در پساتحریم راهی جز ارتقاء کیفیت نیست

 در پساتحریم راهی جز ارتقاء کیفیت نیست

 
یک صادرکننده و فعال اقتصادی گفت: با توجه به توافقات هسته‌ای، درهای واردات و ورود برندهای معتبر به کشور باز می‌شود و در چنین شرایط رقابتی، تولیدکنندگان داخلی چاره‌ای جز ارتقاء کیفیت محصولات خود ندارند.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان توسعه تجارت، پیام شاه‌علی با بیان این مطلب افزود: در این شرایط تنها تولیدکنندگانی که کالاهای باکیفیت و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی عرضه می‌کنند، می‌توانند در بازار رقابتی دوام بیاورند.
 
وی با اشاره به وضعیت صادراتی در شرایط پساتحریم گفت: صادرات یک موضوع کاملا رقابتی است. این واقعیتی است که در شرایط فعلی کشور همه صنایع با آن درگیرند؛ رقابت در صادرات در دو زمینه انجام می‌شود: ابتدا از نظر کیفی و دوم از نظر قیمت فروش. مشکل اول در صادرات محصولات، عدم رعایت حداقل استانداردهای کیفی تولید در فروش صادراتی است. مشکل دوم نیز به کاهش قیمت فروش و ارائه تخفیفات غیرمتعارف به پشتوانه تضعیف فرمولاسیون در تولیدات برمی‌گردد.
 
شاه‌علی ادامه داد: این مشکلات به دفعات در جلساتی که به اتفاق مسئولان وزارت صنایع داشتیم مورد تأکید قرار گرفته که «کیفیت» در صادرات عامل تعیین‌کننده بوده و هرچقدر این کیفیت کاهش پیدا کند قابلیت رقابت از بین رفته و توان صادرات کمتر می‌شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد: واحدهای نظارتی به منظور حمایت از صادرات و دفاع از اعتبار ملی و برند ایرانی بتوانند با استاندارد نمودن فرمول تولید، محصولات صادراتی را به جایگاه واقعی خود برگردانند.
 
وی وجود تحریم‌های اقتصادی و عدم امکان انتقال ارز به کشور را نیز از دیگر موانع صادراتی دانست و در ادامه اظهار داشت: متأسفانه سیستم پولی و بانکی ما به‌رغم تمام تلاش دولتمردان نتوانسته متناسب با شرایط موجود حامی تولید باشد. این در حالی است که واحدهای تولیدی به منظور ادامه حیاتشان، باید بخش عمده‌ای از سرمایه در گردش خود را از طریق سیستم بانکی تأمین کنند.
 
شاه‌علی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه هزینه‌های تأمین مالی در سیستم بانکی کشور بالغ بر 30 درصد است، تصریح کرد: در شرایط رکود، کاهش حاشیه سود، قابلیت پوشش هزینه‌های تأمین مالی معادل رقم مذکور را نخواهد داشت.
 
وی در ادامه یکی از خواست های صادرکنندگان را تک نرخی شدن قیمت ارز عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر نوسان نرخ ارز کم بوده است، به استثنای چند ماهی که حدود چند درصدی رشد داشته است.
 
شاه‌علی اظهار داشت: دولت در واقع با وجود سیاست‌های خاص اقتصادی که بکار برد موفق شد نوسان نرخ ارز را کنترل کند و آن هیجانی که در بازار وجود داشت که اثر مستقیمی نیز بر روی خرید مواد اولیه داشت تحت کنترل قرار گرفت. به هر حال یکی از بهترین حالات این است که ارز تک نرخی شود تا ورود مواد اولیه دچار نوسان پی در پی نشود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در همه جای دنیا از صادرات در بخش خصوصی حمایت ویژه‌ای می‌شود و این حالت در کشورهای مختلف متنوع است، اظهار داشت: متأسفانه شرایط صادراتی کشور به جایی رسیده است که غالب تولیدکنندگان محصولات صادراتی خود را به بهای تمام شده و بعضا با زیان صادر کرده که عمدتا به منظور تأمین نقدینگی این اتفاق رخ می‌دهد.
 
وی در پایان افزود: با توجه به این شرایط وجود جایزه صادراتی به عنوان یک عامل تشویقی برای صادرکنندگان نقشی تعیین‌کننده خواهد داشت. در حال حاضر چندین سال است که صادرکنندگان از این حمایت محروم بوده و برای حفظ بازار و مشتریان خود مجبور شده‌اند علی‌رغم برخی زیان‌ها، همچنان پیشتاز صادرات باشند.
 
 
 
 در پساتحریم راهی جز ارتقاء کیفیت نیست
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

تسنیم

 

برچسب : خودرو , پسا تحریم , کیفیت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

13 نظر

کاربر: چلنجر
1

پس هنوز نعمت زاده و مافیای خودرو رو نشناختید اینا راضین بجای آزاد شدن واردات به نیروی انتظامی حق تیر بدن برای قتل عام هرکی خودروی داخلی سوار نشه. هنوز نمیدونید پول بادآورده کشیدن از مردم دست بسته چه طعم دیوانه کننده ای داره.
19:28  1394/08/14
پاسخ دادن
کاربر: american and japan
1

خودرو ساز داخلی باید ورشکسته بشه.
تنها راهش اینه
14:47  1394/08/12
پاسخ دادن
کاربر: mojtaba .a
3

بعله بشین که ورود خودرو ازاد شد مگه الکی برادر ویرانخودرو و سایپا پشتیبانی دولت دارن تازه نماینده های ما مردم هم پشت اینان میگن تعرفه 1000 برابر بشه تا ماشین وارد نشه ما از این شانسا نداریم فقط نباید خرید همین خرید صفر ممنوع
07:07  1394/08/12
پاسخ دادن
محسن
14

اتفاقاً ارتقای کیفیت مال قبل از تحریم بود. بعد از تحریم باید خودروی روز دنیا با قیمت آزاد وارد بازار بشه. نه اینکه دنبال ارتقای آت و آشغالایی مثل پراید و پرشیا و 405 بود. اصلاً اینا با کیفیت هم باشن، چه فایده وقتی مال 30 سال پیش هستن؟
18:50  1394/08/11
پاسخ دادن
حامد
3

قابل توجه عزیزانی که قصد خرید خودروی ایرانی و چینی دارند:

http://www.yjc.ir/fa/news/5378050/وحشتناک-ترین-تصادف-پژو-تصاویر-18
17:57  1394/08/11
پاسخ دادن
کاربر: رایزو
4

من اینو تو مطالب قبلی هم گفتم. بهترین راه موجود برای خودرو سازان داخلی ارتقا کیفیته. اگر میتونن خودرو هاشون کیفیتشو ببرن بالا نمیتونن خودروی جدید با کیفیت طراحی کنن. بازم نمیتونن تعطیل کنن.
پایین اوردن قیمت در عمل باعث تورم مجدد میشه. بهترین کار اینه که تمام تلاش خودشونو برای ایجاد رقابت در کیفیت خودرو انجام بدن .
14:32  1394/08/11
پاسخ دادن
امير ج
1

دوست عزيز،اين خودرو سازان تو اين وضعيت تورم رو غنيمت ميدونن
16:56  1394/08/11

امیر
7

نظرتون بسیار محترم. ولی پایین اومدن خودر به تنهایی نمیتونه باعث تورم بشه. چون اگه قیمت ماشین واقعی بشه با تورم 100درصدی هم کمتر از این قیمت میشه. جو عدم کاهش قیمت را راه ننداز رفیق
18:12  1394/08/11

کاربر: رایزو
4

من جو نمیدم .من فقط موضوع را با مدل های مالی و اقتصادی بررسی کردم .همین. شایدم چون این مدل ها تئوری هستن با واقعیت فاصله داشته باشن. در ضمن من گفتم اگر نمیتونن کیفیت بالا ببرن .بیان و محصول جدید و با قیمت خوب تولید کنن. و با کیفیت اگر این هم نمیتونن تعطیل کنن.
21:08  1394/08/11

امیر
1

ما و همفکرای ما تو یه تیم هستیم و نظرات متفاوت تو یک تیم باعث رشد تیم ما میشه ولی باید مواظب باشیم که مورد سوء استفاده رقیب نشه. ممنون از نظرتون
08:09  1394/08/12

امیر
6

اگه اینجوری بگیم بهتره که: بدلیل اراده مردم که با نخریدن محصولات گران و بی کیفیت این دو خودروساز هیچ چاره ای بجز کاهش قیمت و ارتقاع کیفیت ندارند. وگر نه با افزایش تعرفه به راحتی میتونند جلوی واردات و بگیرند
13:54  1394/08/11
پاسخ دادن
امیر
0

اگه اینجوری بگیم بهتره که: بدلیل اراده مردم که با نخریدن محصولات گران و بی کیفیت این دو خودروساز هیچ چاره ای بجز کاهش قیمت و ارتقاع کیفیت ندارند
13:52  1394/08/11
پاسخ دادن
نیما
10

عجب خر تو خری هست تو این دولت هر کی یه چیزی میگه یکی میگه پراید استانداره و و و و و .......یکی میگه باید کیفیت خودروهای موجود را استاندارد بکنیم یعنی الان استاندارد نیستند الحق من دیگه اصصصصصصلا به لوگوی استاندار ایران هیییییچ اعتمادی ندارم و فقط برای تزیین میبینمش.......محصول ایرانی یعنی بی کیفیت حالا هر چی میخواد باشه چه اون مرغ هوا خورده شده ی مصنوعی یخ زده چه اون جی ال ایکس ایرانی چه اون جلد کتابای داخلی که صحافیشون افتضاعه تاااااااااا. ....... مرگ بر مسئول بی کیفیتی محصولات ایرانی.
13:11  1394/08/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
J7 : منظور از تایید چک و مدارک همون سبز شدن قرارداده یا مثل تحویل سیستمی باید از نمایندگی بپرسیم؟
علیرضا : سلام من اردیبهشت ماه ثبت نام داشتم قسمت تکمیل وجه گیر کرده تی 8از نمایندگی اراک بابا اینا خداوکیلی یه مشت کلاهبردارن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید
X22 : اونایی که میان چرت و پرت میگن یا ماشین ثبت نام نکردن یا مبانی تاخیر رو نمیدونن پسرداییم تو لندن میگه اونجا هم صفر بخری شاید تاخیر بخوره و تو قرارداد میارن
احمد ایکس 55 : با سلام ماشین من x55 pro پنجشنبه 29 شهریور فاکتور شد الان در انتظار صدور بیمه و پلاک هست. موعد تحویلم 14 مرداد بود صبر داشته باشید انشاالله ماشین شماهم فاکتور میشه و میاد
ساینا 85گانه. اهواز : سلام ساینا تک یا دوگانه بودین
حسین : این ایراخودرو هم کاراش خیلی فیلم هستش. پنج شنبه و جمعه طبق فرموده عزیزان دنا اتومات فاکتور کرد. امروز دیگ تعطیلش کرد. خسته شدن از این همه فاکتور طی دو روز... حالا رفت تا کی خدا عالمه دوباره شروع کنننن. دستتون درد نکنه از این همه برنامه ریزی قشنگتون. احسنت.
،،..مهدی : دقیقا منم ماشینم دنا پلاس 6 سرعته هستش که 24 اسفند اولین واریزی بوده که 11/5/1403 هم تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشده موعد تحویل خودرو هم 31/5/1403 بوده به نظرتون کی فاکتور میشه
بهنام مشهد : دنا اتوماتیک آبشنال 29مرداد فاکتور نشد🥺🥺🥺🥺 رنگ مشکی متالیک فرپش فوری 90روز اصلا راه افتاد فاکتور ها دنا اتوماتیک آبشنال
اقتصاد دان : با شروع نیمه دوم سال بعد از این قیمت خودروها هفته به هفته و ماه به ماه و حتی روز به روز افزایش قیمت خواهند داشت نیمه دوم سال با تورم و افزایش قیمت خواهیم بود و تا عید ادامه دار است
سعید اولویت تابستان403 تحویل آبان : سلام آقا آرمین، شما پیش فروش دنا آپشنال هستید؟
حمید : ممنون مجید آقای گل 😘❤️