خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
محرمانههای رنو در ایران
1395/06/29
11:00
محرمانههای رنو در ایران
فعالیت کنونی رنو پس از لغو تحریمها طبق انتظارات پیش نمیرود و این شرکت برخلاف تصور دستاندرکاران صنعت خودرو ظاهرا عجلهای برای توسعه فعالیتهای خود در ایران ندارد، این در شرایطی است که این شرکت فرانسوی همانند رقیب خود یعنی خودروسازی پژو خلف وعده نکرد و با تشدید تحریمها همچنان در خودروسازی ایران حضور یافت. حال این سوال مطرح است که چرا رنو با وجود مشکلاتی که در دوران تحریم به دوش کشید هماکنون تنها به تولید تندر و ساندرو در ایران اکتفا کرده و برنامه جامعی برای حضور در ایران ارائه نمیدهد؟ آنطور که بهنظر میرسد رنو بر سر خواسته خود مبنی بر همکاری همزمان با دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی پافشاری میکند؛ این در شرایطی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با این خواسته مخالفت میکند، اما دلیل مخالفت این وزارتخانه چیست؟ طبق اظهارات معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، این وزارتخانه مقرراتی برای حضور شرکتهای خودروساز خارجی در ایران وضع کرده مبنیبر اینکه تولیدکنندگان خارجی نمیتوانند بیشتر از یک شریک در ایران داشته باشند حال آنکه شرکتهای داخلی میتوانند شرکای بسیاری را برای همکاری انتخاب کنند.
اینکه سیاست وزارت صنعت در این زمینه با چه اهدافی دنبال میشود با اظهار نظرهای مختلفی از سوی کارشناسان روبهرو است حال آنکه این کارشناسان متفقالقول تاکید میکنند که تجربه جوینتونچر رنو با دو شرکت خودروسازداخلی تجربه موفقی نبوده به همین دلیل مسوولان وزارت صنعت این مقررات را برای جلوگیری از تکرار پلتفرم مشترک ال90 با رنو وضع کردند. در این زمینه محسن صالحینیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» نیز با بیان اینکه وزارتخانه در مذاکرات جدید تاکید بسیاری بر همکاری یک خودروساز خارجی با یک خودروساز داخلی دارد، تایید میکند که در حال حاضر سیاستهای وزارت صنعت اینگونه نیست که یک شرکت خارجی با چند شرکت داخلی همکاری داشته باشد. با توجه به سیاست مسوولان صنعتی کشور در این زمینه، بهنظر میرسد رنو همچنان بر خواسته خود پافشاری میکند و این وضعیت مانعی برای توسعه فعالیت این شرکت فرانسوی در ایران به شمار میرود.
این موضوع در حالی است که چندی پیش پیمان کارگر، قائم مقام مدیرعامل رنو در امور آفریقا و خاورمیانه در رونمایی از خودرو ساندرو استپ وی نیز تاکید کرد که با ادامه وضعیت فعلی، رنو عجلهای برای بستن قرارداد جدید در ایران ندارد. در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» از تغییر سیاست رنو در ایران بهدنبال سختگیری مدیران دولتی خبر داده است. آنگونه که بهنظر میرسد، رنو قصد دارد بهصورت همزمان سه سیاست را دنبال کند. سیاست اول ادامه همکاری با دو خودروساز بزرگ داخلی در قالب شرکت رنو-پارس است. سیاست دوم، همکاری با دو خودروساز ایرانی براساس شیوه جدید مانند خرید سهام است؛ نه در قالب جوینتونچر و سیاست سوم نیز تولید خودروهای ارزان قیمت بهصورت مستقل است. بنابر سیاست اول، رنو قصد دارد محصولات پلتفرم ال90 را در شرکت رنو-پارس دنبال کند و تولید خودروهای تندر و ساندرو را بهمنظور کسب بخشی از سهم بازار ادامه دهد. اما آنگونه که کارگر خبر داده قرار است دو یا سه خودروی دیگر براساس پلتفرم ال90 تولید شود.
بنابراین در شرایطی که رنو قصد قطع همکاری با دو شرکت سایپا و ایران خودرو در قالب شرکت رنو پارس را ندارد، اما بهنظر میرسد بر اساس سیاست دوم خود خواستار همکاری مجدد با شیوهای جدید با دو شرکت بزرگ خودروساز کشورمان است. به این ترتیب این شرکت در حال مذاکره با دو شرکت ایران خودرو و سایپا بهمنظور دستیابی به یک شیوه جدید همکاری است. هرچند سیاست این شرکت در این بخش با مانع جدی از سوی وزارت صنعت مواجه است. یک کارشناس در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه رنو تمایل ندارد همه تخممرغهای خود را در یک سبد بچیند، میگوید: رنو تمایل دارد بهطور همزمان با دو خودروساز کار کند، اما چون وزارتخانه اجازه نمیدهد؛ این شرکت بهدنبال شیوههای جدید همکاری است. که بهنظر میرسد این سیاست نیز در نهایت با خرید بخشی از سهام یک شرکت خودروساز خاتمه یابد.
در این میان بهنظر میرسد که سیاست سوم رنو در ایران این است که مدیریت بخشی از تولیدات خود در ایران را در دست داشته باشد تا بتواند روند تولید و فروش مفیدتری را ارائه کند. این موضوع از آن رو مطرح میشود که یکی از برنامههای رنو در جهان تولید خودروهای ارزان قیمت است. از جمله این موارد میتوان به پروژه تولید لوگان و کوئید در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد. از آنجا که تولید لوگان یا همان ال90 در ایران نتوانست براساس برنامهریزی قیمتی این شرکت پیش برود؛ بنابراین این شرکت قصد دارد، محصولات با رنج پایین قیمتی خود را بهصورت مستقل تولید کند. در این زمینه نیز پیمان کارگر به تولید مستقل کوئید اشاره کرده است. برخی از کارشناسان عامل مهم در این زمینه را بالا بودن قیمت تمام شده خودرو در ایران میدانند ومعتقدند چون تولید ال90 نیز براساس خواسته رنو با قیمت پایین ادامه نیافت و در حال حاضر نیز این شک و شبهه وجود دارد که شرکتهای خودروساز داخلی نتوانند تولیدات این شرکت را با قیمت اقتصادی به تولید برسانند این شرکت قصد دارد برخی از محصولات خود را در ایران بهصورت مستقل تولید کند. بنابراین کارشناسان، علت برخی مخالفتها با توسعه فعالیت رنو در ایران را خواسته این شرکت مبنی بر استقرار سیستماتیک خدمات پس از فروش، فروش و کیفیت رنو ایران میخوانند، خواستهای که در دیگر کشورها نیز صورت گرفته اما با مخالفتهایی در این زمینه مواجه است.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
رنو
,
ال 90
,
تندر90
,
پارس تندر
,
ساندرو
,
پارس خودرو
,
سایپا
,
واردات خودرو
,
تولید خودرو
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
0 نظر
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز
17 نظر
محمد-::::::::
9 نظر
bacx3 Azar17
9 نظر
اطلاعات خودرو
توحید ارومیه
254 نظر
پارسا.
78 نظر
توحید ارومیه
15 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
Bac
: سلام دوستان در سامانه سوخت جهت ثبت نام کارت سوخت که اقدام میکنم مرتب پیام میده که اطلاعات پایه شما در سامانه سوخت وجود ندارد الان یک هفته است که این مشکل رو دارم کسی از دوستان هست که این مشکل را داشته باشه و الان حل شده باشه ممنون میشم راهنمایی فرمایید
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
مهدی شاهین پلاس اسفندی
: سلام اسفند تموم شه میره برای تکمیل وجه های اردیبهشت
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
آراد
: دوست عزیز،اگه بخوای حساب کنی هیچ ماشین ایرانی جالب نیست،همشون عیب دارن،نه فقط تارا بعضی ها تعصب بی جا رو یه ماشین خاص دارن و بقیه رو تخریب میکنن اتفاقا تارا جز یکی از خوبهاست.
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
معید
: سلام دوستان جک جی ۴ ، ۶ اسفند اینترنتی ثبت نام کردم. اردیبهشت حدود ۱۷ تومن چک بابت مازاد هزینه ها پرداختم. ۲خرداد فااکتور شد، ۵ خرداد بیمه شد، ۱۱ خرداد هم پلاک شد، به نظرتون کی تحویل میدن
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
مونا
: همگی برین گوگل سرچ کنید سازمان حمایت مصرف کننده و از سایپا شکایت کنید
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
معید
: سلام دوستان جک جی ۴ ، ۶ اسفند اینترنتی ثبت نام کردم. اردیبهشت حدود ۱۷ تومن چک بابت مازاد هزینه ها پرداختم. ۲خرداد فااکتور شد، ۵ خرداد بیمه شد، ۱۱ خرداد هم پلاک شد، به نظرتون کی تحویل میدن
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین جی ال تحویل شهریور
: سلام شاهین جی ال تحویل شهریور هستم ۲۹۷ واریز کردم جسارتا کسی میدونه برا تکمیل وجه کی دعوت نامه میاد که پول جور کنم راهنمایی کنید
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
امیر
: سلام من هم فاکتور شدم. تکمیل وجه 15 اسفند و 28 مرداد
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
محسن
: باسلام وتبریک به کسانی که خودروشان فاکتورشده سوالی داشتم دراسفند۱۴۰۳آخرین دعوتنامه ارسال شده شاهین پلاس مربوط به چندم اسفندماه است وآیا درفروردین ۱۴۰۴ هم دعوتنامه برای کسی ارسال شده است ممنون میشم پاسخ بدهید
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
وحید
: سلام مال منم دقیقا مثل شماس خبری نیست من سرامیک هستم خدا لعنتشون کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن ELX EF7
تحویلی 2 تیرماه
: تیرماهی ها فاکتور شدن؟
ساینا
فوقالعاده 28 بهمن ساینا s
: من فوق العاده 28 بهمنم. چطوری 11 ام تموم شده؟
دنا 1.7
دنا 6دنده اردیبهشت رضا
: سلام داداش من دعوتنامه 30بهمن اونده ،1اسفند تکمیل وجه کردم ،کل مبه التفاوت سال جدیدم برج 1حدود 9تومن دادم ،تاریخ ارسال پروندمم 6اسفند خورده رنگ سفید 6دنده فاکتور نشدم چه مشکلی عزیزم ؟؟؟اگه وارد اردیبهشت بشه اولین فاکتوری رنگ سفید منم ،حالا ممکنه مشکی اینا فاکتور شده باشه والسلام دوستانی که تحویل تیر و خرداد هستن از ماه بعد چک کنید چون فقط اعصابتون این مدت خراب میشه از چک کردن زیاد
سایپا کوییک
اسیgxl
: سلام تاکنون دعوتنامه براهفته چهارم تیرماه gxlصاپرنشده من که ندیدم کسی بگه خودم زنگ زدم خبری نبود
سایپا اطلس جی
27 مهر
: بنظرم اینایی که بعد شما میگن فاکتور شدن یا تحویل گرفتن راست نمیگن، اگرم باشن انگشت شمارند
سایپا اطلس جی
27 مهر
: سلام ی روز جلوتر شما هستیم ،هنوز خبری نیست و تی فاکتور نشده
سایپا کوییک
کوئیک امیر
: درود دوستان من که زنگ زدم شرکت هنوز دعوت نامه برا هفته چهارم تیرماه کوئیکgxl داده نشده فقطrs
MVM 550 اتومات
اریزو6
: بله من اریزو6 تا مرحله تحویل پیش رفتم 2روز پیش
سایپا کوییک
کوئیک امیر
: درود دوستان دعوت نامه کوئیکgxl موعدتیرماه هنوز صادرنشده من که زنگ زدم شرکت برا هفته چهارم تیر خبری نبود اینایی که دعوت نامه اومده srبوده
ساینا
23بهمن فروش فوق العاده
: منم 23بهمن هستم هنوز خبری نیست