سامانه پرداخت خسارت تاخیر خودرو راه‌اندازی می‌شود

سامانه پرداخت خسارت تاخیر خودرو راه‌اندازی می‌شود

 
خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید سامانه‌ای را برای آگاهی مشتریان از میزان و چگونگی دریافت خسارت‌های قانونی، راه‌اندازی کنند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم هستند در موارد ناشی از سوءعملکرد، وجهی را به عنوان خسارت به مشتریان پرداخت کنند.
 
یکی از این موارد تاخیر در تحویل خودروی فروخته‌شده است به‌گونه‌ای که خودروسازان و واردکنندگان خودرو در صورت تاخیر در تحویل خودرو باید خسارت تاخیر در تحویل را به صورت روزشمار به مشتریان پرداخت کنند.
 
یکی دیگر از این موارد نیز پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه‌هاست به‌گونه‌ای که اگر خودروی مشتریان به دلیل نبود قطعه در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود، این شرکت‌ها ملزم به پرداخت خسارت خواب خودرو به مشتری خواهند بود.
 
در این موارد طبق مفاد اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید نسبت به راه‌اندازی سامانه‌ای برای آگاهی مشتریان از میزان و چگونگی دریافت خسارت‌های قانونی، اقدام کنند.
 
در ماده 59 این قانون آمده است: عرضه‌کننده خودرو یا واسطه فروش و خدمات پس از فروش باید سامانه‌ای را برای پرداخت هزینه خسارات وارده به مصرف‌کننده (مورد اشاره در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و آیین‌نامه اجرایی آن) راه‌اندازی و اجرا کند. عملکرد این سامانه باید به‌گونه‌ای باشد که مصرف‌کننده را از میزان و چگونگی دریافت هزینه‌ها و خسارت خودروی خود مطلع کند.
 
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

برچسب : سامانه , خسارت , تاخیر , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

فشفشه
10

بنده 70 روز پیش خودرو چانگان از سایپا تحویل گرفتم ، البته با تاخیر چند ماهه ، طبق قراردادی که خودشون نوشتند و امضا کردند ،جریمه ناخیر باید 30 روزه پس از صدور سند پرداخت شود ، ولی زهی خیال باطل ،!!! 70 روز گذشته خبری نیست ! مراجعه می کنیم میگند معلوم نیست بدند ! زیادی دلتو خوش نکن !! ای داد بیداد . حالا اگر از ما طلبکار میشدند مارو به سولابه میکشیدند!!
00:06  1394/07/09
پاسخ دادن
میلاد
5

اون مثبتم دستم خورد.
01:33  1394/07/09

حصین
9

جریمه هایی که کی داده کی گرفته.....

بشینین تا پولتون بدن
18:53  1394/07/08
پاسخ دادن
کشمش
16

حالا که دیدند اوضاع قمردر عقربه ، قانونارو یادشون افتاده ،تا بیارند بیرون و قاب بگیرند!! حقه بازا !!
15:52  1394/07/08
پاسخ دادن
ایرانی
7

گوشت رو میدن دست گربه؟ اگر واقعا راست میگن اجازه بدن یه سازمان مردم نهاد برای حفاظت از حقوق خریداران خودرو تشکیل بشه و قوانین حقوق مصرف کننده هم در دادگاه طرح شکایت بشه. چوب رو که برداری گربه دزده در میره. مشکل ایجاست که چوبها رو می شکنند.
14:46  1394/07/08
پاسخ دادن
امیر
10

با نظر دوستمون حق طلب موافقم که اگر تعرفه واقعی بشه نه اینکه بگن 40درصد دریافتی150درصد صنعت پیشرفت خواهد کرد . دقت کردین تا قبل از کمپین مشتری مثل گاو شیر ده بود که فقط میدوشیدن ولی الان چقدر قانون داشتیم که اجرا نمیشد البته الان هم اگه اوضاع مساعد بشه دوباره اجرا نمیشه . قابل توجه آقایان ما دیگه گول حرفاتونو نمیخوریم . ما ماشین روز با قیمت خوب میخوایم وگر نه همچنان ماشین نمیخریم
14:39  1394/07/08
پاسخ دادن
حق طلب
12

سامانهء پرداخت خسارت که هیچ
سامانهء پرداخت هدیه (پخش وسیستم صوت عالی، هشت ایربگ،رینگولاستیک اسپرت، گرم کن وسردکن صندلی، و...) هم که راه بندازین ، کارساز نیست
خودروهایی با خصوصیات خودروهای روز دنیا بسازین با قیمت مناسب(ارزش واقعیشون)تعرفهءگمرکی را هم به ده و زیر ده درصد برسونین تا بازار رقابتی بشه
همین

***امام زمان عج بیا آقا جان که بدون شما اوضاع همینه***
12:52  1394/07/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی اطلس سفید : سلام.اطلس یا کوییک؟؟؟
رضا : اطلس سفید مشکی طرح مادران واسه همین زود میدن
ح : سلام شک نکنید برای پول گرفتن دعوتنامه را میفرستن بعد تکمیل وجه میگن ماخبرنداریم
لیدا : من که زنگ زدم و گفتم بنده خدا اپراتورشم دهنش باز مونده بود و گفت حتما پیگیری میشه... ترئخدا بقیه هم زنگ بزنید تو اخبار بگن حداقل یه مسول پیگیری کنه
ح : سلام دوستان عزیز لطفا هرکی طحویل گرفت لطفاخبر بدین ممنون این هم یک تجربه ای بود برای مردم
اطلس بهمن : آقا رضا بسلامتی ماهم طرح مادران هستیم ایشالا واریزی دوم چقد پول ریختی
رضا a5 مشکی : سلام.دوستانی که با کرمان موتور تماس میگیرن همین شماره 02142724 داخلی 7 و بعد داخلی 3 رو میگیرن؟ من که هر چی این چند روزه زنگ میزنم به این شماره بعد گرفتن داخلی فقط بوق آزاد میخوره و کسی پاسخگو نیست.
علی : سلام لطفا از تجربه رانندگی بگید از معایب خودرو بگید
اطلس 30مرداد : سلام دوستان تنهاامیدهمین162تماس بگیریدداخلی4بزارید رسانه ایی شه بلکه فرجی بشه به ماشینامون برسیم یه تماس گرفتن بهتراز دست رو دست گذاشتنه که
فربد : البته شاید چون خودروی دوستمون رنگ مشکی هست هنوز فاکتور نشده. خودروی ما سفید سقف مشکی هست. احتمالا اطلسهای رنگ سفید با سقف مشکی تا تاريخ ۲۸ مرداد فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جواب بی وفای پنج تیر پرونه : با همه مشکل داره
محمد رضا : موضوع شکایت باید چی انتخاب کنیم؟!؟
ملیحه 207 ارتقاع یافته : حد اقل 2 ماه بعد
آبتین : رانا پلاس تا چه ماهی دعوت نامه واریز وجه اومده؟
پروین‌ساراجون : دوستان‌آدرماهیها‌مبلغ‌دعوتنامه‌چقدربودبراتون‌منم‌دیماهیم‌میخوام‌بدونم‌،ممنون‌که‌جواب‌میدید.
جی ایکس آر ال : نمایندگی الکی سر مردم کلاه میزارن سریع تحویل میدن تازه آشنا هم هست مجبور شدم ماشینم بفروشم خدا میدونه اینا کی فاکتور بشن کی تحویل بدن اینجوری که من نظرات میخونم هنوز ثبتنامهای قبل از مهرماه تحویل نگرفتن
جی ایکس آر ال : سلام دوستان از طرح جوانی فروش فوق العاده مهرماه کسی فامتور شده؟
رانا : هنوز تحویل شهریور ندادن انشاالله 2 سال دیگه گیرتون می یاد
سعید x55 pro : شما بفرمایید کی ثبت نام داشتید و لیزینگی بوده ؟ من 3 آبان قراردداد 17 تایید لیزینگ و شماره شاسی خورده نمایندگی میگه تحویل برج 12خیلی هم اطمینان داده به تحویل امسال
سعید x55 pro : آقای نوری چه ماشینی؟ برای امسال هست تاریخ تایید لیزینگ میفرمایید لطفا و چه بانکی؟ وامتون واریز نشده ؟