تست و بررسی بی ام وی X1 هیبریدی 

 

تست و بررسی بی ام وی X1 هیبریدی

کراس اوور کامپکت و لوکس X1 از سال 2009 به لیست محصولات بی ام وی اضافه شده و اکنون در نسل دوم خود به سر می برد.
همانند اکثر خودروهای ساخت بی ام وی این کراس اوور تقریبا 35 هزار دلاری نیز با طیف وسیعی از پیشرانه های مختلف – از انواع چهار سیلندر کم مصرف گرفته تا نمونه های شش سیلندر قدرتمند – ارائه شده است.
 
تست و بررسی بی ام وی X1 هیبریدی
 
در سال های اخیر کمپانی بی ام وی گام های بزرگی را در راستای حفاظت از محیط زیست از طریق به کارگیری پیشرانه های سبز و همچنین کاهش آلایندگی خودروهای خود برداشته است.
 
پس از ارایه نسخه iPerformance سری هفت با مصرف سوخت 3.6 لیتری، این بار نوبت X1 رسیده تا تجربیات به دست آمده در سری خودروهای i در آن مورد استفاده قرار گیرد.
 
تست و بررسی بی ام وی X1 هیبریدی
 
بی ام وی  X1 xDrive25Le iPerformance که چند روز پیش در نمایشگاه چنگدو موتور شو 2016 در چین معرفی شد، اولین کراس اوور کامپکت لوکس است که به پیشرانه هیبریدی شارژی (Plug in) مجهز می شود.
 
این نسخه که بر پایه X1 با فاصله محوری طولانی تر شکل گرفته، به پیشرانه هیبریدی امانت گرفته شده از خودروی 225xe Active Tourer مجهز گردیده؛ این پیشرانه شامل یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ در جلو و یک موتور برقی در عقب می شود.
 
تست و بررسی بی ام وی X1 هیبریدی
 
موتور درون سوز 1.5 لیتری قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر با 134 اسب بخار و 220 نیوتن متر بر ثانیه دارد؛ موتور الکتریکی نیز 94 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
 
بنابراین خروجی پیشرانه در مجموع برابر با 228 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور می باشد. با این مشخصات شتاب صفر تا صد این کراس اوور 7.4 ثانیه عنوان شده؛ همچنین موتور الکتریکی می تواند با تکیه بر باتری های 10.7 کیلو وات ساعتی، تا مسافت 60 کیلومتری و با حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعت X1 را جابجا کند.
 
تست و بررسی بی ام وی X1 هیبریدی
 
اما جالب ترین مساله در مورد این کراس اوور که فقط برای بازار چین در گرفته شده به مصرف سوخت اعجاب انگیز آن بر می گردد.
 
بی ام ویX1 xDrive25Le iPerformance در حالت هیبریدی برای پیمایش صد کیلومتر ترکیبی فقط به 1.8 لیتر سوخت نیاز دارد که با توجه به استانداردهای امروزی میزانی بسیار کمی محسوب می شود.
 
باک این خودرو گنجایش 35 لیتر سوخت را دارد که در صورت رانندگی در حالت غیر هیبریدی، راننده جوان چینی تا مسافت 630 کیلومتری نیازی به سوخت گیری نخواهد داشت.
 
بنابراین با کمک گرفتن از علم مفید ریاضی می توان حساب کرد که در این حالت مصرف سوخت X1 چیزی در حدود 5.5 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود.
 
تست و بررسی بی ام وی X1 هیبریدی
 
در واقع تفاوت بین رقم 5.5 لیتر و 1.8 لیتر ناشی از تفاوت در استانداردهای اندازه گیری مصرف سوخت خودروهای هیبریدی است، به شکلی که در صد کیلومتر اول با استفاده از نیروی موتورهای برقی ، ممکن است مصرف سوخت خودرو واقعا 1.8 لیتر باشد.
 
اما پس از خالی شدن شارژ باتری ها، موتور درون سوز انرژی بیشتری مصرف می کند و در نهایت میزان پیمایش کلی با یک باک به حدود 630 کیلومتر محدود می شود که حکایت از میانگین مصرف 5.5 لیتر در یکصد کیلومتر دارد.
 
نکته جالب توجه اینکه X1 ویژه چینی ها در کارخانه های برلیانس مونتاژ خواهد شد. تا لحظه تنظیم خبر هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این خودرو منتشر نشده است.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , بی ام و X1 , خودرو هیبریدی , بازار خودرو , پرشیا خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد