فروش سایپا کاشان به خودروساز زیرمجموعه پژو

 

فروش سایپا کاشان به خودروساز زیرمجموعه پژو

 
پژو بعد از ایران‌خودرو، سایپا را نیز نشانه رفته است و شرکت سیتروئن که بیش از ۴۰ سال پیش توسط پژو خریداری شد، اکنون به فکر تصاحب دومین کارخانه بزرگ سایپا است.
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سیتروئن خودروساز فرانسوی که بیش از چهل سال پیش توسط شرکت پژو خریداری و تصاحب شد، اکنون به فکر تصاحب دومین کارخانه بزرگ سایپا است. محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای قریب الوقوع قرارداد سیتروئن و سایپا خبر داد.
 
کارخانه سایپاکاشان به عنوان آورده شرکت سایپا در سرمایه‌گذاری مشترک 50-50 با سیتروئن درنظر گرفته شده و به این ترتیب گروه پژو-سیتروئن مالک نیمی از این کارخانه خواهد شد. در واقع شرکت سیتروئن با آوردن نقشه های طراحی و به اصطلاح "دانش فنی" و مختصری سرمایه گذاری در اصلاح خط تولید مالک نیمی از کارخانه بزرگ سایپا در کاشان خواهد شد.
 
بررسی سابقه عملکردگروه پژو-سیتروئن طی 15 سال اخیر نشان می‌دهد صنعت خودرو ایران با واگذاری یکی از بهترین کارخانه‌های خود به خودروساز رو به ورشگستگی فرانسوی یک عقب‌گرد تاریخی را شاهد خواهد بود.
 
پس از آن‌که در سال 1976 شرکت پژو سهام شرکت سیتروئن فرانسه را خریداری کرد، گروه پژو-سیتروئن تشکیل شد. سهم تولید این گروه از تولیدات خودرو در جهان با آغاز قرن 21 رو به افول گذاشت و از 3.5 میلیون دستگاه در سال 2011 به 2.9 میلیون دستگاه در سال 2014 کاهش یافت. سهم تولید پژو-سیتروئن در همین فاصله زمانی از 5.1% به 3.1% از تولید جهانی کاهش یافت. 
 
علاوه بر این گزارش پیش‌بینی روندهای آینده صنعت خودرو جهانی تا سال 2025 که توسط اتاق فکر KMPG منتشر شده و بر پایه نظرسنجی از 200نفر از مدیران صنعت خودرو در سراسر جهان است آینده روشنی را برای پژو-سیتروئن نوید نمی‌دهد.
 
34% از مدیرانی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند معتقدند پژو-سیتروئن در رقابت جهانی تاب نیاورده و برای بقا مجبور است در سایر خودروسازان جهانی ادغام شود. 36% از مدیران معتقدند این شرکت برای بقا مجبور است با سایر خودروسازان اتحاد استراتژیک برقرار کند و تنها 30% معتقد بودند این گروه می‌تواند توسعه خود را به شکل مستقل ادامه دهد.
 
حال این سوال مطرح می‌شود اگر هدف از انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی، انتقال فناوری و توسعه خودروسازان داخلی است، پس چرا خودروسازان داخلی سراغ شرکت‌هایی می‌روند که چشم‌انداز تاریکی در آینده صنعت جهانی خودرو دارند؟
 
 
 

منبع

تسنیم نیوز

 

برچسب : خودرو , فروش , سایپا , کاشان , خودروساز , پژو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

امیر(سابق)
4

به این جمله توجه کنید. حال این سوال مطرح می‌شود اگر هدف از انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی، انتقال فناوری و توسعه خودروسازان داخلی است، پس چرا خودروسازان داخلی سراغ شرکت‌هایی می‌روند که چشم‌انداز تاریکی در آینده صنعت جهانی خودرو دارند؟ این سئوال خیلی از مردم هم هست. و جوابی که به فکر من میرسه اینه که شرکتهای بزرگ با شناختی که از این از دزد بدترها دارند آبروی خودشون را دست اینها برای دزدی از مردم و تخریب نام خود را نمیدهند و اما شرکتهایی که با اینها قرارداد بستن مثل کسی هست که دارند تو چاه سقوط میکنند و مار و ریسمان هم براشون فرق نداره
17:49  1395/03/19
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

این حرف های مسخره از کجا اومده نمیدونم! انگار کارخونه سایپا و خط تولید تیبا خیلی با ارزشه که 50 درصدش وطن فروشی باشه! الان که یه فرصت محدودی پیش اومده اجازه بدید تکنولوژی روز وارد این مملکت بشه و سود دوطرفه حاصل شود. 50 درصد یه کارخونه هایتک هزاران برابر یه کارخونه بزرگ ولی عقب افتاده ارزش داره.
16:24  1395/03/19
پاسخ دادن
امیر
4

سایپا را که می فروشید لطف کنید تمامی محصولات بی کیفیت و ناایمن
انرا هم صادر کنید و اجازه دهید مردم خودروی روز و با کیفیت با استانداردهای
جهانی سوار شوند!!
17:49  1395/03/18
پاسخ دادن
امیر(سابق)
4

تصور کنید مافیای خودروسازی ایران و فرانسه با هم ادغام شوند چه بر سر ما ایرانیهای بخت برگشته خواهد آمد
17:47  1395/03/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
J7 : منظور از تایید چک و مدارک همون سبز شدن قرارداده یا مثل تحویل سیستمی باید از نمایندگی بپرسیم؟
علیرضا : سلام من اردیبهشت ماه ثبت نام داشتم قسمت تکمیل وجه گیر کرده تی 8از نمایندگی اراک بابا اینا خداوکیلی یه مشت کلاهبردارن
J7سفید 22اردیبهشت اقساطی : سلام 22اردیبهشت ثبت نام اقساطی سفید مشهد 11خرداد تایید چک و مدارک 11شهریور فاکتور پلاک و مدارک 20شهریور تحویل ای ام اس فردا 1مهر با تشکر از دوستان جهت اطلاع رسانی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی x55 : دیشب دوتا تریلی که فونیکس و x33 و x55 بود و پلاک خوزستان بود از گچساران به سمت خوزستان میرفتن جهت اطلاع دوستان
اتومات عصبی : داداش نمی‌دونم چطور کار میکنن با این ردیف قراردادها
دوگانه تکمیل وجه 11 بهمن : داستان تغییر رنگ چیه؟
4723 : دوستان تبدیلی به سورن که تیر تکمیل وج کردین وتحویلی مهر هست لطفا هر مرحله تیک خورد اعلام‌کنین بنده 24 تیر واریز 22مهر تحویل روفاکتور میچرخه
امیر : آقا یک سوال ماشینی که فاکتور شده شامل افزایش قیمت کارخانه میشه یا نه
ایران خودگوه : باز این سیاست تغییر رنگ چیه؟ تا تکمیل وجه یازده بهمن فاکتور شده به ما که رسید باز سیاست تغییر رنگ بهونه کردن پدرمون دراومد
مرتضی 207 دستی شهریور : سلام حداکثر بین 5 تا15 روز کاری اما اگر نصبش روماشینم حساب کنی ک تو اسناد کاستومر بیاد معمولا تا30 طول میکشه ک بعدش میشه اماده حمل
رها : سلام دوستان سود تاخیر چقد طول میکشه تا واریز بشه؟
علیرضا : سلام دوستان لطفاً اگه کسی می دونه راهنمایی کنه از فاکتور شدن تا تخصیص پلاک چند روز زمان می بره
ساینا 85گانه : بله قیمت کارخانه شاهین 440