تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی 

 

تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی

 
محصولات شرکت ام جی موتورز که چند سالی است توسط عاملیت مجاز این شرکت یعنی مدیاموتورز پا به کشورما گذاشته است و این شرکت در پی افزایش فعالیت و نوسازی سبد محصولاتش مدل های جدیدی همچون GS و حال GT را به عنوان آخرین محصول این برند بسیار قدیمی انگلیسی که سهم آن در اختیار شرکت چینی سایک است، عرضه می کند.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
تاریخچه این شرکت فراز فرودهای بسیاری به خود دیده است که می توان به خریداری شدن این شرکت به همراه روور انگلستان توسط بی ام و و اشاره کرد در ادامه ام جی،روور به دست سایک چین افتاد و با استفاده از ظرفیت سایت طراحی این شرکت در بیرمنگام انگلیس و قدرت تولید چینی ها، دست به ارائه محصولات کاملا جدید و به روز برای این برند کهنه کار زده است.
 
گرچه چینی ها به منظور کاهش هزینه های سربار دست به توقف کامل خطوط تولید خود در کشور انگلستان زده اند و با سرمایه گذاری در بازارهای جدید دیگر، همچون همکاری با شرکت ام جی پارس موتور به عنوان تولید کننده محصولات جدید ام جی 360 و صادرات آن به بازار منطقه ای، از اهداف و خط مشی آینده این شرکت است.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
در هر صورت امروز طی برنامه ای در پیست آزادی تهران فرصتی مهیا شد تا به بررسی اولیه جدیدترین محصول این شرکت یعنی GT که با قیمت قطعی 115 میلیون تومان تحت فروش نقدی و اقساطی توسط مدیاموتورز آغاز شده، بپردازیم.
 
به طور معمول در بررسی  اولیه به معرفی کامل خودرو می پردازند تا آشنایی بیشتری از محصول مورد بررسی به دست آید. پس طبق روال کار باید عنوان کرد که این خودرو در سال 2014 میلادی در نمایشگاه chendu show در کشور چین رونمایی شد و اولین محل عرضه آن کشور مبدا یعنی چین و پس از  آن در سال 2015 فروش جهانی آن آغاز شد.
 
این خودرو در کلاس سدان های کامپکت قرار می گیرد که به نسبت برادر بزرگ تر خود یعنی MG 6 کوچک تر و با سطح امکاناتی پایین تر و همینطور قیمت کمتری عرضه خواهد شد.
 
MG GT بر پایه شاسی MG 5 ساخته شده که خود یک هاچبک 5 درب است. طول آن در حدود 4612 mm و وزن آن 1350 کیلوگرم است.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
طراحی ظاهری MG GT
 
اگر بخواهیم به توصیف ظاهری این خودرو بپردازیم باید گفت که خبری از طراحی ناپخته و غیرمعمول بسیاری از خودروسازان چینی در این مدل یافت نمی شود و این اولین نقطه قوت این خودرو است.
 
در بازاری که زیبایی ظاهری را به عنوان یکی از ارکان اصلی خرید خودرو می داند، MG GT نقش خود را به خوبی بازی می کند و نمی توان به راحتی از جلوه ظاهری این خودرو گذشت.
 
جلو پنجره که با متصل شدن چراغ ها به آن ظاهری متفاوتی به نسبت دیگر رقبا دارد و خط هفتی شکل روی کاپوت و استفاده از مه شکن های LED همانند برادر بزرگ تر خود یعنی MG 6 ظاهر به نسبت جذابی به آن داده است.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
در واقع طرح جلو و کناری خودرو را می توان متاثر از برادر بزرگ تر  دانست. اما جی تی در نمای عقبی به کلی متفاوت ظاهر می شود و حتی می تواند دست بالاتر را داشته باشد.
 
چراغ  عرضی کشیده شده در سرتاسر عرض خودرو نوید یک طراحی مدرن و کلاسیک را می دهد. از این گونه چراغ ها به خصوص در دهه های گذشته استفاده بسیاری می شد و امروزه هم بعضا خودروسازان آمریکایی از این گونه طراحی برای تاثیر گذاری بیشتر نمای عقب استفاده می کنند.
 
سقف خودرو هم با شیب به نسبت زیاد به ستون های عقبی می رسد که از نشانه های بازر کلاس خودرو است. رینگ های 16 اینچی هم از لاستیک های مارک مکسس بهره می برند.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
در داخل اتاق با تریم دو رنگ روبه روهستیم که رنگ صندلی ها با رنگ تودرها ست می شود اما بقیه کابین را پلاستیک مشکی رنگ شکل داده است.
 
طراحی داخلی کابین آن انقلاب ظاهری و اسپرت را ندارد و MG تنها با ارائه امکانات متناسب با کلاس خودرو و خط طراحی دیگر محصولاتش بسنده کرده است.
 
پشت آمپر دوگانه با نورپردازی به همراه صفحه نمایش دیجیتال بین این دو و فرمان به نسبت بزرگ که پدال های شیفتر فرمان به آن چسبیده اند و با حرکت فرمان می چرخند. ترمز دستی مکانیکی در کنار دست راننده قرار گرفته، مانیتور تمام لمسی 7 اینچی هم در مرکز کنسول قرار گرفته که مجهز به رهیاب ماهواره ای است و همینطور به کمک آن می توان از دوربین عقب بهره جست.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
از دیگر امکانات این خودرو می توان به سانروف، کروز کنترل، سیستم تهویه هوای دو منطقه ای اتوماتیک، روکش چرم فرمان و صندلی ها، استفاده از 6 کیسه هوای ایمنی، دی لایت، دکمه استارت، تنظیم صندلی برقی 6 جهته و سیستم صوتی به همراه 6 بلندگو از دیگر امکانات مهم این خودرو به شمار می روند.
 
مشخصات فنی MG GT
 
در بخش مشخصات فنی MG طبق روال محصولات اخیر خود سعی در ارائه آرایش فنی اسپرت را داشته است. استفاده از موتور 4 سیلندر به حجم دقیق 1498 سی سی به همراه توربوشارژر که قدرتی معادل 127 اسب بخار در دور  5500 به حداکثر میزان خود می رسد و گشتاور بسیار بالای 210 نیوتن متری که نوید استفاده از توربوشارژ را می دهد از دور 2000 در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
 
حجم باک این خودرو 55 لیتر است و طبق ادعای MG  مصرف سوختی معادل 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. این موتور به کمک یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار قدرت را به چرخ های جلویی منتقل می کند.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
پیشتر گمانه زنی هایی درباره عرضه مدل 1.4 لیتری توربو که قدرت بیشتری به نسبت این موتور دارد و مجهز به یک جعبه دنده 7 سرعته دوال کلاچ است مطرح شده بود، اما در حال حاضر تنها این نسخه از جی تی به فروش می رسد.
 
در هر صورت این موتور می تواند خودرو را در عرض 9.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. سیستم تعلیق در بخش جلو از نوع ساده مک فرسون و در عقب هم از نوع ساده میله پیچشی H شکل است که در این گونه خودروها همانند کیا سراتو مرسوم است.
 
در این بخش به اولین تجربه رانندگی با ام جی جی تی خواهیم پرداخت، آن هم در شرایطی که تست امروز تنها محدود به پیست اتومبیل رانی آزادی بوده است و برای بررسی های بیشتر نیازمند رانندگی با این مدل در سطح شهر و جاده هستیم.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
خودرو به دلیل استفاده از فرمان برقی، نرمی بسیار زیادی دارد که می تواند در زمان های پارک کردن خودرو به کمک شما بیاید. در زمان تخته کردن پدال گاز با کمی تاخیر شروع به شتاب گیری می کند که آن هم به دلیل استفاده از توربوشارژر  و  جعبه دنده خودکار است و شاید در شروع حرکت هماهنگی درجه یکی بین موتور و جعبه دنده وجود نداشته باشد.
 
ولی در شتاب گیری های ثانویه این خودرو به لطف گشتاور بالای موتور قوی ظاهر می شود. صدا در دورهای بالا به داخل کابین نفوذ پیدا می کند، اما نمی توان از صدای به نسبت خوب موتور توربو گذشت.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
خودرو به دلیل استفاده از چرخ های با پهنا 205 و تعلیق ساده، چندان مناسب گردش گیری های سریع نیست و کم فرمانی به صورت کاملا مشخصی مشهود است، البته انتظار خاصی هم به نسبت قیمت و کلاس خودرو نباید داشت، اما این مورد می تواند در مقایسه با رقبای قدرتمند این خودرو که در بازار از محبوبیت خاصی برخوردارند دچار مشکل کند.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
سیستم تعلیق عقب تا حد ممکن سعی می کند که نرمی و راحتی مناسبی را با توجه به آرایش ساده اش در اختیار شما قرار دهد، اما شاید سواری و راحتی سرنشینان عقبی در حین  سرعت های بالا چندان جالب توجه نباشد.
 
قدرت ترمزها به نسبت خودرو خوب است اما به دلیل چیدمان فنی که وزن بسیار بیشتری بر دوش محور جلویی خودرو است، در ترمزگیری های شدید خودرو کمی کله می کند که باز به تقسیم نیرو ترمزی در این خودروی چهارچرخ دیسکی بر می گردد.
 
قطعا با قرار دادن جعبه دنده در حالت تیپ ترونیک، می توان آزادی عمل بیشتری از جعبه دنده طلب کرد و تجربه رانندگی کم استرس تری به خصوص در زمان هایی که نیاز به معکوس دادن سریع در بزرگراه ها و اتوبان ها هست را تجربه کرد.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
انتخابی متفاوت در یکی از پر فروش ترین کلاس ها
 
به هر روی ام جی جی تی، با قیمت کمتری که به نسبت رقبای اصلی خود یعنی، مزدا3، کیا سراتو، هیوندای النترا، تویوتا کرولا و…دارد می تواند به گزینه خرید متفاوتی با توجه به موتور توربو  تبدیل شود.
مسئله ای که با کمی غلظت بیشتر در برادر بزرگ تر این خودرو یعنی ام جی GS شاهد هستیم که در بحث شتاب گیری و میزان قدرت موتور می تواند خودروهای با قیمت بالاتر از خودش را نیز با چالش رو به رو کند. همانطور که پیشتر عنوان کردیم این خودرو با قیمت قطعی 115 میلیون تومان به فروش می رسد و باید دید که آیا می تواند در این بازار پرتلاطم به موفقیت دست پیدا کند یا خیر.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , ام جی GT , تست خودرو , بازار خودرو , خودرو جدید , تولید خودرو , مدیا موتورز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات : سلام. دوستان الان با نمایندگی تماس گرفتم میگه برا ما ملاک تاریخ تکمیل وجه هست نه سخا.. میگه سخا مشکل داشته باشه پلاک نمیشی تا پیگیر بشید و رفع مشکل کنید .ولی فاکتور میشید پس اصلا رو سخا زوم نکنید و تکمیل وجه رو در نظر بگیرید
سایپا : هر اعتراضی جلوی درب کارخانه سایپا صورت بگیرد و نمایندگی‌های آن به صورتی خشن و با پلیس به شما خواهیم فهماند که صبر کنید تا ماشین به شما بدهیم ثر به شما گفته‌ایم که تا ۶ ماه طول می‌کشد تا ماشین را به شما بدهیم هم با سود تاخیر پس چرا شما مردم نمی‌فهمید همچین چیزی را قطعه به ما نمی‌دهند پس لطفاً کمی صبر کنید تا بهتون بدهیم ماشین را با تشکر از ملت عزیز و باز هم می‌گویم هرگونه اعتراضی پیگرد قانونی دارد
سایپا : هر فحشی به سایپا پیگر دقانونیاین آخرین هشدار ما به شما ملت عزیز ایران است وقتی قطعه نیست ما چه جوری ماشین بسازیم گیربکس اتوماتیک توسط چین به ما داده می‌شوداما حالا چی شاید ماهانه ۱۰ تا ۱۲ تا این گیربکس‌ها به ما بدهند پس لطفاً صبر کنید آرام باشید این آخرین هشدار است هرگونه حاشی در سایت‌های زیر مجموعه ما بکنید قطعاً با شما همانطور رفتار خواهیم کردروابط عمومی شرکت خودروسازی سایپا
علی : امروز زنگ زدم ۲۰ اسفند فا کتورشده
ععقچی : همش تقصیر عراقچیه دیوونه است
شاهین +++ : منم هفته پی زنگ زدم ظاهرا فقط کلمه صبور باشید بلدن گفتم توقف تولید شده؟پلشت جواب داد نه ازدحام آخر اسفند زیاده!!! فک کنم مزخرف گفت تقریبا امروز زنگ زدم گفت گیربکس اتوماتیک به دستمون نرسیده همش مسخره الکی
شاهین کیارش : کدوم شهر منم میامممم
شاهین +٪ : سایپا بیشرف دزد کثیف سود پول ما و بالا کشیده مرگ بر سایپا همه باهم تجمع کنیم به همه اطلاع میدم مملکت صاحب داره
شاهین : سایپا بیشرف تجمع تجمع
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : فاصله تخصیص تا فاکتور شدن چقدره؟
مرتضی : سلام خدمت همه ....یه سوال داشتم سود تاخیر از کی حساب میشه از روزی که فاکتور شدیم
گمنام : عادی بودی یا فرسوده ؟
11 بهمن : من 5 روزه فاکتور شدم پلاک نشدم
اطلس اذرماه16 اسفند : 16اسفند تا الان فاکتورنشدم😔
امیر : شنبه به نمایندگی سر بزن اومده احتمالا زنگ نمی،زنند
علی 207 پانوراما تحویل مهرماه طرح فرسوده : سلام دوستان خوب. تو را خدا اگه کسی میدونه. بگه من تحویل 30 مهرهستم طرح فرسوده مبلغ اولیه را 403/12/23 واریز کردم. 294میلیون . 23 تیرماه 404 ماشینمو و تحویل اسقاط دادم. البته برگه تایید اسقاط و دادم به ایرانخودرو. دو هفته بعد برگه اصلی و کارشناسی را تحویل ایرانخودرو دادم. الان 10 روز مونده به مهر ماه هنوز دعوت نامه تکمیل وجه برام نیومده . آیا کسی هست. شرایطش مثل من هست. بنظرتون چطور پیگیری کنم.ممنون
امیر : چرا انقدر عجله داری 😢😢
امیر : سلام احتمالا تو همون هفته اگر تعطیلی نباشه
دی : عمرم با این سایت گذشت برا خودم متاسفم