی خودروسازان و واردکنندگان خودرو

 

رودررویی خودروسازان و واردکنندگان خودرو

 
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، خودروسازان داخلی را به اعمال فشار برای محدود شدن واردات خودرو متهم کرده است. خودروسازان در مقابل سکوت کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، تقابل خودروسازان و واردکنندگان خودرو از حدود دو هفته پیش آغاز شد، از جایی که رییس انجمن واردکنندگان خودرو از تدوین دستورالعمل جدید واردات خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده و این دستورالعمل را حاصل اعمال نفوذ خودروسازان و غیر قابل اجرا دانست.
 
در دستورالعمل جدید تدوین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ تمام واردکنندگان خودرو ملزم شده‌اند مجوز نمایندگی خود را از شرکت خودروساز خارجی صاحب برند یا نماینده رسمی و اصلی این شرکت‌ها، دریافت کنند.
 
از دیگر نکات قابل توجه در این دستورالعمل الزام شرکت‌های واردکننده خودرو به ایجاد خطوط تولید خودروهای وارداتی در داخل کشور و یا صادرات خودرو و قطعات تولید داخل به ازای واردات خودرو، است.
 
داشتن شبکه خدمات پس از فروش از سوی شرکت‌های واردکننده خودرو و همچنین محدود شدن شرکت‌های خودروساز خارجی به داشتن تنها یه شریک تجاری یا تولیدی در ایران، از دیگر الزامات این دستورالعمل جدید است.
 
در این شرایط در حالی که این دستورالعمل برای تایید نهایی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون زیربنایی دولت ارسال شده بود، رییس انجمن واردکنندگان خودرو مفاد این دستورالعمل را رد کرده و اجرایی شدن آن‌را باعث توقف فعالیت شرکت‌های واردکننده خودرو دانست.
 
نکته قابل توجه در سخنان فرهاد احتشام‌زاد اما، اتهامی بود که وی در این رابطه به خودروسازان داخلی وارد و آنها را متهم کرد که با هدف محدود کردن واردات خودرو و کسب سهم بیشتری از بازار خودروی ایران، در تدوین دستورالعمل پیشنهادی وزارت صنعت، اعمال نفوذ کرده‌اند.
 
وی در این زمینه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:" اجرایی شدن دستورالعمل پیشنهادی واردات خودرو باعث حذف شرکت‌های واردکننده خودرو از بازار به نفع خودروسازان داخلی خواهد شد... در صورت تصویب چنین دستورالعملی انحصار خودروسازان داخلی بر بازار خودروی کشور کامل خواهد شد. امیدواریم در نهایت نهادهای ذی‌ربط این دستورالعمل را اصلاح و مانع از اجرایی شدن آن شوند تا حقوق مصرف‌کنندگان خودرو بیش از این از سوی خودروسازان داخلی ضایع نشود. "
 
خودروسازان داخلی اما واکنشی به این اظهارات نداشته‌اند. وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تدوین دستورالعمل جدید واردات خودرو نیز واکنشی به این اظهارات نشان نداده است. در این شرایط باید دید تقابل خودروسازان و واردکنندگان خودرو به کجا رسیده و سرنوشت دستورالعمل پیشنهادی وزارت صنعت چه خواهد شد.
 
 
 
 

منبع

ایسنا
 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , تولید خودرو , واردات خودرو , ایران خودرو , سایپا , آسان موتور , اطلس خودرو , ایرتویا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

اریا بهمن
6

حنای شما برای مردم ،رنگی نداره. تا کی باید حق این مردم مظلوم رو با این داستانهای دروغین ،ضایع کنید؟سرنخ شرکتهای وارد کننده و خودروسازان رو بگیرید،به همون خانواده ی هزار فامیل میرسید،که سالهاست خون مردم رو تو شیشه کردند.نتیجه ی این مقاله زمانی کاربرد داره که شرکتهای خصوصی ،به معنای واقعی و بین المللی خود وجود خارجی داشته باشه.تا زمانی که این جریان حاکم است ،هیچ شرکت وکمپانی خودروسازی ،حاضر به سرمایه گذاری در ایران نخواهد بود.💀💀💀
20:28  1395/10/08
پاسخ دادن
فرزاد
0

دلار ۱۰۰۰ تومن خودروی خارجی مثلا ۲۰۰۰۰ دلار، حالا مثلا دلار ۵۰۰۰ تومن ولی بازهم همان خودروی خارجی ۲۰۰۰۰ دلار!
گرانی از کجاست؟
سود به جیب چه کسانی میرود؟
مطمئنا اگر خودروساز داخلی نداشتیم و نرخ ارز و تعرفه گمرکی به اینصورت حمایتی نبود همین الان یعنی دی ۹۵ چند مدل خودروی بنز و bmw و لکسوس و خیلی از خودروهای خوب دیگر 2016 رو با قیمت زیر ۶۰ میلیون میتونستیم بخریم ولی .،.،؟
امان از این علامت سؤال بی جواب؟!
19:08  1395/10/08
پاسخ دادن
مجتبی
0

ای بی انصاف ها
15:01  1395/10/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 71 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جک s3 به sr3 : دوستان همگی به تهران زنگ بزنید و مدام ب نمایندگی ها برید وگرنه ما کلا باید قید ماشین رو بزنیم دیگه فکر نکنم ماشینی ب ما بدن
بابک زنجانی : سلام. من خسارت گمرگ رو قراره پرداخت کنم نگران نباشید بزودی سهام کرمان موتور خریداری و به جای kmc و جک بنز و bmw تولید میکنیم...
آیدین سالاری : بابا پاشین برین‌نمایندگی مرکزی اونجا غر بزنین اینجا چه فایده داره اخه کی میبینه
SA : تاریخ واریز دوم شما کی بوده
بردیا : سلام خدا لعنت کنه اینارو گیر آوردن مارو اردیبهشت تموم شد دیگه کی میخوان فاکتور کنن 1 ماه دیگه بهونه برق و گاز میگیرن پول ما بی ارزش تاخیر کجا اینجوری هست آخه 6 ماه منتظر ماشین بمونی تازه میخوان شماره شاسی بزنن
تارا اتومات پیش فروش : سلام دوستان معمولا چند روز به از فاکتور شدن تارا اتومات تحویل نمایندگی میشه؟ چقدر زمان میبره؟؟؟
تارا اتومات : سلام دوستان معمولا چند روز به از فاکتور شدن تارا اتومات تحویل نمایندگی میشه؟ چقدر زمان میبره؟؟؟
اردیبهشت : افزایش قیمت شامل کسانی که تکمیل وجه کردن نمیشه. اگه دیگه زیرش نزنن
Heidar : سلام ، کسی می دونه منوی تغییر رنگ در کدام قسمت سایت کاستومر هست؟
mamali : تجمع حواله‌داران خودروی شاهین در اعتراض به بلاتکلیفی، تأخیر و ظلم های پی‌درپی سایپا زمان : شنبه سوم خرداد ساعت ۹ صبح مکان : کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص، مقابل بازاریابی و فروش سایپا می آییم محکم تر از همیشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا پلاس ارتقاء : سلام نمیشه پرداخت کرد چیکار کنیم؟
ساینا دوگانه : لطفا ساینا دوگانه هم بیاد کسی فاکتور شده یانه ؟ من 22 اسفند تکمیل وجه کردم تا الان خبری نیست آیا بخوان فاکتور کنن باید مالیات و بیمه رو بدم یا از سودش کم میشه دیگه؟؟ هرجاهم زنگ میزنیم جواب نمیدن اصلا نمایندگیشم که مضخرف انگار نه انگار جواب نمیده
27 بهمن : خدایی فاکتور شدین یا همینطور میگید
حصین : تا توحید ارومیه نگه فاکتور شدم باور نمیکنم
سیما : ساینا دوگانه جی ایکس تکمیل وجه 18 اسفند. دیروز توی مرحله ی درحال تخصیص بود الان یک مرحله برگشته عقب ..چرا؟؟
27بهمن ماه : دوستان مال من هم فاکتور شد
مهران طرح مادران : منم دقیقا مثل شما هست شرایطم
رانا فوری تحویل خرداد : نمیشه پرداخت کرد!
حصین : سلام مال منم یه مرحله برگشت عقب مث 21 ام این ماه که برگشته بود عقب.تکمیل وجه 30 بهمن
پیش فروش /تکمیل 27 بهمن : سلام پیش فروش تکمیل وجه 27 بهمن الان فاکتور شدم