بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

 

بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران

 
در اواخر قرن بیستم، پورشه به دلیل قیمت و قابلیت های فنی بالای 911 و همچنین هزینه های نگهداری سرسام آور آن تصمیم گرفت مدل هایی رام شده را با عنوان باکستر و کیمن به بازارهای جهانی عرضه کند و اواسط دهه 90 میلادی بود که ابتدا باکستر و سپس در سال 2005 مدل کیمن در فرانکفورت موتورشو رونمایی کرد.
 
مهم ترین تفاوت مدل باکستر با کیمن این است که باکستر از امکان بازکردن سقف (کانورتیبل) بهره می برد در حالی که کیمن با سقف هارد تاپ نقش یک کوپه ارزان قیمت تر از 911 را بازی می کند.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
حالا پس از وقفه ای چند ساله پورشه باکستر موفق شد لیست بلند بالای شرایط واردات خودرو را یکی پس از دیگری طی کرده و پس از مقابله با غول آخرآن که منع ورود خودروهای مجهز به موتور بزرگتر از 2.5 لیتر باشد، مجوز واردات به کشور را کسب کند.
 
زمانی که برای اولین بار با نسل جدید پورشه باکستر روبه رو می شوید قطعا محو زیبایی آن خواهید شد.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
نسل جدید باکستر چه در جزییات و چه در طراحی کلی ظریف و در عین حال خشن و سریع به چشم می آید و شاید بتوان آن را زیباترین باکستر تاریخ دانست. همانند تمامی محصولات پورشه نسل جدید باکستر نیز دوست داشتنی بوده و خیلی زود به آن دل خواهید بست.
 
کابین باکستر 718
 
این نسل از باکستر با کد فنی 718 شناخته می شود و نمای داخلی شباهت بسیار زیادی به نسل هفتم پورشه 911 پیدا کرده است و از کیفیت مثال زدنی برخوردار است.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
اکثر فضای کابین با رنگ قرمز تزیین شده است هرچند کنسول میانی با تلفیق دو رنگ مشکی و نقره ای دیده می شود.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
صندلی ها به خوبی شما را در برمی گیرند و کوچک بودن کابین نیز چندان آزار دهنده به نظر نمی رسد البته قطعا برای رفتن به مسافرت های دو نفره با کمبود فضا برای قرار دادن چمدان ها مواجه خواهید شد.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
مشخصات فنی پورشه باکستر جدید
 
قبل از روشن کردن خودرو بهتر است سری به موتور نسل جدید پورشه باکستر بزنیم،نسل جدید با دو نوع موتور به بازار ایران وارد می شود که پیشرانه مدل اول 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ به همراه توربوشارژر بوده که به تولید 296 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متری اشتغال می وزرد.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
اما مدل دوم که با پسوند S به بازارهای جهانی و ایران وارد شده است و مدل قوی تر باکستر محسوب می شود، مدل 2.5 لیتری 4 سیلندر تخت 16 سوپاپ بوده که 345 اسب بخار و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
شتاب صفر تا صد مدل های ذکر شده بین 4.2 تا 4.9 ثانیه متغیر است. بنابراین می توان گفت که باکستر به خصوص در مدل S می تواند لقب سریعترین خودرو صفر کیلومتر کشور را از آلفارومئو 4C برباید و به نام خود ثبت کند.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
پشت فرمان باکستر 2017
 
با روشن کردن پیشرانه، صدایی آشنا و دلنشین به دلیل موتور وسط بودن باکستر از پشت خودرو شنیده می شود.
 
سیستم رانندگی را روی حالت های مختلف تنظیم می کنیم که تاثیر آن تفاوت صدای خروجی از اگزوز  برای حالت نرمال و اسپرت است، در حالت اسپرت گویی شیری با فریادهای مهیب به دنبال شما افتاده اما با فشردن پدال گاز لذت جای ترس را می گیرد.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
ترجیح دادیم ابتدا روی حالت نرمال اقدام به رانندگی کنیم تا با تسلط بیشتر به رانندگی بپردازیم.
 
گیربکس را روی حالت D قرار داده و حرکت را آغاز می کنیم،صندلی های اسپرت باکستر به گونه ایست که انگار درون اتاقی کوچک با منظره ای دوست داشتنی محبوس شده اید.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
تغییر دنده ها با تقه هایی محسوس همراه است و به دلیل قرار گیری سیستم رانندگی روی حالت نرمال دنده ها در دور موتور نسبتا پایین تعویض می شوند، هرچند در این حالت هم صدای خروجی از اگزوز عالیست اما در حالت اسپرت زندگی حتی از این هم شیرین تر می شود.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
از نظر ارگونومی نیز پورشه سنگ تمام گذاشته و این نقیصه را که در نسل قبل پاشنه ی آشیل پورشه باکستر بود مرتفع کرده به گونه ای که در حین رانندگی نیز به راحتی می شود به ادوات و دکمه های کابین دسترسی پیدا کرد و شاید بهترین مورد مصداقی برای راحتی دسترسی به امکانات خودرو همین سیستم رانندگی باشد که روی فرمان قرار گرفته است.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
بالاخره پس از دقایقی رانندگی روی حالت نرمال سیستم رانندگی را روی حالت اسپرت قرار داده و شروع به رانندگی می کنیم،زمانی که خودرو روی حالت اسپرت در حال درجا کار کردن بود هم می شد فهمید چه مقدار صدای خروجی از پیشرانه و اگزوز وحشی تر شده است.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
گیربکس درگیر شده و حرکت آغاز می شود، صدای خروجی از اگزوز با افزایش دور موتور وحشتناک بوده و در حدی بود که ترجیح دادیم محل مورد نظر را که برای عکاسی تدارک دیده بودیم و مملو از خانه های مسکونی بود ترک کنیم، برای نگارنده و سایر دوستان هم جالب بود که همچین غرش سهمگینی از پیشرانه ای 4 سیلندر خارج می شود.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
از نظر لذت رانندگی واقعا باید به پورشه باکستر نمره 20 داد، زمانی که پشت فرمان این ماشین نشسته اید کلیه ی مسائل و مشکلات روزمره ی خود را فراموش می کنید و روح و جانتان درگیر شیرینی رانندگی با این پورشه دوست داشتنی می شود.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
با قرار دادن سیستم رانندگی روی حالت اسپرت پلاس تمامی سیستم های کمکی از مدار خارج شده تا خودرو آماده برای دریفت و احیانا حرکات دونات باشد، اما طبیعتا با توجه به قیمت حدود 700 میلیونی این خودرو و فضای نامناسب محل تست، ناچار می شویم که انجام چنین حرکاتی صرف نظر کنیم.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
قیمت و شرایط بازار پورشه باکستر 2017
 
در یک جمع بندی کلی در خصوص نسل جدید پورشه باکستر باید گفت پورشه باکستر یکی از بهترین رودسترهای تولیدی حال حاضر دنیاست که با طراحی خارجی زیبا، کابینی با ارگونومی بالا و باکیفیت، رانندگی بی نظیر و حس تکرار نشدنی می تواند دل هر شخصی را ببرد اما با برچسب قیمتی 560 تا 750 میلیون تومانی نیازمند این است که بیشتر در خصوص خرید آن تامل کنید.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
هرچند امکان دسترسی به رقبای صفر کیلومتر باکستر مثل بی ام و Z4 و مرسدس بنز SLK وجود ندارد اما با بودجه ای تقریبا نصف باکستر می توان Z4 مدل 2015 تهیه کرد که قطعا به گرد پای باکستر جدید نمی رسد اما کارایی تقریبا مشابهی را ارائه می دهد.
 
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
البته به شخصه اگر موجودی حسابم به حد کافی بود لحظه ای در خرید پورشه باکستر تردید نمی کردم و حس سواری با پورشه ی تولید شده در سال 2017 را با هیچ حسی عوض نمی کردم.
بررسی پورشه باکستر 2017 در تهران
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , پورشه باکستر , خودرو لوکس , واردات خودرو , تست خودرو , بازار خودرو , خودرو اسپرت , خودرو کروک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

مهدی
0

داشی اگه مقالرو از سایت دیه ای کپی میکنی لااقل اسم سایترو از عکساش پاک کن ضایع نشه!!!!
18:58  1395/08/19
پاسخ دادن
آرش
1

داداش زیرش منبع هم زدن، میدونی چیه اغلب ماها به دزدی عادت کردیم ولی یکی که از یه جای دیگه‌ای مطلبی رو برای شما میاره و منبع هم ذکر میکنه و دست تو عکسا نمیبره میگیم ضایع!
یعنی اگه دزدی میکرد بدون منبع ضایع نمیشد؟
قربون طرز فکرتون
20:14  1395/08/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد