نبرد بنز با رقیبان چینی برای تصاحب بازار کامیون ایران

نبرد بنز با رقیبان چینی برای تصاحب بازار کامیون ایران

 
دایملر پس از شش سال غیبت درصدد کسب مجدد موقعیت خود به عنوان یکی از کامیون سازهای بزرگ در ایران است و برای این منظور آماده رقابت با رقیبان چینی می شود که حضورشان در این بازار را تحکیم کرده اند.
 
به گزارش ایسنا، برنهارد ولفگانگ، مدیر واحد کامیون دایملر در اظهارات کوتاهی در اشتوتگارت آلمان گفت: جایگاهی که سابق بر این در ایران داشتیم زمانی که رفتیم خالی نماند و رقیبان چینی اکنون بر این جایگاه تکیه زده اند.
 
این خودروساز آلمان برای ازسرگیری روابط با ایران به سرعت عمل کرده و ماه گذشته با شرکت ایران خودرو یک توافقنامه امضا کرد. دایملر که بزرگترین کامیون ساز جهان است پیش بینی می کند تقاضا در ایران همانند ترکیه به حدود 40 هزار دستگاه در سال برسد. دایملر پیش از اینکه در سال 2010 پس از وضع تحریمهای هسته ای ایران را ترک کند سالانه 10 هزار دستگاه در کشور فروش داشت.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، این خودروساز آلمانی اکنون به ایران و سایر کشورها برای کمک به جبران ضعف بازارهای دیگر چشم دوخته است.
 
تقاضا برای کامیون در آمریکای شمالی در بحبوحه کندی چرخ تولید، ضعیف شده است در حالیکه برنهارد اظهار کرده است اگر رکود اقتصادی برزیل به فروش کامیونهای سنگین لطمه بزند دایملر ممکن است دست به اخراج بزند.
 
از سوی دیگر چین که زمانی بازار پررونقی برای خودروسازان بود با کندی رشد اقتصادی روبرو شده و شرکتهایی مانند دانگ فنگ موتور را برای گسترش به بازارهای خارجی تحت فشار قرار داده است.
 
به گزارش ایسنا، رولاند اشنایدر، رییس و مدیرعامل واحد خودروهای تجاری دایملر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) چندی قبل در یک مصاحبه اظهار کرده بود ایران دربردارنده فرصتهای بزرگی برای این شرکت است.
 
وی با اشاره به اینکه این خودروساز آلمانی سرگرم مذاکره با شرکای ایرانی احتمالی است، گفته بود: ما قصد داریم هر چه زودتر دفتر نمایندگی خود در ایران را مجددا دایر کنیم.
 
دایملر به تازگی نخستین مرکز منطقه ای خود برای منا را در جبل علی دوبی با هدف پشتیبانی از 19 کشور این منطقه گشوده است. این مرکز همه برندهای خودروی تجاری دایملر از جمله کامیونهای مرسدس بنز، اتوبوس و ون، خودروهای فوسو و اتوبوسهای سترا را پوشش خواهد داد. همچنین به دایملر امکان می‌دهد فعالیتهای آینده خود در ایران را از این مرکز در دوبی مدیریت کند.
 
تحلیلگران موسسه "آی اچ اس اتوموتیو" پیش بینی کرده‌اند اگر تحریمهای ایران برداشته شوند، بازار خودروی این کشور ممکن است حدود 10 درصد در سالهای 2016 و 2017 رشد کند و مجموع فروش آن در بلندمدت به طور متوسط به 1.7 میلیون دستگاه برسد.
 
 
 
نبرد بنز با رقیبان چینی برای تصاحب بازار کامیون ایران
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , بازار کامیون , بنز , کامیون چینی , اکتروس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

18 نظر

حميد
1

كاميون چينيا تو عكس جلوي بنز لنگ انداختن
08:11  1394/12/05
پاسخ دادن
امین
1

تو عکس کامیون چینی ندیدم ، ولوو ، اسکانیا ، داف و مان هست
08:32  1394/12/05

محسن
2

من که توی اون عکس چینی تشخیص ندادم ولوو اسکانیا و داف رو میتونم تشخیص بدم و لی کدوم یکی چینیه نمی دونم
08:37  1394/12/05

یاسر
3

یکی از آشنایانم اتفاقا همین دو هفته ی پیش بود که اومد پیشم واسه ی
مشورت در مورد خرید ماشین
80 میلیون پول داشت بین جک اس 5 و تیگو 5 و خلاصه لیست طویلی از
ماشینای چینی مونده بود
همون موقع گفتم بیا بریم بازار یه نیسان ماکسیمای خیلی تمیز در حد صفر
پیدا کردیم با قیمت 83 میلیون
بعد از دو روز ک خریدیمش هزار رحمت می فرستاد و می گفت که بهترین
انتخاب رو کرده و از ماشین بسیار راضی بود
منم باهاش سوار شدم . انصافا سواری بسیار نرم/شتاب عالی/کیفیت
بسیار خوب . ماشین ژاپنیه دیگه یه چرخش کل کمپانی های جک و مک و
جیلی رو می ارزه
بعد میگن مجبوریم ماشین چینی بخریم
نه عزیز من چین دوستی هیچ ربطی به مجبور بودن نداره
18:24  1394/12/04
پاسخ دادن
بهنام
1

با 80 الی 83 میلیون میشه تویوتا کمری تمیز هم پیدا کرد
19:16  1394/12/04

بهنام
0

اقا یاسر ماکسیما تنها بدی که داره مصرف بنزین بالایی داره
ولی خودروهای چینی جز دردسر چیز دیگه ای نداره
20:39  1394/12/04

مهدی از کاشان
3

این عکس واقعا زیبا و معنا دار هست
15:20  1394/12/04
پاسخ دادن
امین
3

دفتر منطقه ای دایملر در دبی! و هاب منطقه ای تولید در ایران؟!!!؟
واقعا مسخرست
اگر ایران قراره بزرگترین شریک منطقه ای دایملر باشه چرا دفتر منطقه ای دایملر تو دبی باز شده؟!
14:55  1394/12/04
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

چون سرمایه گذاری در امارات ریسکش پایینه ولی در ایران بالا. آینده ی کاری هم براشون اینجا معلوم نیست.
شب میخوابه صب پا میشه میبینه مجلس ی قانون تصویب کرده کل سرمایه شون میره رو هوا.
18:30  1394/12/13

مهدی
3

چقدر عکس تبلیغ معنا دار و جالبه
13:53  1394/12/04
پاسخ دادن
امیر(سابق)
3

این تیتر زیاد جالب نبود چون شرکتهای چینی در مقابل بنز حرفی برای گفتن ندارند و شاید فقط با قیمت پائین خود بتوانند رقابت کنند
13:27  1394/12/04
پاسخ دادن
بهنام
1

چین داره با المان رقابت میکنه؟؟؟؟؟؟
13:19  1394/12/04
پاسخ دادن
بهنام
1

یعنی چین داره با المان رقابت میکنه؟؟؟؟؟؟؟
خداییش این چین به کجاها داره میره
13:16  1394/12/04
پاسخ دادن
یاسر
3

نبرد بنز با چین بر حسب تعداد و کمیت کامیون هاست نه کیفیت و کارآیی
آن ها ..
آقا بهنام از شما که یه پا متخصصی بعیده این حرفها
14:50  1394/12/04

بهنام
1

یاسر عزیز منم میدونم کیفیت چین خیلی پایین تر از المان ولی بازم همون تعداد هم بررسی کنیم هم خودش برای چین ارزوست.
15:05  1394/12/04

بهنام
1

همون کمیت هم اقا یاسر خود چین هم درخواب نمیدید
15:12  1394/12/04

یاسر
2

از لحاظ کمیت اگر حساب کنیم ، ایران هم خیلی موفق بوده
اما چیزی که بدرد مردم میخوره کارآیی ماشینه نه کمیت
بابا به پیر به پیغمبر به عظمت خدا قسم ، چین هیچی نیست که ما ایرانی ها حسرتش رو داشته باشیم و بهش بنازیم
الگوی ما باید ژاپن و آلمان باشه
17:38  1394/12/04

بهنام
1

اقا یاسر سخن شما درست و خود من عشق اتومبیل های ژاپنی هستم
ولی زمان میبره یک کشوری که میخواد پیشرفت کنه.
چین الان هیچ رقم نمیتونه رقابت کنه با المان و ایتالیا و ژاپن ولی در اینده نمیدونم شاید توان رقابت پیدا کنه.
الان مگه چندسال که چین شروع به پیشرفت کرده؟؟؟؟؟
چین حالا حالا باید بدو بدو کنه
17:50  1394/12/04

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 61 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد j4 : من ۲۲آذرم تا پلاک حدود ۳هفته ای پیش رفت دیگ وایستاد
محمد j4 : حقیقتا ۳ماهه‌پلاک شده عین خیالشون نیس معلوم نیس ماشین کجاست !!
الهام آذر x5 : سلام واسه منم تو همین مرحله بیمه ست
ساسان : برادر الکی میگن..بنده ۱۱آذر ۵۹۴میلیون واسه شاهین پرداخت کردم..ولی هیچ خبری نیست...خداوند روسیاشون بکنه که اینجوری بازندگی مردم‌بازی میکنن..ما۶ماهه که وسیله نداریم با ۳تابچه وکلی مشکل...
سعید : والله وضعیت کرمان خودرو بهتر هست یه سر بزنید به مدیران خودروببینید دارن بنام دیون کلاهبرداری میکنن واسه ثبت نامهای قطعی از ۱۱۰ میلیون شروع میشه برو بالا
حسین : خدا لعنتشون کنهمن ی ساینا تحویل اردیبهشت داشتم هنوز فاکتور نشده وای ب حال شاهینا
تارادستی‌سفید : تحویل‌چه‌ماهی‌هستید؟
ایکس 5 آبان : اراک هستم
Mx5 : ثبت نام آذرماه ۱۴۰۳
Mx5 : ثبت نام آذرماه ۱۴۰۳
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زهرا : من هم 10 دی ثبت نام کردم همه ی مدارک هم اومده سند ماشین .کارت ماشین .کارت سوخت ولی پیامک دیون برام نیومده تاریخ تحویل هم 10 اردیبهشت بود که هنوز خبری نیست
سعید : چرا مثل کرمان خودرو شفاف سازی نمیکنن خود خودرو یه قیمت داره و هزینه های که میگن دیون دولتی هست قیمت خودرو که میگن قطعی هس چقدر مالیات داره چقدر بیمه و ... خوب اینا رو بگن دروغ ها رو میشه
احمد : سلام تغییر رنگ به چه رنگی باز شده؟
سارا ایکس : بهت ناهار دادن؟
حامد : سلام دوستان من پزیرش13 بهمن فاکتور نشدم هنوز کسی اطلا دارع تا چ تاربخی فاکتور کردن؟؟؟؟؟؟
یوسف : سلام اقا وحید حواله دنا چنده؟؟ مثلا پیش فروش باشه تحویل تیر مرداد
حاجد : چ برجی تکمیل وجه کردی؟
آریزو 8 مجید : آقا فرهاد شام چرا دیر خوردی
توحید اورمیه : بشین تا خبرت بدم
سعید : یه چیز جالب از دیون کرمان خودرو پیدا کردم که کلاهبرداری مدیران خودرو رو ثابت میکنه مشتری محترم به شماره قرارداد و شماره درخواست با سلام و احترام جهت ارائه چک مابه التفاوت مبلغ خودرو به شرح ذیل و تکمیل فرآیند خرید به نمایندگی ثبت نام مراجعه فرمائید. مابه التفاوت بیمه و شماره گذاری : 27,817,384 ریال افزایش بند ج ماده 69 : 82,589,827 ریال افزایش عوارض گمرکی و حقوق ورودی : 459,592,789 ریال جمع مبلغ قابل دریافت : 570,000,000 ریال با تشکر سازمان فروش شرکت خودروسازان بم