امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1503
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)80
مصرف سوخت شهر (لیتر)7.2
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)5.7
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7.2
نوع سوختبنزین
ترمز جلودیسک
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیلجلو
رینگ (اینچ)13
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)410
عرض (سانتی‎‏متر)163
ارتفاع (سانتی‎‏متر)148
حجم باک (لیتر)41
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهدستی
صندلی سرنشیندستی
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

1405 نظر

KARIM
1

و هر قدر با حجم کمتر قدرت خروجی بالاتری بده یعنی سطح مهندسی بالا تر کارخانه مثل مقایسه توانایی مهندسی 206 با تیبا و پراید که گفتم، برادر قدرت خروجی که اعلام میشه شرطه نه حجم و بزرگی سیلندر، مثلا وقتی میگیم موتور 2 لیتری یعنی اگر میل لنگ متصل به این موتور را دو دور بچرخانیم پیستون ها مجموعا 2لیتر هوا و سوخت را استنشاق مى کنن.حجم موتور بیشترین مقدار سوختى که موتور مصرف مى کنه رو اطلاع میده واین هم مىتونه کنترل کنه بیشترین قدرتی را که موتور تولید مى کنه وهر قدر حجم کمتر باشد مصرف سوخت هم پایین تر میاد امیدوارم متوجه شده باشی اقای مهندس مهدی بهتر میدونن
گیربکس و موتور تقریبا نصف نصف هستن هر چقدر گیربکس قوی تر و کیفیت ساخت بالاتر و الیاژ بهتر و کیفیت جاروی دنده بالاتری داشته باشه اون گیربکس بهتره البته محاسبات خاص خودشو داره که گیربکس 206 بهتر و قوی تر از تیبا هست بله هیچ جا گیربکس مقاییسه نمیشه ولی برتری گیربکس توی حرکت و تیزی و قدرت و صدای کمتر و خیلی چیزها معلوم میشه و همین باعث میشه که خودرو با موتور ضعیف تر عملکرد بهتری داشته باشه
16:58  1393/05/16
گزارش
پاسخ دادن
KARIM
1

با سلام خدمتتون عرض کنم که داداش حجم سیلندر پراید 1300 سی سی هست که 63 اسب بخار قدرت داره و206 حجم موتورش 1360 سی سی ولی در مقابل 75 اسب بخار قدرت داره ولی تیبا با اینکه حجمش 137 سی سی از 206 بیشتره فقط 5 اسب بخار قوی تره حالا خودت ببین با این حجم کمی که از پراید بیشتر داره 15 اسب بخار قوی تره ولی تیبا چطور با اون همه حجم بیشتر فقط 5 اسب بخار؟؟!!!! این یعنی مهندسی پژو در سطح خیلی بالاتری هم قرار داره
تعجب نکن حجم سيلندر هيچ ارتباطي به برتري خودرو نداره اقای عزیز وقتی میخوان دو خودرو را باهم مقایسه کنن از روی توان خروجی موتور محاسبه میکنن نه حجم موتور یعنی در واقع قدرت خروجی ملاکه خیلی از ماشین ها هستن که باحجم کم تر قدرت بالا تری میزنن این کار مهندسی بالای کارخونه رو میرسونه حجم بیشتر ربطی به برتری ندارد هرچی حجم بالاتر باشد حتما قدرت بالاتر نمیرود مفهوم اون جمله ای که وان کار نوشته اینه که هر قدر حجم بیشتر باشد قدرت میتواند بیشتر شود یعنی با یک حجم میشود هر چند قدرت خروجی مختلف زد وگرنه بله میشود با موتور 1300 سی سی پراید هم قدرت 50 اسب بخاری زد و هم 55 و هم 63 اسب بخاری
16:53  1393/05/16
گزارش
پاسخ دادن
حميدooo
0

باسلام ودرود به برادران عزيز وآقايان مهندس مهدي وعليرضا گل
من امروز 16/05/93 ماشين خود تيبا sx تحويل گرفتم فقط مشكلي كه دارد آمپر حرارت روي نصف ميباشد در ضمن فن كار ميكند ولي آمپر آن پايين نمي آيد بايد چكار كنم . باتشكر
16:50  1393/05/16
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاzenx
0

سلام خدمت آقا حميد عزيز و ساير دوستان .
خيلي خوشحال شدم كه ماشين رو تحويل گرفتين،مبارك باشه،ايشالا به سلامتي چرخاش واستون بچرخه .
آقا حميد ماشينت هيچ مشكلي نداره خيالت راحت.موتور تيبا در دماي بالا كار ميكنه و آمپرش مياد وسط مي ايسته(جاش بايد همين جا باشه) آمپر كه كمي بالاتر از نصف بره فن شروع به كار كردن ميكنه و دما مياد پايين و دوباره آمپر برميگرده وسط.
اگه آمپرت بالاتر از نصف رفت و همونجا جا خوش كرد سيستم خنك كننده ماشينت اونوقت ايراد خواهد داشت.
همونطور كه گفتم فن وقتي كار ميكنه كه آمپر كمي از وسط بالاتر بره ،وقتي كه آمپر اومد وسط فن هم آف ميكنه.
موقعي كه هوا خنك باشه علي الخصوص وقتي تو جاده با سرعت باشي آمپر از وسط پايين تر مياد وايميسه.
راستي بهتره آب راديات ماشين رو با مخلوط 50-50 آب راديات و ضديخ عوض كني،اكثرا همه اين كارو كردن.
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
18:16  1393/05/16

احمد
2

عزیزم همین امروز بفروشش ...مطمئن باش تنها مشکلش همین یه دونه نیست
گزارش
پاسخ دادن
13:43  1393/05/17

عليرضاzenx
0

سلام خدمت كاربر سميرا و ساير دوستان .
بنده هم اين عيب رو كه شما ميگين حس كردم،مثلا نسبت به دريچه پرايد لقي زيادي داره.دليلش هم فقط مونتاژ و كيفيت نامناسبش هست .
15:56  1393/05/16
گزارش
پاسخ دادن
KARIM
1

اقای علیرضا خدمتتون عرض کنم که حجم سیلندر هیچ ارتباطی به برتری نداره بلکه ملاک گنجایش سیلندر و قدرت موتور و مهم تر از اینا گیربکس خودرو هست
در قدرت که 5 اسب بخار عددی نیست شما بهتره گیربکس شون رو مقایسه کنید که تو جاده 206 تیبا رو ... میکنه
بعدش هم امنیت و سواری و راحتی پژو کجا تیبای در پیت کجا؟؟
تیبا فقط از پراید بهتره ولا غیر لطفا همچین مقایسه ای نکنید
با تشکر
12:55  1393/05/16
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاzenx
0

سلام خدمت آقا كريم و ساير دوستان .
اول از همه همونطور كه قبلا هم گفتم هر صحبتي كه بنده در پاسخ نظرات دوستان ميگم از روي تجربه تيبا سواري و تجربه ديگر دوستان تيبا سوار هست .( بنده نه مهندس هستم و نه تحصيلات آكادميك در زمينه مكانيك خودرو دارم ودر كل اينو بگم كه از روي كتاب و جزوه و ... به دوستان اطلاعات نميدم .
به قول حكيم بزرگوار :دو صد گفته چون نيم كردار نيست)
دوم اينكه گفتين حجم سيلندر هيچ ارتباطي به برتري خودرو نداره ،از اين حرفتون خيلي خيلي تعجب كردم!!!!!!!!
برادر عزيزم كلمه "گنجايش" مترادف كلمه "حجم " در زبان فارسي هست .شما چه بگين حجم موتور و چه بگين گنجايش موتور هردو يكي هست.
توصيه ميكنم تعريف حجم موتور كه از همين سايت وان كار واستون گرفتم رو مطالعه كنيد:
"اگر فضایی را که پیستون در حرکت از پایین ترین نقطه به بالاترین نقطه در سيلندر جارو می کند، اندازه بگیریم و در تعداد سیلندرهای خودرو ضرب کنیم، حجم موتور خودرو به دست می آید،واضح است که هرچه حجم یا ظرفیت موتور بیش تر باشد، قدرت موتور نیز بالاتر خواهد بود"
گزارش
پاسخ دادن
14:29  1393/05/16

عليرضاzenx-ادامه پاسخ به دوست عزيز آقا كريم
2

با خوندن مطلبي كه درباره حجم موتور از سايت وان كار گذاشتم اميدوارم متوجه شده باشين كه قدرت خودرو چيزي جدا از حجم موتور نيست به عبارتي قدرت خودرو تابع حجم موتور هست.
واسه اطلاعات بيشتر درباره حجم موتور ميتونين توي اينترنت به اطلاعات بيشتري دست پيدا كنيد.
سوم اينكه وقتي ميخوان دو خودرو رو مقايسه كنن اول از همه حجم موتور و قدرت موتور رو مقايسه ميكنن اگه توي يك رنج نباشن ديگه از ادامه مقايسه خودرو صرف نظر مي كنن و به عبارتي ديگه كسي سراغ مقايسه سيستم انتقال قدرت (گيربكس) خودروها نميره چون ديگه اين قياس ميشه قياس مع الفارق.
حتما تا حالا دقت كردين كه كلاس بندي مسابقات اتومبيلراني بر اساس حجم موتور هست و نه گيربكس.
چهارم ، اينكه شما ميگين اختلاف 5 واحدي چيزي نيست اون ديگه بحثش جداست!!! يادمون باشه كه هميشه 80 از 75 بزرگتره.
پنجم اينكه اينجا بحث پژو206 تيپ 2 هست و نه پژو هاي تيپ بالاتر كه شما ميگين تو جاده پژو تيبا رو ... ميكنه.بازم ميگم 206 تيپ 2 تو جاده كم مياره دربرابر تيبا.
گزارش
پاسخ دادن
14:45  1393/05/16

عليرضاzenx-ادامه پاسخ به دوست عزيز آقا كريم
2

ششم اينكه گفتين راحتي پژو بيشتره ،آيا منظورتون فقط راحتي راننده هست!
دوستاني كه صندلي عقب پژو نشسته باشن حتما تجربه برخورد زانوي پاهاشون به صورتشون رو داشتن!عدم راحتي سرنشينان عقب در پژو ديگه چيز تازه اي نيست كه بخوام توضيح بدم.
هفتم اينكه سوار تيبا بشين و به طراحي ستون ها دقت كنيد ، طراحيشون جوري هست كه موقع واژگوني آسيبي به سرنشينان نرسه ، در ضمن از لحاظ ضخامت ورقه هاي به كار رفته در بدنه ، تيبا با پژو 405 برابري مي كنه.(اينو بايد از صافكارها بپرسين)
هشتم اينكه من هيچ وقت نمي گم پرايد بده يا تيبا بده يا پژو بده ، هركدوم از اين ماشين ها با توجه به ويژگي هاشون قابل احترامن.
در آخر اينكه اينجا ما دور هم جمع شديم كه با به اشتراك گذاري اطلاعاتي كه داريم به همديگه كمك كنيم ، نه اينكه تو سر يه ماشين بزنيم تا تيبا رو بهتر جلوه بديم .
دوستان اگه مايل باشيد ميتونيد كورس گذاشتن تيبا با خودروهاي ديگه رو توي" آپارات " ببينيد.
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
14:58  1393/05/16

سینا
0

با اطلاعاتی که در مورد خودروها دارم میگم سخنان شما درسته و در عمل 206 تیپ2 با موتور تی یو 3 75 اسب با اختلاف کمی تیبا رو پشت سر میزاره.حرفای اقا علیرضا هم خوندم ولی حجم بیشترموتور دلیلی بر توان بیشتر پیشرانه نیست و عوامل زیادی در توان وگشتاور خروجی پیشرانه دخالت دارند.از جمله کورس پیستون-ضریب تراکم-لیفت سوپاپ-سیستم سوخت رسانی و......به عنوان مثال تندر90 با1.6 لیتر حجم105 اسب قدرت داره ولی پرشیابا1.8 لیتر 98 اسب تولید میکنه .ولی پرشیا در سرعت بالای120 از ال90 جلو میافته وبدلیل گشتاور بالاتر پرشیا و ضریب دنده4و5 گیربکس که از ال نود بهتره این اتفاق میافته
گزارش
پاسخ دادن
00:21  1393/05/30

اصلان
0

آیا بعد از وصل کردن سیم ترمز دستی به حالت عادی برمیگردد
گزارش
پاسخ دادن
20:24  1396/10/02

سارا
0

بنظر من خدمات بی نهایت ضعیفی داره؟
از دوستان کسی میتونه در موارد زیر من را راهنمایی کنه؟
1-رادیو موج هاررا صاف نمیگیرد
2-سی دی تو دستگاه اغلب مواقع گیر میکنه
3-صدای اولیه ضبط رو 20 ثابت است و هربار که روشن میشه صداش بلنده
در موارد فوق ضبط سه ماه برای ارسال به شیراز برای تعمیر به شرکت مربوطه رفته و برگشته دریغ از هیچ تغییری!!!
4-ساعت ماشین همه اعداد را نصفه و نیمه نمایش می ده و این درحالی است که مدل ماشین 93 و نمایندگی شهرما میگه هیچ جای ایران ساعتش را پیدا نکمیکنی!!!
5-موتور بخاری آن خراب شده باید عوض بشه این قطعه ظاهرا موجود نیست تو گرمای 50درجه شهر ما بنظرتان من چه کنم؟
عاجزانه تقاضا دارم راهنمایی کنید
10:30  1393/05/16
گزارش
پاسخ دادن
405
1

سلام بااين همه مشكل به نظرمن بفروش وبرويك405 بخركمي مصرفش بالاست اما اين مشكلات رانداره ورانندگيش چيزديگهاي
گزارش
پاسخ دادن
10:55  1393/05/16

عليرضاzenx
1

سلام خدمت كاربر سارا و ساير دوستان.
راديو ضبط تيبا مال پرايد هست كه انداختن روي تيبا.روي تيباهاي مدل 93 هم خيلي كم پيش اومده usb خور بوده باشه(به قول يكي از دوستان تو سال 2014 سايپا چطوري ضبط usb ندار پيدا كرده خدا ميدونه).متاسفانه اين ضبط هاكيفيت پاييني دارن.اگه واسه فرستادن گارانتي واستون هزينه بر نيست صد بار هم كه شده بفرستين چون شما پول دادين و وظيفه اونها هم اينه كه خدمات به شما ارايه بدن، اما اگه ميخواين علاف نشين و اعصابتون هم راحت باشه با هزينه حداقل 100 هزارتومن ميتونيد يك راديو ضبط مناسب خريداري كنيد.
در رابطه با ساعت توي اينترنت سرچ كنيد "فروش ساعت تيبا" حتما سايت فروشش رو پيدا مي كنيد،طرف الكي گفته گير نمياد(البته شايد منظورش تو نمايندگي ها بوده و نه بازار آزاد)
براي موتور هم بريد نمايندگي هاي ديگه سر بزنيد.
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
21:08  1393/05/17

مختار
0

سلام دوستان من یک تیبا تحویل مهرماه ثبت نام کردم. به نظر شما رنگ مسی خوبه یا نه؟ من از رنگ های نوک مدادی و مشکی خوشم نمی یاد . رنگ نقره ای هم ماشین خیلی کوچک به نظر می رسه و رنگ سفید که فعلا تولید نمی شه؟ رنگ مسی اگر بگیرم بازار فروش آن چطوره؟ نگهداریش سخته؟
10:09  1393/05/16
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاzenx
0

سلام خدمت آقا مختار و ساير دوستان .
به اين نكته توجه داشته باشيد كه از لحاظ بصري براي خودرو هر رنگي جز سفيد ماشين رو كوچكتر جلوه ميده به عبارتي خطوط خودرو از رنگ پس زمينه محيط مجزاتر ديده ميشه و همين باعث ميشه نسبت به رنگ سفيد كوچكتر به نظر برسه.كلا رنگ سفيد ماشين رو با ابهت جلوه ميده
هر رنگي به جز سفيد نگه داري و فروشش مشكل تره به دلايل زير:
1- اگه روي بدنه خط و خش بيفته به نسبت رنگ سفيد بيشتر تو ذهن ميزنه
2-ترميم رنگ سفيد راحت تر از رنگ هاي ديگه هست و بعد از ترميم اگر بدنه موج برداشته باشه تو رنگ هاي ديگه به نسبت سفيد بيشتر به چشم مياد .
3-اين رنگ ها نسبت به رنگ سفيد بعد از چند سال شستشو زودتر خودشون رو مي بازن( دو تا خودرو هم مدل كه يكي سفيد هست و ديگري رنگ ديگه را با هم مقايسه اگه بكنين،خودرو سفيد سرحال تر به نظر ميرسه-البته به نوع نگه داري هم بستگي داره)
4- چونكه اين رنگها نسبت به رنگ سفيد مابه التفاوت دارن كمتر فروش ميرن
از لحاظ زيبايي من خودم رنگ مسي و آبي كاربني رو مي پسندم ولي بنا به دلايل بالا فرد بايد سبك سنگين كنه شرايطش رو و بعد تصميم بگيره.
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
20:58  1393/05/17

samira
0

سلام به مهندس مهدی و آقای علیرضا
خواستم بدونم چرا دریچه های بغلی کولر ثابت نمی ایستن و لغی زیادی دارن!؟
سپاسگزارم
01:55  1393/05/16
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

سلام
ماشین من دو روز پیش تحویل باربری شد امروز زنگ زدن از نمایندگی (اهواز) که بیا تحویل بگیر
23:49  1393/05/15
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا313
0

با سلام
تیبا دوگانه برج 2 نوشتم ک مرداد تحویل بدن
چطور میشه سراغ گرفت که کی میدن؟
ممنون
16:25  1393/05/15
گزارش
پاسخ دادن
ملینا
0

سلم دوستای گلم
من تیبا دوگانه ثبت نام کردم
تحویلشم 1/8 هستش
مدتیه هر چی میرم تو سایت شرکت انتهای بریده بریده فلش همش رو آماده تخصیصه
پس کی میره رو فاکتور شده؟؟؟
مرسی دوستای عزیز
خیلی ناراحتم بابت این قضیه
فداتون بشم
00:24  1393/05/15
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

سلام ملینا خانم
شما اتفاقا خیلی خوش شانس هستید که ماشین تحویل اول ابان شما رو الان زده اماده تخصیص ، ماشینهای خیلی از دوستان تحویل تیرماهی هم هنوز زده آماده تخصیص یا اینکه زده فاکتور شده.پس اصلا نگران نباشید .
گزارش
پاسخ دادن
06:12  1393/05/15

حجت
3

ظاهرا رنگ سفيد تاخير زيادي داره
21:05  1393/05/14
گزارش
پاسخ دادن
امیر رضا
0

سلام خواهشا یکی جواب بده به نظر شما 206 تیپ 2 از نظر موتوری و قدرتی وسرعت بهتره یا تیبا به نظرتون تیبا میتونه باهاش رقابت کنه
19:04  1393/05/14
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاzenx
1

سلام خدمت آقا اميررضا وساير دوستان.
چطوره خودتون مقايسه كنيد :
تيبا داراي موتوري 4 سيلندر با حجم 1497 سي سي و 80 اسب بخار قدرت مي باشد در حالي كه پژو 206 تيپ 2 داراي موتوري 4سيلندر با حجم 1360 سي سي و قدرتي معادل 75 اسب بخار مي باشد.با مقايسه اعداد بالا كاملا مشهوده كه تيبا در بدترين حالت ممكن به اندازه يك اپسيلون از پژو 206 تيپ 2 سرتر هست.
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
09:50  1393/05/15

فرهاد
1

سلام.آیا سایز 185.70.13 برای تیبا بهتره یا 185.60.13 ؟با تشکر
18:43  1393/05/14
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

داداش فرهاد من خودم ماه پیش به محض اینکه تیبارو در آوردم لاستیکشو با roadstone p661 سایز185.13.70 عوضش کردم اما قبلش yokohama با فاق 60 انداختم روش اصلا به دلم نچسبید. اصلا بهش نیومد
از بغل خیلی کوچیک به نظر اومد
البته اگه قصد کاهش ارتفاع داری شاید فاق 65 اگه تونستی پیدا کنی بهتر باشه
اما به نظرم کلا بیخیال فاق 60 بشو.
در ضمن لاستیک روستونی که من انداختم روش با اینکه عرضش 185 هستش اما خیلی عریض نیست اگه تونستی مارک دیگه پید کنی که عرضش بیشتر باشه بهتر هم میشه
ولی در کل لاستیک رودستون اصل کره خیلی نرم و باکیفیت و بی صداست.
گزارش
پاسخ دادن
23:33  1393/05/15

رضا
0

طبق تحقیقی که من کردم هانکوک 185/65/13یا تویو 185/70/13بهترین لاستیک ها برای تیبا هستند.خودم انشاالله وقتی ماشینم اومد یکی از این 2تا البته اصلیشو میگیرم
گزارش
پاسخ دادن
15:21  1393/05/16

نیما
2

سلام دوستان
من تحقیق زیادی در مورد تیبا کردم از اکسر افرادی که تیبا دارند و من باهاشون برخوردم سوال کردم و اکثریت قریب به اتفاق از خودروشون راضی بودن از چند مکانیک هم سوال کردم و اونها هم نظر مساعدی نسبت به تیبا داشتند.اما اخیرا از یکی دو نفر که اتفاقا از کارکنان سایپا بودند سوال کردم و هر دو تیبا را خودرو ی بی کیفیتی قلمداد کردند و توصیه کردند که طرف تیبا نرم
حالا موندم واقعیت چیه ؟آیا تیبا های جدید بی کیفیت اند؟ آیا اون دو نفر نادرست می گفتند؟ خواهش می کنم دوستان کمک کنند.کسایی که تیبا جدیدا گرفته اند اگه ممکنه توضیح بدن
14:30  1393/05/14
گزارش
پاسخ دادن
ناهید
0

من هم از یک مهندس برق خودرو که هر روز 50 تا ماشین مدل بالا سراغش میان در مورد تیبا سوال کردم گفت که سراغ تیبا نرم. بجاش جنتو رو بهم پیشنهاد کرد
گزارش
پاسخ دادن
23:18  1393/05/14

عليرضاzenx
3

سلام خدمت آقا نيما و وكاربر ناهيد و ساير دوستان .
به اين نكته دقت كنيد وقتي كه كسي ميگه جنسي بي كيفيت هست يعني داره ناخودآگاه اون جنس رو با جنسي مرغوب تر مقايسه مي كنه.
شما از اون كارشناسا بايد مي پرسيدين تيبا رو نسبت به چه ماشيني ميگن بي كيفيت تره؟
وقتي شما مي خواين جنسي رو بخرين اول برآورد مي كنيد چقدر ميخواين واسه اون جنس هزينه كنيد،واسه كسي كه مي خواد تو رنج بين 24 الي 27 ميليون هزينه كنه الان تو بازار ايران بهترين ماشين كه ميتونه صفرش رو بخره ميتونه تيبا باشه (اين نظر منه )
بعد اينكه زياد به حرف كارشناساي بيرون نرين ، چون تيبادارها از همون روز اول توليدش واسه تعميرات نمايندگي رفتن ، به همين خاطر خيلي از كارشناسان بيرون اطلاع چنداني از تيبا ندارن در عوض واسه برآورد تيبا از كساني كه اين خودرو رو دارن پرس و جو كنيد .
من باشم به جاي يك جنتو مدل 2007 ترجيح ميدم يه رانا صفر بخرم.
نيما جان يه مروري رو نظرات قبلي بكني حساب كار دستت مياد تيبا چند مرده حلاجه .
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
10:16  1393/05/15

نیما
1

علیرضا znexجان و ناهید عزیز از نظرات و راهنمایی هاتون خیلی متشکرم
حالا فکر می کنید تیبا های قبلی در مقایسه با تیباهای یورو۴که مدتی هست که عرضه میشه چطور هستند
باز هم ممنون
گزارش
پاسخ دادن
14:42  1393/05/15

عليرضاzenx
0

سلام خدمت آقا نيما و ساير دوستان.
اينكه ميگن تياباهاي جديد داراي استاندارد يورو4 شده ، عملا هيچ چيزي به قدرت موتور اضافه نشده وتنها به خودرو يك كاتاليست جهت تصفيه گازهاي خروجي از اگزوز اضافه كردن و تنها با اين كار سايپا فقط براي كشيدن حدود 2 ميليون تومان اضافه تر بر روي قيمت تيبا دليل موجهي پيدا كرد.
حالا بماند كه براي خودرويي كه استاندارد يورو4 داره بايد بنزيني هم با همين استاندارد توليد و مصرف بشه ، عملا يورو 4 به درد كشورهاي اروپايي و ... ميخوره .
بعد اينكه همينطور كه يكي از دوستان(مهندس مهدي) گفتن يه مدتي كه تحريم ها شديد بود آلياژهايي كه بكار مي رفت درجه 3 و ...بودن ولي مثل اينكه الاندر خودروهاي جديد آلياژها بهتر شدن و درجه 2 به كار مي برن .
بحث بعدي هم از لحاظ زيبايي ظاهري خودرو هست كه در مدل هاي جديد با طراحي جديد سپر عقب نماي عقب خودرو بهتر شده .
به نظر من كيفي رنگشون پايينه و خوب كار نكردن و تزيينات داخلي هم به خصوص كنسول جلو به راحتي آسيب ميبينه .
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
20:42  1393/05/15

کاربر: saeed_r7
1

منکه ماه پیش تیبا رو در آوردم بذار برات نقاط قوت و ضعفشو بگم
نقاط ضعفش کیفیت پایین داشبورد و خصوصا قطعات پلاستیک مشکی وسط داشبوردشه که همون روز اول قشنگ روش خط خطی شده بود یا مثلا کیفیت زشت سردندشه که ترجیح دادم عوضش کنم بعضی از ایرادهای مربوط به مونتاژ که خیلی خاصن و فقط تو خودروهای وطنی میشه دید ! رو تبیا هم هست. مثلا باطری ماشین خیلی زود خالی میشد که بعد کلی مکافات کشف کردیم که اهرم خاموش کننده چراغ داخل صندوق کج مونده بود و چراغ همیشه روشن میموند!
قطعاتش هم نسبت به پراید بسختی یافت میشه و گرونتر هم هست بقیه موارد رو نباید ایراد در نظر بگیریم جون قیمتش ارزونتر از اون چیزیه که توقع های آنچنانی ازش داشته باشی
اما نقاط قوت زیادی هم نسبت به قیمت و رقباش داره که مثلا مصرف پایین سوخت مهمترینشه
کیفیت سواریش بهتر از پراید و کمی پایین تر از پژو هست
بخاری و کولرش خوبه
صندلی های راحت
نسبت به ابعاد بدنش جاداره
و چیزی که ازش واقعا راضیم که البته شاید مربوط به صفر بودنش باشه قطعات اتاقش کاملا بی سروصداست موردی حتی بهتر از پژو پارس داداشم که اونم صفرشو درآورده هستش
گزارش
پاسخ دادن
23:51  1393/05/15

حجت
0

پروانه جان شما چه رنگي انتخاب كردي؟
23:02  1393/05/13
گزارش
پاسخ دادن
پروانه
0

سفید
گزارش
پاسخ دادن
12:15  1393/05/14

حجت
0

سلام بهنام جون شما چه رنگي انتخاب كرده بودي؟
22:51  1393/05/13
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

سلام
سفید
گزارش
پاسخ دادن
01:24  1393/05/14

بهنام
1

قرمز
گزارش
پاسخ دادن
01:58  1393/05/14

masoud
0

سلام دوستان ماشین من یکم فاکتور شده مدارکشم چهارم ارسال شده ولی تااون روز تاالان تومرحله فاکتوره چقد طول میکشه تا مرحله تحویل شد؟ مهندس مهدی لطفا راهنمایی کنید. باتشکر
21:10  1393/05/13
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

سلام
ماشین من یک هفته طول کشید
گزارش
پاسخ دادن
22:03  1393/05/13

محمد
0

ایراد از رگلاتور گازت هست مخصوصا اگه ال پی جی باشه
گزارش
پاسخ دادن
21:15  1397/09/02

رضا
0

سلام .
برای بازدید خودروتون تماس بگیرید،ییارسد ببینم،امکان داره ازجایی نشتی دارید یا کاتالیزورتون مشکل داره
شاداباد خ 17شهریور پ89
09335103772
گزارش
پاسخ دادن
19:31  1397/11/16

بهنام
0

با سلام خدمت دوستان
ماشین من که ششم فاکتور شده بود ، امروز هم توی سایت زده تحویل شد.فکر کنم طی سه روز آینده برسه.درسته دوستان؟؟
19:51  1393/05/13
گزارش
پاسخ دادن
masoud
0

تحویل بشه .یعنی تحویل باربری دادن نهایتا چهار تا پنج روز ظول بکشه تا برسه.
گزارش
پاسخ دادن
16:18  1393/05/14

کیارشه
1

درود به همه دوستان
میخواستم بدونم تیبا چند ستاره ایمنی داره
سپاس از همه
18:26  1393/05/13
گزارش
پاسخ دادن
نادر
1

بسیاری از تولیدات داخلی،مانند تیبا،رانا و سمند در شرکت های شناخنه شده ای مانند یورو ان کاپ مورد آزمون ایمنی قرار نگرفته اند،پس ستاره هاش ناشناخته است!
گزارش
پاسخ دادن
18:30  1393/05/15

احمد رضا
2

سلام میخواستم بپرسم تیبا برای جاده مخصوصا برا سبقت مثل 405 یا سمند عملکرد داره یا خیلی ضعیفتره
12:26  1393/05/13
گزارش
پاسخ دادن
سام
1

به ماشین به عنوان وسیله کار راه بنداز نگاه کن دوست من .
گزارش
پاسخ دادن
13:31  1393/05/14

مهدی
1

با سلام خدمت دوستان
آقا امروز اتفاقی رفتم نممایندگی یه تیبا۲دیدم رفتم صندوقش رو زدم بالا انصافا جادار بو.خدایی طراحیش خیلی خوب بود .اون قسمت پیدا بودن اگزوز در تیبا صندوق دار رو با طراحی بسیار خوبی پوشش دادن.فقط یه چیزی تو ذوق میزد اونم فاصله بین چراغ عقب و در صندوق یه دو سه سانتی بود.دو سه تاشونم نگاه کردم همونجوری بود.داخلش هیچ تفاوتی با قبل نکرده بود.کلا بد نبود
20:50  1393/05/12
گزارش
پاسخ دادن
افشین
0

با سلام، تیبا را در تاریخ 93/5/11 تحویل گرفتم اومدم از نمایندگی بیرون چراغ ABS روشن شد بردم نمایندگی دستگاه گذاشتند گفتند که فیش سنسور خرابه...آیا امکانش هست یانه؟ در حالی که کیلومتر شمار هم مسافت را نمی ندازه....آیا در این حالت ترمز ABS کار می کنه یا خیر؟
20:28  1393/05/12
گزارش
پاسخ دادن
مهندس مهدی
0

سلام .بله کار میکند مشکلی نیست .بعد کارکرد ۴هزار کل ایراداتش رو بده نمایندگی درست کنن.موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
00:05  1393/05/13

بهنام
0

سلام خدمت مهندس مهدی ، علیرضا و سایر دوستان
میخواستم بدونم ماشین من که الان ششم تا حالا فاکتور شده کی توی سایت میزنن تحویل و مدارک چه موقع فرستاده میشه؟
با تشکر
19:44  1393/05/12
گزارش
پاسخ دادن
مهندس مهدی
0

سلام دوست عزیز اگه ۶فاکتور شده بعد اون چون به تعطیلات خورد به احتمال زیاد تا ۱۵ هم بره تو مرحله تحویل شده.موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
00:10  1393/05/13

رضا-ف
0

سلام دوستان ،منم 92/12/03تیبا ثبت نام کردم 93/04/18 هم تکمیل وجه کردم تا امروز هم که 93/05/12 هست، خبری از فاکتور شدن ماشین نیست و معلوم نیست تا کی باید منتظر باشم لطفا اگه خبری دارید اعلام کنید متشکرم
15:19  1393/05/12
گزارش
پاسخ دادن
ذاكري
1

دوستان من برج 12 براي تيبا ثبت نام كردم 2/4/93 تكيل وجه كردم قرار تحويل برج 4 بوده تا امروز آماده تخصيص است كسي ميدونه كي تحويل ميشه؟
گزارش
پاسخ دادن
16:54  1393/05/12

بهنام
0

سلام
ما که از شش مرداد تا حالا فاکتور شدیم هم هنوز حتی تحویل باربری هم ندادن
گزارش
پاسخ دادن
19:45  1393/05/12

پروانه
0

باسلام منم92/12/03 ثبت نام کردم 93/04/03 تکمیل وجه کردم 93/04/22وارد مرحله آماده تخصیص شد وتا امروز هم تو همون مرحله هستش زمان تکمیل وجه نوشته بود تحویل 30 روزه الان هم 10 روزم گذشته خدا میدونه کی تحویل بدن
گزارش
پاسخ دادن
23:36  1393/05/12

رها
0

سلام من ماشین رو یه هفته هست ک تحویل گرفتم بیمه نامه و سند رو بهم دادن گفتن گارانتی چندروز دیگه میاد مگه میشه بنظر شما؟؟؟؟
10:59  1393/05/12
گزارش
پاسخ دادن
مهندس مهدی
0

سلام بله میشه انشالله چند روز دیگه تحویل میدن جای نگرانی نیست.موفق باشید.
گزارش
پاسخ دادن
00:23  1393/05/13

ابراهیم
4

سلام دوستان تیبا سوار من بعد از یک ماه تاخیر بلاخره چهار روز پیش ماشینمو تحویل گرفتم این چند وقت زیاد نظرات دوستانو در باره تیبا دیدم حالا تجربه خودمو عرض میکنم:
مزایا: فنر بندیش خیلی عالی و نرمه و هندلینگش خوبه حقیقتا پشتش که میشنم با قدرت موتور خوب و شتاب خوبی که داره حس خیلی خوبی بهم دست میده. بلافاصله لاستیکاشو عوض کردم 185 کره ای انداختم هم راهش نرم شد و تعادلش خیلی خیلی عالیه حتی تو پیچهای خفن من دو سال پشت سمند تو نیروی انتظامی خدمت کردم و اینو میتونم ادعا کنم تعادش کم از سمند نداره و تو اتوبان و جاده رانندگی باهاش خیلی حال میده چون موتورش مثل پراید اصلا کم نمیاره. از من ظبتش فلشم میخوره وکولرش یخچاله. آرم sx عقبش نزدن!! ترموزاشو هنوز امتحان خفن نکردم چون تو آب بندیه.
اما معایب: در صندوق خوبه ولی بقیه درها اصلا ریگلاژ نیست آمپر بنزینشم که ظاهرا خرابه و موقع استارت صدای بدی میده مصرفشم حساب نکردم.دید کناره ها ضعیفه و آینه عقب بر عکس بقلاش دیدش کمه.
در کل الحق والانصاف خیلی ازش راضیم . در ضمن 450 تومنم بابت تاخیر پسم دادن.
15:58  1393/05/11
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
0

سلام
مبارکتون باشه.لاستیکاشو چند فروختین؟جدیدا چند در اومد؟
گزارش
پاسخ دادن
17:45  1393/05/11

محمد
2

مبارک باشد. چند روز بعد از تکمیل وجه ماشین به شما تحویل شد؟
گزارش
پاسخ دادن
08:10  1393/05/12

بهنام
0

سلام خدمت مهندس مهدی ، علیرضا و سایر دوستان
میخواستم بدونم ماشین من که الان ششم تا حالا فاکتور شده کی توی سایت میزنن تحویل و مدارک چه موقع فرستاده میشه؟
با تشکر
14:00  1393/05/11
گزارش
پاسخ دادن
حسین
0

باسلام خدمت دوستان

در قدرت موتور خودرو چه عواملی اثر دارند و مزیت موتورتیبا نسبت به موتور های دیگر ماشین ها چیست لطفاً توضیح دهید
00:07  1393/05/11
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاzenx
0

سلام خدمت همه دوستان .
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر خودرو را براساس ۹ شاخص مورد بررسی کیفی قرار می‌دهد. كه براي تيبا به صورت زير هست : (اعداد نوشته شده نمره منفي داده شده مي باشد )

۱- فنربندی، تعلیق و فرمان :2.5
۲- موتور و انتقال قدرت :7.9
۳- ترمز : 0.0
۴- تجهیزات الکتریکی : 5.0
۵- تزیینات :16.3
۶- بدنه : 15.8
۷- رنگ : 10.0
۸- صداهای غیر عادی : 3.8
۹- نفوذ آب :0.0
همين طور كه مشاهده مي كنيد تيبا در دو مورد ترمز و نفوذ آب نمره منفي نگرفته و سطح كيفي +B گرفته .
موفق باشيد دوستان .
12:14  1393/05/10
گزارش
پاسخ دادن
کامبیز
2

سلام دوسثان
ثیبا 2 را در ثاریخ 93/5/8 ثحویل گرفثم مشکلی که داره پس از 10 دقیقه چه در حالث حرکث یا درجا خاموش میکنه و با اسثارث زدن روشن نمیشه ولی پس از 10 دقیقه با اسثارث زدن روشن میشه . لطفا راهنمایی کنید
08:17  1393/05/10
گزارش
پاسخ دادن
مهندس مهدی
1

سلام برادر عزیز
ماشینت رو بردی برا نمایندگی ؟چی گفتن؟ یا کلا نبردی ؟؟اگه اینارو بگی میتونم کمکت کنم انشالله
گزارش
پاسخ دادن
17:57  1393/05/10

میرزا
2

برای این ایرادها،اول دیاگ می زنند که شاید با پاک کردن خطاهای نرم افزاری درست شود. برای خودم که پمپ بنزین نیم سوز شده بود و پس از مدتی کار کردن و گرم شدن،از کار می افتاد .با یک پمپ بنزین نو ردیف شد.
گزارش
پاسخ دادن
11:22  1393/05/11

بهنام
0

با سلام
از دوستانی که روزای پنجم و ششم مرداد ماشینشون فاکتور شده ، کسی هست که توی سایت تحویل شده زده باشه؟
با تشکر
07:49  1393/05/10
گزارش
پاسخ دادن
محمود
0

سلام اقا بهنام مال من ۵/۲ فاکتور شد و ۵/۳ و ۵/۴ شماره پلاک و مدارک برام ارسال شد و ۵/۶ هم تحویل شد ولی فعلا ماشین رو ندادن تا به الان.
گزارش
پاسخ دادن
17:25  1393/05/10

افشین
0

با سلام خدمت آقای مهندس مهدی و علیرضا

می خواستم بدونم تیباهای مدل 93 نسبت به مدل های سال قبل کلاً چه تغییراتی کرده؟ از همه لحاظ...کیفیت هم پایین اومده یا نه؟

با تشکر
01:55  1393/05/10
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاZENX
1

سلام خدمت آقا افشين و ساير دوستان .
از لحاظ موتوري بهتره مهندس مهدي پاسخ شما رو بدن كه تو اين زمينه تخصص دارن.
از لحاظ ظاهري بايد بگم دقت كرده باشين تيبا تازه كه اومده بود اكثرا به عقب خودرو ايراد مي گرفتن كه خمره اگزوز و سيني زاپاس معلومه ، واسه رفعش سايپا اومد سپر رو كمي پهن تر كرد و يك زه هم به زير سپر اضافه كرد كه باعث شد اين عيب رفع بشه و ماشين شكيل تر به نظر برسه .جديدا كه خط توليد تيبا با فروش بالايي مواجه شد و شركت براي جلوگيري از عدم تاخير در تحويل كيفيت مونتاژش اومده پايين مثل رگلاژ نبودن همه دربها ، بيرون زدگي چراغها از سطح بدنه ، تراز نبود كاپوت ها با سطح بدنه و ... عيب هاي موتوري هم كه ديگه بماند .
كيفيت خود رنگ و رنگ آميزي كلاً پايينه . (البته موارد بالا رو نميشه به كل تيباها نسبت داد ، به هرحال بعضي مواقع يه تيبا از زير دستشون در ميره و خوب مونتاژ و رنگ ميشه )
كيفيت كنسول جلو پايينه ، به راحتي با هر چيز زبري كه بهش برخورد كنه آسيب ميبينه حتي ناخن دست !
پين هايي كه براي چفت كردن موكت كف به بدنه به كار برده شده به راحتي از جا در ميرن .
موفق باشيد دوستان
گزارش
پاسخ دادن
11:50  1393/05/10

مهندس مهدی
1

باسلا خدمت دوستان و اقا علیرضا
در پیرامون حرفهای درست برادرم علیرضا که جواب خوبی براتون اریه دادن یه جند نکته رو اضافه میکنم در خودروسازی های ایران ماشینی نداریم که بدون عیب و نقص هست در تیباهای جدید اومدن تو بدنه مواد کربن استفاده کردن که که ضخیمتر و نازکتر شده و عزیزان فکر میکنن که مقاومتش اومده پایین که برعکس هست اتفاقا بدنه مقاومتر شده بخاطر استفاده از کربن و در قطعات داخلی موتور از مواد درجه دو استفاده شده که قبلا از درجه ۳یا ۴استفاده میشد وبقیه موارد رو هم دوست خوبم علیرضا اشاره کردن .موفق باشید.
گزارش
پاسخ دادن
17:39  1393/05/10

رها
0

سلام آقا علیرضا ماشین منم ک دلفین متالیکه روی در راننده به اندازه دوتا عدس سبز رنگش پریده انگار ماشین رو لاک زدنحالا نمیدونم کجا بدم قلم گیری کنن یا پالایش بهتره؟ نظر شما چیه؟ بدم نمایندگی؟
وای چقدرررررررررررر خندیدم ببخشید البته
01:36  1393/05/10
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاZENX
1

سلام خدمت شما و ساير دوستان .
اول از همه اميدوارم تا باشه خنده و شادي باشه واسه شما و ساير دوستان .
شما در دومورد زير خودتون ميتونين خط و خش هاي ماشينتون رو با پاليش برطرف كنين :
1- خط و خش هاي سطحي- اين ها رو با پاليش نرم ميتونين برطرف كنين .
2- خط و خش هاي نسبتا عميق (البته نبايد اونقدر عميق باشه كه به سطح فلز رسيده باشه ) -اينها رو با پاليش زبر ميتونين برطرف كينن.
نحوه كار هم به اين صورته كه بعد از تمييز كردن محل مورد نظركمي پاليش روي اون قسمت بماليد و بعد با دستمال به صورت دايره وار روي اون بكشيد ، خواهيد ديد كه خط و خش برطرف خواهد شد(اساس كار پاليش اينه كه يك لايه از رنگ رو برميداره )
براساس گفته هاي شما ، نميتونيد از پاليش استفاده كنيد و بايد نقاش براي شما قلم گيري كنه . اگه نقاش ماهر سراغ داريد بيرون بدين بهتره چون با حوصله و وسواس بيشتري واستون درست مي كنن ، البته خود نمايندگي هم ايرادي نداره .
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
11:23  1393/05/10

عليرضاzenx
2

سلام خدمت همه دوستان .
اينم يه تجربه تيبايي:
رفته بوديم در دامان طبيعت ، ماشين رو هم زير يه درخت توي سايه پارك كرده بودم .بعد از چند ساعت ديدم صداي گوسفند و بز مياد. سمت ماشين رو كه نگاه كردم ديدم يه بز رفته روي كاپوت جلو . خلاصه تا من بيام به خودم بجنبم خود صاحب گله اون رو آورد پايين . روي كاپوت جلو جاي ساييدگي سم بزه مونده ، البته با پاليش نرم برطرف ميشه .شانس آوردم زود فهميدم وگرنه كاپوت ماشين دمارش در مي اومد.
درسته كه رنگ سفيد روغني هست ولي نبايد به اين راحتي ها هم ساييدگي يا خط و خش به خودش بگيره .
در كل كيفيت رنگي كه سايپا واسه سفيد روغني استفاده كرده زياد جالب نيست ، بازم صد رحمت به رنگهاي متاليك.
انگار سايپا فقط يه لايه نازك روي بدنه افشانه كرده ، زير درب ها كه واقعا نوبره ، همون لايه نازك بدنه رو هم كامل نزدن .
در كل دوستان هرجا گله ديدين حواستون به اين مورد باشه .
موفق باشيد دوستان .
19:28  1393/05/09
گزارش
پاسخ دادن
حمید 0000
1

با سلام خدمت پروانه در تاریخ 93/04/02 تکمیل وجه نمودم ودر تاریخ 93/04/14 به حالت تخصیص در آمد وسپس در مورخ 93/05/06 فاکتور شد ورنگ سفید شیری است
09:58  1393/05/09
گزارش
پاسخ دادن
عباس
0

سلام دوستان
ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی سلامتی و شادابی همه دوستان تیبایی
بنده ماشینم رو برج 12 سال 92 ثبت نام کردم و آخر خرداد تکمیل وجه نمودم قرار بود برج 4 تحویل بدن که متاسفانه هنوز فاکتور هم نشده از 16تیرماه تاکنون در مرحله اماده تخصیص هست با توجه به اینکه ماشین ثبت نامی دوگانه هست احتمال میدم تولیدی دوگانه با مشکل مواجه شده از دوستانی که اطلاع دارن در خصوص مراحل تحویل خودرو و تولیدات سایپا توضیح ارایه نمایند و اینکه با توجه به مراحل ثبت نامی ماشین مذکور بنده کی میتوانم این خودرز را تحویل بگیرم با تشکر
23:23  1393/05/08
گزارش
پاسخ دادن
مهندس مهدی
0

سلام برادر عباس
انشالله امیدوارم که تا ۹۳/۵/۱۷ فاکتور بشه ماشینت که احتمال فراوان وجود داره چون قراره شرکت به کل تعهداتش تا اونموقع انجام بده .جای نگرانی نیست .موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
00:03  1393/05/09

مهندس مهدی
0

ادامه/دوست عزیز کلا اگه به حرفامون دقت کرده باشین من حدودا گفتم ومیدونم که وزن تیبا از سمند کمتر هست ولی از پراید وزنش بیشتر از ۲۵۰اضافه هست که اگه اپشن هاش رو اضافه کن مث رینگ تیباex و..مطمن باشید از ۳۰۰ کیلو اضافه میشه .به هر حال هدف مان کمک بهم دیگس .موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
00:16  1393/05/09

میثم
0

اقای عزیز کدوم 400 کیلو؟؟!!
یعنی از سمند سنگین تره ؟؟!!
پراید با مخزن CNG تقریبا 920KG و تیبا1027KG هستن تقریبا 100 کیلو تفاوت دارن.
حالا من نفهمیدم سایپا طرح اینو از روی کدوم ماشینی برداشته؟ ولی مطمئنم صد در صد هنر و کار خودشون نیست
20:05  1393/05/08
گزارش
پاسخ دادن
مهندس مهدی
0

با سلام
دوست عزیز تو مقایسه هیچ موقعه ماشینی که گاز داره رو با بدون گاز مقایسته نکن. بله وزن تیبا به نسبت به پراید حدود ۲۰۰ کیلو بود تو مدل های ۹۱و۹۲ پراید حدود ۷۰۰الی ۷۵۰ وتیبا ۱۰۰۰تا۱۱۰۰که معلومه حدود ۲۵۰تا ۳۰۰ زیاد وزنه تیبا.حالا شما اومدین مهندسی کردین و یدونه گاز به پراید اضافه کردین و وزنش رو ۱۵۰ اضافه کردین اون یه بحث جداست .ولی تیبا الان وزنش بیشتره به چند دلیل میتونی امتحان هم بکنی ۱/مواد کربنی که تو بدنه تیباهای ۹۳ بکار رفته حدود ۲برار بیشتر شده سپرهای عقب حجم واندازش بشتر شده و داخل سپرها از شاسی اهنی استفاده شده .حالا با این موارد هم کار ندارم من اینجا هستم تا به مشکلات هم نوع هام کمکی کرده باشم و لزومی نمیبینم اطلاعات غلط بدم به دوستان و نه بگم تیبا خوبه یا بده .اینجاییم تا کمک کنیم بهم.موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
23:54  1393/05/08

نادر
2

البته اینکه بدون افزایش قدرت موتور،حدود 250 کیلوگرم به وزن پراید افزوده شده باشد،کار درستی نیست و نتیجه منفی اش در زمان شتاب گیری و بالارفتن از سربالایی ها مشخص خواهد شد.شایدم به همین دلیل باشد که پرایدهای سال 1385،بهتر و تیزتر از تولیدات جدید هستند.
گزارش
پاسخ دادن
14:44  1393/05/09

احسان
0

سلام خدمت دوستان بزرگوار
توی قرارداد نوشته خریدار اگر اعتراضی به فاکتور داره حداکثر تا دو ماه باید تسلیم فروشنده کنه، میخواستم بدونم اگر اعتراض داشته باشیم، ممکنه بعدا مقداری از پول برگرده ، میزان تخفیفی که برای من در نظر گرفتن کمتر از حدی است که در قرارداد ذکر شده .
11:46  1393/05/08
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاzenx
0

سلام خدمت آقا احسان و ساير دوستان .
اگه مطمئن هستيد كه ميزان تخفيف طبق قرارداد كمتر واسه شما محاسبه شده ، شما پيگير اعتراض باشين حالا يا از طريق نمايندگي يا مستقيماً از طريق سايپا .
حالا يا شما اشتباه مي كنيد يا اونا اشتباه كردن ، اگه شما اشتباه كرده باشين كه بهتون توضيح ميدن كه اشتباه شما كجا بوده در غير اينصورت اگه اونا اشتباه كرده باشن طبق قرارداد موظف هستن كه ميزان سودي كه در قرارداد ذكر شده رو دقيقا به شما پرداخت كنن بدون كم و كاست .
اگه دنبالش نريد بعداً هي افسوس مي خورين كه چرا پيگيري نكردين.
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
12:16  1393/05/08

احسان
0

ممنون علیرضا جان :)
گزارش
پاسخ دادن
15:56  1393/05/08

حميدooo
0

با سلام به دوستان عزيز وتشكر فراوان از يرادران جناب مهندس مهدي از پيگيري هاي ايشان و عليرضا گل بابت جوابهاي ايشان به سوالهاي دوستان عزيز در ضمن ماشين بنده در تاريخ 06/05/93 فاكتور شد
04:18  1393/05/08
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاzenx
0

سلام خدمت آقا حميد و ساير دوستان .
ديگه به سلامتي تيبا شما هم داره ميرسه دستتون .
مبارك باشه و چرخاش به سلامتي و خوشي واستون بچرخه .
موفق باشيد .
گزارش
پاسخ دادن
11:24  1393/05/08

مهندس مهدی
0

سلام عرض ادب
خدارو شکر انشالله یه ماشین خوشگل و بدون عیب برات بیاد و چرخاش به خوشی بچرخه.موفق باشید
گزارش
پاسخ دادن
11:37  1393/05/08

پروانه
0

با سلام خدمت آقا حمید شما کی تکمیل وجه کردین درچه تاریخی آماده تخصیص شد وچه رنگی هستش با تشکر
گزارش
پاسخ دادن
11:38  1393/05/08

سیامک
0

اورینگهای منی فول را تعویض کنید
گزارش
پاسخ دادن
01:28  1397/09/22

امیر25
0

سلام داداش سنسور گاز موتورت خراب شده خودمم این بلا سرم اومده درکت میکنم
گزارش
پاسخ دادن
17:15  1398/04/09

Reza
0

با سلام
رله مربوط به کمپرسور کولر ماشینم معیوبه نمایندگی ها رله رو برام تعویض میکنن یا باید ازاد تهیه کنم.
00:52  1393/05/08
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاzenx
0

سلام خدمت ريالا رضا و ساير دوستان .
اينكه رله شما خرابه رو بايد خود نمايندگي تشخيص بده يعني صرف اينكه شما بهشون بگيد خرابه و بايد تعويض بشه مورد قبول اونها نيست ، اگه خودشون تشخيص بدن كه خرابه ميگن بايد تعويض بشه ، خيلي وقت ها هم مكانيكاشون با ترفند هاي خودشون اون عيب رو مثلا برطرف ميكنن كه نخوان زحمت تعويض به خودشون بدن و همين كه پاتون رو از نمايندگي بيرون گذاشتين دوباره روز از نو و روزي از نو .
فقط قطعات مصرفي هست كه شامل گارانتي نميشه.
سال 90 حتي روغن خودرو رو هم مجاني تعويض ميكردن چه برسه بخوان دستمزد بگيرن ولي حالا...
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
11:21  1393/05/08

Reza
0

علیرضا جان من تا حالا هر وقت رفتم نمایندگی یا گفتن قطعش رو نداریم باید سفارش بدیم ویا گفته کلا موجودی سایپا تمام شده . برای ریموتم که رفتم دو هفته پیش بود تا الان خبری از سفارشی که دادم نیست. هفته پیش هم برای شیر کنیستر ماشینم که مشکل داشت رفتم گفتن موجدی کارخونه صفره نمیشه درخواست بدی. اصلا سایپا وقتی ماشینش رو تحویل داد تو گارانتی بسیار بسیار ضعیف عمل میکنه. عملا تا مجبور نبا شن کاری انجام نمیدن .مطمعنم برا رله هم یه سری اراجیف دیگه سر هم میکنن.
گزارش
پاسخ دادن
02:38  1393/05/09

عليرضاzenx
0

سلام خدمت آقا رضا.
كاملا با صحبت شما موافقم كه خدمات گارانتي خيلي ضعيفه .
عملا بايد گفت به محض دادن خودرو ديگه فكر ميكنن تعهدي ندارن نسبت به خريدار .
انشالا كه مشكل شما هم رفع بشه .
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
14:36  1393/05/09

م تیبا
0

سلام اقا علیرضا ماشین من امروز رفت تو مرحله تحویل شده کی میرسه دستم ؟در ضمن همه چیزش هم اومده
00:23  1393/05/08
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
1

سلام منظور شما از امروز روز عید بود یعنی دیروز؟؟؟؟ مگه اینا تعطیلات هم کار می کنن که وضعیت خودروی شما توی سایت تغییر کرده یا اینکه مدتی هستش که شما سایتو چک نکردین مهندس؟؟؟
لطفا جواب بدین
گزارش
پاسخ دادن
07:52  1393/05/08

م تیبا
0

نه هر روز چک میکردم روز عید فطر تحویل شده تو سایت زد .
گزارش
پاسخ دادن
11:42  1393/05/08

پروانه
0

با سلام خدمت م تیبا یه سوال شما کی تکمیل وجه کردین وکی آماده تخصیص شدوچه رنگی ممنون میشم بگین
گزارش
پاسخ دادن
18:44  1393/05/08

احسان
0

سلام خدمت دوستان بزرگوار
توی قرارداد نوشته خریدار اگر اعتراضی به فاکتور داره حداکثر تا دو ماه باید تسلیم فروشنده کنه، میخواستم بدونم اگر اعتراض داشته باشیم، ممکنه بعدا مقداری از پول برگرده ، میزان تخفیفی که برای من در نظر گرفتن کمتر از حدی است که در قرارداد ذکر شده .
00:07  1393/05/08
گزارش
پاسخ دادن
رها
0

سلام مهندس مهدی و آقا علیرضا
من دو روز پیش تیبا تحویل گرفتم عیبهای
اول ک چراغ مه شکن جلو هیچجوره روشن نمیشه
دوم بالابرشیشه باصدا ی غرغر بالا میره
سوم گوشه های چراغ هاش از بدنه بیرون زده
لطفا در این زمینه توضیحات فنی ارائه میدید؟؟ ممنون میشم
16:22  1393/05/07
گزارش
پاسخ دادن
مهندس مهدی
0

سلام
متاسفانه تو برخی از خودروها که تو کارخانه میزنن فرقی نمیکنه تو سایپا یا ایرانخودرو تکنسینها قطعات رو درست سرجاش نمیزنن و درست کاراشون رو انجام نمیدن البته تو تمام خودروها اینجوردیده شده شما یه سر بزنید به نمایندگی تا ایراداتتان رفع شود . ویک کار انجام بدید کاپوت رو بدید بالا شماره ساخت و تاریخ رو نگاه کنین اگه با کارت ماشینتان همخوانی داشت که هیچ اگه نداشت برگردونید به نمایندگی وجریان رو بگید به انها و ماشینتان رو کلا عوض کنن.بقیه ایرادادتان حل میشود براحتی .موفق باشید.
گزارش
پاسخ دادن
20:09  1393/05/07

عليرضاzenx
0

سلام خدمت شما و ساير دوستان .
گفتني هاي لازم رو مهندس مهدي گفتن در ادامه صحبت هاي ايشان :
توي تيبا موتور بالابر شيشه ها قوي و جون دار نيست و كيفيت پاييني داره كه مثل اينكه مال شما از روز اول بازي درآورده ، چاره كار فقط نمايندگي هست كه مهندس مهدي گفتن .
در مورد مه شكن جلو فيوزها رو چك كردين كه نسوخته باشه يا شل نشده باشه ؟بعضي مواقع هم عيب ممكنه از اين باشه كه سوكت پشت چراغ مه شكن روي كنسول جلو شل باشه يا از جا در اومده باشه !
اينكه گوشه چراغ ها زده بيرون ، اين بيرون زدگي چقدره ؟ در حد چند ميليمتر هست يا در حد يك سانتي متر؟
الان بيشتر تيباها ديدم حتي كاپوت جلو چند ميليمتر با گلگير اختلاف سطح داره جوري كه توي چشم مياد !
اينها همه به خاطر مونتاژ نامناسب و سرسري هست .
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
21:57  1393/05/07

زیبا
0

سلام دوستان ومهندس مهدی وعلیرضا
ماشین من ۵/۲ فاکتور شد ۵/۳پلاکم اومد و۵/۵ هم مدارکم رو فرستادن دیشب هم تو سایت زد تحویل شد منظورش از تحویل شد ایا ماشینم اومده نمایندگی یا به بارگیری کردن فرستادن ؟
16:08  1393/05/07
گزارش
پاسخ دادن
مهندس مهدی
1

سلام
ماشینتون توراه هستش به احتمال فراوان.
گزارش
پاسخ دادن
20:17  1393/05/07

مهندس مهدی
1

سلام دوستان وعزیزان ویه سلام به برادرخوبم و پرتلاشم علیرضا
شرمنده که چند روزی نبودم رفته بودم مسافرت .اقا محمود شما هم لطف دارین. و خدا رو شکر ماشین اکثر بچه ها فاکتور شده انشالله تا ۱۵ ماشین همه بدستشان خواهد رسید جای نگرانی نیست .حالت کلی به سوالات دوستان جواب میدم چون سوالاتشون شبیه هم هست.عزیزان کسانی که ماشینشون فاکتور شده بدلیل حجم زیاد خودرو در بارگیری و تعطیلات عید فطر یکمی ماشینتون دیر تحویل خواهد شد اونم نهایت تا ۱۷هم .قیمت خودرو خیلی ناچیز پایین خواهد امد اگه توضیح کامل بخواهین در تایپیک های قبلی اشاره کردم .اگه دعوتنامه اومد برید و پول رو بریزید .موفق باشید
11:29  1393/05/07
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

سلام مهندس
با تشکر از پاسخ دقیق شما
گزارش
پاسخ دادن
11:58  1393/05/07

محمود
0

سلام و درود بر مهندس مهدی
گزارش
پاسخ دادن
12:03  1393/05/07

بهزاد
0

مهندس ارادتمندیم دمت گرم کارهای مارو راه انداختی ماشین منم فاکتور شد حرفات درست بود .
گزارش
پاسخ دادن
14:51  1393/05/07

امیر
0

جناب آقای مهندس مهدی ممنون از پاسختون
قدرت سرمایش کولر تیبا از پراید بیشتر ؟
گزارش
پاسخ دادن
16:02  1393/05/07

مهندس مهدی
0

عزیزان لطف دارید .
گزارش
پاسخ دادن
16:13  1393/05/07

مهندس مهدی
1

بله سرمایشش بیشتر
گزارش
پاسخ دادن
20:13  1393/05/07

لیلا
0

سلام
گفتن تا 20 مرداد ماشین ارزون میشه
اگه ماشینمون دعوت نامش اومده انصراف بدیم دوباره ثبت نام کنیم یا بعد تکمیل وجه اگه ارزون شه بهمون برمی گردونن؟
مرسی
19:07  1393/05/06
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاzenx
0

سلام خدمت شما و ساير دوستان .
اول از همه همون طور كه شنيدين خودرو قراره 15 درصد حداكثر ارزون بشه كه مبلغ ناچيزي هست نسبت به ميزاني كه افزايش يافته ، پس انگار ميشه گفت عملا ارزون نميشه خودرو!
در ضمن شما در صورتي مي توانيد انصراف دهيد كه از تسهيلات بانكي استفاده نكرده باشيد ، انصراف دادن و دوباره ثبت نام كردن برابر است با طي كردن پروسه وقت گيري كه تا كنون طي كردين ، كه با توجه به عدم ارزان شدن قابل محسوس خودرو به نظر بنده انصراف دادن پول قابل ملاحظه اي رو به جيب شما برنميگردونه .(اين نظر بنده هست و نظر درست در اين رابطه توسط شما بايد گرفته بشه )
دعوت نامه كه مياد وديعه دوم را متناسب با قيمت روز خودرو براي شما حساب مي كنند و از شما مي گيرند خواه خودرو ارزون شده باشه خواه گرون . بعد از پرداخت وديعه دوم توسط شما به هيچ وجه چه خودرو گرون بشه و چه ارزون ما به التفاوتي نه به شما پرداخت ميشه و نه از شما گرفته ميشه چون طبق قرارداد معامله بين شما و سايپا به طور كامل انجام شده .
موفق باشيد دوستان.
گزارش
پاسخ دادن
21:45  1393/05/07

محمود
0

سلام مال منم سفید شیری زده.واقعا مهندس مهدی دمت گرم حرفات درست بود گفته بو تا ۱۷ کل تیبا ها رو تحویل میدن الان میبینم که مال همه فاکتور میشه واقعا احساس میکنم کسی بود که پیگیر کارهای ما بود بدون هیچ برداشتی. مهندس هرجا هستی موفق باشی دس خوش .
14:51  1393/05/06
گزارش
پاسخ دادن
Reza
0

با سلام خدمت دوستان
روی قاب پلاستیکی روی موتور ماشینم یه مقداری بخار روغن هست این تو ماشینای ایرانی طبیعیه یا اگه نمایندگی رفتم بهشون بگم
23:59  1393/05/04
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاzenx
0

سلام خدمت آقا رضا و ساير دوستان .
در كل نسبت به نشت روغن خودرو خيلي حساس باشين . بعضي مواقع كه روغن زياد ريخته شده باشه نشت ميكنه ، حالا شما روزه شك دار نگير بگو نمايندگي واست چك كنن.
بالاخره گارانتي بايد يك جا به درد بخوره .
موفق باشيد دوستان .
گزارش
پاسخ دادن
22:33  1393/05/07

رها
0

سلام مهندس مهدی یا علیرضا یا...
لطف میکنید با کمی توضیح بگید بهترین آببندی جهت فرز وتیز شدن تیبا چطوره؟و
اگه پس از تحویل برم با ماشین مسافرت آببندی باز به چه صورت هست؟ آیا در هر. دو حالت فرق میکنه؟؟؟
17:57  1393/05/04
گزارش
پاسخ دادن
عليرضاzenx
1

سلام خدمت شما و ساير دوستان.
اول از همه بگم كه اين عقيده كه ميگن اگه ماشين رو از همون اول نازنازي بار بياري و نرونيش و با سرعت نري و ... ماشينت تند و فرز نميشه در آينده و ... از بيخ و بن غلطه .
براي آب بندي سعي كنيد اين اوايل از مسافرت هاي طولاني خودداري كنيد ، تا 5000 كيلومتر كه ماشين آب بنديش تموم ميشه دور موتور بيشتر از 2500 دور در دقيقه يا حداكثر 3000 بالاتر نره . از گاز دادن هاي ناگهاني و ترمز هاي ناگهاني خودداري كنيد. خودرو رو موقعي كه هوا خنك هست توي خيابون ببريد مثل صبح ها و شب ها . تا ميتونيد اين اوايل ماشين رو تو سربالايي نرونيد. كولر گرفتن ايرادي نداره ولي به اندازه .سر 1000 كيلومتر اول روغنش رو تعويض كنين . آچاركشي و بالانس چرخ ها هم به محض دريافت خودرو فراموش نشه . اين موارد رو اگه الان تو آب بندي خودرو رعايت نكنيد بعد ها خودش رو توي ضعيف شدن واشر سرسيلندر و هزار عيب موتوري ديگه نشون خواهد داد .
موفق باشيد دوستان
موفق باشيد دوستان
گزارش
پاسخ دادن
21:15  1393/05/04

صفحه اول 6 7 8 9 10 11 12 صفحه آخر
صفحه 9 از 14

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عارف : کمپین اعتراض به افزایش بی رویه قیمت خودرو توسط خودروسازان تجمع جلو اداره صنعت، معدن و تحارت ٣ شنبه _٢٩ آبان ماه_ساعت ١٠ صبح آدرس:تهران _خیابان کریمخان _خیابان استاد نجات الهی _ خیابان سمیه _ نبش کوچه پور موسی _ وزارت صنعت، معدن و تجارت اگه میخواید فرجی بشه و تغییری حاصل بشه، پا شید بیاید. شعار هم ندید، من فلان میکنم، شکایت میکنم، وقت این کارا نیست. زمان خیلس حیاتی هست. اگه اعتراض عظیمی نشه و قیمتا تایید و تصویب نهایی بشه، کار تمونه، تمووووم. هر چی این مدت رشته کرده بودی، پنبه میشه. پس بیاید. این آخرین تیری هست که میتونیم شلیک کنیم. وقتت رو خالی کن و بیا برا حق ت بجنگ، بجنگ. منتظر این نباش که یکی دیگه حقت رو برگردونه، معلوم نیست اون به تنهایی بتونه. پس همه با هم، باید صدای رسایی بشیم که نتیجه بخش باشه. حق نگهدارتون
امین : با سلام به دوستان .من امسال برج دو تحویل گرفتم با استرس دیوانه کننده که به سرمون اوردن تا شاهین جی دادن خدا لعنت کنه ادمهای ظالم رو و اما اینکه دوستان اگه ۵۸۰ فراخوان دادن فورا بزنید اگه مشگل هم دارید قرض کنید نهایتا میفروشید حاشیه سود شاهین بالاست سایپا شاهین دنده رو خیلی بد میفروشه چون خود نامردش بیرون به قیمت بازار به واسطه دلالها که داره میفروشه دلش هم برای هیچ کس غیر خودش نسوخته.ولی فکر کنم با این افزایشی که دادن به همه ماشین میدن.انشالله همگی به زودی به ماشیناتون میرسید.
شادان : با درود و وقت بخیر و ارادت خدمت دوستان گرامی و ارجمند با احترام اینجانب شادان هستم خوشبختم از آشنایی با شما سروران عزیز و دوست داشتنی وقت عالی متعالی
مهدی : دوستان آیا کسی هست تا حواله شاهین را بخره
آذرماهی بدبخت : حدودا ۴۷۵ میلیون اطلس G درمیاد ۴۱۷به علاوه مالیاتو عوارض و.... میشه ۴۷۵م.تازه منصفانه بخوان حساب کنن.بابت هرماه هم حدود ۲ تومن سود مشارکت میشه‌.یعنی برای ما در میاد حدود ۴۵۵.ته بی شرفی.عرض یه ماه ۵۵ تومن برامون بیشتر حساب شد.خدا خیرشون نده
سامان : سلام دوستان یه سوال داشتم من قسطی ثبت نام کردم یک ماه پیش میخواستم بدونم اگه کرمان موتور افزایش قیمت بده شامل خودمون هم میشه چون قسطی خریدیم
X5 اصفهان : سلام دوستان من ثبت نام ۲۰ اسفند پارسال هستم کارت ماشینم هفته پیش اومده امروز زنگ زدن که ماشینت تو صف بارگیریه بیا چک هاتو اصلاح کن... خدا لعنتت کنه کرمان موتور.‌. ذوقمون رو گرفتی
علی : امروزهمزمان با تکمیل وجه شاهین اتومات برگه سخا هم دادم نمایندگی در بهش وضعیت مشتری چه موقع حالت صدور دعوت نامه تغییر میکنه
J4مشکی گیلان : میگن اصلاحه قیمته . تازه افزایششون هنوز مونده.
یحیی : برای اینکه مخ من و شما درگیر قیمت ها نشه.کارشون رو انجام بدن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : رانا پلاس تحویل دی ماه امروز دعوت نامه صادر شد 288تومن باید بدیم 60میلیون الکی گذاشتن روش
اتو مهر : از تاریخی که افزایش دادن شامل اونایی که فعلا موعد تحویلشون نرسیده بود میشه
شمیم : انگار قصد ندارند 207 تحویل 31 خرداد رو فاکتور کنند شش ماه انتظار
پروین‌ساراجون : دوستان‌دعوتنامه‌دیماه‌صادرشدآیا‌‌.،?
Fx : سلام ، یک هفته الی ده روز بعد از تحویل خودرو
محس : سلام آقا تکلیف موعد تحویل آذر چی میشه یکی میگه افزایش می خوره یکی میگه نمی خوره از دی محسوب میشه
رانا : چرا الکی میاین میگین حل شد و امید الکی میدین به آدم کم خودمون ناراحتیم حالا شما هی نمک بپاش به زخم ما
207 پانا تحویل دی ما : سلام برای من دعوتنامه اومد مبلغ 323.5 م حدود 67 م اضافه شده
سایناs : سلام. ثبت نامی شهریور امسال ساینا کی فاکتور میشه؟؟
Fx : سلام ، ما ک بعده ی هفته از تحویل خودرو ، کارت ام وی ام رو گرفتیم ، توش پول بود ، خالی نبود ،،، از نمایندگی خودتون پیگیر باشید