نقشه چینی ها و احتمال توقف واردات بنز و تویوتا به ایران

نقشه چینی ها و احتمال توقف واردات بنز و تویوتا به ایران

 
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک ایران با اعراب گفت: با توجه به اینکه 95 درصد بنز و تویوتا از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می‌شود ممکن است واردات این دو خودرو به کشور متوقف شود که دراین صورت فضا برای خودروسازان چینی باز خواهد شد و قادرند بخشی از بازار را در غیاب این دو برند به نام خود کنند.
 
نگار میرکریمی: مهدی دادفر در گفت گو با اقتصادنیوز درباره اینکه گفته می‌شود ذائقه خرید خوردرو ایرانیان از بازار چینی و کره‌ای به سمت بازار اروپای و ژاپنی در حال حرکت است، اظهار کرد: ایرانیان سابقه ذهنی خوبی از بازارهای اروپایی دارند، هیچ یک از مردم خاطره بدی از این خودروها ندارند، اما اینگونه نیست که خودروسازان چینی بیکار بنشینند و راه را برای اروپایی‌ها باز کنند.
 
وی افزود: در حال حاضر بازار در دست چینی‌ها است و به گونه‌ای در حال تسخیر بازار هستند که به نظر می‌رسد به زودی بتوانند بازار خودروهای داخلی را نیز تسخیر کنند.
 
دادفر پیش‌بینی بازار خودرو در ماه‌های آینده را کمی دشوار دانست و گفت: به دلیل وجود شرایط سیاسی کشور که کریدورهای ورود خودرو در ایران به دست کشورهای عربی بوده‌اند، و به تازگی مشکلاتی به وجود آمده است، ممکن است به روابط این دو کشور لطمه وارد شود.
 
وی تاکید کرد: از طرفی دیگر ممکن است ورود خودروهای خارجی همچون تویوتا و بنز نیز متوقف شود. چرا که بیش از 95 درصد واردات خودرو مربوط به جنوب کشور و خلیج فارس است، از این رو در صورت ایجاد این اتفاق فضا برای خودروسازان چینی باز می‌شود چرا که چینی‌ها بازار ایران را به خوبی شناخته‌اند و کلیه برندهای چینی به نحوی در ایران تولید می‌شوند که می‌توانند حتی بازار تولیدات داخلی را نیز به دست گیرند.
 
 
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران اظهار کرد: در این میان خودروهای با کیفیت بالاتر از منظر کیفی با خودروهای اروپایی و آمریکایی همپایگی می‌کند. از این رو به نظر من بعید است که کشورهای اروپایی یا ژاپنی به راحتی بازار خودرو را از چنگ چینی‌ها خارج کنند.
 
وی افزود: بازار خودرو در کشور بازار رقابتی شده است، همچنین خودروسازانی همانند خودروسازان اروپایی و حتی خودروسازان ژاپنی در بازار به شدت بر خدمات پس از فروش خود فشار می‌اورند و برعکس نیز واردات خودروها با محدودیت همراه می‌شود. همزمان با خودروسازان نیز چینی‌ها نیز خدمات خود را گسترده می‌کنند از این رو منطقی نیست کسی که بازار ایران را هدف قرار گرفته است خدمات پس از فروش را کاهش دهد.
 
به گفته دادفر، آنچه در حال حاضر از چینی‌ها دیده می‌شود این است که هم پای خودروساز داخلی پیش می‌روند از طرفی دیگر اگر گفته می‌شود که چینی‌ها خدمات نمی‌دهند، اشتباه است، زیرا هنگامی‌که مردم خودرو می‌خرند به دلیل این است که به کیفیت خدمات آن برند امیدوارند.
 
وی براین باور است که اگر قوانین و مقررات واردات خودرو نسبت به اروپایی‌ها و ژاپنی‌ها سخت‌گیرانه باشد، حضور چینی‌ها افزایش می‌یابد، چرا که چینی‌ها به گونه‌ای بازار هدف را نشانه می‌گیرند که سرعت عمل بیشتری از خود نشان می‌دهند در حالیکه اروپایی‌ها و ژاپنی‌ها آهسته‌تر حرکت می‌کنند.
 
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران درپیش بینی خود از بازار واردات خودرو گفت: رقابت سختی میان چینی‌ها ژاپنی‌ها و اروپایی‌ها به وجود خواهد آمد. بازار هدف در مورد خودروهای اروپایی اینگونه است که تمایلی به خرید خودروهای داخلی یا چینی ندارند.
 
همچنین به نظر می‌رسد اروپایی‌ها سهم عظیمی از بازار خودرو را از اروپایی‌ها بگیرند. اما امکان رقابت خودروهای داخلی با چینی وجود ندارد.
 
 
 
نقشه چینی ها و احتمال توقف واردات بنز و تویوتا به ایران
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , واردات بنز , تویوتا , چین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

ی سری مطالب رو گفته ی سری دیگه رو نگفته.
بخشی از بازار که دست خودروهای چینی هس بخش خالی بازار بوده که نه دست خودروهای داخلی بوده و نه وارداتی.زمانی کخ خودروهای چینی در بازه بالای 100 میلیون تومان فروشی داشته باشن میشه گف رقابت با وارداتی ها دارن و اگر در بازه زیر 35 میلیون هم بفروشن با داخلی ها رقابت دارن. در صورتی که عمده ی فروششون بین 35 تا 80 میلیون هس.خدمات پس از فروششون هنوز ضعیفه و این مشکل زمانی حاد میشه که خودروی شما تصادف کنه و نیاز ب قطعه فوری داشته باشی.
بازار اروپایی و ژاپنی ها نه با چینی ها بلکه با کره ای ها در رقابته که اینجا در نظر گرفته نشده.
هم چینین حتی اگر واردات خودرو از امارات و عمان به صفر برسه(که بسیار بعیده) واردات از کشور مبدأ در آینده ی نزدیک در جریان میافته.
این بازار بازاری آزاد نیست که بگیم باهم رقابت دارن.بازار انحصاری با رانت و امتیاز و فشار کنترل میشه نه رقابت.
06:49  1394/10/20
پاسخ دادن
بهنام
0

دمت گرم نویدجان
00:09  1394/10/21

بهنام
5

خوب مسلما خودروهای داخلی و زیر 100 میلیون تومان بدست بازار چینی خواهد افتاد.همین الان اکثر کسانی که لیفان 620 با حجم موتور 1800 سی سی سوار هستن خیلی بیشتر راضی تا کسانی که پرشیا سوارن. چین فقط در خودروسازی بلکه کالاها و صنایع دیگری پیشرفت چشمگیری داشته. ولی المان و ایتالیا و امریکا همیشه مشتری های خاص خودشون دارن
16:19  1394/10/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست
محمد از سنندج : سلام خدمت دوستان . دنا اتومات آپشنال فروش فوری هستم . تحویل 16شهریور که هنوز هیچ خبری از فاکتور شدن نیست .