خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
محرمانههای رنو در ایران
1395/06/29
11:00
محرمانههای رنو در ایران
فعالیت کنونی رنو پس از لغو تحریمها طبق انتظارات پیش نمیرود و این شرکت برخلاف تصور دستاندرکاران صنعت خودرو ظاهرا عجلهای برای توسعه فعالیتهای خود در ایران ندارد، این در شرایطی است که این شرکت فرانسوی همانند رقیب خود یعنی خودروسازی پژو خلف وعده نکرد و با تشدید تحریمها همچنان در خودروسازی ایران حضور یافت. حال این سوال مطرح است که چرا رنو با وجود مشکلاتی که در دوران تحریم به دوش کشید هماکنون تنها به تولید تندر و ساندرو در ایران اکتفا کرده و برنامه جامعی برای حضور در ایران ارائه نمیدهد؟ آنطور که بهنظر میرسد رنو بر سر خواسته خود مبنی بر همکاری همزمان با دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی پافشاری میکند؛ این در شرایطی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با این خواسته مخالفت میکند، اما دلیل مخالفت این وزارتخانه چیست؟ طبق اظهارات معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، این وزارتخانه مقرراتی برای حضور شرکتهای خودروساز خارجی در ایران وضع کرده مبنیبر اینکه تولیدکنندگان خارجی نمیتوانند بیشتر از یک شریک در ایران داشته باشند حال آنکه شرکتهای داخلی میتوانند شرکای بسیاری را برای همکاری انتخاب کنند.
اینکه سیاست وزارت صنعت در این زمینه با چه اهدافی دنبال میشود با اظهار نظرهای مختلفی از سوی کارشناسان روبهرو است حال آنکه این کارشناسان متفقالقول تاکید میکنند که تجربه جوینتونچر رنو با دو شرکت خودروسازداخلی تجربه موفقی نبوده به همین دلیل مسوولان وزارت صنعت این مقررات را برای جلوگیری از تکرار پلتفرم مشترک ال90 با رنو وضع کردند. در این زمینه محسن صالحینیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» نیز با بیان اینکه وزارتخانه در مذاکرات جدید تاکید بسیاری بر همکاری یک خودروساز خارجی با یک خودروساز داخلی دارد، تایید میکند که در حال حاضر سیاستهای وزارت صنعت اینگونه نیست که یک شرکت خارجی با چند شرکت داخلی همکاری داشته باشد. با توجه به سیاست مسوولان صنعتی کشور در این زمینه، بهنظر میرسد رنو همچنان بر خواسته خود پافشاری میکند و این وضعیت مانعی برای توسعه فعالیت این شرکت فرانسوی در ایران به شمار میرود.
این موضوع در حالی است که چندی پیش پیمان کارگر، قائم مقام مدیرعامل رنو در امور آفریقا و خاورمیانه در رونمایی از خودرو ساندرو استپ وی نیز تاکید کرد که با ادامه وضعیت فعلی، رنو عجلهای برای بستن قرارداد جدید در ایران ندارد. در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» از تغییر سیاست رنو در ایران بهدنبال سختگیری مدیران دولتی خبر داده است. آنگونه که بهنظر میرسد، رنو قصد دارد بهصورت همزمان سه سیاست را دنبال کند. سیاست اول ادامه همکاری با دو خودروساز بزرگ داخلی در قالب شرکت رنو-پارس است. سیاست دوم، همکاری با دو خودروساز ایرانی براساس شیوه جدید مانند خرید سهام است؛ نه در قالب جوینتونچر و سیاست سوم نیز تولید خودروهای ارزان قیمت بهصورت مستقل است. بنابر سیاست اول، رنو قصد دارد محصولات پلتفرم ال90 را در شرکت رنو-پارس دنبال کند و تولید خودروهای تندر و ساندرو را بهمنظور کسب بخشی از سهم بازار ادامه دهد. اما آنگونه که کارگر خبر داده قرار است دو یا سه خودروی دیگر براساس پلتفرم ال90 تولید شود.
بنابراین در شرایطی که رنو قصد قطع همکاری با دو شرکت سایپا و ایران خودرو در قالب شرکت رنو پارس را ندارد، اما بهنظر میرسد بر اساس سیاست دوم خود خواستار همکاری مجدد با شیوهای جدید با دو شرکت بزرگ خودروساز کشورمان است. به این ترتیب این شرکت در حال مذاکره با دو شرکت ایران خودرو و سایپا بهمنظور دستیابی به یک شیوه جدید همکاری است. هرچند سیاست این شرکت در این بخش با مانع جدی از سوی وزارت صنعت مواجه است. یک کارشناس در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه رنو تمایل ندارد همه تخممرغهای خود را در یک سبد بچیند، میگوید: رنو تمایل دارد بهطور همزمان با دو خودروساز کار کند، اما چون وزارتخانه اجازه نمیدهد؛ این شرکت بهدنبال شیوههای جدید همکاری است. که بهنظر میرسد این سیاست نیز در نهایت با خرید بخشی از سهام یک شرکت خودروساز خاتمه یابد.
در این میان بهنظر میرسد که سیاست سوم رنو در ایران این است که مدیریت بخشی از تولیدات خود در ایران را در دست داشته باشد تا بتواند روند تولید و فروش مفیدتری را ارائه کند. این موضوع از آن رو مطرح میشود که یکی از برنامههای رنو در جهان تولید خودروهای ارزان قیمت است. از جمله این موارد میتوان به پروژه تولید لوگان و کوئید در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد. از آنجا که تولید لوگان یا همان ال90 در ایران نتوانست براساس برنامهریزی قیمتی این شرکت پیش برود؛ بنابراین این شرکت قصد دارد، محصولات با رنج پایین قیمتی خود را بهصورت مستقل تولید کند. در این زمینه نیز پیمان کارگر به تولید مستقل کوئید اشاره کرده است. برخی از کارشناسان عامل مهم در این زمینه را بالا بودن قیمت تمام شده خودرو در ایران میدانند ومعتقدند چون تولید ال90 نیز براساس خواسته رنو با قیمت پایین ادامه نیافت و در حال حاضر نیز این شک و شبهه وجود دارد که شرکتهای خودروساز داخلی نتوانند تولیدات این شرکت را با قیمت اقتصادی به تولید برسانند این شرکت قصد دارد برخی از محصولات خود را در ایران بهصورت مستقل تولید کند. بنابراین کارشناسان، علت برخی مخالفتها با توسعه فعالیت رنو در ایران را خواسته این شرکت مبنی بر استقرار سیستماتیک خدمات پس از فروش، فروش و کیفیت رنو ایران میخوانند، خواستهای که در دیگر کشورها نیز صورت گرفته اما با مخالفتهایی در این زمینه مواجه است.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
رنو
,
ال 90
,
تندر90
,
پارس تندر
,
ساندرو
,
پارس خودرو
,
سایپا
,
واردات خودرو
,
تولید خودرو
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
0 نظر
صفحه 1 از 0
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Soshyan
8 نظر
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز
2 نظر
اطلاعات خودرو
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان)
19 نظر
دنا پلاس دستی تبدیل به ef7p.. بختیاری باغملک
19 نظر
اپشنال مشکی اتومات ۳۱ شهریور
11 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
علی اطلس سفید
: سلام.اطلس یا کوییک؟؟؟
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
رضا
: اطلس سفید مشکی طرح مادران واسه همین زود میدن
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
ح
: سلام شک نکنید برای پول گرفتن دعوتنامه را میفرستن بعد تکمیل وجه میگن ماخبرنداریم
خودرو اطلس تحویل مشتریان شد
لیدا
: من که زنگ زدم و گفتم بنده خدا اپراتورشم دهنش باز مونده بود و گفت حتما پیگیری میشه... ترئخدا بقیه هم زنگ بزنید تو اخبار بگن حداقل یه مسول پیگیری کنه
خودرو اطلس تحویل مشتریان شد
ح
: سلام دوستان عزیز لطفا هرکی طحویل گرفت لطفاخبر بدین ممنون این هم یک تجربه ای بود برای مردم
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
اطلس بهمن
: آقا رضا بسلامتی ماهم طرح مادران هستیم ایشالا واریزی دوم چقد پول ریختی
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
رضا a5 مشکی
: سلام.دوستانی که با کرمان موتور تماس میگیرن همین شماره 02142724 داخلی 7 و بعد داخلی 3 رو میگیرن؟ من که هر چی این چند روزه زنگ میزنم به این شماره بعد گرفتن داخلی فقط بوق آزاد میخوره و کسی پاسخگو نیست.
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
علی
: سلام لطفا از تجربه رانندگی بگید از معایب خودرو بگید
خودرو اطلس تحویل مشتریان شد
اطلس 30مرداد
: سلام دوستان تنهاامیدهمین162تماس بگیریدداخلی4بزارید رسانه ایی شه بلکه فرجی بشه به ماشینامون برسیم یه تماس گرفتن بهتراز دست رو دست گذاشتنه که
خودرو اطلس تحویل مشتریان شد
فربد
: البته شاید چون خودروی دوستمون رنگ مشکی هست هنوز فاکتور نشده. خودروی ما سفید سقف مشکی هست. احتمالا اطلسهای رنگ سفید با سقف مشکی تا تاريخ ۲۸ مرداد فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا LX
آبتین
: رانا پلاس تا چه ماهی دعوت نامه واریز وجه اومده؟
ساینا
پروینساراجون
: دوستانآدرماهیهامبلغدعوتنامهچقدربودبراتونمنمدیماهیممیخوامبدونم،ممنونکهجوابمیدید.
سایپا کوییک
جی ایکس آر ال
: نمایندگی الکی سر مردم کلاه میزارن سریع تحویل میدن تازه آشنا هم هست مجبور شدم ماشینم بفروشم خدا میدونه اینا کی فاکتور بشن کی تحویل بدن اینجوری که من نظرات میخونم هنوز ثبتنامهای قبل از مهرماه تحویل نگرفتن
سایپا کوییک
جی ایکس آر ال
: سلام دوستان از طرح جوانی فروش فوق العاده مهرماه کسی فامتور شده؟
رانا LX
رانا
: هنوز تحویل شهریور ندادن انشاالله 2 سال دیگه گیرتون می یاد
MVM 550 اتومات
سعید x55 pro
: شما بفرمایید کی ثبت نام داشتید و لیزینگی بوده ؟ من 3 آبان قراردداد 17 تایید لیزینگ و شماره شاسی خورده نمایندگی میگه تحویل برج 12خیلی هم اطمینان داده به تحویل امسال
MVM 550 اتومات
سعید x55 pro
: آقای نوری چه ماشینی؟ برای امسال هست تاریخ تایید لیزینگ میفرمایید لطفا و چه بانکی؟ وامتون واریز نشده ؟
MVM 550 اتومات
X33 اتومات علی
: دمت گرم با این طرز فکر مثبت و منطقیت
MVM 550 اتومات
محسن تیگو 8 پرومکس
: شما به همین خیال باش ولی جوجه رو آخر پاییز میشمارن آذر نزدیک است...
دنا 1.7
علی
: سلام من هم تحویل دی ماه هستم ولی پیام تکمیل وجه نیومده برام نمیدونم کی قراره تحویل بدن اصلا قطعا دی ماه تحویل نمیدن و امیدوارم ماشین مدل 403 رو ماه آخر امسال بهمون ندن دیگه...