اولین خودروی برقی با نام E6 به ایران می‌آید

 

اولین خودروی برقی با نام E6 به ایران می‌آید

 
شرکت «BYD» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروساز در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر است.
این شرکت که تاریخ تولدش به اوایل قرن بیست‌و‌یکم باز می‌گردد، خود را وقف تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، ذخیره‌سازی آن و نهایتا طراحی خودروهای سواری و اتوبوس برقی کرده است.
این شرکت خودروسازی حتی یک شرکت جوینت‌ونچر با سرمایه‌گذاری مساوی با دایملر آلمان دارد که خودروهای لوکس برقی را با برند «دنزا» طراحی و تولید می‌کند.
این شرکت جوان که با سرعت بالایی به بلوغ رسیده است و اکنون به عنوان یک شرکت‌ بزرگ در حوزه خود شناخته می‌شود، از جمله شرکت‌هایی است که کارشناسان آینده درخشانی برای آن متصور می‌شوند.
حالا این شرکت چینی به بازار ایران هم راه پیدا کرده و شریک آن در ایران شرکت «کارمانیا» است. حضور BYD در ایران به این معنی است که خودروهای برقی و هیبرید خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد به صنعت خودروی ایران راه پیدا می‌کنند.
همکاری کارمانیا و BYD هم اکنون آغاز شده است و طبق برنامه قرار است تا 3 سال آینده به تولید 50هزار دستگاه و تا 5 سال آینده به سالانه 100هزار دستگاه برسند. در اینجا گفت‌وگویی با ادی هوانگ، مدیر بخش‌ فروش خاورمیانه و آفریقای شرکت BYD داشته‌ایم که در ادامه بخش اول این گفت‌وگو را می‌خوانید.
 
به طور مختصر درباره فعالیت‌های شرکت BYD توضیح دهید؟
در ابتدا باید بگویم شرکت BYD به طور عام خود را وقف انرژی‌های تجدیدپذیر کرده و در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. در مرحله دوم باید گفت این شرکت تکنولوژی ذخیره‌سازی انرژی را در اختیار دارد و با استفاده از باتری این انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را ذخیره‌سازی و بعد با کمک این باتری‌ها، انرژی پاک و قابل اتکایی برای خودروهای سواری فراهم می‌کند. سومین مرحله از چرخه فعالیت شرکت، طراحی و فراهم کردن این انرژی برای استفاده در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی است.
سیاست شما برای انتخاب یک شریک ایرانی (کارمانیا)چه بود و برنامه‌هایتان برای همکاری با این شرکت چیست؟
ایران برای ما بازار بسیار مهمی است و پتانسیل بالایی دارد. شرکت بی‌وای‌دی هم با همکاری شریکش در ایران یعنی کارمانیا می‌خواهند از این پتانسیل همه بهره را ببرند. ما با كارمانیا دارای اهداف مشترك هستیم و سهامداران اصلی این شركت سابقه بسیار خوبی در معرفی برندها و ارائه خدمات دارند.اولین محصولی که در ایران عرضه شده، مدل S6 است و بعد از آن خودروی E6 کاملا برقی، که برای کاهش آلودگی خودروی مهمی است، به بازار ایران معرفی خواهیم کرد.
کار ما در ایران با معرفی یک خودروی اس‌یو‌وی کاملا بنزینی، یعنی S6 شروع شد. مزیت این خودرو در بازار، موتور بسیار پرقدرت 2٫4 لیتری و سایز بزرگ‌تر این خودرو در سگمنت خود است. این مدل یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین ‌است.
 
سابقه حضور BYD در ایران کمتر از دیگر رقبای چینی است. به خاطر کاهش این فاصله خودروی اس‌یو‌وی را انتخاب کردید یا دلیل دیگری دارد؟
می‌خواستیم اولین محصول‌مان در بازار یک خودروی شاخص و مهم باشد. برای همین موضوع S6 را انتخاب کردیم که با دو مزیت سایز بزرگ و قدرت بسیار بالایی که در اختیار راننده قرار می‌دهد آن را به بازار آورده‌ایم.
 
سامسونگ اخیرا اقدام به خرید بخشی از سهام BYD کرده است. دلیل این اقدام چه بوده است و آیا شاهد همکاری بین این دو شرکت خواهیم بود؟
سامسونگ حدود 3میلیارد رنمینبی (رنمینبی واحد پولی چین است که برای معادلات بین‌المللی از واژه یوآن به جای آن استفاده می‌شود) یا 461 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است که حدود 1٫92 درصد سهام BYD می‌شود. در مورد همکاری باید بگویم سابق بر این هم نزدیک بوده‌ایم و در زمینه قطعات الکترونیکی و باتری موبایل همکاری داشته‌ایم و الان سازمان دیگری هم از هر دو مجموعه وارد همکاری خواهد شد. ولی برای اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه می‌توانید از سامسونگ سوال بپرسید.
 
برنامه شما برای حضور در بازار ایران و استراتژی شما برای ادامه فعالیت در این بازار چیست؟
همان‌طور که گفتیم اولین مدل برای بازار ایران S6 بود و پس از آن اس‌یووی دیگری به نام s7 خواهد آمد که مدل کامل‌تر و قوی‌تری است. برای درازمدت هم باور داریم تکنولوژی خودروهای برقی در ایران جا خواهد افتاد و در این زمینه با «کارمانیا» همکاری می‌کنیم تا بتوانیم این تکنولوژی را به ایران منتقل کنیم. البته می‌دانیم این اتفاق زمان‌بر خواهد بود ولی استراتژی ما این است که مرحله به مرحله جلو برویم تا این اتفاق در ایران هم رخ دهد.
به عنوان مثال مجوز فروش E6 را در بازار ایران گرفته‌ایم و این خود یکی از مراحلی است که باید انجام می‌شد. این مدل برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی بسیار مناسب است و با هر بار شارژ شدن می‌تواند 400 کیلومتر طی کند.
در مرحله بعد یک مدل خودروی هیبرید به ایران وارد می‌کنیم که «تانگ» نام دارد. اقدام‌ برای دریافت مجوز و استاندارد این خودرو هم آغاز شده است.
خودروی تانگ هم‌اندازه S6 و برای مصرف شخصی مناسب است. این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند 80کیلومتر را طی کند و قابلیت کار با برق و بنزین به صورت همزمان را هم دارد. علاوه‌بر خودروهای شخصی روی بازاریابی یک اتوبوس به نام K9 هم کار می‌کنیم.
همین الان هم با بخش‌های دولتی صحبت کرده‌اند تا با یک پشتوانه مالی بتوان آن را به ایران آورد . من و همکارانم در BYD باور داریم در طولانی‌مدت، سهم عمده بازار را خواهیم داشت، به‌خصوص در شهرهایی با مشکل آلودگی هوا مثل تهران که همین الان درگیر این مساله است.
 
تا زمانی که بازار آمادگی پذیرش خودروهای الکتریکی را به صورت عمده داشته باشد، برنامه شما برای بازار ایران چیست؟
هما‌نطور که گفتم خودروی فاز اول ما یک خودروی بنزینی با مزیت‌های خوبی است ولی در کنار آن بحث خودروهای الکتریکی را خواهیم داشت تا شاید بازار از آنچه پیش‌بینی می‌شود، زودتر آماده پذیرش این خودروها باشد. قصد ما فقط فروش خودرو به ایران نیست و تمرکز ما بر همکاری برای داخلی‌سازی هرچه بیشتر این محصولات معطوف شده است. در حال حاضر درصد داخلی‌سازی خودروی بنزینی ما یعنی S6 حدود 20درصد است و امیدواریم در مدتی بسیار کوتاه به تولید 40درصدی این خودرو در ایران برسیم.
 
تولید شما در ایران براساس زمان‌بندی پیش رفته یا به تعویق افتاده است؟
تاکنون 95درصد طرح داخلی‌سازی انجام شده و باید بگویم حدودا یک ماه به تعویق افتاده است. ولی باور دارم و مطمئن هستم تا یک ماه آینده این طرح عملیاتی می‌شود و شروع به تولید می‌کند. قصد داریم در 3 سال به تولید 50هزار دستگاه برسیم و در 5 سال آینده به تولید سالانه یک‌صدهزار دستگاه خواهیم رسید.
 
آیا این عدد را برای بازار ایران زیاد نمی‌دانید؟
با توجه به شکافی که در بازار ایران وجود دارد و تعداد خودرویی که به ازای هر هزار نفر درایران استفاده می‌شود، حدود 150 دستگاه است که از 250 دستگاه متوسط جهانی بسیار کمتر است و این خود نشان دهنده تقاضای بالای بازار برای خودرو است. همان‌طور که می‌دانید توانایی بازار به سالی سه میلیون دستگاه هم خواهد رسید. در نتیجه با تکنولوژی BYD و استراتژی کارمانیا سهم خوبی از این بازار را در اختیار خواهیم داشت.
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , خودرو برقی , هایبرید , byd , واردات خودرو هایبرید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نبییان : سلام این دوستان که متوجه میشن مثلاپلاک شدن یامیگن چراغ فلان سبزشده براشون ازکجانگاه میکنن
x5far : سلام شما مه امروز تکمیل وجه کردین شامل کسری۱۳۰میلیون شدی؟
J7 Hemo : سلام دوستان تکمیل وجه امروز انجام شده برای (تحویل آبان ماه) …از امروز حدودا چقدر زمان میبره برای تحویل؟
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : تاریخ تکمیل وجه کی بوده
نازنین۱ : شیما جان باید بری کافی نت سخا واملاک و اسکان رو ثبت کنید بعد تحویل نمایندگی بدی برگه رو چون اگر ندی پرونده ناقص میشه
نازنین۱ : شما برگه سخارو بگیر تکمیل وجه میخوای بکنی ببر نمایندگی برگه یا یا تماس بگیر عکسشو بده به نمایندگی خودتون ک حتما ثبت کنند براتون وگرنه پلاک نمیشه ماشین .و تو سامانه املاک و اسکان هم حتما با سخا یکی باشه
شیما تبدیل به gl : سلام من امروز میوام تبدیل بزنم لطفا بگین سخا چیه داستانش باید بعد تکمیل وجه چه کرد
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : کلا اردیبهشت چند مرحله دعوت نامه آمده .؟؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اصغر : فکر کنم مسئول ارسال خودروهای پلاک شده با پسرخالش که تازه یک تریلی قسطی گرفته قرارداد بسته کل نیسان های پلاک شده رو برسون دستشون 🤣 حالا حالا ها نوبت ما نمیشه خب مهربون ارسال نیسان پلاک شده آماده اینقدر طول می کشه 😡
ساینادوگانه : من هفته آخر مردادم هنوز فاکتور نشده تا دیروز تا 27 اسفند 403 رو فاکتور کردن زیاد عجله نکن دوست عزیز
علی : سلام دوستان بچه ها ماشین فاکتور بشه. پیامک میاد؟؟
محمد 4 شهریور : خدایا مارو از سایپا نجات بده پولمون دست سایپا قفل شده هیچ کاری نمیتونیم کنیم دوستان زنگ بزنید 110 شکایت کنید
تک : آقا واسه ما هم اومد ایشالا قسمت همتون
امید به خدا : سلام، دو گانه های هفته چهارم مهرماه کسی فاکتور شده؟
31شهریور : چه سکوتی اینجا رو فرا گرفته.
سایناsفجر : منم مثله شمام امروز شد تقریبا 4ونیم روز هنوز پلاک نشدم زنگ زدم نمایندگی شهرمون گفتم من سخا وسامانه املاک اسکانم اوکیه گفتن اگه مشکل پیش بیاد به ما اطلاع میدن ماهم به شما زنگ میزنیم نمایندگی گفتن یک سال پیش یه نفر شاهین ثبت نام کرده بود 15 روز کشید پلاکش نصب کنن خلاصه اعصابم خورد شد
ساینا دوگانه : چهارصد و پنج رو با ساینایی که موتورش پایه گازسوزه مقایسه میکنی،پژو با بنزینم کار کنه سالی دوبار واشر میزنه
علی پانا تحویل آبان ماه : سلام دوستان تحویل 30ابان تبدیل به رینگ اومده؟ دسترسی به کاستومر ندارم.