چرا دولت قبل هیچ فکری به حال صنعت خودرو نکرد؟

چرا دولت قبل هیچ فکری به حال صنعت خودرو نکرد؟

 
مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت می گوید: در سال هایی که رشد اقتصادی خوبی که داشتیم باید برای کیفیت خودرو هم فکر می شد تا امروز شاهد نارضایتی در بازار داخلی از پایین بودن کیفیت نبودیم اما در آن سال ها این سرمایه گذاری در صنعت خودرو انجام نشد.
امیرحسین قناتی، مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین از اهمیت تولید خودرو در اقتصاد کشور گفته و افزود: «وقتی راجع به رشته خاصی از صنعت صحبت و بحث زیاد می شود، نشان از درجه اهمیت خاص آن صنعت دارد. »
 
وی اظهار کرد: «با توجه به اینکه صنعت خودرو با 60 صنعت بالادستی و پایین دستی در ارتباط است نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد. هر تغییری در وضعیت تولید خودرو خیلی زود در سطح جامعه تاثیر خود را نشان می دهد.»
 
به گفته وی در هر حوزه ای چه تجاری، چه صنعتی و چه اجتماعی صحبت می کنیم رد پایی از صنعت خودرو را می بینیم.
 
قناتی معتقد است: «خودروسازی صنعتی است که اینرسی سنگینی دارد، علی الخصوص در کشورهای در حال توسعه که صاحب اصلی برند و تکنولوژی تولید خودرو نیستند و به نوعی با استفاده از تکنولوژی و برند کشورهای پیشرفته در این صنعت وارد تعامل و همکاری می شوند . مانند کشور ما که از زمانی که با کشورهای دیگر شروع به همکاری کرد خودروسازی شکل صنعتی تری به خود گرفت.»
 
وی ادامه داد: « در حوزه خودرو اگر مباحث مربوط به کیفیت با دقت رعایت نشود هم به رکود بازار دامن می زند و هم به نقطه بن بستی می رسیم که تولید توجیه منطقی و اقتصادی خود را ازدست می دهد.»
 
قناتی با اشاره به شرایطی که بعد از وضع تحریم های بین المللی برای خودروسازان داخلی به وجود آمد گفت: «مشکلاتی از قبیل کاهش ارزش ریال و افزایش قیمت دلار از یک سو و اینکه ما در بحث تکنولوژی همچنان وابسته به شرکت های خارجی بودیم از سوی دیگر ضرباتی به این صنعت زد که اثراتش در آن مقطع دیده نشد که الان داریم می بینیم.»
 
وی تاکید کرد: «در سال هایی که رشد اقتصادی خوبی که داشتیم صنعت خودرو هم تولید خوبی داشت. شاید اگر در همان سال ها به کیفیت هم فکر می شد و برنامه ریزی های لازم برای افزایش کیفیت و تنوع و توسعه محصول با برندهای جدید انجام می شد هم اکنون شاهد نارضایتی در بازار داخلی و کاهش کیفیت نبودیم اما در آن سال ها این سرمایه گذاری در صنعت خودرو انجام نشد.»
 
مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: «از سال 92 که بحث تدوین سند استراتژی صنعت خودرو نهایی و در وزارتخانه ابلاغ شد. بحث اصلی این سند این بود که ما باید جایگاه صنعت خودروی کشور را از لحاظ کیفیت و کمیت در منطقه و در بازارهای داخلی و خارجی ارتقا دهیم.»
 
وی با ذکر مثالی ادامه داد: «وقتی می خواهیم 3 میلیون خودرو تولید کنیم که حداقل یک سوم آن را صادر کنیم باید در نظر داشته باشیم که اگر این خودروهای با استاندارد و کیفیت روز تولید نشود امکان رقابت وجود نداشته و این جایگاه حفظ نخواهد شد.»
 
وی گفت: «همان زمان برنامه اهداف کیفی را مشخص کردیم که سطح ارتقاء کیفی با در نظر گرفتن سطح ارتقاء بازارهای بین المللی باید چه زاویه ای داشته باشد.»
 
وی در پایان با اشاره به نارضایتی های مشتریان از کیفیت خودروهای ساخت داخل گفت: «شاید بتوان گفت شرایطی که در حال حاضر ایجاد شده است بخشی از آن مربوط به این است که روند پیشرفت تولید و ارتقاء کیفی با شیب انتظارات مردم و مشتریان همخوانی نداشت. البته معمولا همینطور است که شیب انتظارات مشتری معمولا سریعتر افزایش پیدا می کند. با توجه به اینکه با تعرفه 40 درصد خودروهای خارجی هم وارد می شود ومردم با امکانات این خودروها آشنا شده اند و همان توقع را از خودروساز داخلی دارند.»
 
وی تاکید کرد: «در این راستا برنامه هایی تدوین شد در وزارتخانه و سخت گیری های در حوزه کیفیت انجام شده است که سعی بر این است که میزان اختلاف کیفیت خودروها با سطح انتظارات مشتری کاهش پیدا کند تا شاهد بازگشت اعتماد مشتریان داخلی به بازار خودرو باشیم.»
 
 
 
چرا دولت قبل هیچ فکری به حال صنعت خودرو نکرد؟
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

خبر آنلاین

 

برچسب : خودرو , صنعت , دولت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

کاربر: نوید جهرمی
3

تازمانی که ایران ناسیونال دست جناب خیامی بود خیلی اوضاش خوب بود.
اگر صنعت خودرو خصوصی بود و توسط افراد دلسوز و کاردان اداره میشد وضعمون این نبود.
02:25  1394/10/04
پاسخ دادن
teddy
0

همون جنابی که میفرمایین موجب بنا گذاری این رویه تو ایران شد.با شرکتی قرار داد بست که ورشکست شده بود.البته عوامل سیاسی درگیر بود.همون موقع هم پیکان واسه قشر کم درآمد و همینطور واسه تاکسیرانی استفاده میشد.وگرنه اونایی که داشتن آمریکایی و ژاپنی و آلمانی سوار بودن.در کل مشکل این نظام از وقتی پیش اومد که اینترنت رو به بهای این که سود مالی زیادی توش داشت راحت گسترش دادن بودن اینکه فک کن بعدش چه اتفاقاتی قراره بیوفته.انتظارا رفت بالا و ...
10:56  1394/10/04

امیر
5

teddy دیس لایک
14:13  1394/10/04

کاربر: نوید جهرمی
2

باز رفت ی کارخونه خرید و تکنولوژی ساختش رو آورد. هر چند دستورات شاه بی تأثیرنبود.
من شخص خیامی و مدیریت ایشون مد نظرمه. مطالب زیادی هست که میتونه سرلوحه کار مدیران فعلیمون بشه.
بعدش هم که اموالش رو مصادره کردن رفت.
15:11  1394/10/04

امیر(سابق)
20

من ترفدار دولت قبل نیستم ولی برای سرپوش گذاشتن بر کم کاری خودتان دیگران را متهم نکنید. هیچ دولتی بعد انقلاب حرکت مثبت در خودروسازی انجام نداد بجز بالا بردن سهم سود خودش و به تبع آن بالا رفتن قیمت بی رویه ماشین و مکیدن خون مردم بدون اینکه به کیفیت و یا به روز رسانی و نیاز مشتری توجه کنند
12:28  1394/10/03
پاسخ دادن
ارسلان
5

لایک
17:34  1394/10/03

ایرانی باغیرت
1

احسنت . صحیح است . دقیقا به اصل مطلب اشاره کردی . خیلی چیزها از 57 به اینور سقوط کرد.
23:00  1394/10/03

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
دنا اتو سفید پیش‌فروش : دنا اتو سفید پیش فروش / تحویل 31 خرداد پرداخت اول 8 آبان پرداخت دوم 20 فروردین سلام دوستان تاریخ آماده صدور فاکتور قبلا 25 فروردین بود الان بروز شده خورده 6 اردیبهشت کسی میدونه چه دلیلی داره؟ تو هیمن مرحله است الان.
حمیدرضا : این حجم از بی مسئولیتی در سایپا حد نداره خدایی 19 اسفند تکمیل وجه تا امروز هنوز فاکتور نشده
الناز : سلام دوستان. من توی دی ماه نصف مبلغ شاهین رو واریز کردم موعد تحویل شهریور افتادم. الان رفتم توی سایت saipacrop تو قسمت وضعیت پرونده مشتری دیدم نوشته تایید احراز سکونت ثبت نشده است. میخواستم بپرسم یعنی چی؟ من الان باید کاری کنم؟ یا نه فعلا الان وقتش نیس؟ تایید احراز سکونت منظورشون همون سخا هست یا فرق داره؟؟؟ ممنونم
جک j4 : سلام به همه من ثبت نامی 19 آذر بودم تحویل سیستمی 4 اسفند، امروز بالاخره زنگ زدن برا تحویل خودرو، ایشالله قسمت همگی
مبین 30 اسفند : سلام دوستان اگر ممکنه کسی فاکتور شد اطلاع رسانی کنه.
امیر : با سلام. من واریزی اول ۶ شهریور ۱۴۰۳ مبلغ ۳۷۰ تومان. تکمیل وجه ۶ اردیبهشت ۴۲۴ تومان. امروز در وضعیت آماده تخصیص قرار دارد.
سیامک x5 آبان : از هر دو . نمایندگی رو طرف قرار بدید تا دادگاه محل اقامت خودتون بتونید طرح دعوا کنید . اگه فقط شرکت رو طرف قرار بدید اونوقت مطابق قانون دادگاه اقامتگاه خوانده دعوی یعنی تهران صالح به رسیدگی هست .
akbar : خب اگه تولید میکنه چرا تحویل نمیده؟علتش نمیدونین؟
فاطمه جی 4 سفید مشهد : میثم من خودم بک دوست داشتم ثبت نام کنم خیلی ماشین خوشگلیه از نزدیک دیدم واقعا قشنگه اما خوب برای همون 160 و خورده ای که بیشتر برای ثبت نام باید میدادم و نداشتم جک نوشتم امیدوام ماشین خوب و خوش شانسی برات باشه
قلی نیا : ۱۲ اذرم فاکتور نشدم میگن از زمان احراز هویت که نمایندگی ۲۷ دی برام زحمت کشیدن ثبت کردن از اون روز حساب میشه بهونه های کثیفشون درصورتی که من همه چیو همون روز تحویل نمایندگی دادم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه : سورن دوگانه 75 لیتری تبدیل به 100 لیتری الان اومد تبدیل زدم بدون هیچ هزینه ای
محمد : کدوم شهر و استان هستی؟
یاغی : ساینا هم 2سال پیش220بود الان شده 520
محمد : من تحویل 11 خردادم ولی فاکتور نشدم
مهرسام : من تحویلم 9خردادبوددیروزفاکتورشدم 207 پانورمارنگ سفیدواریزی 12اسفندطرح عادی
سورن دوگانه : خب این که راه نمیخاد سورن دوگانه رو ببر بازار ازاد بفروش جاش یه بنزینی بخر
توحید ارومیه : 29بهمن فعلا تا این لحظه فاکتور نشده
22ابان فوری : سلام دوستان سفید قرمز کسی فاکتور زشده
کوییک سفید قرمز پذیرش مرداد ماه : سلام تحویلی آخر اسفند کوییک سفید قرمز هنوز فاکتور نشدم شماره پذیرش 11918519
207مشکی : سلام دوستان کسی هست که تکمیل وجه20دی تحویل 30اسفند فاکتور شده باشه؟هر سری که تماس میگیریم جواب درستی نگرفتیم آخرین سری گفتن تیر ماه فاکتور میشه