خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
مشتریان از کدام شرکت واردکننده و خودروساز رضایت دارند؟
1395/04/30
13:00
مشتریان از کدام شرکت واردکننده و خودروساز رضایت دارند؟
گزارش رضایتمندی مشتریان از فروش و خدمات پس از فروش در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد که خودروسازان داخلی در مقایسه با وارداتیها جایگاه مناسبی کسب نکردند. هرچند برخی از کارشناسان معتقدند که سهم بالای داخلیها در بازار خودرو آنها را در ردههای زیرین جدول رضایتمندی مشتریان قرار داده، اما طبق آخرین گزارش سال 94 دفتر ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان در رتبه اول شکایات مشتریان قرار گرفتند.
در همین حال شکایات مشتریان بیشتر از کیفیت و خدمات پس از فروش بوده حال آنکه خودروسازان داخلی با توجه به افزایش تولید توانستهاند فرآیند فروش را تا حدودی بهبود بخشند. طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که در مورد فرآیند فروش از مشتریان در سال گذشته نظرسنجی کرده آنها انتقادهایی چون عدم تحویل لوازم جانبی خودرو، تاخیر در تحویل، ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل و همچنین تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو را مطرح کردهاند. بر این اساس شرکت بازرسی به بررسی 17 شرکت در فرآیند فروش پرداخته و نظر مشتریان را در مورد سرویسدهی آنها در این زمینه خواستار شده است. طبق جدولی که در مورد رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری استخراج شده، شرکت کرمان موتور توانسته رتبه اول را در این زمینه کسب کند. اما رتبه دوم رضایتمندی مشتریان متعلق به شرکت اسان موتور است؛ بهطوریکه این شرکت واردکننده محصولات هیوندایی توانسته نظر مشتریان را در این زمینه جلب کند، خودروسازی مدیران با تولید خودروهای چری چین در رتبه سوم قرار گرفته است.
این شرکت بیشترین تولید در بخش خصوصی ایران را به خود اختصاص داده است. اما پس از مدیا موتورز، شرکت ایران خودرو رتبه پنجم رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری را کسب کرده است. شرکت ایران خودرو هر چند سال گذشته افت تولید را تجربه کرد، اما با توجه به کمبود تقاضا توانست پاسخگوی مشتریان در این زمینه باشد. سهم ایران خودرو در بازار ایران حدود 46 درصد برآورد شده است. اما اطلس خودرو و ایرتویا به ترتیب در رتبههای بعدی رضایتمندی مشتریان قرار دارند.پس از خودروسازان راین که در سال جاری تولید خود را بهشدت کاهش داده، خودروسازی بهمن موتور که بهتازگی سهام آن فروخته شد قرار دارد، اما دهمین شرکتی که مشتریان نسبت به فرآیند فروش آن اظهار رضایت کردهاند، نگین خودرو واردکننده محصولات رنو است. پس از این شرکت فرانسوی و در رده یازدهم شرکت سایپا بهعنوان دومین شرکت بزرگ خودروساز قرار دارد و پس از آن پارسخودرو از شرکتهای زیرمجموعه سایپا. طبق نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سایپا و پارسخودرو در فرآیند فروش نسبت به دیگر خودروسازها و واردکنندگان نتوانستند نمره مناسبی کسب کنند. اما دیار خودرو، آلفا موتور، پرشین خودرو، آرین موتور پویا و در نهایت ستاره ایران به ترتیب در انتهای جدول رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش قرار دارند. بهدنبال این گزارش شرکت بازرسی کیفیت جدول رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش در زمستان سال گذشته را نیز منتشر کرده است. در این گزارش امتیازدهی براساس رضایتمندی، عملکرد و کارآیی شرکتها در نظر گرفته شده است.
بر این اساس شرکت ایرتویا توانسته رتبه اول رضایتمندی مشتریان را از خدمات پس از فروش کسب کند.در تعیین شاخص رضایتمندی گزینههایی همچوم نحوه نوبتدهی، مدت زمان صرف شده جهت پذیرش، هزینه پرداختی، تامین به موقع قطعه توسط نمایندگی و دسترسی به نمایندگیهای شرکت مدنظر قرار گرفته است. اما پس از شرکت تولیدکننده محصولات تویوتا، اطلس خودرو در رتبه دوم قرار گرفته و پس از آن پرشیا خودرو واردکننده محصولات بیامدبلیو در این جدول جای گرفته است. نکته قابلتوجه در این نظرسنجی به غیبت برخی شرکتهای خودروساز داخلی در رتبههای نخست برمیگردد همانطور که گفته شد طبق آخرین گزارش سال 94 دفتر ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان در رتبه اول شکایات مشتریان قرار گرفتند که بخش اعظم این شکایت به ارائه خدمات پس از فروش تولیدکنندگان داخلی برمیگشت، بر این اساس استفاده از قطعات کمکیفیت و همچنین نوع پذیرش از جمله بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده است، اما مزدا یدک و آرین موتور پویا که در جدول فرآیند فروش خیلی موفق عمل نکردند توانستند در ارائه خدمات پس از فروش نظر مشتریان را جلب کنند، اما رتبه یازدهم به ستاره ایران تولیدکننده خودروهای بنز در ایران رسیده حال آنکه پس از آن شرکت ایساکو تامینکننده قطعات شرکت ایران خودرو قرار دارد. پس از آلفا موتور و نگین خودرو، شرکت سایپا یدک توانسته رضایتمندی مشتریان در ارائه خدمات پس از فروش را کسب کند. اما شرکتهایی که در فرآیند فروش در ابتدای جدول رضایتمندی قرار داشتند در ارائه خدمات پس از فروش نتوانستند رتبه مناسبی کسب کنند.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
واردات خودرو
,
خودرو سازی
,
ایران خودرو
,
سایپا
,
تولید خودرو
,
خدمات پس از فروش
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
3 نظر
علي
1
متاسفانه آرين موتور براي سود بيشتر اقدام به واردات محصولات تايلندي ميتسوبيشي مي كند و اين موضوع را خريدار زماني متوجه مي شود كه خودرو را تحويل گرفته و ديگر كاري از دستش بر نمي آيد .بهمين خاطر است كه رتبه آخر را كسب نموده است .
16:57 1395/04/30
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0
اجازه بدن کمپانی های مادر خودشون مستقیم نمایندگی تو ایران بزنن تا اونوقت متوجه بشیم خدمات یعنی چی!
15:53 1395/04/30
پاسخ دادن
مسعود
5
فقط پاراگراف آخر رو بخونید جواب سوال رو داده بقیش چرتو پرته!
13:12 1395/04/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز
14 نظر
Mostafa2000
8 نظر
محمد-::::::::
7 نظر
اطلاعات خودرو
توحید ارومیه
359 نظر
پارسا.
27 نظر
X33 Cross cvt
25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
ماهورا تارا وی یک
: سلام من تارا دستی وی تاریخ تحویل 30اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم واریزی دوم۵اسفند ماه تاریخ آماده برای صدور فاکتور زده 1404/02/06 کسی هست فاکتور شده باشه
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
رز زرد
: سلام ، مبارکه دوست عزیز...ان شاءالله به سلامتی و خوشی ازش استفاده کنی🌷
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
J7 رضا
: سلام . امروز برای من پلاک صادر شد ۲۵ اسفند شاسی ۲۶ اسفند بیمه و امروز هم پلاک شد . انشالله روزی همه باشه . حالا باید دوباره منتظره دریافت ماشین باشیم
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
صادق
: سلام پیش فروش عادی شاهین اتومات cvt هستم تحویل آخر آذر که یک آذر تکمیل وجه کردم و دوم همین ماه فاکتور شد و امروز هم پلاک شد، فکر کنم تا یک هفته دیگه تحویل بدن ان شاالله، امیدوارم برا همه دوستان زودتر تحویل بدن
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
X5
: سلام امروزx5 کسی فاکتور شده
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
آرمین
: سلام دوستان. اسفند ماه طرح تبدیل به GL رو تکمیل وجه کردم برای تحویل خرداد ماه. چهارشنبه هفته پیش که میشه 1404/02/03 ماشین رو تحویل گرفتم
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
تارا اسفند v1
: آخرین فاکتوری تارا دستی سفید تا چه تاریخ واریزی هست؟ من واریزدومم 5 اسفند هست هنوز فاکتور نشدم موعد تحویلمم اسفند ماه هست
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
علی
: سلام مبارک باشه اگه تهران باشید همین امروز تحویل میدن
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
شاهین اتومات طرح نیمه شعبان ۱۴۰۲
: سلام شاهین cvtتکمیل وجه ۳۰ بهمن سخا ۱ اسفند هنوز فاکتور نشدم
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
سیاوش
: سلام کافی نت کپی بگیر ببر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا
2 اسفند
: دوستان عزیز یکی از دوستانی که توی نمایندگی سایپا خراب شده کار میکنه گفته شرکت به مشکل خورده توی تحویل ساینا اس و الان به بهونه نبود قطعه دارم مردم رو سر میدوونن
دنا 1.7
اپشنال 30 بهمن
: والا ما 30 بهمنیم و فاکتور نشده
ساینا
شیدایی
: در جواب دوست عزیز سند کمپانی رو نمایندگی آورده بعد حدود یک 15 روز از فاکتور کردن آره اقا توحید درسته مدل 1404 شده ولی خوب تو عید بدون ماشین خیلی سخت بود من حاضر بودم این 2 میلیون رو تاخیر رو نده ولی عید ماشین داشتم اما بازم خداروشکر انشاالله همه به ماشین برسند
ساینا
17بهمن
: اگربه مشکل خورده پس چرا پارکنیگ های سایپا پراز سایناهست انشاالله همه ی مدیران شرکت برن به درک
MVM 550 اتومات
علی
: سلام خودرو شما اتوماتیک بود
سورن ELX EF7
مادران سورن Xu7p
: 31 خرداد دیروز فاکتور شدم
MVM 550 اتومات
Mohamad
: بدترین و بی در و پیکر ترین نمایندگی 777 که اصلا جوابگو نیستن و فقط موقع ثبت نام پیگیر هستن.هفته دیگه موعد تحویله هنوز فاکتور نشده
پژو 207i دستی
پویا
: این آخرین باره که میام اینجا خواستم اینارو برای کسایی که انتظار میکشن بگم 207سفید پانا فروش فوری رینگ فولادی تحویل 6 خرداد -1اردیبهشت فاکتور شد -4اردیبهشت تخصیص پلاک-6اردیبهشت آماده جهت تحویل -8اردیبهشت هم حمل برای تحویل.و 8اسفند واریز کامل کردم و 22فروردین هم 8/350بابت مالیات و بیمه دادم
پژو 207i دستی
207 پانا
: سلام ماشین من جز منقضی ها بوده و تو تاریخ 20 اسفند تکمیل وجه کردم تاریخ تحویل 29 خرداد هستش الان تو مرحله تکمیل شدن فاکتور به نظرتون زودتر تحویل میدن؟
ساینا
29بهمن
: مادران یا عادی