بررسی پورشه کایمن 2013

بررسی پورشه کایمن 2013

زمانی که برای اولین بار در سال 2005 پورشه کایمن یا پورشه 914 عرضه شد، آلمانی ها به دلیل این که قیمت این خودرو پایین بود، لقب "پورشه برای مردان کم بضاعت" را به آن دادند. این در حالی است که پورشه کایمن با قیمتی معادل نصف قیمت مدل 911، در بین خودروهای اسپرت، یکی از خوش دست ترین ها است و جالب تر این که اگرچه این پورشه از نظر آپشن هایی که طرفداران 911 به دنبال آن هستند در حوزه ضعف قرار دارد، اما در بازارهای جهانی، عنوان کم حجم ترین خودروی ساخت این کمپانی را به خود گرفته است. یادآوری می شود خودروهای پورشه توسط شرکت معین موتورز وارد کشور می شوند که جهت کسب اطلاعات بیش تر راجع به قیمت انواع مختلف مدل ها می توانید به صفحه قیمت 1Car مراجعه کنید.

بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013 بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013

اگرچه در طراحی پورشه کایمن از مدل های باکستر و 911 الهام گرفته شده است، اما نوع طراحی آن به گونه ای است که آن را بسیار سبک ساخته است. نسل دوم پورشه کایمن با این که از نسل قبلی بزرگ تر است، با کاهش 30 کیلوگرم وزن، باعث شده است فضای داخلی بیش تری برای سرنشینان فراهم شود. در قسمت جلو و عقب این پورشه به حد کافی جا برای قرار دادن وسایل و لوازم مسافرت اعم از کیف و چمدان و ... وجود دارد. با در نظر گرفتن دو محفظه درب دار در هر دو طرف موتور خودرو که در وسط قرار گرفته است، میزان فضای بار در مجموع 425 لیتر است.

بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013 بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013 بررسی پورشه کایمن 2013

فضای داخلی کایمن جدید به حد کافی شیک طراحی شده است که برای اهداف تجاری و کاری مطلوب تر باشد. هم چنین، ترکیبی از مواد مرغوب و وجود صفحه کلیدهای لمسی زیبا، رانندگی با این خودرو را لذت بخش تر کرده است. طراحی کنسول پورشه کایمن دقیقاً مشابه باکستر است و جالب تر این که در حال حاضر در تمام پورشه های موجود از این طراحی استفاده می شود. اگرچه تعداد و نوع دکمه های کنترلی موجود در این خودرو بستگی دارد به این که چقدر برای خرید آپشن های اضافی هزینه کرده اید، اما به طورکلی از آپشن های استاندارد می توان به مواردی از قبیل پکیج کورونو اسپرت (Sport Chronoرطوبت ساز فعال (Active Damping)، و اگزوز اسپرت اشاره کرد. طرح فوق العاده خوش دست اسپرت فرمان این خودرو (با قیمتی در حدود 950 دلار)، رینگ های آلومینومی براق، و پدل شیفتر از جمله آپشن های چشم نواز در این ماشین است.

بررسی پورشه کایمن 2013

تیپ استاندارد پورشه کایمن جدید با قیمتی در حدود 107,100 دلار به فروش می رود. گفتنی است، سیستم صوتی CDR مجهز به صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و نیز صفحه نمایش چندمنظوره 4.6 اینچی جهت  کار با سیستم مسیریاب ماهواره ای از جمله آپشن هایی است که در این تیپ به صورت پیش فرض قرار داده شده است. به استثنای پنل کنترل بخاری و گرم کن خودرو که در زیر صفحه نمایش اصلی پنهان شده است، مابقی آپشن ها به راحتی در دسترس راننده هستند. آن چه بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت است، ارگونومی این خودرو می باشد که از هر عیب و نقصی مبرا است. صندلی های به کار رفته در این خودرو به قدری حرفه ای طراحی شده اند که به طور کامل بدن شما را در بر می گیرند و از راحتی بالایی برخوردار هستند.

بررسی پورشه کایمن 2013

از نمای بیرونی، تغییر قابل ملاحظه در طراحی کایمن جدید را به خوبی می توان دید؛ زیرا مدل قدیمی کایمن در واقع تلفیقی از مدل های 911 و باکستر بود که هویت مستقلی به کایمن نمی داد. با وجود این باید گفت که طراحی جدید این پورشه واقعاً خیره کننده و به نوعی از نظر بصری متوازن تر و بهتر شده است. البته ناگفته نماند که کایمن و 911 از نظر فنی اساساً با یکدیگر فرق دارند؛ به عنوان مثال، موتور مدل 911 در عقب، درحالی که موتور کایمن در وسط قرار گرفته است.

بررسی پورشه کایمن 2013

مدل پایه پورشه کایمن با داشتن یک موتور 2.7 لیتری که چیزی در حدود 200 سی سی از مدل پیشین کم تر است، می تواند 270 اسب بخار نیرو و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند که البته این مقادیر در مقایسه با نسل قبلی بالاتر هستند. در پورشه جدید از سیستم سوخت رسانی انژکتور جهت سوخت رسانی به موتور استفاده شده است. بنا به گفته کمپانی سازنده، شتاب 0 تا 100 این خودرو چیزی در حدود 5.7 ثانیه است که با انتخاب حالت های Sport Plus و PDK می توان این زمان را به 5.4 ثانیه نیز کاهش داد.

بررسی پورشه کایمن 2013

اما برای آن دسته از افرادی که به دنبال امکانات بیش تری هستند، بهتر است به جای کایمن، مدل قدرتمندتر و گران قیمت تر باکستر S به قیمت 138,600 دلار انتخاب شود. این پورشه قدرتمند با داشتن یک موتور 3.4 لیتری می تواند 320 اسب بخار نیرو و 370 نیوتن متر گشتاور تولید کند. هم چنین، شتاب 0 تا 100 باکستر S چیزی در حدود 4.7 ثانیه است. البته ناگفته نماند که کایمن استاندارد را نمی توان سریع ترین خودرو در میان سایر رقبا به حساب آورد، چه بسا کوپه های آلمانی ارزان تری نظیر BMW 135i اسپرت با قیمت 78,600 دلار و شتاب 0 تا 100 معادل 5.2 ثانیه هم در بازار وجود دارند که بتوانند با این خودرو رقابت کنند. اما با همه این تفاسیر، هیچ کدام از این رقبا به گرد پای پورشه کایمن هم نمی رسند. صدای اگزوز پورشه کایمن چیز دیگری است! این خودرو با داشتن موتور Flat-Six صدای خارق العاده، پرقدرت، و مهیجی ایجاد می کند که شباهت زیادی به مدل قدیمی پورشه 911 است!

بررسی پورشه کایمن 2013

موقعیت موتور میانی در کایمن که درست پشت سر راننده قرار دارد در مقایسه با موتور مدل 911 که پشت محور عقب قرار دارد، سر و صدای بیش تری را ایجاد می کند. گفتنی است، به محض این که کلاچ دوگانه گیربکس PDK را برای حرکت فشار می دهید، موتور این خودرو با سردادن زوزه حیرت آوری چشمان همگان را خیره می کند. البته ناگفته نماند که این کایمن هیچ یک از سر و صداهای فولکس واگن را ندارد و انتقال قدرت آن بسیار نرم و آرام است. گفتنی است، طراحی گیربکس PDK هفت سرعته این پورشه به قدری پیشرفت و بهبود پیدا کرده است که تعویض دنده در آن به خوبی و آسانی بهترین اتومبیل های با کلاچ معمولی است.

بررسی پورشه کایمن 2013

در حالتی که قصد دارید از دنده دستی و پدل شیفترهای پشت فرمان در حین رانندگی با این خودرو استفاده کنید، بیش ترین راندمان حاصل می گردد. موتور 2.7 لیتری این پورشه به اندازه کافی قدرتمند هست که بتواند با گشتاور تولیدی، این خودروی 1,350 کیلوگرمی را به حرکت در آورد. با فشردن دکمه حالت Sport می توان میزان مصرف سوخت را به خوبی بهینه کرد. هم چنین، انتخاب حالت Sport Plus که از گیربکس PDK بهره می برد، میزان مصرف سوخت را تا حد بیش تری بهبود می بخشد. با همه این اوصاف، گفته شده است که حالت استاندارد این پورشه از سایر حالت ها مطلوب تر است. اگرچه ممکن است شما تمایلی به خرید این کایمن پرسرعت نداشته باشد، اما باید اذعان داشت که سواری و عملکرد این خودرو طوری است که به راحتی نمی توان این کایمن را در زمره ماشین های اسپرت قرار داد. از آن جا که موتور این خودرو در وسط قرار گرفته است و توزیع وزنی نیز به خوبی در این خودرو انجام شده است، سرعت گردش ماشین سر پیچ ها بیش تر از سایر مدل هایی است که موتور آن ها در جلو قرار دارد. نکته جالب تر این که وقتی این پورشه از یک مسیر آسفالتی به یک مسیر ناهموار پا می گذارد، تعادل خودرو هم چنان پابرجا است.

بررسی پورشه کایمن 2013

اگرچه سواری کایمن در هر شرایطی خشک است، اما نرمی رانندگی با آن را نمی توان نادیده گرفت. هم چنین، فرمان پذیری این خودرو بسیار خوب است و در مقایسه با نسل قبلی که هیدرولیک بود، نسل جدید با داشتن کنترل کننده های الکترومکانیکی عملکرد عالی از خود بر جای می گذارد. بنا به گفته کمپانی پورشه، مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در حالت ترکیبی چیزی در حدود 10.6 لیتر بتازد؟


بررسی پورشه کایمن 2013

این مقاله توسط نویسنده افتخاری سایت جناب آقای تورج نظریان ترجمه شده است.

شما هم می توانید به جمع نویسندگان افتخاری سایت 1Car.ir بپیوندید.


منبع

Caradvice

برچسب : پورشه , کایمن , باکستر , 911 , پانامرا , کاین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

shahin
1

شهر ما قراره چند ماه دیگه منطقه ازاد بشه ولی بازم توان خریدشو نداریم.!
هر چی سرمون میاد مقصر خودمونیم.
اگه فردا بنزین بشه 1000/1500(ازاد /کارتی) بازم ............
15:06  1393/03/16
گزارش
پاسخ دادن
هادی
0

علت میتونه این باشه که ماشین واشر زده باشه یا به اصطلاح واشر سوزانده اب وارد موتور ماشین میشه و به بخار تبدیل میشه طوری نمیشه که توی درب روغن ماشین مثل ماست سفید میشه نشانه این هست موتور ماشین اب و روغن قاطی کرده
13:03  1398/07/10

گزارش
سومی
0

خیلی عالی هستن .دعا کنید ما هم بخریم.دلم ضعف رفت
22:54  1392/09/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
2

lمشتی الان پراید هم گرونه اینو که اصلا حرفشو نزنیم سنگینتریم.با سپاس از 1car
00:40  1392/04/26
گزارش
پاسخ دادن
AM
3

سلام. شما داریی میگی دمای بالای آّب شما اصلا فکر کن که دمای اب تحت فشار تا 120 درجه برسه بعد به جوش بیاد توی موتور. این دما دمای ابه نه دمای موتور. دمای موتور دمای اشتعال ناشی از سوخته ک درجش خیلی بیشتراز این حرفاس . واشر سرسیلندر هم چون ارتباط مستقیم با محفظه احتراق داره پس در معرض سوختنه . واشر با اب نمیسوزه با دمای بیش از حده موتور میسوزه ضمنا این رو هم باید بدونی که دمای نهایی واشر سرسیلندر که میگی1600 درجه اون دمای اتیش گرفتنش و به عبارتی ذوب شدنشه . وقتی میگیم واشر سوخته ینی بخاطره دمای بیش از حد ضریب انتقال حرارتیشو از دست داده نه اینکه اتیش گرفته باشه . سوختن برای واشر سرسیلندر در اصل یه اصطلاحه
18:18  1395/04/05

گزارش
کاربر: m&z
244

با این وضعیت دلار و شرایط اقتصادی کشور حتی قشر مرفه هم توان خرید اقتصادی ترین خودروی این کمپانی رو ندارند، متاسفانه ارزانترین و اقتصادی ترین خودروهای دنیا نیز در ایران لوکس محسوب شده و از توان عموم خارج می باشد!
09:29  1392/04/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
طاها : بله من ۲۱ اسفند هستم و فاکتور نشدم
cvt : خسته شدیم از دست این خودرو ساز فشل
تارا دستی : دوستان قفل مرکزی تارا دستی چطور فعال میشه اصلا دربها از داخل رو نمیشه قفل کرد اون دکه قفل هم ک گذاشتن فقط از بیرون قفل میکنه .. کسی میدونه راهنمایی کنه
Hemo : اگه پلاک ازاد باشه و تاریخ فک پلاک از ۶ ماه نگذشته باشه ، همون پلاک بهت میدن
x5 سفید : منم ۱۴ ابان بیمه شد ولی پلاک نشد با همین شرایط شما
زهرا : سلام وقتتون بخیر باز خوبه کارشناس به شما این جواب داد من زنگ زدم گفت به دستگاه مراجع قضایی شکایت کنید از ما کاری برنمیاد یعنی تا کی میخوان فقط پاس بدن این ماه و اون ماه لعنت به سایپا و لعنت به این شاهین که آنقدر مردم و اذیت کردن
تارا : سلام برامن ۴۰ روزطول کشیدبرسه به دستم
بهمن : خبری نیس؟ 12مرداد کسی فاکتور شده رنگ سفید
تارا v4 شیراز ۳۰ابان : من تیتتایوم فاکتور نشدم. فکر کنم هفته دیگه قطعا بشیم.دوستان ماشین با سنسور یا بدون ستسور sbr
محمد طاها : سلام ترا v4 اتومات تحویل 30 آبان متاسفانه هنوز فاکتور نشد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرسوده : سلام چراخبری از فاکتور شدن فرسوده ها نیست. من 5/20 تکمیل وجه. کردم فعلا فاکتور نشدم خبری نیست
دوگانه خرداد : مبارکه. تحویل چه ماهی بودی شما فروردین یا اردیبهشت؟
30 آبان : سلام. من پیش فروش تحویل 30آبان هستم، اصلا پیام نیومد برای تبدیل به رینگ. من فقط 3 آبان وارد سایت شدم تبدیل اومده بود ولی صفحه اش خام بود و اجازه تبدیل نمیداد که بعد تماس گرفتم نمایندگی،گفتن فعال نشده. ای کاش طرح تبدیل میومد.
. سورن پلاس : رنگ سفید تحویل 30 آبان امروز فاکتور شده ،معمولا چند روز تا تحویل طول میکشه
3شهریور جی ایکس بدون لاینر : سلام دوستان من 3 شهریور جی ایکس بدون لاینر بقول خودشون ارتقا یافته سری اول ثبت نام هستم تحویل اذر صبح دعوتنامه تبدیل به بالاینر اومده 473323000تومن محاسبه کرده 5056000تومن کم کرده اول هم 233000000تومن دادیم حالاهم گفته 235267000تومن دیگه میخوادجهت اطلاع
ازنا : منم 30 آبان هستم.تکمیل وجه 18 شهریور.هنو فاکتور نشده.شما کی تکمیل وجه کردی
عباسی : 10 تیر هستم فاکتور نشدم متاسفانه
علی : سود تاخیر دقیقا چطور حساب میشه ؟ کسی میدونه برای پیش فروش
علی : تکمیل وجه 20 مرداد برای تیر ماه هم تکمیل وجه داشته با نه ؟
. : تو فعلا عنبر نسا جمع کن بذار تولید کننده کارشون بکنه