فروش سایپا کاشان به خودروساز زیرمجموعه پژو

 

فروش سایپا کاشان به خودروساز زیرمجموعه پژو

 
پژو بعد از ایران‌خودرو، سایپا را نیز نشانه رفته است و شرکت سیتروئن که بیش از ۴۰ سال پیش توسط پژو خریداری شد، اکنون به فکر تصاحب دومین کارخانه بزرگ سایپا است.
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سیتروئن خودروساز فرانسوی که بیش از چهل سال پیش توسط شرکت پژو خریداری و تصاحب شد، اکنون به فکر تصاحب دومین کارخانه بزرگ سایپا است. محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای قریب الوقوع قرارداد سیتروئن و سایپا خبر داد.
 
کارخانه سایپاکاشان به عنوان آورده شرکت سایپا در سرمایه‌گذاری مشترک 50-50 با سیتروئن درنظر گرفته شده و به این ترتیب گروه پژو-سیتروئن مالک نیمی از این کارخانه خواهد شد. در واقع شرکت سیتروئن با آوردن نقشه های طراحی و به اصطلاح "دانش فنی" و مختصری سرمایه گذاری در اصلاح خط تولید مالک نیمی از کارخانه بزرگ سایپا در کاشان خواهد شد.
 
بررسی سابقه عملکردگروه پژو-سیتروئن طی 15 سال اخیر نشان می‌دهد صنعت خودرو ایران با واگذاری یکی از بهترین کارخانه‌های خود به خودروساز رو به ورشگستگی فرانسوی یک عقب‌گرد تاریخی را شاهد خواهد بود.
 
پس از آن‌که در سال 1976 شرکت پژو سهام شرکت سیتروئن فرانسه را خریداری کرد، گروه پژو-سیتروئن تشکیل شد. سهم تولید این گروه از تولیدات خودرو در جهان با آغاز قرن 21 رو به افول گذاشت و از 3.5 میلیون دستگاه در سال 2011 به 2.9 میلیون دستگاه در سال 2014 کاهش یافت. سهم تولید پژو-سیتروئن در همین فاصله زمانی از 5.1% به 3.1% از تولید جهانی کاهش یافت. 
 
علاوه بر این گزارش پیش‌بینی روندهای آینده صنعت خودرو جهانی تا سال 2025 که توسط اتاق فکر KMPG منتشر شده و بر پایه نظرسنجی از 200نفر از مدیران صنعت خودرو در سراسر جهان است آینده روشنی را برای پژو-سیتروئن نوید نمی‌دهد.
 
34% از مدیرانی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند معتقدند پژو-سیتروئن در رقابت جهانی تاب نیاورده و برای بقا مجبور است در سایر خودروسازان جهانی ادغام شود. 36% از مدیران معتقدند این شرکت برای بقا مجبور است با سایر خودروسازان اتحاد استراتژیک برقرار کند و تنها 30% معتقد بودند این گروه می‌تواند توسعه خود را به شکل مستقل ادامه دهد.
 
حال این سوال مطرح می‌شود اگر هدف از انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی، انتقال فناوری و توسعه خودروسازان داخلی است، پس چرا خودروسازان داخلی سراغ شرکت‌هایی می‌روند که چشم‌انداز تاریکی در آینده صنعت جهانی خودرو دارند؟
 
 
 

منبع

تسنیم نیوز

 

برچسب : خودرو , فروش , سایپا , کاشان , خودروساز , پژو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

امیر(سابق)
4

به این جمله توجه کنید. حال این سوال مطرح می‌شود اگر هدف از انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی، انتقال فناوری و توسعه خودروسازان داخلی است، پس چرا خودروسازان داخلی سراغ شرکت‌هایی می‌روند که چشم‌انداز تاریکی در آینده صنعت جهانی خودرو دارند؟ این سئوال خیلی از مردم هم هست. و جوابی که به فکر من میرسه اینه که شرکتهای بزرگ با شناختی که از این از دزد بدترها دارند آبروی خودشون را دست اینها برای دزدی از مردم و تخریب نام خود را نمیدهند و اما شرکتهایی که با اینها قرارداد بستن مثل کسی هست که دارند تو چاه سقوط میکنند و مار و ریسمان هم براشون فرق نداره
17:49  1395/03/19
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

این حرف های مسخره از کجا اومده نمیدونم! انگار کارخونه سایپا و خط تولید تیبا خیلی با ارزشه که 50 درصدش وطن فروشی باشه! الان که یه فرصت محدودی پیش اومده اجازه بدید تکنولوژی روز وارد این مملکت بشه و سود دوطرفه حاصل شود. 50 درصد یه کارخونه هایتک هزاران برابر یه کارخونه بزرگ ولی عقب افتاده ارزش داره.
16:24  1395/03/19
پاسخ دادن
امیر
4

سایپا را که می فروشید لطف کنید تمامی محصولات بی کیفیت و ناایمن
انرا هم صادر کنید و اجازه دهید مردم خودروی روز و با کیفیت با استانداردهای
جهانی سوار شوند!!
17:49  1395/03/18
پاسخ دادن
امیر(سابق)
4

تصور کنید مافیای خودروسازی ایران و فرانسه با هم ادغام شوند چه بر سر ما ایرانیهای بخت برگشته خواهد آمد
17:47  1395/03/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 26 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد x5 تهران : سلام من ۲۳ فروردین پلاک ۲۴ ام بیمه و تا الان هم منتظر صدور پلاک هستم. به نظرم این حجم از تاخیر منتسب به راهور نیست و مشکل سمت شرکت کرمان موتور هست. شاید به جهت اینکه بتونن زودتر طرح برای فروش بزارن، یکسری ها رو همینجوری فقط شاسی کردن و بیمه زدن .
حسین : سلام برا من تارا v1تحویل 30بهمن هنوز فاکتور نشده یعنی چی آخه
حسین : هرکی دروغ میگه خدا خیرش نده خدا بیابون گرم نصیبش کنه
نادر مطیع رنجبر دوست : سلام. من KMC t8 دارم پمپ بالایی کلاچ مشکل داشت تو نمایندگی بانیان خودرو خودکار کد ۱۰۰۲ قطعه فوق رو با گارانتی تعویض کردن و برخورد پرسنل این نمایندگی بسیار عالی بود و مشکل من رو ظرف چند روز رفع کردند و من بسیار ممنونم.
مریم j4 سفید مشهد : فکر کنم من و شما باهم کارامون انجام میشه چون منم دقیقا منتظر صدور پلاکم
علیرضا x5 شهریور : سلام ابو محمد من خودم امروز رفتم نمایندگی،مسئول ثبت نام نمایندگی داشت با دوتا از دلال ها صحبت میکرد،متوجه من نشدن داشتن نفری ۵ میلیون بهش میدادن که زنگ بزنه بارگیری کنن براش، متوجه من شدن من سر صدا کردم گفت برو خونه تا ظهر درست میشه،اومدم خونه ظهر دیدم ماشین پلاک شد و رفت برای ارسال مدارک دیگه نمیدونم کی بارگیری میشه،ولی ازشون آتو دارم،متأسفانه دلال ها کار رو خراب کردن داخل نمایندگی هم از خداشه ماشینی ۵ تومن میگیره،ما مصرف کننده ها گرفتاریم
اصغر ابان ۳ : سلام برای منم بعد از پیگیری وشکایت شماره چک صادر شد ولی فک کنم یه یک ماه طول بکشه پیامک بیاد بری بانک
علیرضا x5 شهریور : سلام مبارک باشه بخوای سوار بشی انشاالله، انشاالله قسمت بقیه دوستان هم بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فردوس دنا اتومات مشکی : سلام 8روز پیش ماشینو به گفته خودشون تحویل قطار دادن تا بیاره هنوز نیومده .
ناصر : یکی دیگه پیدا کن بگیر. نذار تو‌ دلت بمونه
شیما همدان : سلام دنا 5 دنده مشکی پیش فروش تحویل تیرماه کی دعوتنامه میاد ممنون
محمد : سلام سنسور کمربند مگه نداشته که اعلا ماب التفاوت میخوان؟ من متوجه نشدم واقعا یکی توضیح بده چ اتفاقی افتاده که دوباره پول میخوان
دنا اپشنال شهریور : دوستان سلام به نظرتون دعوت نامه دنا اپشنال تحویل شهریور کی میاد ممنون میشم پاسخ بدین؟؟؟
22مهر : اگه تحویل بی افته سال 405 باید حتما 405 بهم بدن تا قبول کنم
9بهمن : شیدایی عزیز برگه کمپانی رو هم پست آورد ؟
29بهمن : مبارک باشه،فقط سود تاخیر دو میلیون تومان براتون زدن
محمد : سورن موتور جدید تحویل 3خرداد هنوز فاکتور نشده8م بابت بیمه پرداخت شده
فاک‌تور کننده : همتون رو فاک‌تور میکنیم نگران نباش به ترتیب میزنیم