رودررویی خودروسازان و واردکنندگان خودرو

 

رودررویی خودروسازان و واردکنندگان خودرو

 
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، خودروسازان داخلی را به اعمال فشار برای محدود شدن واردات خودرو متهم کرده است. خودروسازان در مقابل سکوت کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، تقابل خودروسازان و واردکنندگان خودرو از حدود دو هفته پیش آغاز شد، از جایی که رییس انجمن واردکنندگان خودرو از تدوین دستورالعمل جدید واردات خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده و این دستورالعمل را حاصل اعمال نفوذ خودروسازان و غیر قابل اجرا دانست.
 
در دستورالعمل جدید تدوین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ تمام واردکنندگان خودرو ملزم شده‌اند مجوز نمایندگی خود را از شرکت خودروساز خارجی صاحب برند یا نماینده رسمی و اصلی این شرکت‌ها، دریافت کنند.
 
از دیگر نکات قابل توجه در این دستورالعمل الزام شرکت‌های واردکننده خودرو به ایجاد خطوط تولید خودروهای وارداتی در داخل کشور و یا صادرات خودرو و قطعات تولید داخل به ازای واردات خودرو، است.
 
داشتن شبکه خدمات پس از فروش از سوی شرکت‌های واردکننده خودرو و همچنین محدود شدن شرکت‌های خودروساز خارجی به داشتن تنها یه شریک تجاری یا تولیدی در ایران، از دیگر الزامات این دستورالعمل جدید است.
 
در این شرایط در حالی که این دستورالعمل برای تایید نهایی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون زیربنایی دولت ارسال شده بود، رییس انجمن واردکنندگان خودرو مفاد این دستورالعمل را رد کرده و اجرایی شدن آن‌را باعث توقف فعالیت شرکت‌های واردکننده خودرو دانست.
 
نکته قابل توجه در سخنان فرهاد احتشام‌زاد اما، اتهامی بود که وی در این رابطه به خودروسازان داخلی وارد و آنها را متهم کرد که با هدف محدود کردن واردات خودرو و کسب سهم بیشتری از بازار خودروی ایران، در تدوین دستورالعمل پیشنهادی وزارت صنعت، اعمال نفوذ کرده‌اند.
 
وی در این زمینه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:" اجرایی شدن دستورالعمل پیشنهادی واردات خودرو باعث حذف شرکت‌های واردکننده خودرو از بازار به نفع خودروسازان داخلی خواهد شد... در صورت تصویب چنین دستورالعملی انحصار خودروسازان داخلی بر بازار خودروی کشور کامل خواهد شد. امیدواریم در نهایت نهادهای ذی‌ربط این دستورالعمل را اصلاح و مانع از اجرایی شدن آن شوند تا حقوق مصرف‌کنندگان خودرو بیش از این از سوی خودروسازان داخلی ضایع نشود. "
 
خودروسازان داخلی اما واکنشی به این اظهارات نداشته‌اند. وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی تدوین دستورالعمل جدید واردات خودرو نیز واکنشی به این اظهارات نشان نداده است. در این شرایط باید دید تقابل خودروسازان و واردکنندگان خودرو به کجا رسیده و سرنوشت دستورالعمل پیشنهادی وزارت صنعت چه خواهد شد.
 
 
 
 

منبع

ایسنا
 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , تولید خودرو , واردات خودرو , ایران خودرو , سایپا , آسان موتور , اطلس خودرو , ایرتویا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

اریا بهمن
6

حنای شما برای مردم ،رنگی نداره. تا کی باید حق این مردم مظلوم رو با این داستانهای دروغین ،ضایع کنید؟سرنخ شرکتهای وارد کننده و خودروسازان رو بگیرید،به همون خانواده ی هزار فامیل میرسید،که سالهاست خون مردم رو تو شیشه کردند.نتیجه ی این مقاله زمانی کاربرد داره که شرکتهای خصوصی ،به معنای واقعی و بین المللی خود وجود خارجی داشته باشه.تا زمانی که این جریان حاکم است ،هیچ شرکت وکمپانی خودروسازی ،حاضر به سرمایه گذاری در ایران نخواهد بود.💀💀💀
20:28  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
0

دلار ۱۰۰۰ تومن خودروی خارجی مثلا ۲۰۰۰۰ دلار، حالا مثلا دلار ۵۰۰۰ تومن ولی بازهم همان خودروی خارجی ۲۰۰۰۰ دلار!
گرانی از کجاست؟
سود به جیب چه کسانی میرود؟
مطمئنا اگر خودروساز داخلی نداشتیم و نرخ ارز و تعرفه گمرکی به اینصورت حمایتی نبود همین الان یعنی دی ۹۵ چند مدل خودروی بنز و bmw و لکسوس و خیلی از خودروهای خوب دیگر 2016 رو با قیمت زیر ۶۰ میلیون میتونستیم بخریم ولی .،.،؟
امان از این علامت سؤال بی جواب؟!
19:08  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
0

ای بی انصاف ها
15:01  1395/10/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پویا : سلام چون هنوز ۳و۴ شهریور رو دارن فاکتور میکنن شما تحویلتون چندمه
سهند دی ماه : کارزار که حذف شده لامصب سهند مسخرش در آوردن اینا میخان حالا ماشین جدید ارانه کنن
بهنام مشهد : سلام تارا v1 پلاس چرا از ده اول شهریور رد نمیشه
v4 lx : داراب واریزتون ساعت چند چهارم مرداد بود؟
علی مدبر : سلام من 25 تبدیل زدم همش دروغ گول خوردم به این بهانه یک ماه دیگه هم عقب افتاد
Mohammad : سلام من پیش فروش شاهین G تحویلی زمستان 1403 بودم اول دی ماه 1403پیامک واریز اولیه 291تومن تحویلی هفته چهارم مرداد اومد واسم و پرداخت کردم دیگه خبری از واریز بعدی و تحویل ماشین تا امروز نشده کسی نمیدونه آخرین تحویلی های شاهین واسه کدوم ماه بوده و کی تحویل دادن
وحید : دیروز پنج عصر تبدیل به جی ال زدم امروز تا الان فاکتور و پلاک شدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایمان 31 مرداد پانا : 21.5
عرفانخان تبدیل به تک گانه : سلام دوستان تبدیلی ها رو تا چه تاریخی فاکتور کردند؟یا تبدیلی قانون نداره؟!😅
تحویل 31 مرداد : سلام شما پیش فروش بودید؟؟ میشه شماره قرارداد لطف کنید
حمید207 پانا سفید : طرح فرسوده تحویل 4مرداد 17شهریور تبدیل به رینگ امروز فاکتور و پلاک شد
207تحویل مهر : من 12 تخصیص پلاک شد 15ام دریافت پلاک و امروز 18ام نصب شد،همین امروزم از رو صدور اسناد تیک نخورده پرید و حمل خودرو تیک خورد و الان دریافت نمایندگی داره می چرخه
عرفانخان : من آبان هستم دعوتنامه تبدیل اومد پریروز مبلغ 205 تومن
ساینا فوق العاده : واریزی ده بهمن پذیرش 11 بهمن با شماره پذیرش 12155736 همین الان فاکتور شد انشاالله قسمت همگی
مهدی پانا رینگ مهر : در پاسخ به 207 تحویل مهر شما تاریخ دریافت پلاک و تایید تخصص پلاک کی بوده بوده من 13 ام پلاک تخصص 15 هم دریافت بوده و اینکه کی پلاکت نصب شده و تیک حمل فعال شده و اسناد تیک خورد یا پرید تحویل هم گرفتی حتما اعلام کن
فوق العاده 23 بهمن : لطفا شماره پذیرش بزارید فاکتور شدین
حسن پیش پانا فولاد مرداد : دوستان مردادی کسانی که تبدیل زدن خواهشا بگن چقدر واریز کردن. خیلی نظرات متفاوته انگار من گیج شدم راهنماییم کنید