موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ

 

موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ

 
کارشناسان معتقدند کیفیت خودروهای داخلی پایین و قیمت این محصولات بالاست. در این میان برخی نیز شورای رقابت را به همدستی با دو خودروساز بزرگ متهم می‌کنند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، در کنار نارضایتی مصرف‌کنندگان از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی، کارشناسان نیز از عملکرد خودروسازان در این حوزه انتقاد می‌کنند.
 
 
در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند که تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد به‌گونه‌ای که کیفیت این محصولات پایین و قیمت آنها بالا است.
 
 
برخی کارشناسان نیز شورای رقابت را به همدستی با خودروسازان متهم کرده و معتقدند که این شورا با صدور مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا درصدد کمک به آنها برای فروش محصولاتشان بوده است.
 
 
در این میان برخی کارشناسان صنعت خودرو نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی هستند.
 
 
یک کارشناس صنعت خودرو در این رابطه می‌گوید: در زنجیره تامین قطعات خودروهای داخلی مشکلات جدی وجود دارد که باعث تولید قطعات بی‌کیفیت با قیمت بالا می‌شود که نتیجه این وضعیت نیز تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران است.
 
 
ابوالفضل خلخالی ادامه می‌دهد: با قیمت‌های فعلی می‌توان خودروهای با کیفیت‌تری در کشور تولید کرد با این حال به دلیل معیوب بودن زنجیره تامین قطعات، این اتفاق نمی‌افتد. قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کیفیت آن‌ها، بالا و گران است.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان می‌کند: قطعه‌سازان داخلی باید با قطعه‌سازان خارجی همکاری کرده و از این طریق نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند در غیر این‌ صورت همچنان شاهد تولید خودروهای قدیمی و منسوخ شده با قیمت‌های بالا و گران در کشور خواهیم بود.
 
 
یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز کیفیت خودروهای داخلی را پایین دانسته و معتقد است که صدور مجوز افزایش قیمت این محصولات از سوی شورای رقابت اقدامی نادرست و برای تحریک مصرف‌کنندگان به خرید بوده است.
 
 
علی خاکساری در این رابطه می‌گوید: به دلیل رکود بازار مشتری چندانی برای محصولات ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، در چنین شرایطی این دو خودروساز درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را به شورای رقابت ارسال و این موضوع را رسانه‌ای کردند تا با فرستادن پیام گرانی به بازار، مصرف‌کنندگان را تحریک به خرید کنند.
 
 
وی ادامه می‌دهد: متاسفانه شورای رقابت به جای مقابله با انحصار این دو شرکت عملا به بخشی از روند فضاسازی این شرکتها تبدیل شده و صدور مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی این شورا نیز نوعی عملیات روانی برای فریب افکار عمومی و تحریک آنها به خرید بوده است.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح می‌کند: مصرف‌کنندگان آگاه شده‌اند و دیگر فریب چنین بازی‌ها و فضاسازی‌هایی را نمی‌خورند و به همین دلیل شاهدیم که بازار خودرو همچنان راکد است.
 
 
در این میان یک کارشناس صنعت خودرو نیز خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی است. امرالله امینی در این رابطه می‌گوید: با توجه به شرایط بازار، خودروسازان بزرگ باید قیمت محصولات خود را کاهش دهند.
 
 
وی ادامه می‌دهد: واقعیت این است که شرایط بازار خودروی ایران تغییر کرده و ایران خودرو و سایپا مانند گذشته یکه‌تاز این بازار نیستند. از آن سو نیز خودروهای چینی مونتاژی در کشور به عنوان رقیب خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ مطرح شده‌اند آن هم در شرایطی که خودروهای چینی با روش‌های فروش متنوعی از جمله اقساطی بدون بهره عرضه می‌شوند.
 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان می‌کند: خودروسازان بزرگ برای خروج از رکود فعلی چاره‌ای جز کاهش قیمت محصولات خود ندارند، هم‌اکنون این مصرف‌کنندگان هستند که برای بازار خودرو تصمیم می‌گیرند و خودروسازان چاره‌ای جز پذیرش این واقعیت ندارند.
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , موج انتقاد از دو خودروساز بزرگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

ناشناس
0

خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
22:22  1395/03/19
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
10

آقا چجوری بگم دولت و تصمیم گیرنده ارشد صنعت نمیخواد که این شرایت به نفع مشتری که همان کیفیت و قیمت واقعی باشه انجام بشه و فقط با شعار با افکار مردم بازی میکنه . چون با تغییر شرایت کنونی دیگه کجا میتونه لقمه به این چربی را پیدا کنه که هم درآمدی برابر با نفت داشته باشه و هم از این طریق چهارتایی بیاد که ما ماشین تولید میکنیم و فلان تعداد شغل ایجاد کردیم
17:41  1395/03/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

اگه خودروسازان با انتقاد درست میشدن که ما الان بالاتر از کره بودیم! انتقاد از روز اول بوده منتها گوش شنوا نیست. گوش شنواااااا
16:18  1395/03/19
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
3

انگار نه انگار که همین شرکتهای خودروسازی متفرقه که محصولات چینی رو مونتاژ میکنند وابسته به دو کارگاه مونتاژکار ملی هستند و پدر همه اینها یک قدرت واحد هست.
هیوندای اکسنت در کره هم کلاس پراید خودمون در ایران عزیزه ولی این کجا و آن کجا. قیمتش هم در وطن از قیمت واقعی بعضی مدلهای بنز و بی ام و گرانتر است.
کردن نظارت در کشور وظیفه کیست؟
14:02  1395/03/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی هفته چهارم شهریور : هرچند من شاهین جی هستم ولی هامه پشتت بشلپنه
T8 : سلام دوستان ثبت‌نام های t8 تحویل 90روزه کسی هست تاریخ تحویل رد شده باشه ولی ماشین هنوز شاسی نشده باشه؟
بابائی : من امروز رفتم اونجا خیلی سوت کور بود کلاً اون یک ساعت که من رفتم واسه تحویل فقط ماشین من بود اونجا واسه تحویل ولی امیدوارم سریعتر دوستان فاکتور بشن
بابائی : عزیز جانم این پیام موقعی داخل اتوبوس بودم فرستادم نمک
شاهین g : اگه همه میان تجمع اعلام کنن شنبه جلوی دادستانی با بنر شاهین g اذر کجایین
جی سون : سلام ، ما هم همینطور ثبت نام فروردین ، مدارک ماشین اومده ، هم برگ سبز هم کارت ماشین ، ولی خبری از ماشین نیست ، موندیم چکار کنیم ،
X5تیر : تحویلتون چه ماهیه میگن همون ماه دعوتنامه میاد؟
نازنین : شما کی پیش پرداخت زدید؟؟ موعد دعوتنامه کی بود تکمیل وجه کامل بودید تبدیل زدید یا موعد دعوتنامه تبدیل زدید؟؟
مهیار : فکر کنم امروز خبر خاصی مبنی بر فاکتور شدن نباشه متاسفانه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عباسی : 10 تیر فاکتور نشدم پذیرش 12170434
احسان : سلام دوستان ماشین تازه تحویل گرفتم زیر داشبورد این هواکش چیه گذاشتن چرااینقد بدسلیقه کارگذاشته شده،خیلی جلو پای شاگرد میگیره،ینی توکابوت موتورجانمیشد گذاشتن واقعا میزنه توذوق،کسی راه حل نداره براش؟
محمد : دوستان چراغ تحویل دو روزه روشن شده چقدر زمان می بره دستم برسه
محمد : من 10 روز میشه پلاک شدم هنوز ندادن
محسن : سلام پلاک شدم الان تک سوز چقدر زمان می بره تا تحویل ؟
207 پانا فولادی آذر : اون دوستمون که فاکتورشده مبارکش باشه به سلامتی زودتر هم تحویل بگیره ولی اگه پانا دنده بوده که بعید میدونم احتمالا اتو باشه ولی خداییش اینا چه منطقی دارن ما که فرسوده آذریم هنوز دعوتنامه نیومده ولی دارن آذر رو فاکتور میکنن چجوری نمیدونم
محمد : سلام با چه برنامه ای قرارداد های ایرانخودرو دانلود کنیم
تاجی 🇮🇷 : سجاد شرکت که نمیتونه دعوتنامه برا شما نفرسته که بیفته برا ماه های بعد و هر دفعه قیمت رو بالا ببره ،شما اگه موعد تحویلت مثلا برا خرداد باشه ولی شرکت دعوتنامه شاهین رو حتی تا آبان هم نفرسته برا شما موظف هست هر وقت دعوتنامه براتون بفرسته به قیمت خرداد باشه ،حالا حتی اگه قیمت کارخانه آبان دو برابر قیمت خرداد هم باشه مشمول شما نمیشه ،شما موعد تحویل خرداد هستید و اگه یک سال دیگه هم بخوان دعوتنامه بفرستن باید به همون قیمت باشه،الان ساندرو ها دوسال یا بیشتر دعوتنامه رو نفرستادن بعد از دوسال دعوتنامه دو تا کوییک به قیمت همون موعد دوسال پیش براشون فرستادن،اگه اینجوری باشه که شرکت دعوتنامه هیچکسی رو نمیفرسته تا قیمت کارخانه افزایش پیدا کنه نه اینجوری نیست.شما میتونی شاهین رو تبدیل نکنی و صبر کنی چون بخوان هر وقت هر تبدیلی براتون بگذارن باید به قیمت همون موعد تحویل خودرو اولی باشه
کوییک اس : عزیز الان مردم اکثرا دلالی فکر میکنند طرف میگه خوب من کوییک اس میگیرم با قیمت قبلی در میاد 400 بازار 660 میفروشم از اونور هم 200 کمتر تکمیل وجه می کنه اون 200 می زاره رو پول کوییک می ره بازار آزاد مسخره
نیسان تک : امروز واست زده بود در انتظار بازدید توسط پلیس بعد پلاک شدی؟؟چون واسم زده فعلا پلاک نشدم چقدر میکشع بهم بگو