خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
محرمانههای رنو در ایران
1395/06/29
11:00
محرمانههای رنو در ایران
فعالیت کنونی رنو پس از لغو تحریمها طبق انتظارات پیش نمیرود و این شرکت برخلاف تصور دستاندرکاران صنعت خودرو ظاهرا عجلهای برای توسعه فعالیتهای خود در ایران ندارد، این در شرایطی است که این شرکت فرانسوی همانند رقیب خود یعنی خودروسازی پژو خلف وعده نکرد و با تشدید تحریمها همچنان در خودروسازی ایران حضور یافت. حال این سوال مطرح است که چرا رنو با وجود مشکلاتی که در دوران تحریم به دوش کشید هماکنون تنها به تولید تندر و ساندرو در ایران اکتفا کرده و برنامه جامعی برای حضور در ایران ارائه نمیدهد؟ آنطور که بهنظر میرسد رنو بر سر خواسته خود مبنی بر همکاری همزمان با دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی پافشاری میکند؛ این در شرایطی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با این خواسته مخالفت میکند، اما دلیل مخالفت این وزارتخانه چیست؟ طبق اظهارات معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، این وزارتخانه مقرراتی برای حضور شرکتهای خودروساز خارجی در ایران وضع کرده مبنیبر اینکه تولیدکنندگان خارجی نمیتوانند بیشتر از یک شریک در ایران داشته باشند حال آنکه شرکتهای داخلی میتوانند شرکای بسیاری را برای همکاری انتخاب کنند.
اینکه سیاست وزارت صنعت در این زمینه با چه اهدافی دنبال میشود با اظهار نظرهای مختلفی از سوی کارشناسان روبهرو است حال آنکه این کارشناسان متفقالقول تاکید میکنند که تجربه جوینتونچر رنو با دو شرکت خودروسازداخلی تجربه موفقی نبوده به همین دلیل مسوولان وزارت صنعت این مقررات را برای جلوگیری از تکرار پلتفرم مشترک ال90 با رنو وضع کردند. در این زمینه محسن صالحینیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» نیز با بیان اینکه وزارتخانه در مذاکرات جدید تاکید بسیاری بر همکاری یک خودروساز خارجی با یک خودروساز داخلی دارد، تایید میکند که در حال حاضر سیاستهای وزارت صنعت اینگونه نیست که یک شرکت خارجی با چند شرکت داخلی همکاری داشته باشد. با توجه به سیاست مسوولان صنعتی کشور در این زمینه، بهنظر میرسد رنو همچنان بر خواسته خود پافشاری میکند و این وضعیت مانعی برای توسعه فعالیت این شرکت فرانسوی در ایران به شمار میرود.
این موضوع در حالی است که چندی پیش پیمان کارگر، قائم مقام مدیرعامل رنو در امور آفریقا و خاورمیانه در رونمایی از خودرو ساندرو استپ وی نیز تاکید کرد که با ادامه وضعیت فعلی، رنو عجلهای برای بستن قرارداد جدید در ایران ندارد. در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» از تغییر سیاست رنو در ایران بهدنبال سختگیری مدیران دولتی خبر داده است. آنگونه که بهنظر میرسد، رنو قصد دارد بهصورت همزمان سه سیاست را دنبال کند. سیاست اول ادامه همکاری با دو خودروساز بزرگ داخلی در قالب شرکت رنو-پارس است. سیاست دوم، همکاری با دو خودروساز ایرانی براساس شیوه جدید مانند خرید سهام است؛ نه در قالب جوینتونچر و سیاست سوم نیز تولید خودروهای ارزان قیمت بهصورت مستقل است. بنابر سیاست اول، رنو قصد دارد محصولات پلتفرم ال90 را در شرکت رنو-پارس دنبال کند و تولید خودروهای تندر و ساندرو را بهمنظور کسب بخشی از سهم بازار ادامه دهد. اما آنگونه که کارگر خبر داده قرار است دو یا سه خودروی دیگر براساس پلتفرم ال90 تولید شود.
بنابراین در شرایطی که رنو قصد قطع همکاری با دو شرکت سایپا و ایران خودرو در قالب شرکت رنو پارس را ندارد، اما بهنظر میرسد بر اساس سیاست دوم خود خواستار همکاری مجدد با شیوهای جدید با دو شرکت بزرگ خودروساز کشورمان است. به این ترتیب این شرکت در حال مذاکره با دو شرکت ایران خودرو و سایپا بهمنظور دستیابی به یک شیوه جدید همکاری است. هرچند سیاست این شرکت در این بخش با مانع جدی از سوی وزارت صنعت مواجه است. یک کارشناس در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه رنو تمایل ندارد همه تخممرغهای خود را در یک سبد بچیند، میگوید: رنو تمایل دارد بهطور همزمان با دو خودروساز کار کند، اما چون وزارتخانه اجازه نمیدهد؛ این شرکت بهدنبال شیوههای جدید همکاری است. که بهنظر میرسد این سیاست نیز در نهایت با خرید بخشی از سهام یک شرکت خودروساز خاتمه یابد.
در این میان بهنظر میرسد که سیاست سوم رنو در ایران این است که مدیریت بخشی از تولیدات خود در ایران را در دست داشته باشد تا بتواند روند تولید و فروش مفیدتری را ارائه کند. این موضوع از آن رو مطرح میشود که یکی از برنامههای رنو در جهان تولید خودروهای ارزان قیمت است. از جمله این موارد میتوان به پروژه تولید لوگان و کوئید در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد. از آنجا که تولید لوگان یا همان ال90 در ایران نتوانست براساس برنامهریزی قیمتی این شرکت پیش برود؛ بنابراین این شرکت قصد دارد، محصولات با رنج پایین قیمتی خود را بهصورت مستقل تولید کند. در این زمینه نیز پیمان کارگر به تولید مستقل کوئید اشاره کرده است. برخی از کارشناسان عامل مهم در این زمینه را بالا بودن قیمت تمام شده خودرو در ایران میدانند ومعتقدند چون تولید ال90 نیز براساس خواسته رنو با قیمت پایین ادامه نیافت و در حال حاضر نیز این شک و شبهه وجود دارد که شرکتهای خودروساز داخلی نتوانند تولیدات این شرکت را با قیمت اقتصادی به تولید برسانند این شرکت قصد دارد برخی از محصولات خود را در ایران بهصورت مستقل تولید کند. بنابراین کارشناسان، علت برخی مخالفتها با توسعه فعالیت رنو در ایران را خواسته این شرکت مبنی بر استقرار سیستماتیک خدمات پس از فروش، فروش و کیفیت رنو ایران میخوانند، خواستهای که در دیگر کشورها نیز صورت گرفته اما با مخالفتهایی در این زمینه مواجه است.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
رنو
,
ال 90
,
تندر90
,
پارس تندر
,
ساندرو
,
پارس خودرو
,
سایپا
,
واردات خودرو
,
تولید خودرو
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
0 نظر
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز
18 نظر
محمد-::::::::
9 نظر
سوم بهمن
9 نظر
اطلاعات خودرو
توحید ارومیه
237 نظر
پارسا.
75 نظر
توحید ارومیه
26 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
سایپا بی همه چیز
: سلام دوستان پذیرش 14 آذر ماه هنوز فاکتور نشدم شاهین جی ،به خاطر رضای خدا فردا بیایید تا حقمان ثابت شود ساعت 9الی 12
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
سایپا بی همه چیز
: سلام دوستان تاریخ پذیرش 14 آذر ماه هنوز فاکتور نشدم ،برای رضای خدا ،فردا بیایید تا جواب نگرفتید بر نگردید ساعت 9الی 11
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
تارا v1 تحویل 2تیر
: دوستان تارا v1 پلاس هستم فروش فوری تحویل 2تیر .اول تا چندم خرداد فاکتور شده. دوماً به نظرتون کی فاکتور میشم.سفید رنگ فروش فوری
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
تارا اتوماتیک تیرماه. امیر حسین
: سلام.تارا اتوماتیک تاچه شماره قرارداد ی فاکتور شده؟برا من از پنج خرداد آماده برا صدور فاکتور بروز شده.
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
حامد
: مبلغی رو که واریز کردی منهای مبلغ قابل پرداخت تو فاکتور بکن هرچی موند بهت پس میدن
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
تجمع 17 خرداد
: یادتون نره باید با دست پر برگردیم وگرنه اینا شاهین تحویل بده نیستن این حروم خورا
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
ناشناس
: دوستان شرکت سایپا از قصد پیش فروشای مهر 402 که 290 میلیون واریز کردیمو گذاشته کنار اصلا هم واسش مهم نیست واسه همین هست تا الان از دادن پیامک دعوتنامه هفته چهارم اسفند ماه 403 سر باز میزنه خوداری میکنه تنها راهش قراردادمنو ببریم دادسرا اعلام جرم کنیم از شرکت سایپا ازش شکایت کنیم دادستان قوه قضاییه باید باشرکت دزد کلاهبردار برخورد قضایی کنه تنها راهش همین هست تا شکایت نکنیم شرکت سایپا دعوتنامه های هفته چهارم اسفند ماه 403 نمیفرسته بای اعصابمنو خورد کرده واسمون اعصاب نگذاشته
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
رضا
: شاهین جی سانروف، 6ماه تاخیر داره بخاطر خدا فردا تمامی حواله داران شاهین جی در این تجمع شرکت کنند بخدا قسم اگه به این شرکت کلا بردار فشار نیاریم تحویل نمیده تاریخ تجمع17خرداد ساعت 9الی 12ظهر
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
X5
: سلام، ثبت نام بهمن x5 اردبیل هستم هنوز تکمیل وجه زرده چرا؟
شرایط فروش شاهین G پس از مدتها اعلام شد [آذر 1403]
حمزه
: 👌👌👌👍👍
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
MVM 550 اتومات
حمید
: دوستان ماشین که دوشنبه زنگ زدم میکه تو صف بارگیری برای مشهد چند روزه میرسه مشهد ؟
رانا LX
رانا
: برا من امروز بارگیری شده تیک حمل خودرو خورده تحویل توسط نمایندگی داره می چرخه تحویل 11خردادم بودم
ساینا
پیش فروش 4 اسفند
: سلام دوستان پیش فروش 3 اسفند اینجا اگه کسی هست ببیند فاکتور شده یا نه اطلاع بده ممنون
MVM 550 اتومات
محمد
: فرهاد یه سر بیا قزوین بچه ها دوست دارن ببیننت،خوشحال میشن از زیارتت.
پژو 207i دستی
عبدالله
: معلوم نیست که بیاد
MVM 550 اتومات
الی جون
: آه وناله مردم ومشتریان گریبان شرکت مدیران خودرو رو گرفت واتبارآتیش گرفت وضررکرد چون هدفش کلاه سرمردم گذاشت
ساینا
27 بهمن
: نه فردا ایشالا، برگ سبز کارت ماشین کارت سوخت همه اینا هم صادر شده حتی برگ سبز دستمه ، کارت ماشین دست پسته ،
ساینا
29بهمن
: خب پیگیری کردین ببینین چرا اینقدر طول کشیده؟
سایپا کوییک
صادق rs
: سلام من هم مثه شما هستم و هنوز فاکتور نشدم
سایپا اطلس جی
تحویل آذر
: سلام شما کی تکمیل وجه انجام دادین؟ آیا تکمیل وجه دی و بهمن هم داریم؟