نقشه چینی ها و احتمال توقف واردات بنز و تویوتا به ایران

نقشه چینی ها و احتمال توقف واردات بنز و تویوتا به ایران

 
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک ایران با اعراب گفت: با توجه به اینکه 95 درصد بنز و تویوتا از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می‌شود ممکن است واردات این دو خودرو به کشور متوقف شود که دراین صورت فضا برای خودروسازان چینی باز خواهد شد و قادرند بخشی از بازار را در غیاب این دو برند به نام خود کنند.
 
نگار میرکریمی: مهدی دادفر در گفت گو با اقتصادنیوز درباره اینکه گفته می‌شود ذائقه خرید خوردرو ایرانیان از بازار چینی و کره‌ای به سمت بازار اروپای و ژاپنی در حال حرکت است، اظهار کرد: ایرانیان سابقه ذهنی خوبی از بازارهای اروپایی دارند، هیچ یک از مردم خاطره بدی از این خودروها ندارند، اما اینگونه نیست که خودروسازان چینی بیکار بنشینند و راه را برای اروپایی‌ها باز کنند.
 
وی افزود: در حال حاضر بازار در دست چینی‌ها است و به گونه‌ای در حال تسخیر بازار هستند که به نظر می‌رسد به زودی بتوانند بازار خودروهای داخلی را نیز تسخیر کنند.
 
دادفر پیش‌بینی بازار خودرو در ماه‌های آینده را کمی دشوار دانست و گفت: به دلیل وجود شرایط سیاسی کشور که کریدورهای ورود خودرو در ایران به دست کشورهای عربی بوده‌اند، و به تازگی مشکلاتی به وجود آمده است، ممکن است به روابط این دو کشور لطمه وارد شود.
 
وی تاکید کرد: از طرفی دیگر ممکن است ورود خودروهای خارجی همچون تویوتا و بنز نیز متوقف شود. چرا که بیش از 95 درصد واردات خودرو مربوط به جنوب کشور و خلیج فارس است، از این رو در صورت ایجاد این اتفاق فضا برای خودروسازان چینی باز می‌شود چرا که چینی‌ها بازار ایران را به خوبی شناخته‌اند و کلیه برندهای چینی به نحوی در ایران تولید می‌شوند که می‌توانند حتی بازار تولیدات داخلی را نیز به دست گیرند.
 
 
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران اظهار کرد: در این میان خودروهای با کیفیت بالاتر از منظر کیفی با خودروهای اروپایی و آمریکایی همپایگی می‌کند. از این رو به نظر من بعید است که کشورهای اروپایی یا ژاپنی به راحتی بازار خودرو را از چنگ چینی‌ها خارج کنند.
 
وی افزود: بازار خودرو در کشور بازار رقابتی شده است، همچنین خودروسازانی همانند خودروسازان اروپایی و حتی خودروسازان ژاپنی در بازار به شدت بر خدمات پس از فروش خود فشار می‌اورند و برعکس نیز واردات خودروها با محدودیت همراه می‌شود. همزمان با خودروسازان نیز چینی‌ها نیز خدمات خود را گسترده می‌کنند از این رو منطقی نیست کسی که بازار ایران را هدف قرار گرفته است خدمات پس از فروش را کاهش دهد.
 
به گفته دادفر، آنچه در حال حاضر از چینی‌ها دیده می‌شود این است که هم پای خودروساز داخلی پیش می‌روند از طرفی دیگر اگر گفته می‌شود که چینی‌ها خدمات نمی‌دهند، اشتباه است، زیرا هنگامی‌که مردم خودرو می‌خرند به دلیل این است که به کیفیت خدمات آن برند امیدوارند.
 
وی براین باور است که اگر قوانین و مقررات واردات خودرو نسبت به اروپایی‌ها و ژاپنی‌ها سخت‌گیرانه باشد، حضور چینی‌ها افزایش می‌یابد، چرا که چینی‌ها به گونه‌ای بازار هدف را نشانه می‌گیرند که سرعت عمل بیشتری از خود نشان می‌دهند در حالیکه اروپایی‌ها و ژاپنی‌ها آهسته‌تر حرکت می‌کنند.
 
مدیر فروش و پشتیبانی تویوتا در ایران درپیش بینی خود از بازار واردات خودرو گفت: رقابت سختی میان چینی‌ها ژاپنی‌ها و اروپایی‌ها به وجود خواهد آمد. بازار هدف در مورد خودروهای اروپایی اینگونه است که تمایلی به خرید خودروهای داخلی یا چینی ندارند.
 
همچنین به نظر می‌رسد اروپایی‌ها سهم عظیمی از بازار خودرو را از اروپایی‌ها بگیرند. اما امکان رقابت خودروهای داخلی با چینی وجود ندارد.
 
 
 
نقشه چینی ها و احتمال توقف واردات بنز و تویوتا به ایران
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , واردات بنز , تویوتا , چین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

ی سری مطالب رو گفته ی سری دیگه رو نگفته.
بخشی از بازار که دست خودروهای چینی هس بخش خالی بازار بوده که نه دست خودروهای داخلی بوده و نه وارداتی.زمانی کخ خودروهای چینی در بازه بالای 100 میلیون تومان فروشی داشته باشن میشه گف رقابت با وارداتی ها دارن و اگر در بازه زیر 35 میلیون هم بفروشن با داخلی ها رقابت دارن. در صورتی که عمده ی فروششون بین 35 تا 80 میلیون هس.خدمات پس از فروششون هنوز ضعیفه و این مشکل زمانی حاد میشه که خودروی شما تصادف کنه و نیاز ب قطعه فوری داشته باشی.
بازار اروپایی و ژاپنی ها نه با چینی ها بلکه با کره ای ها در رقابته که اینجا در نظر گرفته نشده.
هم چینین حتی اگر واردات خودرو از امارات و عمان به صفر برسه(که بسیار بعیده) واردات از کشور مبدأ در آینده ی نزدیک در جریان میافته.
این بازار بازاری آزاد نیست که بگیم باهم رقابت دارن.بازار انحصاری با رانت و امتیاز و فشار کنترل میشه نه رقابت.
06:49  1394/10/20
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

دمت گرم نویدجان
00:09  1394/10/21

گزارش
بهنام
5

خوب مسلما خودروهای داخلی و زیر 100 میلیون تومان بدست بازار چینی خواهد افتاد.همین الان اکثر کسانی که لیفان 620 با حجم موتور 1800 سی سی سوار هستن خیلی بیشتر راضی تا کسانی که پرشیا سوارن. چین فقط در خودروسازی بلکه کالاها و صنایع دیگری پیشرفت چشمگیری داشته. ولی المان و ایتالیا و امریکا همیشه مشتری های خاص خودشون دارن
16:19  1394/10/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین gl : من 20خرداد تکمیل کردم هنوز فاکتور نشده
شاهین مرداد پلاس : برو غلط زیادی نکن بی شرف
پویا : بله تارا دستی فروش فوری
شاهین مرداد پلاس : سایپا ی بی دین خجالت بکش
پویا : خاهش میکنم رنگ نقره ای متالیک طرح عادی فکر میکنم نذاشتن.چون از دیر کردم کم نکردن مابه اتفاوت هم پرداخت نکردم
علی تاراv1p : سلام آقا پویا ممنون از اطلاعتون شما فروش فوری تارا v1p سفید بودید؟ سوال بعد اینکه جسارتا ازتون پولی بابت sbr گرفتن یا از جریمه تاخیر کم کردن؟ یا اینکه کلا sbr نذاشتن؟
25اسفند : دوستان تجمع کنین سایپا مسخره هم اومده گفته که مثلاً نیایم ولی ما میایم پر قدرتم میایم
پویا : ان شااله فردا فاکتور میشید من ۸ صبح ۵ مرداد واریز داشتم امروز فاکتور شدم
ایگل : ❌❌ فراخوان تجمع برای پیگیری حقوق مشتریان کرمان موتور❌❌ دوستان عزیز در ماه های اخیر جمع زیادی از مشتریان کرمان موتور با بدعهدی این شرکت در انجام تعهدات خود مواجه شدند که این مورد باعث به وجود آمدن تاخیر چندماهه در تحویل تمامی مدل های این شرکت خودروساز شده و پیگیری های متعدد مشتریان با مرکز تماس، نمایندگی های فروش و سایر کانال های ارتباطی بی نتیجه باقی مانده و مسئولین این شرکت با عدم پاسخگویی و پایبندی به تعهدات خود، وقت و زمان مشتریان را هدر داده اند. با این توضیحات از تمامی مشتریان محترم با هر مدل خودروی ثبت نامی، خواهشمندیم برای دست یابی به حقوق قانونی خود، روز شنبه 22 شهریور ساعت 9 صبح مقابل ساختمان امور مشتریان این شرکت حضور به هم رسانید. 📍: تهران، خیابان جنت آباد جنوبی، انتهای بلوار لاله غربی، نبش خیابان بهمنی نژاد، پلاک 74 ⏰شنبه 22 شهریور ساعت 9 صبح
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : ببخشید چرا بعد از مرحله آماده برای تحویل،صدور اسناد خودرو تیک سبز نخورده و و مرحله حمل خودرو جهت تحویل تیک سبز خورده؟این یعنی اسناد خودرو صادر نشده؟اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه ممنونم
سورن 31 تیر پیش فروش : واسه ایران خودرو متاسفم. 8ماهه منتظرم. من پیش فروش عادی تحویل 31 تیر هستم. تکمیل وجه 30 اردیبهشت فاکتور و پلاک 11 شهریور بارگیری از سایت مازندران و رسیدن به پارکینگ ایدکو تهران 15 شهریور یه هفته داره رو قسمت تحویل به نمایندگی داره میچرخه ساکن پرند هستم و نمایندگی تحویلم رباط کریم هنوزم بهم تحویل ندادن
علی : من موعد 17مرداد هستم ولی هنوز فاکتور نشدم سورن پلاس سفید موتور جدیدم شما هم همینه؟ تبدیل هم نزدی؟
ساینا : فردا بازم 11 بهمن فاکتور میشه و احتمالا تموم بشن11 بهمنیا
ساینافروش فوق العاده بهمن23 : سلام من شماره پذیرشم 12163070 خبری نیست
ساینا پیش فروش : من که آذرماه پیش فروش ساینا دوگانه ثبت نام کردم فکر نمی کردم بعد آذر تو بهمن و اسفند انقدر فروش فوق العاده گذاشتن، که ما پیش فروش های آذر 1403 تا کی باید صبر کنیم تا فوق العاده فاکتور بشن، 9 ماه انتظار کشیدم... و هنوزم انتظار باید بکشیم ...چه اشتباهی کردیم
فوق العاده 23بهمن : خاهشا فاگتور شدین بگید
نیسان : سلام بازار خرید و فروش نیسان چطوره مشتری داره سریع فروش بره؟
علی : تا 24 ساعت بعد از تحویل میتونی ماشین ببری پس بدی
. : عجب معامله پرسودی کردی.آفرین