دلایل بسیاری از جمله طراحی منحصر به فرد بی ام و X6 2013 و هم چنین برتری آن بر دیگر رقبا از جمله X5، ممکن است توجه علاقمندان دنیای خودروهای شاسی بلند را به این خودرو اسپرت جلب کند. بی ام و X6 2013، با کمی تغییرات در طراحی عقب و جلو و هم چنین چراغ های عقب و جلو جدید LED (چراغ های جلو به صورت سفارشی) به بازار عرضه شده است. اگرچه X6 یک خودرو چهار درب، مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک، با وزن خالص 2,268 کیلوگرم می باشد که از طریق یک درب هاچ بک بزرگ می توانید به فضای بار آن دسترسی پیدا کنید، اما کمپانی بی ام و آن را تحت عنوان یک "کوپه اسپرت" روانه بازار کرده است. با وجود سطح شیب دار سقف، صندوق عقب کوچکتر، و صندلی عقب دو نفره، X6 در زمره خودروهای شاسی بلند نیز قرار نمی گیرد.
با این وجود، نمی توان از هندلینگ بسیار خوب، موتور شش و یا هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر (به انتخاب خریدار)، و هم چنین اتاق بسیار مجهز این خودرو بزرگ و سنگین چشم پوشی کرد. شایان ذکر است که این امکانات در بی ام و X5 نیز وجود دارد. در مقایسه با X6، خرید پورشه کاین، جیپ گرن چروکی SRT8، یا رنج روور اسپرت، منطقی تر به نظر می رسد. اگرچه آئودی A7، جگوار XF، و مرسدس بنز CLS، در مقایسه با X6، شباهت کم تری به خودروهای کوپه دارند، اما از نظر عملکرد و شکل ظاهری، فراتر از معیارهای معمول ظاهر شده اند. با این تفاسیر، خرید بی ام و X6 2013 چندان منطقی به نظر نمی رسد.
بی ام و X6 2013، با ظرفیت 4 سرنشین به صورت استاندارد، یک خودرو شاسی بلند متوسط است که در 2 تیپ xDrive35i و xDrive50i عرضه می شود. عبارت xDrive، بیانگر سیستم چهار چرخ محرک، و 3 رقم آخر، بیانگر نوع موتور انتخابی این خودرو می باشد. آپشن های استاندارد مدل xDrive35i شامل رینگ های 19 اینچی، چراغ های جلو زنون با قابلیت تنظیم اتوماتیک، چراغ های حرکت در روز LED، چراغ های مه شکن، آینه های جانبی الکتروکرومیک با قابلیت جمع شوندگی اتوماتیک، برف پاک کن های اتوماتیک، سانروف، درب صندوق عقب برقی، و سنسورهای پارک عقب و جلو می شود. از دیگر تجهیزات این مدل می توان به سیستم دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک (دو نقطه ای)، صندلی های جلو مجهز به سیستم گرمایشی و با قابلیت تنظیم در 10 جهت، صندلی راننده باقابلیت ذخیره وضعیت در حافظه، و روکش های چرم اشاره کرد.
تجهیزات الکترونیک این خودرو عبارتند از سیستم iDrive، امکان اتصال بلوتوث تلفن همراه، سیستم هوشمند ارتباط اضطراری بی ام و، سیستم صوتی با 10 بلندگو به همراه امکان پخش سی دی، رادیو HD، ورودی iPod و USB، و یک ورودی صوتی اضافی. در مدل xDrive50i علاوه بر موتور قوی تر، امکاناتی از جمله صندلی های جلو از نوع "multicontour" با قابلیت تنظیم در 14 جهت، و سیستم مسیریاب ماهواره ای مجهز به کنترل ترافیک لحظه به لحظه و امکان اعلام پیغام صوتی وجود دارد که این موارد در مدل xDrive35i، در دسته آپشن های سفارشی قرار می گیرند. در پکیج "Premium"، امکاناتی از جمله سیستم دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک (چهار نقطه ای)، دوربین های پارک با امکان دید عقب و بالا، آفتاب گیر دستی عقب، و سیستم مسیریاب ماهواره ای مجهز به کنترل ترافیک لحظه به لحظه و امکان اعلام پیغام صوتی (برای مدل 35i) وجود دارد. در پکیج "Luxury Seating"، صندلی های مجهز به تهویه و ماساژور (برای مدل xDrive50i) وجود دارد.
پکیج "آب و هوای سرد"، شامل گرم کن برای فرمان و صندلی های عقب، و هم چنین شیشه شور چراغ های جلو می شود. پکیج "تکنولوژی"، امکانات بیشتری از جمله دوربین پارک با امکان دید بغل، سیستم نمایشگر مجازی (Head-Up-Display)، و سیستم نوربالای اتوماتیک را در اختیار راننده قرار می دهد. از آپشن های موجود در پکیج "Dynamic Handling" ، می توان به سیستم تعلیق قابل تنظیم و فرمان جدید حساس به سرعت اشاره کرد. پکیج "Premium Sound"، دربردارنده ی رادیو ماهواره ای و سیستم صوتی مجهز به 16 بلندگو می باشد که خروجی صدا را تا 825 وات افزایش می دهد. پکیج "BMW Individual Composition"، امکان انتخاب رنگ بیش تر، هم چنین داشبورد با روکش چرم، و صندلی های multicontour را برای شما فراهم می آورد. رینگ های 19 اینچی (که با پرداخت مبلغی قابل تبدیل به رینگ های 20 اینچی هستند)، قطعات تریم تیره تر برای بدنه خارجی، صندلی های اسپرت، و صندلی های multicontour (برای مدل xDrive35i)، از جمله آپشن های پکیج "Sport Activity" می باشند. در پکیج "M Performance"، علاوه بر موارد بالا، رینگ های 20 اینچی، لاستیک های چهارفصل، و فرمان اسپرت نیز وجود دارد. آپشن های مستقل عبارتند از چراغ های جلو LED، سیستم هشدار عبور از خط، درب های برقی، رکاب، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم دسترسی بدون کلید، صندلی های اسپرت، نمایشگر مجازی، تزئینات چرمی، سیستم سرگرمی صندلی عقب، رادیو ماهواره ای، و سیستم کامپیوتری هماهنگ سازی شده بی ام و با تلفن های هوشمند.
بی ام و X6 xDrive35i 2013 با داشتن یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی مجهز به توربوشاژر، 300 اسب بخار نیرو و 407 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. هم چنین، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک 8 سرعته نیز، به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های بی ام و X6 وجود دارد. بر اساس ارزیابی های انجام شده توسط کمپانی بی ام و، شتاب 0 تا 100، بی ام و X6 35i، چیزی در حدود 6.3 ثانیه می باشد. ارزیابی های سازمان حفاظت محیط زیست نیز حاکی از آن است که مصرف سوخت این مدل از بی ام و، 17 لیتر در شهر، 12 لیتر در بزرگراه، و 14 لیتر به صورت ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر می باشد. بی ام و xDrive50i نیز با داشتن یک موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر، می تواند 400 اسب بخار نیرو و 610 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب 0 تا 100 این مدل از بی ام و، چیزی در حدود 5.2 ثانیه، و مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر/بزرگراه/ترکیبی به ترتیب معادل 20/14/17 لیتر می باشد.
تمام مدل های بی ام و X6 با سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمزهای ضدقفل، سیستم خشک کن اتوماتیک دیسک های ترمز، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده ای جلو و عقب، و چراغ های ترمز قابل تنظیم عرضه می شوند. از دیگر تجهیزات استاندارد این کلاس می توان به سیستم هوشمند ارتباط اضطراری بی ام و اشاره کرد که در صورت بروز تصادف، مراکز اورژانس را در جریان قرار می دهد و هم چنین امکان ردیابی خودروی سرقت شده را برای راننده فراهم می آورد. طبق آزمایشات انجام شده بر روی سیستم ترمز، xDrive35i توانست با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از طی 34 متر متوقف شود.
از نظر طراحی داشبورد جلو می توان گفت که شباهت بسیاری بین بی ام و X6 2013 و بی ام و X5 وجود دارد، اما صندلی های اسپرت و کنسول وسط مجهز به ضربه گیر، تنها مختص X6 می باشد. کیفیت مواد مورد استفاده در طراحی این مدل، بسیار عالی بوده و تمام تزئینات به زیبایی با یکدیگر هماهنگ شده اند. تجهیزات الکترونیکی بسیار زیاد این خودرو نیز، از طریق سیستم پیچیده و در عین حال قابل تنظیم iDrive، کنترل می شوند. یکی از بزرگ ترین تغییرات این خودرو، سطح شیب دار سقف آن می باشد که همین امر، حدود 5 سانتی متر از فضای سر سرنشینان عقب کاسته است.
در حالت استاندارد، صندلی عقب این خودرو، به دلیل وجود کنسول وسط، گنجایش 2 سرنشین را دارد، که در صورت تمایل می توانید آن را با مدل دیگری، که ظرفیت 3 سرنشین را دارد، معاوضه کنید. اگرچه صندلی های عقب قابل تنظیم نیستند اما راحتی مطلوبی را برای سرنشینان فراهم می آورند.
سطح شیب دار سقف، فضای بار این مدل از بی ام و را نیز تحت تاثیر قرار داده و حجم آن را به 0.71 متر مکعب ( در صورت باز بودن صندلی عقب) و 1.70 متر مکعب (در صورت جمع کردن صندلی عقب) کاهش داده است.
با در نظر گرفتن اندازه و وزن بی ام و X6 2013، می توان گفت که این خودرو از عملکرد بسیار خوبی در هنگام رانندگی، برخوردار است. هم چنین به لطف توزیع متناسب وزن، لاستیک های پهن، سیستم چهار چرخ محرک، و تجهیزات الکترونیکی بسیار، این بی ام و از قابلیت مانور بسیار بالایی در سر پیچ ها برخوردار است. اگرچه فرمان این خودرو در سرعت کم کمی سفت و سخت است، اما در سرعت زیاد عملکرد بسیار خوبی دارد.
شایان ذکر است که نباید به X6 به عنوان یک کوپه اسپرت شاسی بلند نگاه کنید؛ بزرگی و سنگینی این خودرو، به ویژه در جاده های پر پیچ و خم و باریک، کاملا ملموس است. هر دو مدل X6 از شتاب سریع و قدرت ترمز بسیار خوبی برخوردارند. تیونینگ اسپرت X6، راحتی آن را تحت تاثیر قرار نداده است. هنگام رانندگی با این خودرو متوجه می شوید که صدای باد چندان به داخل کابین نفوذ نمی کند و سیستم تعلیق نیز، عملکرد بسیار خوبی در دست انداز ها دارد.