مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

پرفروش ترین خودروی کمپانی پورشه از سال 2003 تاکنون، مدل شاسی بلند پورشه کاین بوده است. ولی اتومبیل مورد بحث یعنی پانامرا که اولین محصول سدان این کمپانی است، نشان دهنده گسترش هرچه بیشتر طیف محصولات این شرکت می باشد. تلاش پورشه برای پیشی گرفتن از فولکس واگن نتیجه عکس داده و فولکس واگن از پورشه پیشی گرفت. چیزی که باعث شد تا رئیس پورشه آقای وندلین وایدکینگ جای خود را به معاون اول خود یعنی آقای مایکل ماخت بدهد. با در نظر گرفتن موارد بالا شما ممکن است فکر کنید که پورشه کمی در مسائل خود دچار مشکل شده است. آیا مدل پانامرا قابلیت این را دارد که کمپانی پورشه را در رقابت شدید خود پیش اندازد؟ این همان چیزی است که ما در این جا به دنبال فهمیدن آن هستیم.

مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

رقیبان همگی اروپایی هستند. سه مرسدس بنز برای این رقابت مناسب بودند: CLS 63 AMG ،S 63 AMG و E63 AMG استیشن. ولی مرسدس در نهایت مدل CLS 63 خود را به مصاف پورشه فرستاد. چیزی که رقابت را  پیچیده تر می کند این است که مدل S550 بنز به وسیله BMW 750 Li شکست خورده است و  طبیعاً در میدان رقابت حضور نخواهد داشت. بنابراین دو رقیب اصلی این پورشه، بی ام و سری 7 و مازراتی کواتروپورته هستند. از میان سه مدل مختلف کواتروپورته، مدل فول اسپرت GTS انتخاب شده. چون موتور 4.7 لیتری وی 8 آن نیرویی معادل 433 اسب بخار تولید می کند که 37 اسب بخار بالاتر از مدل پایه  4.2 لیتری می باشد. پورشه و بی ام و هر دو 400 اسب بخار نیرو تولید می کنند.

مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

انتظار می رفت که پانامرا قیمت معقولی داشته باشد (حتی کم کردن 10000 دلار از قیمت می توانست این خودرو را به ارزان ترین خودروی مقایسه مبدل کند). اما طبق معمول مدل دیفرانسیل عقب S دارای امکاناتی به ارزش 40,000 دلار بود. با این حال مازراتی با قیمت 150,375 دلار گران ترین مدل در این گروه است. بی ام و با تمام امکانات ممکن قیمتی برابر با 104,000 داشته و قیمت پایه آن از 82,280 دلار شروع می شود.

مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

تعجب کنید! مازراتی مقام سوم را به خود اختصاص داد ولی گول این سوم شدن را نباید خورد. این اتومبیل هنوز یک اتومبیل فوق العاده است. و همچنین از نظر زیبایی جذاب ترین خودروی گروه نیز می باشد. قلب تپنده 8 سیلندر این مازراتی که از فراری برگرفته شده غرشی را در اگزوز (صدای اگزوز) ایجاد می کند که شبیه به غرش هیولاست. در ابتدا صدای وحشیانه خودرو جالب است. ولی پس از نیم ساعت این صداها کم کم آزار دهنده و پس از آن خسته کننده می شوند. این صدا آنقدر بلند است که رانندگان اطراف نیز در سرعت بالا آن را می شنوند. خوشبختانه می توان این صدا را کاهش داد، با غیرفعال کردن حالت اسپرت و بسته شدن مجرای سیستم اگزوز این صدا نیز دیگر شنیده نشده و پیمودن مسیرهای طولانی قابل تحمل می شود!

مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

لذت سواری فقط به صدا منتهی نمی شود. شتاب 0 تا 100 کیلومتر با 4.5 ثانیه ثبت گردید و مسافت  400 متر در 13.1 ثانیه پیموده شد. که از پانامرا و بی ام و  سریع تر است. در رانندگی در جاده های پر پیچ و خم، کواتروپورته ناپایداری بیشتری نسبت به دو خودروی دیگر از خود نشان می دهد که احتمالاً دلیل اصلی آن نداشتن سیستم تعلیق قابل تنظیم است. مازراتی سیستم تعلیق ثابت در مدل GTS با ارتفاع پایین تر و کمک فنر های محکم تر را جایگزین سیستم تعلیق قابل تنظیم موجود در کواتروپورته استاندارد کرده است.

مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

نتیجه این است که سواری خودرو بهتر می شود، مخصوصاً با در نظر گرفتن چرخ های 20 اینچی که از دو خودروی دیگر بزرگ تر هستند. این خودرو همچنین دارای اهرم تعویض دنده عالی با اندازه کاملاً مناسب است و حس فرمان بسیار طبیعی می باشد. بی ام و و پورشه هر دو دارای نسبت های مختلف فرمان پذیری بودند که مخصوصاً در بی ام و باعث ایجاد دشواری در مستقیم نگه داشتن فرمان می شد. فضای داخلی با وجود این که با چرم مرغوب پوشیده شده است، کمی قدیمی به نظر می رسد. ناگفته نماند که مازراتی دارای بالاترین جذابیت بصری می باشد و کم تر شبیه به شاهکار مهندسی بوده و بیشتر شبیه به یک قطعه هنری است.

مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

بی ام و مقام دوم را کسب نمود. این خودرو با وجود اینکه از مازراتی کوتاه تر و پهنای آن نیز از پورشه کم تر است ولی بزرگ تر از همه به نظر می رسد. البته با ارتفاعی بالغ بر 158 سانتی متر، از نظر ارتفاع از دو خودروی دیگر بلندتر است. در کنار مازراتی و پورشه این خودرو کاملا غیر اسپرت و معمولی به چشم می آید. نسل گذشته سری هفت قربانی فلسفه طراحی کریس بنگل شد که بدنه و سپرها را به گونه ای طراحی کرد که بی ام و بیشتر شبیه به کاریکاتور شد. در نتیجه این نسل از سری 7 با محافظه کاری بیشتری نسبت به گذشته طراحی شده است. گرچه ظاهر می تواند گول زننده باشد ولی موتور 8 سیلندر خورجینی مجهز به توربو شارژر باعث می شود که با بالا رفتن سرعت، بی ام و به نظر چابک ترشده و اعتماد به نفس راننده بالا رود که برای یک خودروی 2030 کیلوگرمی پیشرفت بزرگی محسوب می شود.

مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

امکاناتی نظیر میله های ضدواژگونی و فرمان پذیری با چرخ های عقب و تعلیق قابل تنظیم را نیز به امکانات این خودرو بیافزایید. فرمان قابل تنظیم این خودرو حسی مصنوعی را به راننده منتقل می کند که در سرعت های بالا می تواند خطرناک باشد. چون باعث می شود که خودرو زودتر واژگون شود. عادت کردن به رانندگی با این خودرو قدری زمان می برد. تایرهای Goodyear بی ام و در مقایسه با تایر Michelin پورشه و Pirelli مازراتی بیشتر به منظور رفاه و راحتی تولید شده اند. با وجود ضعف تایرهای بی ام و، این خودرو در تست مارپیچ توانست با سرعت 108 کیلومتر در ساعت حرکت نماید. البته این سرعت در مقایسه با دو خودروی دیگر پایین تر است. آزمون فاصله توقف با سرعت  112 کیلومتر در ساعت نیز با طی مسافت 4 متر و 59 سانتی متر ثبت شد که از رقیبان خود ضعیفتر بوده و 14 سانتی متر از مازراتی و 11 سانتی متر از پورشه بیش تر است. علاوه بر این ها بی ام و سنگین ترین خودروی گروه است و تاوان این وزن اضافه را در آزمون شتاب پس داد.

مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

شتاب صفر تا 100 این خودرو معادل 5.2 ثانیه است که 0.7 ثانیه از مازراتی بیشتر می باشد. ولی در تست پمایش مسافت 400 متر، این میزان کم تر شده و با 13.6 ثانیه فقط 0.5 ثانیه از مازراتی فاصله می گیرد. به هنگام رانندگی در برابر مازراتی و پورشه در سربالایی ها، بی ام و به دلیل نداشتن پدال شیفتر (اهرم تعویض دنده در پشت فرمان)، دچار مشکل می گردد. وقتی با دنده سبک به پیچ نزدیک می شویم برای کم کردن دنده باید به سراغ دسته دنده واقع در کنسول میانی برویم که در این هنگام خودروی جلویی فاصله خود را با ما زیاد می کند. گرچه توجه زیادی برای لوکس تر شدن کابین نشده است ولی در بی ام و صندلی های عقب بزرگ تر و راحت تر بوده و همچنین تنها خودرویی است که سه فرد بزرگسال را به راحتی در خود جای می دهند. بیشتر مالکان این خودرو در شرایط سخت رانندگی نمی کنند و از رانندگی راحت آن لذت می برند. این خودرو واقعاً دارای روی دیگری از سکه است که آن یک جنبه کاملاً اسپرت می باشد  که محصول جانبی خودرو ایست که به دقت مهندسی شده است.

مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

 گرچه بخشی از این امتیاز به میزان مصرف سوخت و قیمت اختصاص دارد ولی بخش بزرگی از ارزیابی به سواری خودرو بستگی دارد. ظاهر پانامرا بزرگ و سنگین به نظر می رسد. این هاچ بک فضای زیادی برای سرنشینان و وسایل آنها دارد ولی صندلی های عقب فقط دو نفر را می توانند در خود جای دهند. و در مقایسه با دو خودروی دیگر باریک ترین صندلی ها را دارد. بنابراین امتیاز چندانی برای رفاه و فضای سرنشینان عقب دریافت نمی کند.

مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

وقتی از داخل خودرو به بیرون نگاه می کنید این خودرو پهن و کم ارتفاع به نظر می آید و بخش هدایت آن به جذاب ترین شکل ممکن طراحی شده است. اما هنگام پارک کردن دید خوبی از زوایای خودرو وجود ندارد و طراحی خاص آن باعث می شود که داخل خودرو تنگ به نظر برسد. ما انتظار داشتیم که پانامرا کمترین میزان مصرف سوخت را داشته باشد چون دارای مالیات مصرف نمی باشد. مالیات برای خودروهایی که مصرف ترکیبی کمتر از 12 لیتر دارند از 1000 تا 7700 دلار متفاوت است. میزان مصرف 14 لیتر در  هر 100 کیلومتر ثبت شده. این میزان از مصرف بی ام و که معادل 20 لیتر در 100 کیلومتر است 36 درصد کم تر می باشد. بخشی از مصرف مناسب پورشه به دلیل امکان خاموش و روشن کردن موتور در هنگام توقف است. پانامراهای موجود در بازار آمریکا اکثراً از این مزیت برخوردار هستند ولی راننده باید هربار که خودرو را روشن می کند آن را فعال نماید. چون به طور خودکار در حالت غیر فعال قرار دارد و با خاموش بودن آن میزان مصرف سوخت پانامرا در شهر معادل 17 لیتر است. این سیستم نیز دارای مزیت ها و معایب خاص خود است.

مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

وقتی خودرو متوقف می شود و موتور 4.8 لیتری 8 سیلندر خورجینی با توان 400 اسب بخار باز می ایستد روشن شدن مجدد آن عمل سنگینی است. گیربکس دستی-اتوماتیک 7 دنده پانامرا با کلاچ دوگانه باید الگوی تمامی سازندگان گیربکس قرار بگیرد. گیربکس در سه حالت: عادی، اسپرت و فوق اسپرت قابل تنظیم می باشد. وقتی تنظیمات را در حالت عادی قرار می دهیم تعویض دنده ها سریع و حتی گاهی غیر قابل پیشبینی انجام می شود. در حالت فوق اسپرت گیربکس پایین ترین دنده ممکن را انتخاب کرده و شما را برای استفاده از شیفترهای گیج کننده در  دو طرف فرمان بی نیاز می کند. متاسفانه تنها چیزی که در مدل آزمایشی وجود ندارد مجموعه کرونو اسپرت است که سیستم کنترل کشش را نیز شامل می شود. که بدون آن پانامرا بیش از حد سریع است. این خودرو با شتاب صفر تا 96 کیلومتر4.6 ثانیه و پیمایش مسافت 400 متر در 13.2 ثانیه، کمی از مازراتی سریع تر می باشد.

مقایسه پورشه پانامرا، مازراتی کواتروپورته و بی ام و 750i

در ابتدا این سدان چهار سرنشین فرمان پذیری خوبی از خود نشان نمی دهد ولی پس از مدتی به نظر می رسد که تایرها گسترش یافته و در جاده فرو رفته اند. در نهایت این که پانامرا قابلیت های زیادی دارد و  از نظر ترمز پانامرا جایگاه دوم را بااختلافی بسیار اندک نسبت به خودروی اول کسب نمود. در کل پانامرا در جاده دو خودروی دیگر را پشت سر می گذارد. شتاب گیری خودرو پس از گذراندن پیچ از بی ام و سریع تر بوده و مشکلات فرمان پذیزی مازراتی را ندارد. پانامرا در این مقایسه برنده است چون بهترین ترکیب از یک خودروی اسپرت و لوکس را ارائه می کند. این خودرو به اندازه مازراتی سرکش و به اندازه بی ام و لوکس نیست ولی سواری آن دقیقاً به گونه ای است که از یک پورشه انتظار می رود. یعنی در یک کلام  هیجان انگیز. این خودرو همچنین دارای فضای داخلی بسیار زیباست که از هر دو خودروی دیگر برتر است. ظاهر آن اصلاً جالب نیست ولی وقتی شما در صندلی راننده بنشینید، دیگر به این موضوع اهمیت نخواهید داد.


منابع

caranddriver

برچسب : پورشه پانامرا , مازاراتی کواتروپورته , بی ام و 750i






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

54 نظر

سعید
4

مازراتی هرکاری هم که کنه به پای پورشه نمیرسه به قول اون دوست عزیز موتورشو فراری بهش داده یه جورایی مثل SLRمیمونه با این وجود من بازم پورشه رو لایک میکنم واقعا این برند دست نیسان جی تی ار و لامبورگینی و...ازپشت بسته ضمنا مقایسه 750LiوS550مال اتاق قدیماشونه الان اگر مدل 2016این دو خودرو رو مقایسه کنید متوجه میشید که بنز هنوزم به اون بی ام دبلیوی باواریایی سروری میکنه
20:54  1396/06/27
پاسخ دادن
محمدرضا
1

خیلی عالی بود
22:40  1395/11/18
پاسخ دادن
شاهد
5

به نظر سايپا 131 بهتره فقط 200 به بالا سر پيچ يكم تعادل و فرمان پذيريش بده!!
09:44  1395/06/03
پاسخ دادن
Amir Hossein hb
1

دوستان من مدله كواتروپورته رو سوار شدم و اصلا به هيچ عنوان نپسنديدم ماشين بسيار خشكيه اگر خوده دنده اش رو محكم بخواى جا بزنى ميشكنه يعنى در اين حد بگم طراحى توش هم ضعيفه نسبت به پورشه خوب نيست فقط يك موتور داره كه اونم شركت فرارى بهش داده اگر هم اونو نداشت باور كنيد ارزشش مثله پيكان ميشه كسى نگاشم نميكنه كه باز هم من ميگم موتورش به مدل پانامرا توربو gts نميخوره و پانامرا gts رو يك تخته گاز برى حساب كار دستت مياد و به نظر من و جمعى از خبرنگاران اتومبيله نظر شما هم قابل احترامه.
14:34  1394/10/14
پاسخ دادن
Pouya
1

یزهبو شرو ور نگو
17:08  1396/04/15

ایمان
3

تمیشه که الان این 3 تارو مقایسه کرد
باید محصولات اینارو تو دهه 80 یا 70 که امکانات و تکنولوژی مثل الان نبود مقایسشون کرد
مثلا bmw e30 و پورشه 911 .
مازراتی ماشین لوکس فقط
بی ام دبلیو تو زمان خودش همیشه بهترین فرمان پذیری سر پیچ رو داشته
و در جواب دوستان طرفدار لامبو باید بگم که تو ی کلاس نیستن
اونا super car محسوب میشن اینا خانوادگی و شهری
11:36  1394/05/27
پاسخ دادن
علی
0

حالا بنظر دوستان کمپانی مازراتی سر تره یا پورشه؟
09:43  1394/05/15
پاسخ دادن
ایمان
0

بی شک مازراتی
طراحی صنعتی ایتالیا تو اروپا تکه واقعا تلفیقه هنر و تکنولوژیه
با توجه به قدرت مالی وحشتناک آلمان و کمپانیهاش صددرصد وقتی مازراتی ایتالیا میتونه یه همچنین خودرویی با شتاب و قدرت و زیبایی بهتر بزنه مازراتی سرتره
10:32  1397/01/08

art
4

فقط وفقط پورشه.
21:06  1394/03/06
پاسخ دادن
mro
3

پورشه پانامرا همه رو متحیر میکنه ... یه خوردو همه چی تمام بامکانات منحصر به فرد و زیبایی طراحی داخلی که از طراحی کلاسیک و قدیمی شده ب ام و بسیار زیبا و شکیل است.. موتور بسیار قوی و کم سرو صدا که از مازراتی پر زرق و برق خیلی بهتره ... ولی از همه اینا گذشته من عاشق طراحی استثنایی داخلی ماشینم ... واقعا بهتر از این نمیشه
12:33  1394/02/27
پاسخ دادن
نیما
5

فقط پراید 111
16:16  1393/11/11
پاسخ دادن
امیر
1

فقط هاسبک 1375 موتور کره س/ههههههههههههه
13:10  1394/04/11

مهدی باهری
5

به نظر من نمیشه بی ام و رو بادوتایه دیگه مقایسه کرد ولی اون دو تای دیگه سرور ماشینای دیگن ولی مازراتی از اون یکی سر تره
14:08  1393/10/15
پاسخ دادن
erfan
6

bmwبهتره هم زیباست هم جز بهترین سدان هاست
21:16  1393/09/20
پاسخ دادن
کاربر: morteza
15

من نمایشگاه دارم وهمین الان ماشینم پورشه پانامراست
ببینید هم مازاراتی و بی ام و ارزش لاستیکا پورشه رو ندارن
12:57  1393/06/25
پاسخ دادن
مجید
14

آقا من خواستم بگم اون صندلی های خوشگل کرم رنگ که عکسش بالا گذاشتین می ارزه به کل کارخانجات سایپا و ایران خودرو . طراحی یعنی این، عشق به کار یعنی این، اهمیت دادن به رفاه حال مشتری یعنی این. دزدی نکردن یعنی این :|
12:20  1393/06/18
پاسخ دادن
رضا
2

اینا هیچن ماشین یعنی فراری و لامبورگینی کل مدلاشونم عالیه تو ایران موندین نمیتونین از اینا سوار شین تا بفهمین ماشین ینی چی خه به مازراتیو پورشو بی امم میشه گف ماشین فورقونم نیستن من شیش ماهه اومدم ایران دارم دق میکنم تازه یه مرسدس سی السی گرفتم
23:53  1393/06/14
پاسخ دادن
امیر
27

حاجی مغزت نمیکشه . تقصیر خودت نیست ، خدا اینجوری آفریده دیگه . هنوز درک نکردی که فراری و لامبو تو کلاس متفاوتی هستند با پانامرا و 750 و ... .
یه کم زوده واسه ات . یادمیگری بالاخره
12:32  1393/06/16

ميترا
11

من تو دبي هم تو لامبورگيني گالاردو نشستم و هم تو فراري كاليفرنيا ولي پورشه و مازراتي يه چيز ديگس
00:38  1393/06/18

مجید
8

میترا خانوم ، آقا رضا ، شماها کارتون درسته . بابا ایران جای زندگی ما بدبخت بیچاره های پرایت و سمنت سواره. آخه شما چرا خودتون رو به دردسر میندازین تا اینجا پول هواپیما میدین یعنی ارزشش داره؟
11:20  1393/06/18

Omid
3

آقا رضا ی خورده یواشتر گاز بده
18:31  1396/01/29

sadegh
4

فقط چی؟؟؟
...مازراتی
19:48  1393/06/04
پاسخ دادن
سعید
7

فقط پورشه پانامرا توربو.
مخصوصا توی شتاب و سرعت بسیار وحشی است.
به قیمتش هم می ارزه. 1 میلیارد و 200 میلیون.
مازراتی بسیار مزخرف و به درد نخوره. قیمتش هم بیش از 2 میلیارده.
bmw هم خوبه. ولی به پای پانامرا نمی رسه.
12:39  1393/05/12
پاسخ دادن
محمد جواد نجفی
5

من خودم هم مازراتی کبریو داشتم هم پورشه پانامیرا ولی مازراتی هم بهتر استو خوشگلی دیگری هم دارد من که داشتم میگویم مازراتی بهتر است مازراتی سرور پورشه بی ام وه وبنز است
23:46  1393/05/11
پاسخ دادن
رامدان
2

بى شك پورشه سروره
04:25  1393/03/29
پاسخ دادن
پانیذ
13

من که پورشه پانامرا رو بیشتر میپسندم هرکی هم میگه مازراتی خیلی بد سلیقه است
16:00  1393/03/02
پاسخ دادن
parsa
20

حق با تو است من هم می گویم پورشه پانامه را بهتر است
22:29  1393/03/05

AMIR
3

فقط مازراتی هم پشتش قشنگه هم جلوش باابوهت طراحی زیبای داخلی هرچقدپورشه سرعتش بیش تر باشه به زیبایی مازارتی نمیرسه
1مازراتی
2پورشه
3بی ام و 235i
09:01  1393/02/26
پاسخ دادن
کاربر: morteza
8

حیف پورشه نیست با مازاراتی و بی ام و مقایسه بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پورشه یک چیز دیگست.
18:13  1393/02/14
پاسخ دادن
ارمین
2

سایت با حالی
00:04  1393/02/13
پاسخ دادن
مازیارپورجمشید لرستان پلدختر
0

بایددست ریس کارخانه پورشه رابوسیدولی لامبرومرسدس به خداچیزدیگه هستند پورشه وپورشه
20:36  1393/12/28

رضا
6

اول بی ام و بعد مازراتی بعد پورشه از نظر ابوهت و قدرت و راحتی اما از نظر کلاس اول مازراتی بعد بی ام و بعد پورشه
18:35  1392/11/17
پاسخ دادن
حميد
2

اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو چه امكاناتي دارن
بطورحتم اگر از مديران باكفايت خودروسازي كشور دركارخونشون استفاده كنن اينهمه امكانات جانبي نيازنداشت (4تاچرخ- يك فرمون- نيروي محركه اش هم بازوان پرتوان)
23:50  1392/10/05
پاسخ دادن
اميد
3

مازراتي كجا بقيه كجا !
00:00  1392/09/12
پاسخ دادن
ali arbabi
7

هیچ کدوم به پایه مازراتی نمیرسن از لحاظ کلاس طراحی خودرو بیشتر شبیه یک آثار هنریه
عالیه عاااااااااااااااااااالی
15:52  1392/07/06
پاسخ دادن
Mohammad
1

هیچی مثل لامبورگینی نمیشه چه گالاردو چه اوانتادور وچه رونتون و...{مخصوصا لامبورگینی جدید که الآن اسمش رو به خاطر نمیارم که فقط 3تا از اون تو دنیا هستش}ازنظر ظاهرکه بوگتای مثل عروسکی که خوابش میاد 2پورشه که با قورباغه یکیه و دیگر ماشین هایی که هیچوقت قیافشون به ابوهت لامبورگینی نمیرسه،باظاهر خشن،صدای وحشتناک اگزوز و شتاب و سرعت عجیبی که داره.
14:14  1392/07/06
پاسخ دادن
Mehdi
2

اسمش لامبورگيني وننوست.
04:42  1394/04/10

کاربر: محمد مهدی
6

اول بی ام و
دوم مازاراتی
سوم پورشه
10:57  1392/07/05
پاسخ دادن
محمد رضا
5

اصلا اینطور نیست اول مازراتی دوم پورش سوم bmw ازقیمت هم معلوم میشه
19:10  1392/08/30

Amirali
3

پدرم ٧٤٠li دارد خيلي باحال تر از پرش ومازراتي
14:50  1393/11/17

Ahmadreza
3

Be Nazareth man nemishe in 3 mashino ba ham moghayese kard laeaghal BMW Jose kelas in 2 mashin nits vali man seri 7 bishtar az in ۲ mashin mipasandam
23:18  1392/06/10
پاسخ دادن
saeed
3

az nazare man bmw750Li az lahaze shetab kheili behtar az mazerati hast
01:45  1392/05/31
پاسخ دادن
مجید
3

دوست عزیز عکس داخل سری 7 متعلق به یک مدل پایین تر و قبل از 2010 هست!!!

20:25  1392/05/30
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: حیدری
16

با توجه به منبع این بررسی که در سال 2010 منتشر شده است، خودروهای بررسی شده از مدل‌های 2009 و 2010 انتخاب شده‌اند. جهت اطلاع می‌توانید به لینک منبع مراجعه کنید.
08:38  1392/05/31

احسان
0

سه ساعته دارم میخندم😂😂😂
00:31  1399/06/31

علی
9

بی ام و750دارای شتاب4.8است و450اسب بخار هم نیروتولیدمی کندوباگشتاور650نیوتن ومصرف15.6وسواری راحت وفرمان پذیری وهندلینگ عالی کاملامشخص است که یک سروگردن ازبقیه خودروهابالاتراست.ازلحاظ وضعیت ظاهری هم انصافاازبقیه باکلاس تراست.اگراین مطلب نمایش داده شود اطلاعات بیشتری درمورد هرسه خودرو خواهم داد.
16:02  1392/05/05
پاسخ دادن
amir kasra
3

b nazar man too donya baad az boogati maserati behtarin mashin donyast
19:16  1392/04/12
پاسخ دادن
حامد امینی
5

پانامرا یک ماشین کامل یعنی هم ماشینی فوق اسپرت هم لوکس وهم جسه عضلانی و بزرگ داره و نیاز به داشتن هر ماشینی رو برآورده و القا میکنه .فقط دوست دارم یک بار بی خبر ودر عین قافلگیری مدلGTS اون باصدای محیب اگزوزش از کنار منتقدانش رد بشه تا دچار لکنت زبون بشن .البته وقتی مقایسه بین بهترین ها صورت میگیره انتخواب بسییییار دشوار میشه ولی من که زیر و روی ماشینا رو در میارم این ماشین جوان پسند رو میپسندم ...
16:05  1392/04/04
پاسخ دادن
سجاد
3

به نظر من شیکترین و با ابوهتترین ماشین چهاردربی که تا به حال دیدم
10:49  1392/03/20
پاسخ دادن
مهدی
9

به نظر من که پانامرا از نظر ظاهر بیرونی و داخلی زیباتر از بقیه است
و جایی نیست که این خودروهای پورشه به عنوان بهترین ماشین انتخاب نشن
واقعاً که شرکت پورشه یکی از بهترین شرکت های خودرو سازی دنیاست
02:20  1392/02/06
پاسخ دادن
دانیال
8

اینطور که معلومه پانامرا هم پسندیدنش سلیقه ایه ها . خیلی ها میگن زشته ولی خیلی جاها دیدم و شندیم که با قیافه پانامرا خیلی حال میکنن به نظر منم خیلی با ابوهت و جذاب و با کلاسه
18:42  1392/02/05
پاسخ دادن
ایمان
1

چرا هیچکه ابهت رو درست نمینویسه
10:38  1397/01/08

ایمان
0

مازراتی یه شرکت هنری هست که صنعت رو تبدیل به هنر میکنه واقعا بعضیها خیلی بی انصافی میکنند که میگن مازراتی اصلا هیچه این چه حرفیه
این شرکت کوچیک چون مثل پورش و بی ام و تولید انبوه نداره قیمتش یخورده بالاتره ولی از لحاظ کیفیت ساخت فوق العاده هست فلسفه کلی طراحهای مازراتی القای حس اسپرت و خشن بودنه والا راحت میتونن ماشین از حالت اسپرت خشک به یه ماشین نرم و سواری معمولی تبدیل کنن
10:42  1397/01/08

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد