یک کارشناس صنعت خودرو "تولید خودروی با کیفیت که رضایت مصرفکننده ایرانی را جلب کند" معنای تحقق اقتصاد مقاومتی در این صنعت توصیف کرد.
دکتر علی خاکساری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: خودروسازان نباید مفهوم اقتصاد مقاومتی را تنها در صرف تولید داخل بودن یک خودرو خلاصه کرده و به رویکرد فعلی خود در تولید خودروهای بیکیفیت و گران ادامه دهند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی رویکردی برای تقویت تولید کالاهای باکیفیت در داخل کشور است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که در بازاری انحصاری هر محصولی با هر کیفیتی تولید شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین با بیان اینکه مونتاژ خودروهای روز و با کیفیت جهان در داخل کشور نیز تولید داخل محسوب شده و از راههای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه است افزود: حمایت از تولید داخل به این معنا نیست که هر کالایی حتی با کیفیت پایین اما با برند ایرانی شود بلکه هر محصول با کیفیتی که در داخل کشور چه با برند ایرانی و چه با برند خارجی تولید و مونتاژ شود، به معنای تولید داخل خواهد بود؛ بنابراین باید اجازه داد که خودروسازان بزرگ جهان مستقل از دو شرکت ایران خودرو و سایپا محصولاتشان را در داخل کشور تولید کنند.
خاکساری همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر انتقال فنآوری و دانشبنیان شدن بخشهای مهم اقتصادی به عنوان راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کردهاند، تصریح کرد: تقویت تولید داخل در صنعت خودرو به معنای ورود مستقل خودروسازان جهانی و تولید خودروهای روز جهان در داخل کشور است.
وی تاکید کرد که نتیجه چنین تولیدی ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش افزوده، افزایش درآمدهای مالیاتی کشور و از همه مهمتر تامین رضایت مصرفکنندگان ایرانی خواهد بود.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: در مقابل نیز تولید خودروهای بیکیفیت و گران که رضایت مصرفکننده را جلب نمیکند خلاف اهداف اقتصاد مقاومتی است.