پلتفرم خودروی ملی رونمایی شد

 

پلتفرم خودروی ملی رونمایی شد

 
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و صنعت، مراسم رونمایی از خودروی ملی با حضور دکتر محمدحسن شجاعی فرد، رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده مهندسی خودرو برگزار شد.
 
شجاعی فرد در این مراسم گفت: اجرایی شدن این طرح، صنعت خودروی ما دیگر به مونتاژ روی نخواهد آورد و دیگر بحث استقلالی خواهد بود که نصیب این صنعت می شود.
 
وی در خصوص ویژگی های این طرح افزود: پلتفرم خودرو، عملا بخش اصلی یک خودرو را شامل می شود که دارای این قابلیت است که چند مدل مختلف بدنه و تزیینات داخلی مناسب روی آن سوار شود و به صورت مدلهای مختلف خودرو به بازار معرفی شود.
 
رئیس دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: طراحی پلتفرم خودروی ملی از سال ۱۳۹۱ در دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز شد و هم اکنون کل تزئینات داخلی و خارجی و طراحی بدنه تا آخرین مرحله طراحی جزئیات، پیش رفته و انجام شده و این پلتفرم قابلیت ارائه تا ۲۵ محصول را داراست.
 
وی گفت: در این پروژه کلان که برای اولین بار در کشور در این سطح گسترده طراحی و اجرا شده است، ایمنی خودرو و به ویژه طراحی ای که در قسمت بدنه فلزی انجام شده، در حد ستاره های جهانی است.
 
شجاعی فرد تاکید کرد: هدف گذاری اولیه در این طرح، چند شرط بود از جمله اینکه قیمت خودرو نباید بیش از ۱۲ هزار دلار باشد و از طرف دیگر خودرویی تولید شود که به لحاظ کیفیت، از قابلیت صادرات به اروپا برخوردار باشد.
 
پروژه طراحی پلتفرم ملی خودرو در راستای ارتقای ارتباط دانشگاه و صنعت خودروی کشور و با هدف بومی سازی طراحی پلتفرم خودرو به کنسرسیوم دانشگاهی متشکل از دانشگاه های علم و صنعت ایران، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران ابلاغ شده بود که تنها دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به انجام طراحی و آماده سازی نمونه آزمایشگاهی پلتفرم خودروی ملی شد.
 
اهداف اصلی این پروژه دستیابی به دانش ملی طراحی پلتفرم خودرو، ایجاد ساختار مناسب برای طراحی پلتفرم، ساخت نمونه های اولیه پلتفرم طراحی شده، دستیابی به تکنولوژی روز و قابل صدور، محدود کردن هزینه های محصول در حدود تعیین شده، تربیت نیروهای متخصص، مناسب سازی فرایند طراحی خودرو و نهایتا جهانی شدن صنعت خودروی کشور بوده است.
 
هم اکنون نمونه نیمه صنعتی و پایلوت پلتفرم خودروی ملی در انتظار استقبال خودروسازان برای تبدیل به نمونه صنعتی و تولید انبوه است.
 
 
 
 

منبع

مهر

 

برچسب : خودرو , پلتفرم ملی , دانشگاه علم و صنعت , خودرو ملی , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: مهدی1
5

عالیه، اما خودرو سازان ایران متاسفانه اینقدر بیفکر و سیاستمدار هستن که از شما استفاده نمیکنن
21:26  1395/09/23
پاسخ دادن
همایون
5

انگار چراغای برلیانس 230 رو چسبوندی جای چراغای رانا
19:42  1395/09/23
پاسخ دادن
رضا
8

اصلا جالب نیست. از علم و صنعت بیش از این انتظار نیست. فقط دانشگاه شریف.
19:36  1395/09/23
پاسخ دادن
اکبر
2

حداکثر قیمتی که در صورت تولید میارزه 7000 دلار.
19:15  1395/09/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 29 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات طرح نیمه شعبان ۱۴۰۲ : دوستان کسی اطلاع داره دعوتنامه اذر تا چه تاریخی فرصت تکمیل وجه داشته ؟ با توجه به اینکه بعد از اون تاریخ دیگه دعوت نامه‌ای تا ۳۰ بهمن صادر نشد
تیتان 2 دی : رمز موفقیت یک دلال
امیر : بله به من هم گفتن تا ۱۵ اسفند تقریبا فاکتور شده البته من شاهین پلاس رو میگم.
فیلد : خطاب به شاهین پلاس اتوماتیک که تا ۱۶ اسفند فاکتور شده و اطلاع موثق داری اگر غیر حقیقت باشد اگزوز شاهین پلاس با اون منبع که از زیرش زده بیرون در مادر بزرگوارت
محبوبه : سلام خدمت همه دوستان..عزیزان سوالی داشتم....تارا اتومات مرغوبتره یا تارا دستی؟میخوام خرید کنم..کدوم بهتره..ممنون میشم جواب بدین.
akbar : ن داداش ماشین منم هنوز فاکتور نشده معلوم نیست میخوان چیکار کنن الان دیگه دوماه تاخیره
امیر : اسفند . من خودم ۲۵ اسفند تکمیل وجه کردم
سهند اذر : سلام وقت همگی دوستان بخیر سهند اس من یک ماه تحویل گرفتم خدای ماشین خوبی انتظار بیشتری از شرکت‌های ایرانی نمیشه داشت بیشتر به فکر سود خودشون هستن مشکلی که من با سهند دارم سرعت از 120کیلومتر که رد میشه کم کم دور موتور میر بالا روی 140که میرسه دور متر میاد روی 4500 صدای موتور خیلی روی اعصاب به موتور هم فشار میاد از دوستانی که تحویل گرفتین واسه شما هم همین مدلی
محمد : واریز اولیه 5 شهریور ، تکمیل وجه 16 اسفند هنوز فاکتور نشدم
یوسف : سلام نمیدونم خبر درست یا نه. میگن بابت اینکه نمیتونن سانروف رو تامین کنن خط تولید g متوقف شده. اگه مصرف کننده هستین براتون زیاد اهمیت نداره بنظر من تبدیل ب gl قبول کنین. باز خود دانین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : تیرماه چه موقع میاد
ساینا اس : سلام دوستان چگونه دزگیر ماشین فال کنیم لطفن راهنمای کنید
شمس : سلام دوستان خسته نباشید هنوز مدارک ماشینم نیومده .به نظرتون میتونم برا کارت سوخت درخواست بدم یانه تا مدارک بیاد بعد
محمد : بدهی داشته باشی اینجوری میشه!برو قسمت واریز وجه میزنه چقدر مثلا بابت مابه‌التفاوت بیمه
کریمی : سلام کوئیک GXRL سوم مرداد پذیرش بوده 11 اسفند 1403 تکمیل وجه کردم تحویل 30 روزه بوده تا الان خبری نیست و زده آماده تخصیص.هرچی زنگ میزنم سایپا هر بار یه چیزی میگن یبار قطعه نیست یبار تعطیلی بوده...امروز میگن تولید ندارند واقعا خنده داره.خواهشا کسی دیگه خودشا مسخره اینا نکنه.
شیخی زاده کچل : حالت چطوره
علی : با این تفاسیر دعوتنامه کوییک آر اس چه موقع صادر میشه؟؟؟
شیخی زاده کچل : بچها حالتون چطوره
7Mosi : سلام دوستان آدرس سخا با آدرسی ک تو سایت ایرانخودرو هست باید یکی باشه؟
کوییک خطای مجوز : با سلام خدمت دوستای گلم امیدوارم هرجا هستید خوب سلامت باشید. بنا با پیگیری های انجام شده توسط بعضی از دوستای گلم دوستای بامرام💖 مشکل خطای مجوز شماره گذاری کوییکrsحل شده تمامی مجوز ها اوکی شده از فردا یا پس فردا شروع میکنن به پلاک گذاری... با تشکر...