ساز مخالف دولت با پژو

ساز مخالف دولت با پژو

 
قرارداد ایران خودرو و پژو در شرایطی به احتمال زیاد طی یک ماه آینده به امضای طرفین خواهد رسید که این روزها صداهای مخالفی در این مورد از بدنه دولت به گوش می‌رسد.
 
طی چند روز اخیر، برخی مسوولان دولتی در حالی خواستار تامل و دقت بیشتری در امضای قرارداد ایران خودرو و پژو شده‌اند که گویی چندان راضی به شراکت دوباره این دو خودروساز نیستند. مخالفان حتی از مسوولان بلندپایه دولت خواسته‌اند در امضای قرارداد موردنظر (قراردادی که حدود دو سال مذاکره پشت آن خوابیده است) عجله نکنند. این مخالفت‌ها در حالی است که ایران خودرو و پژو از حدود دو سال پیش، مذاکره با یکدیگر را از سر گرفته و بنا به گفته مسوولان دو شرکت، فرم شراکت جدید آنها بسیار متفاوت از گذشته خواهد بود. از طرفی، وقتی پشت قراردادی، دو سال مذاکره وجود دارد، شاید دیگر خیلی منطقی نباشد که امضای چنین قراردادی را عجولانه خواند، آن هم با توجه به سختگیری‌ها و خطوط قرمزی که وزارت صنعت برای خودروسازان داخلی و خارجی (در بحث همکاری مشترک) لحاظ کرده است. با این حساب، باید از مخالفان پرسید این که به مسوولان توصیه می‌کنند در قرارداد ایران خودرو و پژو عجله نشود، دقیقا منظورشان از «عجله نکردن» چیست؟ آیا نگران تکرار رفتار گذشته پژو در ایران هستند؟ اگر این طور است که هم ایران خودرویی‌ها و هم پژویی‌ها عنوان می‌کنند که رفتار متقابل خود را تغییر داده و قرار نیست مانند گذشته عمل کنند. به گفته آنها، در قرارداد جدید، پژو باید 30 درصد از محصولات تولیدی در ایران را صادر و همچنین تولید خودرو (در ایران) را با ساخت داخل حداقل 40 درصدی آغاز کند. همچنین قرار شده شرکتی مشترک میان ایران خودرو و پژو با سهام مساوی 50 درصد، تشکیل شود تا نظارت‌های لازم بر اجرای قرارداد مربوطه صورت بگیرد. نکته دیگر اما اینجاست که به فرض اینکه قرارداد میان ایران خودرو و پژو امضا نشود؛ در این شرایط کدام خودروساز خارجی قرار است جایگزین پژو شده و به رشد و توسعه خودروسازی ایران کمک کند؟
 
 
 
ساز مخالف دولت با پژو
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , پژو , قرارداد , دولت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

13 نظر

بهنام
0

المان که اعجوبه خودروسازی جهان. امریکا هم خفن موتور سیکلت زده داج 8000 سی سی. ایتالیا هم فراری و لامبورگینی همیشه در عرصه خودروهای اسپرت بودن.من ژاپن هم خیلی قبول دارم مخصوصا تویوتا رقابت تنگاتنگ داره با المانی های پرمدعا. انگلیس هم اتومبیل ساخته دیوار صوت میشکنه بنام بلادهاوند. سوئد هم کونیخ زگ خیلی خوف اسب بخار. کره هم هیوندا خوب داره پیش میره به سمت بازار جهانی. چین که شوت اصلا توباغ نیست.چین کپی بردار متقلب خوبی
00:17  1394/10/14
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

المان که اعجوبه خودروسازی جهان. امریکا هم خفن موتور سیکلت زده داج 8000 سی سی. ایتالیا هم فراری و لامبورگینی همیشه در عرصه خودروهای اسپرت بودن.من ژاپن هم خیلی قبول دارم مخصوصا تویوتا رقابت تنگاتنگ داره با المانی های پرمدعا. انگلیس هم اتومبیل ساخته دیوار صوت میشکنه بنام بلادهاوند. سوئد هم کونیخ زگ خیلی خوف اسب بخار
00:14  1394/10/14
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
0

ولی رضا قبول داری اتومبیل های المان و ژاپن و ایتالیا بهتر از خودروهای فرانسه است؟؟؟
20:45  1394/10/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
2

کاملا قبول دارم خصوصا خودروهای آلمانی رو.
منظورم این هست که پژو تو رنج خودش خودروهای خوبی داره وگرنه پژو در مقابل بنز و بوگاتی و بی ام و و... باید تعظیم کنه.
21:01  1394/10/13

گزارش
کاشفی
1

مشکل خودرو به سیاست ها برمی گردد. یعنی کاملا معلوم نیست که ما تولید کننده ایم یا مونتاژگر یا وارد کننده یا....؟
مشکل دیگر تبدیل شدن صنعت خودرو به مافیاست که حق و حقوق مشتری قربانی سود جیب یک عده معدود می شود. قیمت بالا و کیفیت پایین از آثار این آفت است.
در کشورهای دیگر خودرو یک وسیله مصرفی و سهل الوصول است، اما در ایران شده یک وسیله سرمایه ای و گران بدون آن که کیفیت و تنوع داشته باشد.
واقعا حق مردم ایران این است؟
20:13  1394/10/12
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

واقعا چه نیازی به فرانسه داریم؟ ما که همه پیشرفت کرده ایم و به قله های ترقی رسیده ایم چرا باید منت پژو و رنو را بکشیم؟ مگر سالها مردم شریف ایران محصولات رنگارنگ و متنوع ایران خودرو و سایپا را سوار نمی شوند؟ مثلا دنا به این خوشگلی چه مشکلی دارد؟ خوب مردم باز هم سوار می شوند و تن به ذلت وابستگی به غرب نمی دهند.
11:41  1394/10/11
گزارش
پاسخ دادن
مخالف پژو و فرانسه
1

جسارتا شما میدونی دانش و تکنولوژی ساخت پلت فرم و موتور چیه
14:33  1394/10/12

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
0

تا حدودی با علی موافقم. اما مشکل اینه که کسایی ک میتونن همین دانش و تکنولوژی رو ارتقا بدن و حتی پلتفورم طراحی کنن جایگاهی در صنعت ما ندارن.
کلی صنایع پیچیده تر رو داریم میگردونیم ام تو همین خودروسازیمون موندیم. پس مشکل در دانش فنی و آکادمی نیس.
17:37  1394/10/12

گزارش
سعید
2

شما که این قدر پز دنا را می دهی آیا می دانی که موتور دنا همون موتور سمند و پژو است؟ فقط اتاق را عوض کرده اند و شما ذوق زده شده ای! مثل 207 که همون 206 است با تغییر چراغ ها و به عبارتی گنجشک را رنگ کرده و جای قناری انداختند به مردم! اگر منطور شما از صنعت و پیشرفت این است، بدان که از مرحله پرتی و دنیا به ما می خندد و خودمان خبر نداریم!
08:35  1394/10/13

گزارش
بهنام
2

پژو فرانسه کلا اهل زرنگ بازی
03:22  1394/10/11
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
17

اینا دنبال شیتیل خودشونن که تقسیم اموال کنند
15:38  1394/10/07
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
15

لابد پژو بایدسبیل دولت رو هم مثل ایرانخودرو چرب کنه. تا دیروز که ایناها کشته مرده فرانسه بودن چی شد الان ورق برگشته؟
من یکی ک از خدامه با هر کسی جز پژو قرارداد ببندن. اما مشکل اینه ک اینا عوض بشو نیستن و وضع ب همین منوال ادامه پیدا میکنه.پس فرقی نداره شریکشون کی باشه.
14:28  1394/10/07
گزارش
پاسخ دادن
تبريزي
9

خب معلومه!! اينا ميگن بايد ٤٠ درصد قطعات آشغال خودمونو نصب كنيم اونم قبول نميكنه
14:00  1394/10/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
علی ریرا : دوستان با این وضع که پیش میره فکر نمیکنم به این زودی ها ری راها رو تحویل بدند
داریوش : من 17اردیبهشت تکمیل وجه کرده بودم دوباره دیروز واسم پیام دعوتنامه اومد رفتم نمایندگی گفت مابتفاوت بیمه و عوارض و مالیات باید پرداخت کنی 58 هزار تومن مجدد پرداخت کردم ولی هنوز فاکتور نشده.
حسام : سلام دوستان. من واریزی ۲۲ اسفندماه هستم.‌هنوز فاکتور نشده. کسی ۲۲ اسفند فاکتور شده؟؟،،
X5 : سلام تا یک هفته تعطیله ماشین ما تمام مراحل کامل شده و آماده تحویل وتا تهران شروع بکار نکنه هیچ کاری انجام نمیشه
شاهین G : شما شاهین Gهستید ؟یا شاهین Gl?? یا cvt??
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : ما واریزی اردیبهشتیم هنوز فاکتور نشدیم 😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس 11 بهمن ماه : سلام مدیر و پرسنل شرکت سایپا واقعا خرابه(داغونه) فقط یاد دارن که دروغ بگن در تمام کارهایش ضعیف عمل می کند و ماشین هارو فاکتور نمیکنه(صرفه جویی میکند) الان هم بهانه تعطیلات،استراحت میکنن
فوق العاده بهمن 6بهمن : داداش می خوای از دست شرکت سایپا فارغ بشی هفته دیگه فاکتور میشی
ساینا : تو رو خدا جواب بدین منم همین طور شده دهم اسفند بودم یه مرحله برگشته عقب
پیش فروش ساینا s : سلام منم 10اسفند یک مرحله به عقب برگشت جریان چیه تو رابه خدا جواب بدید؟؟
کوییک آر اس : خوب چرا زنگ نمی‌زنی 96550 دقیق بهتون میگه
میلاد ..... ایلام : سلام دوستان کسی میدونه اگه شماره چک نوشته برای سود تاخیر ولی تاریخ ارسال به بانک 0 نوشته . پولو میتونم بگیرم یا باید تاریخ بنویسه. مال من شماره چک نوشته
کوییک RS فروش فوری پذیرش 13 خرداد : برو توسایت قسمت پرداخت دعوتنامه نگاه کن احتمالا باید مبلغی پرداخت کنی که افزایش قیمت دادن
آرش : 12 اسفند خبری نشد
غیرت ایرانی : حاقل یک ماه تا یک ماه و نیم تاخیر داره ، چون ما اردیبهشت هنوز تحویل نگرفتیم
ایکس33 کراسmt : سلام هادی اریزو برادر گلم ، عزیز بارگیری و تحویل فعال هست یا نه تعطیل هستن چون من تهران پرسیدم نمایندگی تعطیل هست ،ممنون جواب بدین