بررسی کامیون ماک گرانیت

بررسی کامیون ماک گرانیت

ماک همواره در میان رانندگان کامیون از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است و این امر به دلیل استحکام، کارایی و قدرت بالای محصولات این کامیون ساز کهنه کار آمریکایی است. یکی از این محصولات خوش نام، مدل گرانیت (Granit) می باشد که برای انجام کارهای نیمه سنگین و ساختمان سازی تولید شده است. طراح کلی کابین ساده است و با دو سری موتور MP 7 و MP 8 عرضه می شود که دارای قدرتی بین 325 الی 485 می باشند. به لطف شاسی بسیار محکم و انواع گیربکس های مختلف، این کامیون می تواند در بخش های مختلف، وظایف مختلفی را بر عهده بگیرد. 

طراحی بدنه

بررسی کامیون ماک گرانیت

طراحی خارجی ماک گرانیت با روحیه زمخت و خشن آن در هماهنگی کامل است. جلوپنجره چهارگوش کرومی با پنج خط افقی و نوشته MACK بر روی آن، ابهت خاصی به گرانیت بخشیده است. سپر این کامیون به صورت سه تکه طراحی شده است که کار تعویض آن را آسان تر و ارزان تر کرده است. چراغ ها نیز در انتهای گل گیرهای بزرگ این کامیون قرار گرفته اند که ساختار محکمی دارند و دارای محافظی از جنس لگزان (Lexan) می باشند.  

بررسی کامیون ماک گرانیت بررسی کامیون ماک گرانیت
بررسی کامیون ماک گرانیت بررسی کامیون ماک گرانیت

شلگیرهای انعطاف پذیر نیز دز انتهای گلگیرها، از پاشیدن گل و شل بر روی بدنه جلوگیری می کنند. اگزوز از پشت کابین به بالا رفته و محل قرارگیری جعبه باطری و کمپرسور باد نیز به پشت کابین منتقل شده است تا از کم ترین فضا نیز استفاد مناسب شود. به جهت چند منظوره بودن این کامیون، در پشت کابین خروجی سیم کشی های مختلف مورد نیاز تعبیه شده است. به لطف محل قرارگیری مناسب پله ها و دستگیره ها نیز، ورود به کابین و خروج از آن بسیار آسان است.

طراحی کابین

بررسی کامیون ماک گرانیت

در داخل شما با فضای زیاد سر و پا روبه رو هستید که در کلاس خود بسیار بی صدا نیز می باشد. طراحی کلی داخل کابین بسیار زیباست و آن طور که از این سری از خودروهای سنگین انتظار می رود ساده نیست. جنس مواد به کار رفته در کابین خشک است ولی ظاهر خوبی دارند.

بررسی کامیون ماک گرانیت

اصول ارگونومی به خوبی رعایت شده و تمام دکمه ها و ادوات کنترلی در دسترس هستند. دکمه های شیشه بالابر، قفل درب ها و هیدرولیک بر روی درب راننده قرار گرفته اند که صورت پایین بودن شیشه و بارش باران، در معرض آسیب دیدن قرار دارند. نورپردازی صفحه کیلومترشمار و کلیدها بسیار ملایم است و چشم راننده را در شب اذیت نمی کند. صندلی ها بسیار راحت بوده و با قابلیت تنظیم در چند جهت، هر جثه ای را به خوبی در بر می گیرند و به منظور راحتی بیش تر کابین، مجهز به سیستم تعلیق بادی گردیده است. یکی از موارد قابل توجه، غربیلک فرمان ارگونومیک دوشاخه و زیبای این کامیون است که حسی کلاسیک دارد و در دو جهت قابل تنظیم می باشد.

بررسی کامیون ماک گرانیت بررسی کامیون ماک گرانیت
بررسی کامیون ماک گرانیت بررسی کامیون ماک گرانیت

ماک گرانیت به سیستم انحصاری Mack’s Vehicle Management and Control System (V-MAC IV) مجهز است که به طور دائم کامیون و موتور را کنترل می کند و تمام پارامترها را در نظر می گیرد. این سیستم حتی درجه حرارت سیستم ترمز ضد قفل، سیستم روشنایی در روز و کامپیوتر سفری را کنترل می کند. محل قرارگیری پدال گاز و ترمز نیز بسیار مناسب است و راننده را دچار خستگی نمی کند. هم چنین از طراحی خاص و ارگونومیک نشان دهنده ها و چراغ های هشدار دهنده نباید غافل شد.

قدرت موتور و کارایی

بررسی کامیون ماک گرانیت

ماک گرانیت با 2 سری موتور MP7 و MP8 در دسترس است که هرکدام طیف متنوعی از قدرت و گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. موتورهای MP7 بین 325 الی 405 اسب بخار و موتورهای MP8 بین 415 الی 505 اسب بخار نیرو تولید می کنند. همه موتورها در بالا دارای یک میل بادامک بوده و مجهز به سیستم انژکتور با فشار بسیار بالا می باشند که توربوشارژر با کنترل الکتریکی نیز در مواقع لزوم به یاری راننده می شتابد. انواع مختلف گیربکس نیز بسته به مدل، برای این کامیون قابل سفارش می باشند.

سواری و هندلینگ

بررسی کامیون ماک گرانیت

شاسی ماک گرانیت برای کارهای سخت ساخته طراحی گردیده و در کنار مقاومت بالا، از مواد سبک وزن ساخته شده است. جهت کار در جاده های ناهموار و آف رود، از طریق سیستم  CTI می توان در هرلحظه میزان فشار باد لاستیک ها را کنترل کرد. این کامیون به فنرهای بزرگ بادی تجهیز گردیده است که بالاترین میزان پایداری و کم ترین لرزش را به ارمغان آورده اند که البته باید گفت رانندگی در مسیرهای آف رود بسیار سخت است و هرچقدر  هم که تعلیق نرم باشد، تکان و ضربه مستقیم به ستون فقرات راننده منتقل می شود! فرمان پذیری نیز خوب است و کامیون در اختیار راننده می باشد که البته در مسیرهای سنگلاخی کمی نافرمان می شود!

بررسی کامیون ماک گرانیت

در آخر باید بگوییم به ماک گرانیت می توان لقب جان سخت داد. به لطف ساختار محکم شاسی، کابین ارگونومیک و موتور قوی می تواند امتیاز بالایی را در هر آزمایشی ازان خود کند. تکنولوژی بالا و سیستم های ایمنی و رفاهی درخور توجه این کامیون نیز دیگر جایی برای گله باقی نمی گذارند چراکه کامیونی سریع و ایمن است که البته می توانست فرمان پذیری بهتری داشته باشد.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , ماک , گرانیت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

24 نظر

علی
0

خیلی عالی هست ولی کاپوتش چه جوری باز میشه
01:53  1400/04/31
پاسخ دادن
داود
0

ماک زندگی ماک طلا ماکصفا
22:22  1397/10/05
پاسخ دادن
شادمان
0

از خدا میخوام ی ماک داشته باشم
18:26  1397/02/01
پاسخ دادن
اکبر
0

من راننده ماک ایران اروپی هستم وقتی هر لحظه که به هر کجای این ماشین نگاه میکنم سادگی وراحتی هر قطعش نگاه میکنم دریابد ماشین های جدید سادگی خاصی داره تنها ماشینی که در حرکت تمام دنده هاش باتنظیم گاز تعویض میشود وای چپ راننده در استراحت مطلق است (ماک یعنی شاهکار یعنی عشق زندگی) هر کدوم عشق خاص خودش را دارد
23:19  1394/09/04
پاسخ دادن
محمد
4

ماکـــ بــــــــــــــــــــــــــــــــــهترِیـــــــــــــــــــن کامیــــــــــــون
18:38  1394/08/14
پاسخ دادن
سعید
0

ماک عشقمه
10:45  1394/03/31
پاسخ دادن
داوود
4

ماک سلطان جاده ها ماک پادشاه قدرت ماک یعنی عشق دنده خلاصه ماک یعنی شاه کامیون ها
22:19  1394/02/23
پاسخ دادن
رضا علی بخشی
7

ماک یعنی زندگی
20:44  1393/09/22
پاسخ دادن
www.hosseinsafari1393@yahoo.com
4

به خاور خودمون نمیرسه
18:56  1393/06/21
پاسخ دادن
حسین خسته
10

تنهاشانسی که ماشین های جاده ایران بجز ماک اورده انداین است که امریکا ماک های جدیدش را وارد ایران نمیکنند...چون میداندماک های30سال بیشش راکسی نتوانسته درهمسرویسی وجاده بگیرد.به امیدروزی که ماک های2014راواردایران کندکه قاتل جاده هاست...
20:43  1392/10/10
پاسخ دادن
حمید
6

اره اگه پای ماک به ایران باز بشه فکر نمیکنم دیگه جایی برای اف هاش و بقیه باشه حتی نگاه کردنشون کلی انرزی به ادم میده
16:42  1393/05/17

ماک
8

زمان خداحافظی باتمام ماشین های جاده رسیده.وقتی ماک توجاده هست,جاده ازآنن اوست...
فکرنکنم اف هاش60سال دیگه ماک های50سال پیش روبزنه
19:42  1392/10/05
پاسخ دادن
hamidhassani
8

واقعا کامیون ماک قشنگه
14:14  1392/07/26
پاسخ دادن
Milad
9

همه مدلهای ماک قابل برستش هستن...
The Truck Capital of the World
12:11  1392/06/26
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
5

جلو پنجره رو عشقه!
تایر عقب هاشو ببین چه باحاله!!!!:دی
21:44  1392/06/05
پاسخ دادن
کاربر: Yas
11

این جان سخت حدوداً چقدر قیمت داره؟؟؟
20:11  1392/06/03
پاسخ دادن
کاربر: مسعود جون
3

قابل شما را نداره !
01:40  1392/06/04

کاربر: Yas
5

ممنون مسعود جون
08:28  1392/06/04

M3HRDAD
10

در عین سادگی زیباست... امیدوارم بازهم این برند دوست داشتنی به کشورمون راه پیدا کنه.
15:17  1392/06/03
پاسخ دادن
کاربر: Yas
17

امیدوارم روزی برسه که وقتی تو سایتی ماشینی رو دیدیم نگیم آآآآآآه ه ه ه ه ه ه.
20:13  1392/06/03

ali
2

لطفابررسی کامیون های Volvo fm وfmx هم بزارید
14:41  1392/06/03
پاسخ دادن
نادر
14

ماشین امریکائی هیچ ربطی به ماشینای اروپائی نداره ، اونا جلوی آمریکائی سوسولن !
13:41  1392/06/03
پاسخ دادن
کاربر: مهدی
12

کامیونای ماک حرف ندارن.
13:40  1392/06/03
پاسخ دادن
حسین
7

دوام,قدرت,زیبایی و کم خرجی ماک تو کامیون ها واقعا تکه0
شاهکار آمریکاست. دوستان نظرتون چیه؟
21:34  1392/09/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد