جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای هیبریدی

جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای هیبریدی

 
شهردار تهران در کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و توسعه اعلام کرد:
جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای هیبریدی
شهردار تهران یکی از تصمیمات جدی را جمع‌ آوری موتورهای بنزینی از سطح شهر و تبدیل آنها به موتور برقی عنوان کرد و گفت: معتقدیم تمام تاکسی‌های شهر باید به تاکسی‌های هیبریدی تبدیل شوند و ما هر فصل چند هزار خودروی هیبردی وارد چرخه حمل و نقل کنیم.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایلنا، محمد باقر قالیباف در اولین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و توسعه با اشاره به اینکه امیدوارم این کنفرانس منجر به احکام و قوانینی شود و در نهایت بتوانیم قوانین را به مرحله اجرا دربیاوریم، اظهار داشت: در دهه‌های اخیر به خصوص قرن 21 موضوعات در جوامع مختلف به سرعت در حال تغییر و تحول است و فناوری و تکنولوژی دسترسی سریع و آسان را به اطلاعات امکان‌پذیر کرده و دیگر اطلاعات نمی‌تواند پشت پرده بماند.
وی با اشاره به اینکه جامعه ما یک جامعه شبکه‌ای شده و خود همین موضوع باعث شده تغییر و تحولات در عرصه‌های مختلف زندگی مردم بسیار سریع در حال پیشرفت باشد، افزود: این شرایط باعث شده در حین اینکه دسترسی به اطلاعات داریم و آگاهی‌های ما را بالا می‌برد اما آینده را برای ما پیچیده‌تر و ناشناخته‌تر کرده است. از سوی دیگر نیز این شرایط تهدید جدی را در حوزه محیط زیست سبب شده است و این موضوع یکی از دغدغه‌های بزرگ ما است.
شهردار تهران با بیان این مطلب که در اواخر دهه سوم و ورودمان به دهه چهارم و قرن 21 بخش مربوط به شهرنشینی در کل جهان از 50 درصد عبور می‌کند، گفت: ما بر این باور هستیم که تولید در همه بخش‌های خود از جمله تولید قدرت، ثروت، معرفت و منزلت در مکان‌هایی که مردم زندگی می‌کنند به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: پس با این نگاه شهرها برای ما هم فرصت و هم تهدید هستند. فرصت از این جهت که منابع انسانی و نیروهای فکری مهمترین سرمایه ما هستند و از جهت دیگر تهدید هستند چرا که آلودگی صوتی، آسیب اجتماعی، بی‌هویتی جوامع شهری، دو قطبی فقر و غنا و شمال و جنوب شدن شهرها را شامل می‌شود.
قالیباف با تاکید بر اینکه امروز دیگر داشتن نفت و گاز و منابع طبیعی خیلی مایه افتخار نیست، خاطرنشان کرد: داشتن نیروهای خلاق مبدع و مبتکر مهمترین سرمایه جوامع محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه شمال و جنوب شدن شهر و دو قطبی فقر و غنا، احساس بدی را در مردم شهر به وجود می‌آورد، گفت: همه این پیچیدگی‌ها ما را ملزم می‌کند که به یک نظام برنامه‌ریزی به صورت کاملا هوشمند، اثربخش و آینده‌نگر توجه کنیم؛ چرا که در غیر این صورت بدون شک این چالش‌ها ما را دچار مشکلات اساسی خواهد کرد.
شهردار تهران اضافه کرد: بنده با یک تجربه بیش از سه دهه با همه وجودم می‌گویم که اگر جمهوری اسلامی در اصلاح ساختار اداری و اجرایی تجدید نظر نکند و تفکیک کار محلی و ملی را انجام ندهد و همچنین امور تصدی‌گری و تولی‌گری را از هم جدا نکند هرگز به یک پیشرفت پایدار دسترسی پیدا نخواهیم کرد و هرگز قادر به مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در کشور نخواهیم بود.
قالیباف با بیان اینکه در دهه گذشته شهرداری تهران به دو نکته اشاره کرد، گفت: ما در این مدت رویکرد خود را یک رویکرد اجتماعی و فرهنگی گذاشتیم و بر این اساس گفتیم شهرداری باید از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود. در کنار این موارد سعی کردیم بهبود سبک زندگی را در دستور کار داشته باشیم و وظایف روشن را در این خصوص به درستی پیش ببریم.
شهردار تهران با اشاره به اینکه نظافت شهر تهران جزو بهترین شهرهای دنیاست اما سخت‌ترین نظافت بر عهده ما قرار دارد، گفت: چرا که ما نیازمند ارتقا روشی در شهرداری و هم ارتقا فرهنگی در مردم هستیم و در حالی که بسیای از شهرها روزی یک بار زباله‌های خود را جمع‌آوری می‌کند اما ما روزی سه بار زباله‌ها را جمع می‌کنیم.
وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته شهرداری در طول دهه گذشته اشاره کرد و گفت: ما قبول کردیم زیر گذر و رو گذر تقاطع و زیرساخت‌های لازم حمل و نقل اعم از بزرگراه‌ها و حمل و نقل عمومی را با تمام قوا ایجاد کنیم.
قالیباف با اشاره به اینکه همه طرح‌های 1404 در حوزه بزرگراهی در سال گذشته را منهای یک پروژه تکمیل کردیم افزود: شهرداری در حوزه بهبود زندگی سراهای محله را ایجاد کرد و در حال حاضر 375 شورایاری محله داریم که مردم خودشان رای می‌دهند و خودشان نیز محله را اداره می‌کنند.
شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز بیش از 57 خدمت تحت وب در شهرداری انجام می‌شود افزود: همچنین برای ارتقای کیفیت زندگی چه در بعد مادی و چه معنوی اقداماتی را انجام دادیم و از سوی دیگر نیز در حال بهره‌برداری از 175 کیلومتر مترو هستیم که تا سال 96 به بیش از 240 کیلومتر خواهد رسید.
قالیباف یکی از تصمیمات جدی را جمع‌آوری موتورهای بنزینی از سطح شهر و تبدیل آنها به موتور برقی عنوان کرد و گفت: معتقدیم تمام تاکسی‌های شهر باید به تاکسی‌های هیبریدی تبدیل شوند و ما هر فصل چند هزار خودروی هیبریدی وارد چرخه حمل و نقل کنیم.
وی در پایان افزود: مهمترین نگاه ما در حوزه شهری این است که شهر پیشرفته باید عاری از فقر و مزین به تکریم باشد.
 
 
 
جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای هیبریدی
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

 

برچسب : شهردار تهران , قالیباف , بنزینی , هیبریدی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

امیر
3

(شهردار تهران یکی از تصمیمات جدی را جمع‌ آوری موتورهای بنزینی از سطح شهر و تبدیل آنها به موتور برقی عنوان کرد) شتر در خواب بیند پنبه دانه
19:45  1394/07/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
0

آخه ما برای هایبریدی کردن چه زیرساختی داریم؟ فکر اینجاهاش رو کردن ینی؟
بعدش هم ب نظر بنده تا زمانی ک مثل کشورهای غربی برای ماشین پرمصرف و آلاینده مالیات و بیمه سنگین تری اعمال نشه ( اصلا اینجا ماشین مالیات سالانه نداره ) امکان کنترل برای بهینه شدن خودروها وجود نداره و درنظر بگیرید که چ مشوقی با چه هزینه های هنگفتی برای دولت باید باشه تا ب سمت خودروهای پاک بریم.
13:33  1394/07/16
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
علی ریرا : دوستان با این وضع که پیش میره فکر نمیکنم به این زودی ها ری راها رو تحویل بدند
داریوش : من 17اردیبهشت تکمیل وجه کرده بودم دوباره دیروز واسم پیام دعوتنامه اومد رفتم نمایندگی گفت مابتفاوت بیمه و عوارض و مالیات باید پرداخت کنی 58 هزار تومن مجدد پرداخت کردم ولی هنوز فاکتور نشده.
حسام : سلام دوستان. من واریزی ۲۲ اسفندماه هستم.‌هنوز فاکتور نشده. کسی ۲۲ اسفند فاکتور شده؟؟،،
X5 : سلام تا یک هفته تعطیله ماشین ما تمام مراحل کامل شده و آماده تحویل وتا تهران شروع بکار نکنه هیچ کاری انجام نمیشه
شاهین G : شما شاهین Gهستید ؟یا شاهین Gl?? یا cvt??
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : ما واریزی اردیبهشتیم هنوز فاکتور نشدیم 😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس 11 بهمن ماه : سلام مدیر و پرسنل شرکت سایپا واقعا خرابه(داغونه) فقط یاد دارن که دروغ بگن در تمام کارهایش ضعیف عمل می کند و ماشین هارو فاکتور نمیکنه(صرفه جویی میکند) الان هم بهانه تعطیلات،استراحت میکنن
فوق العاده بهمن 6بهمن : داداش می خوای از دست شرکت سایپا فارغ بشی هفته دیگه فاکتور میشی
ساینا : تو رو خدا جواب بدین منم همین طور شده دهم اسفند بودم یه مرحله برگشته عقب
پیش فروش ساینا s : سلام منم 10اسفند یک مرحله به عقب برگشت جریان چیه تو رابه خدا جواب بدید؟؟
کوییک آر اس : خوب چرا زنگ نمی‌زنی 96550 دقیق بهتون میگه
میلاد ..... ایلام : سلام دوستان کسی میدونه اگه شماره چک نوشته برای سود تاخیر ولی تاریخ ارسال به بانک 0 نوشته . پولو میتونم بگیرم یا باید تاریخ بنویسه. مال من شماره چک نوشته
کوییک RS فروش فوری پذیرش 13 خرداد : برو توسایت قسمت پرداخت دعوتنامه نگاه کن احتمالا باید مبلغی پرداخت کنی که افزایش قیمت دادن
آرش : 12 اسفند خبری نشد
غیرت ایرانی : حاقل یک ماه تا یک ماه و نیم تاخیر داره ، چون ما اردیبهشت هنوز تحویل نگرفتیم
ایکس33 کراسmt : سلام هادی اریزو برادر گلم ، عزیز بارگیری و تحویل فعال هست یا نه تعطیل هستن چون من تهران پرسیدم نمایندگی تعطیل هست ،ممنون جواب بدین