موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ

 

موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ

 
کارشناسان معتقدند کیفیت خودروهای داخلی پایین و قیمت این محصولات بالاست. در این میان برخی نیز شورای رقابت را به همدستی با دو خودروساز بزرگ متهم می‌کنند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، در کنار نارضایتی مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی، کارشناسان نیز از عملکرد خودروسازان در این حوزه انتقاد می‌کنند.
 
 
در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند که تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد به‌گونه‌ای که کیفیت این محصولات پایین و قیمت آنها بالا است.
 
 
برخی کارشناسان نیز شورای رقابت را به همدستی با خودروسازان متهم کرده و معتقدند که این شورا با صدور مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا درصدد کمک به آنها برای فروش محصولاتشان بوده است.
 
 
در این میان برخی کارشناسان صنعت خودرو نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی هستند.
 
 
یک کارشناس صنعت خودرو در این رابطه می‌گوید: در زنجیره تامین قطعات خودروهای داخلی مشکلات جدی وجود دارد که باعث تولید قطعات بی‌کیفیت با قیمت بالا می‌شود که نتیجه این وضعیت نیز تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران است.
 
 
ابوالفضل خلخالی ادامه می‌دهد: با قیمت‌های فعلی می‌توان خودروهای با کیفیت‌تری در کشور تولید کرد با این حال به دلیل معیوب بودن زنجیره تامین قطعات، این اتفاق نمی‌افتد. قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کیفیت آن‌ها، بالا و گران است.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان می‌کند: قطعه‌سازان داخلی باید با قطعه‌سازان خارجی همکاری کرده و از این طریق نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند در غیر این‌ صورت همچنان شاهد تولید خودروهای قدیمی و منسوخ شده با قیمت‌های بالا و گران در کشور خواهیم بود.
 
 
یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز کیفیت خودروهای داخلی را پایین دانسته و معتقد است که صدور مجوز افزایش قیمت این محصولات از سوی شورای رقابت اقدامی نادرست و برای تحریک مصرف‌کنندگان به خرید بوده است.
 
 
علی خاکساری در این رابطه می‌گوید: به دلیل رکود بازار مشتری چندانی برای محصولات ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، در چنین شرایطی این دو خودروساز درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را به شورای رقابت ارسال و این موضوع را رسانه‌ای کردند تا با فرستادن پیام گرانی به بازار، مصرف‌کنندگان را تحریک به خرید کنند.
 
 
وی ادامه می‌دهد: متاسفانه شورای رقابت به جای مقابله با انحصار این دو شرکت عملا به بخشی از روند فضاسازی این شرکتها تبدیل شده و صدور مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی این شورا نیز نوعی عملیات روانی برای فریب افکار عمومی و تحریک آنها به خرید بوده است.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح می‌کند: مصرف‌کنندگان آگاه شده‌اند و دیگر فریب چنین بازی‌ها و فضاسازی‌هایی را نمی‌خورند و به همین دلیل شاهدیم که بازار خودرو همچنان راکد است.
 
 
در این میان یک کارشناس صنعت خودرو نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی است. امرالله امینی در این رابطه می‌گوید: با توجه به شرایط بازار، خودروسازان بزرگ باید قیمت محصولات خود را کاهش دهند.
 
 
وی ادامه می‌دهد: واقعیت این است که شرایط بازار خودروی ایران تغییر کرده و ایران خودرو و سایپا مانند گذشته یکه‌تاز این بازار نیستند. از آن سو نیز خودروهای چینی مونتاژی در کشور به عنوان رقیب خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ مطرح شده‌اند آن هم در شرایطی که خودروهای چینی با روش‌های فروش متنوعی از جمله اقساطی بدون بهره عرضه می‌شوند.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان می‌کند: خودروسازان بزرگ برای خروج از رکود فعلی چاره‌ای جز کاهش قیمت محصولات خود ندارند، هم‌اکنون این مصرف‌کنندگان هستند که برای بازار خودرو تصمیم می‌گیرند و خودروسازان چاره‌ای جز پذیرش این واقعیت ندارند.
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

ناشناس
0

خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
22:22  1395/03/19
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
10

آقا چجوری بگم دولت و تصمیم گیرنده ارشد صنعت نمیخواد که این شرایت به نفع مشتری که همان کیفیت و قیمت واقعی باشه انجام بشه و فقط با شعار با افکار مردم بازی میکنه . چون با تغییر شرایت کنونی دیگه کجا میتونه لقمه به این چربی را پیدا کنه که هم درآمدی برابر با نفت داشته باشه و هم از این طریق چهارتایی بیاد که ما ماشین تولید میکنیم و فلان تعداد شغل ایجاد کردیم
17:41  1395/03/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

اگه خودروسازان با انتقاد درست میشدن که ما الان بالاتر از کره بودیم! انتقاد از روز اول بوده منتها گوش شنوا نیست. گوش شنواااااا
16:18  1395/03/19
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
3

انگار نه انگار که همین شرکتهای خودروسازی متفرقه که محصولات چینی رو مونتاژ میکنند وابسته به دو کارگاه مونتاژکار ملی هستند و پدر همه اینها یک قدرت واحد هست.
هیوندای اکسنت در کره هم کلاس پراید خودمون در ایران عزیزه ولی این کجا و آن کجا. قیمتش هم در وطن از قیمت واقعی بعضی مدلهای بنز و بی ام و گرانتر است.
کردن نظارت در کشور وظیفه کیست؟
14:02  1395/03/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی : تارا دستی ۳ آبان فوق العاده نقره ای تیتانیوم فاکتور شد
J̌7 : سلام بر عزیزان دو مرحله اردبشهت کسی شاسی شده
x5 سفید : جهت اطلاع دوستان ثبت نام ۲۵ فروردین دو مرحله ایی تکمیل وجه ۱۱ شهریور شاسی ۲۸ مهر و امروز فکر میکنم بیمه شده رفته برای صدور پلاک
x5 سفید : من‌هم‌دقیقا شرایط شمارو دارم و ماشین ظاهرا بیمه شده رفته برای صدور پلاک
جواد : چجور وارد اینجا شدی ک این مشخصاتو اورد؟
شاهین : چه جالب نازنین سفید رنگ خیلی عالی بود حال نازی رو گرفتی جان برار
f x5 : سلام دوست عزیز وقتتون بخیر کامنت شما رو خوندم در خصوص خسارت خوب چرا از زمان شاسی تازه خسارت رو حساب کردند اگر مطابق قرارداد هم بخواهیم در نظر بگیریم تو قرارداد نوشته از زمان تکمیل وجه ظرف ۳۰ روز کاری باید خودرو رو تحویل بدن خب بعد از ۳۰ روز کاری وقتی خودرو تحویل ندادند بعد از پایان ۳۰ روز باید خسارت حساب بشه الان برای بنده ۲۰ روز از آن ۳۰ روز کاری هم گذشته هنوز شماره شاسی نشده یعنی ۲۰ روز اینجا باید خسارت به من بدن اگه قرار باشه الان شاسی کنند و من زمان شاسی تحویل بگیرم خب اینا زیر یک ماه ممکنه تحویل بدن و خسارت قابل توجهی دست من رو نمی‌گیره اگر شما اطلاعات بیشتری دارین ممنون میشم ارائه بدید که دوستانم استفاده کنن
شاهین پلاس۱ : داداش برو بپرس ببین چند نفر جلوتن چرا فاکتور نشدی
شاهین : اگه کسی فاکتور شده این دو روزه لطفا بگه ببینیم ادامه داره یا نه
شاهین پلاس۱ : من رفتم امور مشتریان شرکت سایپا شماره ملی دادم گفتم چند نفر جلومن گفتن انقدر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نگین : یک اقای نوشته بودن از نمایندگی رشت تحویل گرفته بود ماشین تصادف داشت منم روز دوشنبه از همون نمایندگی کوئیک اس تحویل گرفتم صندوق عقب ماشینم خوب بسته نمی شود انگار درز صندوقش بازه یعنی یک طرف خیلی بزرگه یک طرف خیلی کوچیک ؟؟؟ باید چی کار کنم ؟؟ از داخل نگاه کردن بعدش پیش صندوق طاقچه عقبش به اندازه دو بند انگشت ریختگی رنگ داره ؟؟ به نظرتون مشکل داره
یاسر : 14 مهر ثبت نام کردم و 21 مهر پذیرش شدم 3 آبان پلاک و 11 آبان بیمه و بارگیری. فعلا خبری از تحویل نیست. حنی سوخت در سامانه سوخت ثبت نام کردم. ان شالله فردا میرم نمایندگی ببینم آوردنش یا هنوز توی مسیر هست.
مظلومی : خدا رو شکر کن پلاک شدی من از 7 مرداد هنوز پلاک نشدم
30 آبان : منم دور روز نو تحویل هست
کازی : خیلی مببارکتون باشه فقط یه سوال،فکر کنم شما هیچ آپشنی نزدی چرا؟ منی که همه آپشنارو زدم مثل(دزدگیر،کارت طلایی و سینی) بنظرتون کار درستی کردم؟
نیسان ex مهر : منم شرایط شمارو دارم اکستند فعلا پلاک نمیکنن داستان داریم انگار
اطلس اسفند : خدالعنتتون کنه خبرمرگتون وقتی نمیتونین تحویل بدین بیخود ثبت نام میکنین باهمین ماشینا آشغالتون یکسال ازموعد گذشت کی میخواهین تحویل بدین مملکت بی درو پیکر بی صاحاب همینه دیگه حماقت کردم دارو ندارمو دادم براثبت نام این آهن قراضه ازسایپادزد🤬😡🤬😡😡😡🤬
کوییک آر اس : دوست عزیز اصلا اینطور نیست که بخواید حساب کنید همه خودروها تاخیر داره و دقیقم نیست تاخیرش یکی دو ماه تاخیر داره یکی 85 روز یکی 140 روز بستگی به روند تولید داره من خودم الان 82 روزه که تو تاخیرم یعنی 112 روز از تکمیل وجهم گذشته
نیسان : سلام داداش فاکتور پذیرشت کی بوده
صادق : سلام مبارکه پرداخت اول چه ماهی بود آذر یا دیماه 1403؟!