خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
محرمانههای رنو در ایران
1395/06/29
11:00
محرمانههای رنو در ایران
فعالیت کنونی رنو پس از لغو تحریمها طبق انتظارات پیش نمیرود و این شرکت برخلاف تصور دستاندرکاران صنعت خودرو ظاهرا عجلهای برای توسعه فعالیتهای خود در ایران ندارد، این در شرایطی است که این شرکت فرانسوی همانند رقیب خود یعنی خودروسازی پژو خلف وعده نکرد و با تشدید تحریمها همچنان در خودروسازی ایران حضور یافت. حال این سوال مطرح است که چرا رنو با وجود مشکلاتی که در دوران تحریم به دوش کشید هماکنون تنها به تولید تندر و ساندرو در ایران اکتفا کرده و برنامه جامعی برای حضور در ایران ارائه نمیدهد؟ آنطور که بهنظر میرسد رنو بر سر خواسته خود مبنی بر همکاری همزمان با دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی پافشاری میکند؛ این در شرایطی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با این خواسته مخالفت میکند، اما دلیل مخالفت این وزارتخانه چیست؟ طبق اظهارات معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، این وزارتخانه مقرراتی برای حضور شرکتهای خودروساز خارجی در ایران وضع کرده مبنیبر اینکه تولیدکنندگان خارجی نمیتوانند بیشتر از یک شریک در ایران داشته باشند حال آنکه شرکتهای داخلی میتوانند شرکای بسیاری را برای همکاری انتخاب کنند.
اینکه سیاست وزارت صنعت در این زمینه با چه اهدافی دنبال میشود با اظهار نظرهای مختلفی از سوی کارشناسان روبهرو است حال آنکه این کارشناسان متفقالقول تاکید میکنند که تجربه جوینتونچر رنو با دو شرکت خودروسازداخلی تجربه موفقی نبوده به همین دلیل مسوولان وزارت صنعت این مقررات را برای جلوگیری از تکرار پلتفرم مشترک ال90 با رنو وضع کردند. در این زمینه محسن صالحینیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» نیز با بیان اینکه وزارتخانه در مذاکرات جدید تاکید بسیاری بر همکاری یک خودروساز خارجی با یک خودروساز داخلی دارد، تایید میکند که در حال حاضر سیاستهای وزارت صنعت اینگونه نیست که یک شرکت خارجی با چند شرکت داخلی همکاری داشته باشد. با توجه به سیاست مسوولان صنعتی کشور در این زمینه، بهنظر میرسد رنو همچنان بر خواسته خود پافشاری میکند و این وضعیت مانعی برای توسعه فعالیت این شرکت فرانسوی در ایران به شمار میرود.
این موضوع در حالی است که چندی پیش پیمان کارگر، قائم مقام مدیرعامل رنو در امور آفریقا و خاورمیانه در رونمایی از خودرو ساندرو استپ وی نیز تاکید کرد که با ادامه وضعیت فعلی، رنو عجلهای برای بستن قرارداد جدید در ایران ندارد. در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» از تغییر سیاست رنو در ایران بهدنبال سختگیری مدیران دولتی خبر داده است. آنگونه که بهنظر میرسد، رنو قصد دارد بهصورت همزمان سه سیاست را دنبال کند. سیاست اول ادامه همکاری با دو خودروساز بزرگ داخلی در قالب شرکت رنو-پارس است. سیاست دوم، همکاری با دو خودروساز ایرانی براساس شیوه جدید مانند خرید سهام است؛ نه در قالب جوینتونچر و سیاست سوم نیز تولید خودروهای ارزان قیمت بهصورت مستقل است. بنابر سیاست اول، رنو قصد دارد محصولات پلتفرم ال90 را در شرکت رنو-پارس دنبال کند و تولید خودروهای تندر و ساندرو را بهمنظور کسب بخشی از سهم بازار ادامه دهد. اما آنگونه که کارگر خبر داده قرار است دو یا سه خودروی دیگر براساس پلتفرم ال90 تولید شود.
بنابراین در شرایطی که رنو قصد قطع همکاری با دو شرکت سایپا و ایران خودرو در قالب شرکت رنو پارس را ندارد، اما بهنظر میرسد بر اساس سیاست دوم خود خواستار همکاری مجدد با شیوهای جدید با دو شرکت بزرگ خودروساز کشورمان است. به این ترتیب این شرکت در حال مذاکره با دو شرکت ایران خودرو و سایپا بهمنظور دستیابی به یک شیوه جدید همکاری است. هرچند سیاست این شرکت در این بخش با مانع جدی از سوی وزارت صنعت مواجه است. یک کارشناس در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه رنو تمایل ندارد همه تخممرغهای خود را در یک سبد بچیند، میگوید: رنو تمایل دارد بهطور همزمان با دو خودروساز کار کند، اما چون وزارتخانه اجازه نمیدهد؛ این شرکت بهدنبال شیوههای جدید همکاری است. که بهنظر میرسد این سیاست نیز در نهایت با خرید بخشی از سهام یک شرکت خودروساز خاتمه یابد.
در این میان بهنظر میرسد که سیاست سوم رنو در ایران این است که مدیریت بخشی از تولیدات خود در ایران را در دست داشته باشد تا بتواند روند تولید و فروش مفیدتری را ارائه کند. این موضوع از آن رو مطرح میشود که یکی از برنامههای رنو در جهان تولید خودروهای ارزان قیمت است. از جمله این موارد میتوان به پروژه تولید لوگان و کوئید در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد. از آنجا که تولید لوگان یا همان ال90 در ایران نتوانست براساس برنامهریزی قیمتی این شرکت پیش برود؛ بنابراین این شرکت قصد دارد، محصولات با رنج پایین قیمتی خود را بهصورت مستقل تولید کند. در این زمینه نیز پیمان کارگر به تولید مستقل کوئید اشاره کرده است. برخی از کارشناسان عامل مهم در این زمینه را بالا بودن قیمت تمام شده خودرو در ایران میدانند ومعتقدند چون تولید ال90 نیز براساس خواسته رنو با قیمت پایین ادامه نیافت و در حال حاضر نیز این شک و شبهه وجود دارد که شرکتهای خودروساز داخلی نتوانند تولیدات این شرکت را با قیمت اقتصادی به تولید برسانند این شرکت قصد دارد برخی از محصولات خود را در ایران بهصورت مستقل تولید کند. بنابراین کارشناسان، علت برخی مخالفتها با توسعه فعالیت رنو در ایران را خواسته این شرکت مبنی بر استقرار سیستماتیک خدمات پس از فروش، فروش و کیفیت رنو ایران میخوانند، خواستهای که در دیگر کشورها نیز صورت گرفته اما با مخالفتهایی در این زمینه مواجه است.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
رنو
,
ال 90
,
تندر90
,
پارس تندر
,
ساندرو
,
پارس خودرو
,
سایپا
,
واردات خودرو
,
تولید خودرو
📸
امکان جدید!
از این به بعد میتوانید همزمان با ارسال نظر،
تصویر دلخواه
خود را (مانند رسید خرید، حواله، یا هر تصویر مرتبط) آپلود کنید.
⭐ این امکان فقط برای کاربران ثبتنام شده فعال است.
✕
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
0 نظر
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
ارسال تصویر
(اختیاری)
ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکانپذیر است.
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱
50 نظر
محسن ا
11 نظر
Jalil fathi
7 نظر
اطلاعات خودرو
تاجی 🇮🇷
92 نظر
ساینا پیش فروش ۱۲ اسفند
23 نظر
تیر دوگانه
19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه
: شاید شما رفتی پولو ریختی به حساب نمایندگی بعد نمایندگی با تاخییر برات زده اینا مطمئن شو
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین GL
: از اول اول جی ال بودم خبری نیست فقط پیامک اومد افزایش شاملت نیست
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین GL
: دوستان خردادی به بعد که منتظر شاهین GL بنظرم برین اگه پول دارین ی پراید چیزی بخرین تا اینا ماشین بدن حداقل خانواده هاتون کمتر اذیت شن این سایپا ماشین بده نیست همون طوری که G رو ی سال برده تو تاخیر ماهم می تونه ببره خیلی امیدی به سایپا نیست بلکه بخواد رگباری همه تند تند فاکتور کنه تا همه امسال به ماشین برسن که غیر ممکنه چون تعهد های اوتمات تبدیلی زیادن اول اونا تو اولیتن بعد جی بعد متاسفانه ما
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
مهدی شاهین پلاس
: 21 فاکتور شدم 26 پلاک هنوز تحویل ندادن خدا لعنت تون کنه
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
محمدعلی
: سلام کسی خبری نداره دعوت نامه های آبان ماه کی میاد لطفا اگ کسی خبر داره ی اطلاعی بده ممنون
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
عباد
: داوود با معرفت.اولا مبارکه.ضمنا خواستم بگم خیلی مردی.اینطور افراد حسابی و مردمی و لارج دیگه کمتر پیدا میشه.دمت گرم پهلوون با مرام.
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
فریبا
: سلام شاهین جی ال از اول منم از اول شاهین جی ال بودم هفته چهارم مهرماه ولی هیچ پیام تکمیل وجه برام نیومده
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
++
: دلبندم، اون اوایل که سایپا sbr را برای شاهین نصب کرده بود،از نظر خودش کار مهمی انجام داده بود و در صورت وضعیت فاکتور قید میکرد.الآن sbr را تقریبا اکثر تولیدات جدید ایرانخودرو و سایپا دارند و بصورت آپشن الزامی درآمده،شده یه چیزی مثل کمربند ایمنی که قید نمیکنند.به همین دلیل در صورت وضعیت های جدید شاهین پلاس که رفقا گذاشتند،sbr دیگه ذکر نشده اما دارند.
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین G تیر ماه
: تو قرار داد برا فروش فوق العاده است یعنی تو برنده شدی فروش فوق العاده اگر نریزی و چند بار تبدیل یا خود ماشین آمد اگر نریزی تا شش ماه فسخ میشه و امتیازت میسوزه - ربطی به پیش فروش نداره تو پیش فروش شما نصف پول ماشین را به یه ماشین خاص ریختی وظیفه شرکت اینه بقیه پول رو برای همون ماشین بگیره و بده اگر غیر این پیام بیاد تبدیلی است و اختیاری .
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
Samirax5
: کلا هر مرحله ایش با عذاب طی میشه شرف ندارن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایپا کوییک
امیر اریا نژاد
: منقل تو حق خودت همه کست تو نون خور سایپایی و هر می تو تایید می کنن
سایپا کوییک
کوییک
: 30تیر تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم اینجوری نمیشه باید همه جمع شیم یه روز مشخص سایپا رو آتیش بزنیم
ساینا
تحویل مهر
: چرا من شدم البته درعالم رویا😅هنوز تحویل شهریور کامل فاکتور نشدن اجازه بده تموم شه بعدش ببینیم چی میشه
ساینا
مسعود
: تحویل مهر ماه کسی فاکتور شده؟؟
ساینا
24بهمن پیش فروش
: دوستان کسی تحویلی مهر فاکتور نشده؟؟؟؟
رانا LX
سعید
: سلام منم26 آبان فاکتور شدم ولی ناجا پلاک صادر نکرده
سایپا اطلس جی
اطلس آذر ماه
: من که 20اسفندم و خبری از فاکتور نیست
ساینا
حجت
: بریم حمله کنیم من بیست نفر میارم
سایپا کوییک
سجاد کوییک اس
: سلام 21 آبان کوییک اس پلاک شدم هنوز چراغ تحویل برام روشن نشده کسی هست شرایط منو داشته باشه ساکن شهر مشهد هستم . تبدیل ازشاهین به کوییک بودم.
دنا 1.7
دنا 6 دنده دی ماه رینگ دار
: سلام دوستان فاکتور جدید نداریم؟