چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟

 

چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟

 
مصرف‌کنندگان از بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند. کارشناسان نیز معتقدند قیمت خودروهای وارداتی بالا بوده و باید کاهش یابد. تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده نیز از جمله تخلفات رایج شرکتهای واردکننده خودرو است.
 
در این میان بسیاری از شهروندان اگرچه از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند اما از روند قانونی شکایت از شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو آگاهی ندارند.
 
این در حالی است که براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که اخیرا ابلاغ و اجرایی شده است، مصرف‌کنندگان در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌توانند به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه کنند.
 
طبق این قانون،‌ شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد.
 
در این میان اگر مصرف‌کننده از نتیجه رسیدگی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، می‌تواند به هیات حل اختلاف خودرویی که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار دارد، مراجعه و مجددا شکایت کند.
 
هیات حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف 20 روز از تاریخ ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.
 
 
 

منبع

افتصادنیوز

 

برچسب : خودرو , چگونه از خودروسازان شکایت کنیم؟






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

11 نظر

کاربر: SAJAD
0

خیلی جالبه صفحه اول سایت سایپا//یه پیامک هست مال بازرسی//بهش شکایت نوشتم دیشب//امروز صبح بم از تهرون زنگ زدن//میگه ماشین شما چند روزه تولید نشده//قطعه ندارن//بهش میگم دعوتنامه هنوز نیومده تحویل تیر میگه نمیدونم//جالبه//بش گفتم شمام مثل داش بزرگتر ما//ولی شما هم که مثل من هیچی نمیدونی//الان برای چی زنگ زدی واقعا!!!!!!!!!!!!!!!! فک کنم برا همدردی زنگ زده بود خخخخخخخخخخخخخخ
10:45  1395/04/17
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
1

همانگونه؟!
در کشور عزیزمان مثال زیره به کرمان بردن یعنی مسخره کردن و تیکه انداختن به طرف مقابل میباشد، ولی آما منظور دلسوزان چیه؟ چی چیه، فقط اونا میدونن!
01:52  1395/04/09
گزارش
پاسخ دادن
ناشناس
6

این قضیه شکایت به جوک بیشتر شبیه هستش.
کمپانی های خودروسازی ایران همه آقایون و حضرات درش شریک هستند و مایه تیله حسابی ازش می برند. حالا شما می خواهی پیش کی از کی شکایت کنی؟
آخر کدوم عاقلی می آید نان خودش را آجر کنه؟
17:11  1395/04/08
گزارش
پاسخ دادن
رضا
3

چیزی به نام شکایت از خودروسازان وجود ندارد... اوایل سال 94 یه خودرو از ایرانخودرو تحویل گرفتیم تو جاده ترمزش نگرفت و تصادف خیلی بدی کردیم قشنگ نیمی از ماشین رفت... به هرجا که بگید شکایت کردیم از ایرانخودرو وزارت صنعت شورای رقابت دفتر ریاست جمهوری شرکت استاندارد و... و درخواست تعویض خودرو دادیم ولی جواب شون این بود: حادثه مربوط به شرکت ایرانخودرو نبود اخیرا برای بار آخر به وزیر صنعت از طریق سامانه وزارت صنعت ( مقام عالی وزارت ) درخواست خود را مطرح کردیم که اگر این دفعه ماشین را تعویض نکردند شکایت را به خدا میبریم... مردم نخرید ماشیناشون ایراد داره ما نزدیک بود کشته شویم کسی پاسخگو نیست... 1car به کسی توهین نکردم خواهشا تایید کن
20:12  1395/04/08

گزارش
امیر(سابق)
7

این که زمان کمپین داد و بیداد بود ماشینهای بی کیفیت ایرانی نخرید و در عرض یک هفته 130هزار ثبت نام شد الان باید ظلمها را هم تحمل کرد. اگر ما هم مثل مردم اروپا برای خودمون ارزش قائل بشیم و 6 ما ماشین نخریم همه چیز درست میشه
20:21  1395/04/08

گزارش
کاربر: m&z
8

خیلی جالبه، همه میدونن که سران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت خودشون بزرگترین سهامداران خودروسازها هستند. حالا شکایت خودشون رو پیش خودشون کنیم و یک کد رهگیری فرمالیته هم بگیریم!!!
15:58  1395/04/08
گزارش
پاسخ دادن
نوید
4

وقتی در قراردادشون قید می کنند به هیچ وجه امکان لغو قرار داد وجود ندارد . قانونی وجود ندارد .
دیر تحویل میدن .
زنگ میزنن ماشینی که شما سفارش دادی نیست فلان ماشین را باید انتخاب کنید .
زنگ میزن میگن مدل انتخابی شما نیست باید مدل را عوض کنید
زنگ میزنن میگن رنگ انتخابی شما نیست . رنگ فلان را باید انتخاب کنید .
وقتی میاد ماشین . آپشن هاش اونایی نیست که تو سایت و موقع تحویل داخل کاتالوگ اعلام کردند .
و ...

ولی هیچ کدام از این ها دلیلی برای لغو قرار داد از طرف مشتری نمیشه .
اگر خودرو سفارش دادی بهت فرقون تحویل دادن هم حق نداری چیزی بگی . چون قرار داد قابل لغو نیست .
14:17  1395/04/08
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
11

یاد یه ضرب المثل افتادم که میگه. شکایت دزد را پیش دزد بردن. آخه چه مقامی تو ایران هست که واقعا مشکل مردم براش مهم باشه. از نماینده مردم که تو مجلس هست و فقط زمان انتخابات میاد چندتا شعار میده بگیر تا برو بالاتر. من از زمان کمپین دیگه ماشین نخریدم قبل از اون هم هیچ وقت ماشینمو نمایندگی نبردم چون بیرون از نمایندگی هم کارم بهتر راه می افتاد و هم به من بی احترامی نمیشد
13:39  1395/04/08
گزارش
پاسخ دادن
علي
4

پيش شاه دزد بردن
15:10  1395/04/08

گزارش
مهرداد
10

تاریخ هاشون که دروغه و به این زودیا شکایت رو پیگیری نمیکنن ، در کل 1 سال دوندگی با 2 میلیون تومن پول برای هزینه های خورده ریز و پرونده سازی و ... لازم هست و بعد اینو یادمون نره که از کی شکایت کردیم (خودرو ساز) که زورش به همه میچربه و یه عده زیادی دارن ازش نون میخورن نکته بعدی این که اگر مسئولین بخوان این مشکلات رو خودشون حل میکنن ، میتونن راحت ناظر بزارن که پیشگیری کنن نه درمان کلا این جا قانون زیاد کاربردی نیست و فقط چندتا نوشتست که کسی رعایتش نمیکنه !
10:21  1395/04/08
گزارش
پاسخ دادن
حميد
4

چشم
10:01  1395/04/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
دی ماه : بله دیگه افزایش قیمت میدن بعد برای شما مابه التفاوت رو میفرستندبرای تکمیل وجه کنید خیر نبینن
شاهین پلاس اتوماتیک : من 22 اسفندم هنوز فاکتور نشده
محمد۲ : سلام دوستان تکمیل وجه اسفند کسی هست فاکتور نشده باشه؟
سعید : قبل عید فاکتور میکردن دیگه از فروردین فاکتور نکرده سایپا دروغگو
رضا : سلام من امروز مجدد با امور مشتریان تماس گرفتم و گفت که تا یک اسفند فاکتور شده منم با سر و صدا بهش گفتم که ۲ هفته س همینو میگی و روی یک اسفند متوقف شده چرا پلاس رو تا آخرای اسفند فاکتور کردین ولی cvt روی یک اسفند مونده خلاصه اینکه دوستان همه زنگ بزنید صدای اعتراضتون رو بشنون اینجوری دست رو دست بزارید هیچ کاری برامون نمی کنن یه خورده فعال باشید لطفا
اکبر از اردبیل : سلام به نوبه خودم از شما و تمام اعضای با معرفت گروه ممنونم
شاهین خرداد : سلام من دیروز تکمیل وجه کردم والله ترسیدم افزایش بخوره قطعا هم تو این هفته افزایش قیمتو داره سایپا ان شاالله برای شما افزایش نخوره ولی من ریسک نکردم و پولشم نداشتم خدا بهترینا رو نصیبتون کنه
شاهین 403 : سلام پس کم کم باید منتظر باشیم ما که اردیبهشت تکمیل وجه کردیم
سارا : سلام کسانیکه شاهین جی پیش فروش شد بهشون و نصف مبلغ رو دادن اگر افزایش قیمت صورت بگیره بعنوان مثال ۳۰ درصد برای این افراد ۱۵ درصد محاسبه میشه چون پول نصفشو دادن
دیانا : سلام از همه ی بزرگوارانی مثل اکبر آقا که این مدت واقعا سنگ تموم گذاشتن و همه ی کسانی که اطلاعات در خدمت گروه گذاشتند بسیار ممنون و سپاسگزاریم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رهگذر : مگه حواله فروش داریم تا قیامت هم نمیفروشیم
پیش فروش تیر : بنظرم تا تعیین تکلیف قطعی خودروها از واریز وجه امتناع کنید. چون اگر یه عده واریز وجه کنند ایرانخودرو اثبات میکنه که مردم با قیمت های جدید مشکلی ندارند و تکمیل وجوه صورت گرفته.
ساینا اس بهمن : سلام کسی میدونه پیش فروش بهمن رو کی تحویل میدن؟؟؟؟؟؟
پانا : سلام دوستان اصلان دعوت نامه مرداد صادرنشد من زنگ زدم همش شایه میکنن من خودم مرداد ماه هست درگاه باز نشد
سعید : سلام دوستان کسی هست موعد تحویل شهریور؟ یا بعد از دعوتنامه مرداد مهر میاد ؟
منوچهر : سلام شما آن قسمت جای میل سوپاپ رو عوض کنی فکر کنم درست بشه
مهدی 25 مهر : دیشب
سورن فوروش فوری : سلام از تیر ماهی های فروش فوق العاده خبری نیست؟ کسی فاکتور نشده؟
سورن موتور جدید 29 خرداد : تکمیل وجه کی انجام دادین؟
محمد : سلام دوستان آدرس دقیق تجمع رو بزارید لطفا