ایران میزبان 16 خودروساز بزرگ جهان

 

ایران میزبان 16 خودروساز بزرگ جهان

دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو و نخستین نمایشگاه بین المللی خودرو از حضور 16 شرکت خودروسازی خارجی از جمله ولوو، اسکانیا، پژو، فیات و کیا در این نمایشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد، پنج شرکت چینی هستند.
 
ساسان قربانی در نشستی خبری در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در همایش سال گذشته 14 شرکت خودروساز خارجی حضور داشتند که بیشتر آنها از کشور چین آمده بودند.
 
به گفته وی  در طول برگزاری این دو رویداد، چهار تفاهم نامه همکاری بین انجمن قطعه سازی ایران با انجمن های قطعه سازی ترکیه، فرانسه، انگلستان و هندوستان امضا خواهد شد.
 
قربانی همچنین خبر داد: در این همایش شرکت رنو جلسه ای با قطعه سازان ایرانی برای برنامه ریزی توسعه ای تولیدات خود برگزار خواهد کرد.
 
وی در مورد امضای تفاهم نامه با شرکت های خارجی گفت: تعدادی از شرکت های خارجی برای امضای تفاهم نامه ابراز تمایل کردند که پیش بینی می شود در طول کنفرانس و نمایشگاه مذاکراتی صورت گیرد و این مذاکرات به تفاهم نامه منجر شود.
 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که این تفاهم نامه ها به قرارداد نیز منجر خواهد شد، گفت: مفاد تفاهم نامه ها این است که دو طرف برای مشارکت هایی که امکان پذیر است بسترسازی کنند. وقتی پای انجمن ها به میان می آید همکاری فعالان و تولیدکنندگان تسهیل می شود و حضور آنها بیشتر بسترسازی برای توسعه همکاری است.
 
دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو و نخستین نمایشگاه بین المللی خودرو رقابت پذیری را یکی از محورهای این دو رویداد ذکر کرد و گفت: یکی از شاخص های تعریف شده در دنیا در زمینه رقابت پذیری، بحث رضایت مشتری است. مشتری ها و مصرف کنندگان خودرو در کشور ما بر چند محور از جمله کیفیت، قیمت و خدمات تاکید دارند.
 
وی گفت: علاوه بر این محورها دو شاخص انعطاف پذیری در تولید و تحویل به موقع محصولات در این کنفرانس مطرح می شود؛ این پنج عامل به نسبت هایی متفاوت، در میزان رضایتمندی مشتری تاثیرگذار است.
 
وی اضافه کرد: در این همایش سخنرانانی از شرکت های ولوو، اسکانیا، رنو، دایملر و سیچوان مباحث خود را مطرح می کنند ولی علاوه بر اینها شرکت کنندگانی از شرکت های ایسوزو، نیسان، تویوتا و فولکس واگن در سطوح مدیریتی حضور پیدا خواهند کرد.
 
قربانی گفت: با توجه به برگزاری یک نمایشگاه و کنفرانس خودرو در ژنو که یکی از سه نمایشگاه بزرگ دنیا به حساب می آیند، حضور شرکت های مختلف در حوزه صنعت خودرو یک موفقیت به حساب می آید.
 
دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو و نخستین نمایشگاه بین المللی خودرو در مورد امضای قرارداد خودرویی در حاشیه این نمایشگاه نیز گفت: تا کنون من برنامه مشخصی از شرکت های خودروسازی نگرفته ام، احتمال وجود دارد در حاشیه این کنفرانس و نمایشگاه قراردادهایی امضا شود اما هنوز به طور رسمی چیزی اعلام نشده است.
 
به گفته وی، علاوه بر دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور، 6 شرکت خودروسازی داخلی نیز در این نمایشگاه و کنفرانس حضور دارند و احتمال دارد آنها از این فرصت برای امضای تفاهم نامه یا قرارداد استفاده کنند ولی تا کنون در این زمینه به طور رسمی اطلاعاتی اعلام نکرده اند.
 
 
 
همکاری در قالب چارچوب های مشخص
 
امیرحسین قناتی دبیر کمیته علمی سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران و عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا نیز در این نشست خبری گفت: در این همایش 15 نشست تخصصی برگزار خواهد شد. مدیریت زنجیره تامین، مدل های همکاری و سرمایه گذاری، ایمنی، فرصت های همکاری، خدمات پس از فروش، فناوری های پیشرفته، خودروهای تجاری، محیط زیست و مسئولیت اجتماعی، اقتصاد صنعت خودرو و روش های تامین منابع مالی از موضوع های این نشست ها است.
 
وی در مورد سرمایه گذاری مستقل شرکت های خارجی در ایران گفت: تاکنون مذاکراتی برای سرمایه گذاری مشترک با شرکت هایی مانند فولکس واگن، بنز، فیات، مان، ولوو، ایسوزو و مزدا انجام شده اما پیشنهاد سرمایه گذاری مستقل تاکنون مطرح نشده است.
 
قناتی گفت: برای سرمایه گذاری مستقل و مشارکتی در صنعت خودرو محدودیتی وجود ندارد اما اولویت شرکت های خارجی سرمایه گذاری مشترک و استفاده از ظرفیت های موجود است؛ زیرا در همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک میزان ریسک کاهش پیدا می کند.
 
وی در پاسخ به پرسشی در مورد مونتاژ خودروهای خارجی لوکس و گران قیمت در ایران گفت: تمام خودروسازان در صورت رعایت خطوط قرمز ما اجازه فعالیت دارند؛ خودروهای تولید یا مونتاژ داخل باید حداقل 40 درصد از قطعه های خود را از شرکت های داخلی تامین کنند.
 
عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا همچنین گفت، مذاکره در خصوص همکاری شرکت های خودروسازی رنو و سایپا در حال انجام است.
 
به گزارش ایرنا، سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران با حضور 359 شرکت ایرانی، 121 شرکت خارجی دهم و یازدهم اسفندماه در تهران برگزار می شود.
 
در این همایش شرکت هایی از کشورهای اتریش، بلژیک، چین، چک اسلواکی، دانمارک، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، ژاپن، کویت، هلند، عمان، پاکستان، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، امارات متحده عربی و انگلستان حضور خواهند داشت.
 
همایش در چهار جلسه عمومی و 15 نشست تخصصی و 75 سخنرانی برگزار می شود.
 
نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو نیز در فضایی به وسعت 18 هزار متر مربع فضای سرپوشیده و 10 هزار متر مربع فضای روباز برگزار خواهد شد؛ این نمایشگاه در بخش های مختلف مانند مواد اولیه، قطعه سازان، خودروسازها، ماشین آلات، واحدهای مهندسی و تحقیقاتی و دانش بنیان، مراکز تست و آزمون، واحدهای آموزشی، لیزینگ و فروش، خدمات پس از فروش فعالیت می کند.
 
برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک، تست رانندگی(درایو)، آزمون جاده ای، کارتینگ، برنامه های آموزشی، برنامه های فرهنگی و هنری و همچنین رالی (از تهران تا شمال) از برنامه های جانبی این دو رویداد صنعت خودرو است.
 
صنعت خودرو در ایران 400 هزار شغل بطور مستقیم و 200 هزار شغل بطور غیرمستقیم ایجاد کرده و 2.7 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است.
 
 
 
همایش اسفند جلوه ای از توانمندی های ایران در حوزه خودرو است
 
رییس شورای راهبری این همایش با بیان اینکه این همایش جلوه ای از توانمندی های ایران در حوزه خودرو و به خصوص در بخش صاردات خودرو است افزود: این همایش که طی روزهای 10 و 11 اسفند امسال در سالن اجلاس سران برگزار می شود از سطح گسترده تری نسبت به همایش های پیشین برخوردار خواهد بود.
 
 
 
علی محمد گودرزی ادامه داد: تا کنون حضور 359 شرکت ایرانی، 121 شرکت خارجی قطعی شده است و البته امکان بیشتر شدن شرکت کنندگان این همایش تا قبل از روز برگزاری وجود دارد.
 
وی گفت: در مجموع 311 شرکت کننده خارجی و 1285 شرکت کننده ایرانی در قالب 8 حامی مالی در این همایش حضور خواهند داشت.
 
وی با اشاره به اینکه حضور بیشتر کشورهای سازنده خودرو یا دخیل در صنعت خودرو در این همایش قطعی است توضیح داد: تاکنون حضور نمایندگانی از کشورهای فرانسه، انگلیس، برزیل، ژاپن، سوئد، چین، کره جنوبی، آلمان، بلژیک، اتریش، هند، ترکیه، هلند، چک اسلواکی، دانمارک، ایتالیا، کویت، عمان، پاکستان، امارات، اسپانیا و سوئیس قطعی شده است که قدر مسلم تا موعد برگزاری این همایش به ایران خواهند آمد.
 
 
 
 
ایران میزبان 16 خودروساز بزرگ جهان
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.

برچسب : خودرو , نمایشگاه توانمندی صنعت خودرو ایران , همایش بین المللی صنعت خودرو ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

+2
4

یک خبر بد :
میگن یه نفر از هیئت ایرانی با پژو پارس 8 سوپاپ مصرف صدی 15 لیتر رفته سمینار،کل سمینار به هم ریخته دهان نمایندگان 16 خودرو ساز جهانی باز مونده بوده اونهم یه ساعت که مگه هنوز تو سال 2016 یه همچه تراکتوری توایران تولید میشه ؟
خلاصه گفتن ایشون نماینده موزه کنفرانس است قضیه ماست مالی شده اما تعهد گرفتن ،اگر مشخص شه یه همچین آشغال هایی تولید میکنید ،خط تولید خودرو جدید مالیده .
خواهش دارم تو این چند روز کنفرانس دور بر محل کنفرانس با این لگن پژو پارستون آفتابی نشید .
16:02  1394/12/05
پاسخ دادن
علیرضا
1

چطوری جهان سومی?مثلاً ماشین تو خیلی خوبه?بزار وقتی کل خاندانتو تو تصادف از دست دادی میفهمی شوخی یعنی چی.البته از جهان سومی انتظاری نمیره.تو همون جهلت بمون و سر ماشینای لگن ایرانی کل کل کن
23:50  1394/12/05

بهنام
2

اقا علیرضا این چه حرفی که داری میزنی زشت بخدا
تصادف خیلی بد خدا برای هیچ خلق خدایی نیاره
برای سلامتی دوستان طلب خیر کن.
همیشه برای خلق خدا بهترین و نیکی ها بخواه تا خدا روزیتو زیاد کنه
00:36  1394/12/06

بهنام
1

خودروسازهای درجه اول فقط المان و ایتالیا و ژاپن و امریکا و انگلیس
درجه دوم کره جنوبی و فرانسه
درجه سوم هم چین و ایران و برزیل و اسپانیا و غیره
البته چین دراینده احتمال رقابت باخودروسازها بزرگ داشته باشه
14:59  1394/12/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست
محمد از سنندج : سلام خدمت دوستان . دنا اتومات آپشنال فروش فوری هستم . تحویل 16شهریور که هنوز هیچ خبری از فاکتور شدن نیست .