در خودروها عمدتاً پیشرانه و گیربکس در کنار هم نصب میشوند تا نیرو را به چرخهای جلو یا عقب و یا هر چهارچرخ انتقال دهند. این کار اما موجب سنگینی دماغهٔ خودرو میشود که این موضوع در خودروهای اسپرت و سوپراسپرت اصلاً خوب نیست چراکه توزیع وزن را بر هم میزند و روی هندلینگ خودرو تأثیر منفی میگذارد. برای مقابله با این مشکل و بهبود توزیع وزن در سوپرکارهای موتور جلو، بسیاری از خودروسازان، گیربکس را از طریق ترنساکسل (Transaxle) در عقب خودرو نصب میکنند. برای توضیح این موضوع ابتدا باید با ترنساکسل آشنا شویم.
[1401/02/10 11:00]