پشت پرده افزایش قیمت خودروهای وارداتی

 

پشت پرده افزایش قیمت خودروهای وارداتی

 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: شرکتهای واردکننده خودرو بیش از صد درصد در فروش محصولاتشان سود می‌کنند بنابراین زمزمه‌های افزایش قیمت این محصولات تنها نوعی زمینه‌سازی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی است.
 
علی خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: موضوع افزایش قیمت خودروهای وارداتی اگرچه از سوی واردکنندگان این محصول مطرح شده اما یک تصمیم هماهنگ شده با خودروسازان داخلی به خصوص ایران خودرو و سایپا است.
 
وی با بیان اینکه برای توجیه افزایش قیمت خودروهای بی‌کیفیت داخلی می‌خواهند قیمت خودروهای وارداتی را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: واردکنندگان خودرو هم‌اکنون از فروش هر دستگاه خودرو بیش از صد درصد سود می‌کنند بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت این محصولات وجود ندارد.
 
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: برای مقابله با چنین اقداماتی باید هم تولید و هم واردات خودرو رقابتی شود زیرا در حال حاضر گروه خاصی با ارتباطاتی که دارند واردات خودرو را انحصاری کرده‌اند و مسبب چنین تصمیماتی هستند.
 
وی افزود: این در هر حالی است که براساس قانون مصوب مجلس هر کسی می‌تواند هر خودرویی را وارد کند اما دولت محدودیت‌هایی را در واردات وضع کرده که باعث انحصار در واردات خودرو شده است.
 
خاکساری با بیان اینکه واردات خودرو باید از انحصار عده‌ای خاص خارج شود، تصریح کرد: متاسفانه خودروسازان و واردکنندگان خودرو برای حفظ منافع نامشروع‌شان به طور هماهنگ تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند و این منافع مردم است که قربانی چنین تصمیماتی می‌شود.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خودرو وارداتی , پشت پرده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

رضا
13

دوستان تورو خدا بیاین مثل پارسال از خرید خودروی صفر ایرانی و چینی (انواع جک و لیفان و ام وی ام ) خودداری کنید تا شاید یه معجزه ای چیزی بشه.
اینو مطمئن باشید که قیمت خودروی داخلی پایین نمیاد و بالاتر هم می ره اما شاید یه فکری به حال کیفیت بکنن یا قیمت خودروهای وارداتی کمتر بشه.
به خدا وقتی به خودروی ایرانی در مقابل النترا که یکی از ارزانترین خودروهای وارداتی کره ای هست (در کلاس سدان) نگاه می کنم می بینم که هییییییییییییییییییییییچ آپشن و امکاناتی نداره.(منظورم دنا و پژوپارس بود.پراید و ال90 که دیگه جای خود دارن!).
ماشینای ایرانی به زور پلیسه که دوتا ایربگ دارن وگرنه تا الانشم بدون ایربگ تولید می شدن.هیچ کدومشون TCS یا ESP ندارن(که خیلی کاربردی و مهم هستن).هیچ کدومشون کیفیت متوسط (نمی گم خوب ولی در حد متوسط) ندارن.از همه مهمتر هیچ کدومشون ایمنی ندارن و یکی از یکی بدتر و آشغال تر هستن.
به خدا قسم می خورم هیچ یک از ماشین های ایرانی و چینی بیشتر از 20 تومن نمی ارزن.ولله اگه آقای یکه زارع خودش یا خانواده ش حتی برای یک لحظه سوار خودروی داخلی بشن.آخه این عدالته؟؟
15:44  1395/01/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
6

حرف ما هم همینه رضای عزیز.
بارها و بارها دوستمون امیر گفته که مشکل ب خودمون هم برمیگرده و تا مردم برای خرید این ماشین ها صف میکشن خودروسازان هم همین ماشینها رو تولید میکنن.
ان شاءالله که درست شه و مردم هم حمایت کنن. اما اگر هم نکردن مهم نیست. مهم اینه ک هر کس از خودش شروع کنه.
22:39  1395/01/28

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
9

با این که گفته واردکنندگان صددرصد سود میکنن مخالفم. از ده درصد سود دارن تا 500 درصد. دولت هم ب اندازه ی کافی داره این وسط سود میکنه مثل زالو.
این زد و بند رو که گفت یاد پارسال افتادم. خودروسازا میگفتن بحث کمپین رو واردکننده ها راه انداختن. همچنین میگفتن این که مردم میگن خودروی داخلی بیکیفیته سرمنشأش عده ای از واردکننده ها هستن که میخوان جو رو علیه خودروسازا بسازن.
واردکننده ی طرف.تولید کننده اونطرف.ی سر مافیای خودرو. کسی که دوسر داره سود میکنه هم دولته.چه وارد بشه چه تولید.چه گرون بشه چ ارزون.
13:44  1395/01/28
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
10

بريزيد ... بريزيد رو آب
11:43  1395/01/28
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جواد : چجور وارد اینجا شدی ک این مشخصاتو اورد؟
شاهین : چه جالب نازنین سفید رنگ خیلی عالی بود حال نازی رو گرفتی جان برار
f x5 : سلام دوست عزیز وقتتون بخیر کامنت شما رو خوندم در خصوص خسارت خوب چرا از زمان شاسی تازه خسارت رو حساب کردند اگر مطابق قرارداد هم بخواهیم در نظر بگیریم تو قرارداد نوشته از زمان تکمیل وجه ظرف ۳۰ روز کاری باید خودرو رو تحویل بدن خب بعد از ۳۰ روز کاری وقتی خودرو تحویل ندادند بعد از پایان ۳۰ روز باید خسارت حساب بشه الان برای بنده ۲۰ روز از آن ۳۰ روز کاری هم گذشته هنوز شماره شاسی نشده یعنی ۲۰ روز اینجا باید خسارت به من بدن اگه قرار باشه الان شاسی کنند و من زمان شاسی تحویل بگیرم خب اینا زیر یک ماه ممکنه تحویل بدن و خسارت قابل توجهی دست من رو نمی‌گیره اگر شما اطلاعات بیشتری دارین ممنون میشم ارائه بدید که دوستانم استفاده کنن
شاهین پلاس۱ : داداش برو بپرس ببین چند نفر جلوتن چرا فاکتور نشدی
شاهین : اگه کسی فاکتور شده این دو روزه لطفا بگه ببینیم ادامه داره یا نه
شاهین پلاس۱ : من رفتم امور مشتریان شرکت سایپا شماره ملی دادم گفتم چند نفر جلومن گفتن انقدر
۳ اردیبهشت : شماها از کجا سوال میکنید برا ی اینکه چندمی هستید ؟
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام من رفتم سایپا گفتن 839 نفر جلو شماهستن تاتاریخ 12/8/1404 96 میلیون طلبکار هستم
امید : سریع برو کافینت بگو سخا انجام بده برات
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان دوگانه : منم سوم پلاک شدم اما نه چراغی روشن شده نه پیامکی اومده فقط خدا می دونه بازم چقدر می خوان برا تحویل لف بدن فقط برام جای سوالع که آیا اصلا اون سود تاخیر رو میدن یا نه ؟؟
نیسان : داداش کدوم شهر هستی
علی : سلام پیامک حضوری آمد چراغ تحویل هم امروز روشن شده
حمید : سلام دوستان پذیرش سی 6 بودم وامروز تحویل گرفتم وماشین خیلی خوبیه به امر خدا ماشین همه رو بزودی تحویل بدن انشااله.
مسلم : من الان تحویل گرفتم ولی اصلا نمیتونم دنده عوض کنم متاسفانه دنده ها خیلی سفت هستن،
منتظر پلاک : نیسان اکستند دیگه اگر مشکلش صدا وسیما حل کن باید رسانه ای بشه به هوش باشید. هر جا که میدونید زنگ بزنید
علی : اکستند تا بهمن نمیدن تا شما باشید دگ فروش فوری ننویسید
امیر .ای : نه با شما نبودم نمی دونم چرا اشتباهی ریپلای خورده
سعید : امیر چی میگی ؟؟ چرا پرت و پلا میگی ؟
سحر : منم 10 هستم هنوز فاکتور نشدم