زمینه های مشترک همکاری با ژاپن

زمینه های مشترک همکاری با ژاپن

 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با همتای ژاپنی خود در تهران گفت: تولید خودرو و قطعات، خودروهای آشنا با محیط زیست، هیبریدی و برقی از زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ژاپن است.
 
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا ، ولی‌الله افخمی‌راد در دیدار با هیات تجاری ژاپن، اولویت ایران پس از تحریم را حمایت از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یا با مشارکت ایرانی‌ها عنوان کرد و افزود: دولت ایران تمام توان خویش را در این مسیر به کار می‌گیرد. ایران نمی‌خواهد تنها یک مصرف‌کننده کالاهای سایر کشورهای دنیا باشد، بلکه می‌خواهد تولید مشترک با خارجی‌ها داشته باشد و تامین‌کننده بازار ۴۰۰ میلیونی کشورهای اطراف خود باشد.
 
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه ایران علاقه‌مند به واردات صرف کالاها از کشورهای دنیا نیست، گفت: سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را دنبال می‌کنیم و علاقه‌مند به همکاری با ژاپنی‌ها هستیم.
 
وی اظهار کرد: شرایطی که بعد از امضای توافقنامه ژنو به وجود آمده، آینده مطلوبی را برای اقتصاد ایران رقم زده است که در این میان، کشورهایی همچون ژاپن باید برای توسعه تجارت با ایران گام بردارند، این در شرایطی است که ایران و ژاپن به عنوان دو کشور در شرق و غرب آسیا ارتباط خوبی با یکدیگر داشته‌اند.
 
افخمی‌راد اظهار کرد: حجم تجارت دو کشور ایران و ژاپن در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها کاهش یافته و در سال ۲۰۱۴ به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است و البته با توجه به اینکه ژاپن از ایران نفت خریداری می‌کند، چنانچه بهای نفت را هم به مبادلات تجاری دو کشور اضافه کنیم، رقمی ۶ میلیارد دلاری حاصل خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه به‌رغم تحریم ایران توانست، بر اساس دکترین «ما می‌توانیم» اقدامات ارزشمندی را انجام دهد و بسیاری از نیازمندی‌های خود را با تکیه بر توان داخلی تامین کند، گفت: در بخش صنایع های‌تک و نانو تکنولوژی پیشرفت‌های خوبی در سال‌های تحریم حاصل شده که در این میان اولویت ما برای دوران بعد از تحریم‌ها حمایت از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی با مشارکت ایرانی‌ها است و دولت هم تمام توان خود را به کار بسته است که پذیرای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران باشد.
 
افخمی‌راد خطاب به هیات ژاپنی گفت: به همه هیات‌های خارجی این مطلب را گفته‌ایم که به بازار ایران فقط به عنوان بازار کالای مصرفی صرف نگاه نکنند، چرا که کشور ما ویژگی‌های متفاوتی با دیگر کشورها دارد به ویژه آنکه نیروی انسانی متخصص و فراوان، منابع طبیعی ارزشمند، انرژی ارزان و در منطقه امن جغرافیایی قرار گرفته است.
 
وی اظهار کرد: ایران مرکزیت سرمایه‌گذاری در خاورمیانه است و در رشته‌های مختلف صنعتی می‌تواند به عنوان بخشی از زنجیره تولید ژاپن محسوب شود و از این طریق مطمئنا ژاپن می‌تواند سهمی در توسعه بازار کسب کند، البته ایران در زمینه نانوفناوری زیستی و سایر فناوری‌ها، زمینه‌های بسیار مساعدی برای همکاری با ژاپن دارد.
 
افخمی‌راد، معدن و صنایع معدنی را از جمله اولویت‌های توسعه سرمایه‌گذاری در ایران دانست و توضیح داد: زمینه همکاری بین شرکت‌های فنی مهندسی ژاپن و ایران به ویژه در پروژه‌های زیرساختی فراهم است و در عین حال معدن و صنایع معدنی از اولویت توسعه سرمایه‌گذاری‌های ایران است. در بخش تولید خودرو و قطعات مربوطه نیز خودروهای آشنا با محیط زیست، هیبریدی و برقی از زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ژاپن است.
 
افخمی‌راد از ژاپنی‌ها خواست تا با توجه به سابقه خوب آنها در حوزه تولید خودرو و خودروهای آشنا با محیط زیست از جمله خودروهای هیبریدی و برقی با ایران همکاری مشترک داشته باشند.
 
وی گفت: ایران کشور وسیعی است که در زمینه شبکه ریلی داخلی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده است، ضمن اینکه در زمینه ساخت بنادر و تهیه تجهیزات بندری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری است. البته ژاپن نیز در بخش محیط زیست توسعه خوبی داشته است که ما نیازمند همکاری در این زمینه هستیم.
 
رئیس سازمان توسعه تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در 25 شهر کشورمان، برنامه‌ریزی برای شبکه ملی مترو و تراموا در دست انجام است که همه اینها زمینه همکاری برای ساخت واگن و لوکوموتیو برون شهری، درون شهری و پرسرعت را فراهم کرده است.
 
افخمی‌راد همکاری در زمینه ساخت بنادر و تجهیزات،‌ دارو و تجهیزات پزشکی،‌محیط زیست و محصولات غذایی و شیلاتی را از موارد دیگری نام برد که ایران و ژاپن می‌توانند، به خوبی با یکدیگر همکاری کنند.
 
«هیرویوکی ایشیگه» رئیس آژانس توسعه تجارت ژاپن نیز در این نشست گفت: چشم‌انداز مناسبی پیش روی روابط تجاری آینده ایران و ژاپن وجود دارد و رفت و آمدهای فعلی شرکت‌های ژاپنی آغازی بر توسعه روابط دو کشور خواهد بود.
 
وی افزود: مراودات تجاری و همکاری‌های اقتصادی ایران و ژاپن تنها محدود به حمل و نقل و زیرساخت انرژی نخواهد بود بلکه در حوزه محیط زیست و تولید لوازم خانگی اقدامات موثری را صورت خواهیم داد و سرمایه‌گذاری مشترک را دنبال می کنیم.
 
 
 
 
زمینه های مشترک همکاری با ژاپن
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : همکاری با ژاپن , خودروی ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام وقت بخیر موعود تحویل شما کی بود در ضمن مبارکتون باشه
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست