فروش سایپا کاشان به خودروساز زیرمجموعه پژو

 

فروش سایپا کاشان به خودروساز زیرمجموعه پژو

 
پژو بعد از ایران‌خودرو، سایپا را نیز نشانه رفته است و شرکت سیتروئن که بیش از ۴۰ سال پیش توسط پژو خریداری شد، اکنون به فکر تصاحب دومین کارخانه بزرگ سایپا است.
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سیتروئن خودروساز فرانسوی که بیش از چهل سال پیش توسط شرکت پژو خریداری و تصاحب شد، اکنون به فکر تصاحب دومین کارخانه بزرگ سایپا است. محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای قریب الوقوع قرارداد سیتروئن و سایپا خبر داد.
 
کارخانه سایپاکاشان به عنوان آورده شرکت سایپا در سرمایه‌گذاری مشترک 50-50 با سیتروئن درنظر گرفته شده و به این ترتیب گروه پژو-سیتروئن مالک نیمی از این کارخانه خواهد شد. در واقع شرکت سیتروئن با آوردن نقشه های طراحی و به اصطلاح "دانش فنی" و مختصری سرمایه گذاری در اصلاح خط تولید مالک نیمی از کارخانه بزرگ سایپا در کاشان خواهد شد.
 
بررسی سابقه عملکردگروه پژو-سیتروئن طی 15 سال اخیر نشان می‌دهد صنعت خودرو ایران با واگذاری یکی از بهترین کارخانه‌های خود به خودروساز رو به ورشگستگی فرانسوی یک عقب‌گرد تاریخی را شاهد خواهد بود.
 
پس از آن‌که در سال 1976 شرکت پژو سهام شرکت سیتروئن فرانسه را خریداری کرد، گروه پژو-سیتروئن تشکیل شد. سهم تولید این گروه از تولیدات خودرو در جهان با آغاز قرن 21 رو به افول گذاشت و از 3.5 میلیون دستگاه در سال 2011 به 2.9 میلیون دستگاه در سال 2014 کاهش یافت. سهم تولید پژو-سیتروئن در همین فاصله زمانی از 5.1% به 3.1% از تولید جهانی کاهش یافت. 
 
علاوه بر این گزارش پیش‌بینی روندهای آینده صنعت خودرو جهانی تا سال 2025 که توسط اتاق فکر KMPG منتشر شده و بر پایه نظرسنجی از 200نفر از مدیران صنعت خودرو در سراسر جهان است آینده روشنی را برای پژو-سیتروئن نوید نمی‌دهد.
 
34% از مدیرانی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند معتقدند پژو-سیتروئن در رقابت جهانی تاب نیاورده و برای بقا مجبور است در سایر خودروسازان جهانی ادغام شود. 36% از مدیران معتقدند این شرکت برای بقا مجبور است با سایر خودروسازان اتحاد استراتژیک برقرار کند و تنها 30% معتقد بودند این گروه می‌تواند توسعه خود را به شکل مستقل ادامه دهد.
 
حال این سوال مطرح می‌شود اگر هدف از انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی، انتقال فناوری و توسعه خودروسازان داخلی است، پس چرا خودروسازان داخلی سراغ شرکت‌هایی می‌روند که چشم‌انداز تاریکی در آینده صنعت جهانی خودرو دارند؟
 
 
 

منبع

تسنیم نیوز

 

برچسب : خودرو , فروش , سایپا , کاشان , خودروساز , پژو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

امیر(سابق)
4

به این جمله توجه کنید. حال این سوال مطرح می‌شود اگر هدف از انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی، انتقال فناوری و توسعه خودروسازان داخلی است، پس چرا خودروسازان داخلی سراغ شرکت‌هایی می‌روند که چشم‌انداز تاریکی در آینده صنعت جهانی خودرو دارند؟ این سئوال خیلی از مردم هم هست. و جوابی که به فکر من میرسه اینه که شرکتهای بزرگ با شناختی که از این از دزد بدترها دارند آبروی خودشون را دست اینها برای دزدی از مردم و تخریب نام خود را نمیدهند و اما شرکتهایی که با اینها قرارداد بستن مثل کسی هست که دارند تو چاه سقوط میکنند و مار و ریسمان هم براشون فرق نداره
17:49  1395/03/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

این حرف های مسخره از کجا اومده نمیدونم! انگار کارخونه سایپا و خط تولید تیبا خیلی با ارزشه که 50 درصدش وطن فروشی باشه! الان که یه فرصت محدودی پیش اومده اجازه بدید تکنولوژی روز وارد این مملکت بشه و سود دوطرفه حاصل شود. 50 درصد یه کارخونه هایتک هزاران برابر یه کارخونه بزرگ ولی عقب افتاده ارزش داره.
16:24  1395/03/19
گزارش
پاسخ دادن
امیر
4

سایپا را که می فروشید لطف کنید تمامی محصولات بی کیفیت و ناایمن
انرا هم صادر کنید و اجازه دهید مردم خودروی روز و با کیفیت با استانداردهای
جهانی سوار شوند!!
17:49  1395/03/18
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
4

تصور کنید مافیای خودروسازی ایران و فرانسه با هم ادغام شوند چه بر سر ما ایرانیهای بخت برگشته خواهد آمد
17:47  1395/03/18
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات ۱۴۰۳ : چرا اینقدر منفی هستی برادر. بین شما و اونایی که هنوز تکمیل وجه نکردن بنظر هیچ فرقی نمیکنه .همگی تحویل اسفند هست . برای شما شرکت نیاز به پول داشته چند ماه پیش دعوت نامه فرستاده .....برای اونایی هم که دعوت نامه نیومده چه بیا یک ماه بعد از تکمیل وجه ماشین بیاد
سیدرضا : سلام دوستان طبق اخرین خبری که دارم اصلا اینها ازبعدعیدشاهین تولیدنکردن همه ی ماراسرکارگذاشتن اون نامرد مدیرروابط عمومی سایپا برای فرار ازتوضیحات گفته این هفته شاهین جی فاکتورمیشه ،همه مان رااین سایپای نامردسرکارگذاشته وتمام
منم : پ چرا من ۱۱ فاکتور نشدم
شاهین اسفند : من الان زنگ زدم گفتن تا ۱۱ فاکتور شده
شاهین پلاس ۷ اردیبهشت : ما که اردیبهشت بودیم دقیقا ۴۲۳میلیون و ۷۸۴ هزار تومن واریز کردیم
ز : سلام برین یه مابالتفاوت ۳۸۵۰۰اونم پرداخت کنید اوکی میشه دیگ....منم ۲ مرداد تارا وی یک رنگ تیتانیوم پرداخت کردم طرح مادران ۳۰ روزه
عرفان ۱ اردیبهشت : برا چی برا ما ک دعوتنامه اردیبهشت اومده تحویلمون اسفند بوده تاخیر از سمت اونا بوده ما باید ۴۲۳۷۰۰ میدادیم اسفندیا ۳۸۰ رو چه حساب اینجوری کردن
شاهین اتومات cvt اسفند : سلام زنگ زدم امور مشتریان میگه cvt تا 12 اسفند فاکتور شده کسانی که یکشنبه 12 اسفند دوشنبه 13 اسفند سه شنبه 14 اسفند تکمیل وجه و سخا انجام دادن اعلام حضور کنن. لطفا حقیقت رو بگید خیلی ممنون
حمزه شاهین جی : حسین داداش کدام شهری منم بیام 14اذر هستم استان یزد شما کدام شهر هستی
حمزه شاهین جی : داداش کدام شهری منم بیام
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر شیراز : سلام 11اسفند 10 صبح تکمیل وجه امروز صبح فاکتور شدم دوستان حضوری زده بودم نتونم برم چی میشه
محمد : سلام حتما انجام بده طبق سخا فاکتور میشه
میلاد : سلام به دوستان من پیش فروش آبان 21 پارسال ثبت نام کردم 18 خرداد تکمیل وجه کردم فعلا از فاکتور خبری نیست
ساینا : فرقی نداره همونه. کی تکمیل وجه کردی ؟
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : آلومینیومی .
مرتضی : حالا دوباره برای کوییک جی ایکس ال تماس گرفتم مثل سری قبل گفت تا 15 اردیبهشت فاکتور شده بهش گفتم دو هفته پیش هم همین را گفتین گفت بهم گفت که اونایی که اردیبهشت تکمیل وجه کردن بیشتر شون 15 ام بوده. خیلی محترامانه خرم کرد😭😭
وحید : برای این که عدد ها به هم نریزه مجبورم جدا جدا بفرستم دنا آپشنال فاکتور امروز چندتای اول سفید مابقی مشکی Sdk37900تاSdk37916
امیر شیراز : ثبت نام سفید بوده الان فاکتور شده سفید شیری میشه اعتراض کرده
207 فوری مادران : دوستان تبدیلی رانا به 207 تا 3 تیر فاکتور شدن . از تیرماهی ها خودمون کسی فاکتور نشده؟؟
نعیم : آخه چرا!!!! به چه علت!!!؟؟؟؟