فسیل بنز!

فسیل بنز! (ویدئو)

ماشین های کلاسیکی نظیر بنز 21/80 Prinz Heinrich از جمله معدود ماشین هایی بوده اند که بین سال های 1907 و 1911 برای مسابقات اتومبیلرانی با مسافت طولانی مورد استفاده قرار می گرفتند. به گفته کمپانی مرسدس بنز، این نوع خودروها با شماره بدنه 38 در حقیقت جزء اصیل ترین ماشین ها بوده اند و امروز به عنوان عتیقه در موزه ماشین این شرکت نگهداری می شوند.

فسیل بنز! (ویدئو)
فسیل بنز! (ویدئو) فسیل بنز! (ویدئو)
فسیل بنز! (ویدئو) فسیل بنز! (ویدئو)
فسیل بنز! (ویدئو)

برای روشن کردن این خودروی مسابقه ای چند مرحله متوالی وجود دارد که معمولاً توسط دو نفر قابل انجام است. گام اول، برداشتن کاپوت موتور و ریختن سوخت هکتان در آن است. در ادامه که در واقع سخت ترین مرحله است، یکی از دو نفر با در دست گرفتن تنظیمات فرمان پاها را بر روی پدال ها قرار می دهد و نفر دیگر مقابل ماشین می نشیند و با استفاده از یک اهرم مخصوص، موتور را به گردش در می آورد. تجربه نشان داده است که تقریباً پس از چهار بار تلاش موتور باید روشن شود. موتور این بنز قدیمی با داشتن یک موتور 4 سیلندر می تواند به اندازه 80 اسب بخار نیرو تولید کند.

فسیل بنز! (ویدئو)

این بنز کهنه کار به قدری با کیفیت و خوب طراحی شده است که با فرد رغبت نمی کند پا در داخل کابین 103 ساله بسیار تمیز آن بگذارد. سوار شدن به قسمت عقب خودرو علاوه بر آمادگی جسمانی فرد، به بدن با انعطاف پذیری بالایی نیاز دارد. هنگامی که در این بنز نشسته اید گویی به یک قرن عقب تر برگشته اید و حس کلاسیک بودن آن کاملاً محسوس است. گذشته از همه این ها، رانندگی در یک بعدازظهر دلپذیر آن هم در فلوریدا است که تجربه آن هرگز از یادتان نخواهد رفت.

فسیل بنز! (ویدئو)

پیاده شدن از این کلاسیک کهنسال نیز چندان ساده نیست. به محض این که راننده شروع به کار کردن با پدال های گاز و کلاچ می کند، انگار که یکی از عقب در تلاش است تا ماشین را به سمت جلو هل دهد. البته هنگامی که این بنز سرعت می گیرد، چیزی جز هیجان و شگفتی نخواهد بود؛ زیرا این ماشین به قدری شتاب می گیرد که بر روی صندلی میخکوب می شوید. هنگامی که ماشین به اندازه کافی سرعت گرفته است، می توانید از وزش بادی که به صورت شما می خورد نهایت لذت را ببرید و هم چنین شاهد تعجب و حیرت افراد سواره و پیاده در خیابان باشید که لذت سواری شما را دوچندان می کنند.

فسیل بنز! (ویدئو)

یکی از ملزومات خودروهای Prinz Heinrich این بوده است که آن ها باید اساساً برای چهار سرنشین تولید شوند، که البته این مسئله در گذر زمان حل شده بود و بعدها ظرفیت سرنشین و حتی جای پای سرنشینان تا حد قابل قبولی افزایش پیدا کرد. جالب است بدانید که در گذشته بیش تر فضای نشستن سرنشینان این خودرو را لاستیک زاپاس اشغال می کرد که این موضوع در نوع خود نقطه ضعف این ماشین های مسابقه ای به شمار می رفت.

فسیل بنز! (ویدئو)

بر اساس نتایج تست رانندگی این بنز کلاسیک، این خودرو در حین حرکت تکان های زیادی می خورد که علت اصلی آن را می توان به سیستم تعلیق فنری و بسیار نرم این اثر تاریخی، فاصله زیاد بین دو محور آن، و صندلی سرنشین عقب که دقیقاً بر روی اکسل عقب قرار گرفته است نسبت داد. گفتنی است، اگرچه سرعت این ماشین به رقمی نزدیک به 64 کیلومتر بر ساعت رسیده است، اما بنا به گفته کارشناسان، این میزان سرعت در عمل از سرعت های سه رقمی بیش تر به نظر می رسید. البته ناگفته نماند که یک قرن پیش، رسیدن به چنین سرعت هایی در نوع خود بسیار شگفت انگیز بوده است. هم چنین، سیستم ترمز این بنز کهنسال برخلاف ماشین های امروزی بر روی چرخ های عقب پیاده شده است.

فسیل بنز! (ویدئو)

بنز 21/80 Prinz Heinrich در لباس سبز تیره و مزین به نشانه های مختلف، اکنون جزء افتخارات کمپانی مرسدس بنز به شمار می رود. دماغه یکی از بخش های حرفه ای این خودرو به شمار می رود که به ویژگی آیرودینامیک و کنترل جریان هوا از روبرو و ورود آن به رادیاتور ماشین کمک شایانی می کند. این ماشین مسابقه ای اتاق ساده ای دارد و در کنار فرمان آن سه صفحه آمپر در یک داشبورد چوبی تعبیه شده است که هر کدام وظیفه مشخصی بر عهده دارند. در فیلم (دانلود) زیر، چگونگی روشن شدن این خودرو را تماشا نمائید.

لینک دانلود ویدئو

آیا به نظر شما ماشین های امروزی پس از 100 سال عمر خواهند توانست به این شکل سر پا بایستند؟


منبع

Autoblog

برچسب : بنز , کلاسیک , 21/80 , Prinz , Heinrich






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاشانی
2

به نظر من که ماشین های امروزی اگه 20 سال عمر مفید داشته باشن هنر کردن ، کما اینکه امروزه بیشتر از 5 سال ماشین رو نگه نمی دارن میره تو خرج
11:40  1392/05/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
3

اکثر ماشین ها بعد از 20 30 سال دیگه کارایی ندارن، ولی یازم دمش گرم ، 80 اسب!!!! چهار سینلندر احساس میکنم هم سن پیکان باشه ، مشخصاتش یه جورایی همونه=))))
10:29  1392/05/08
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: mahmoudkazemi
1

دادا کارال بنز سال 1882 اولین ماشین رو اختراع کرد بعد اون هر سال موتورها پیشرفته تر شد این ماشین اون زمانی تولید میشده هیچ ماشرکت ماشین سازی دیگه ای وجود نداشته ..سال 1910 رولز-رویس بعد بنز دومین شرکت بود تو ماشین سازی
بنز همیشه سردم دار اختراعات بوده تو ماشین از ایربک ترمز دیسک انژکتور هیدرولیک توربو شارژ ای بی اس و خیلی چیزای دیگه....پ قبل مقایسه با ماشین های دیگه ی نگا ب اصالتشون بنداز:)
12:43  1394/02/01

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین GL : داداش ماشین ایرانی همینه انتظار بنز داشتی ازش
تارا سفید فرسود۲۷ آبان : فرسوده چرت ترین طرح فروشه
X5 03/03 . مشهد : علی رغم اینکه می دونم پاسخ این سوالت رو خودت بهتر از همه می دونی علی ایحال ، به جناب گوگل مراجعه کنید تا دقیقتر موضوع رو براتون تشریح کند ؛ بعد از گرفتن پاسخ ؛ حتما و حتما در خصوص ذهن بیمار خود به یه روانپزشک مراجعه داشته باشید . بدرود ...
حمید : شهریور97 یه تیبا صندوق دار ب بدبختی نوشتم قرار بود اذر 97 تحویل بدن بعدش دعوت نامه نیومد تا بهمن 97 گفتن 3 ماهه بعدش تا مرداد 98 تحویل ندادن ...بعد مدتی درست شد طبق موعد تحویل میدادن...من دیگ خبر نداشتم تا سهند تکمیل وج کردم الان بعد چنسال اومدم تو سایت میبینم همون اش و همون کاسه🥲تف
ناشناس : یکی از همسایمون شاهین جی ال سقف فلزی داره آشغال ترین ماشین حیف به اون پولی که دادم بدرد نمیخوره من فردا میرم نمایندگی که ثبت نام کردم پولمو با سودش از حلقو.م سایپا حرام خور میگیرم حتی به شکایت کشیده بشه حیف به اون پولی که بابت شاهین سی وی تی دوسال به خاطر اون الاف شدم حالا هم سه ماه هم به خاطر تبدیل به شاهین جی الSBR و ESC با ترمز GL نه از فاکتور نه از تحویل تکلیف خودمو روشن میکنم فردا
بهروز : علی مدبر خدا لعنتت کنه من به خاطر راهنمایی های توآشغال تبدیل زدم والان رفتم تو صف جی ال هزارمرنبه خدا لعنتت کنه هم تو هم خاندانوو
شاهین اردیبهشت : ما باید حقمون از این شرکت بگیریم اونایی که تبدیل زدن از حقشون گذشتن ولی ما نمیگذریم
حمید57 : دعوتنامه شهریور ماه واسه کسی اومده؟
شجاع : بخدا اگه دوباره جنگ بیوفته من مستقیم خودم تمام سوله های سایپا رو آتش میزنم به خاطر این همه بیشرفیشون
اردیبهشت : سلام منم دقیق مثل شما بودم ولی تبدیل زدم الان ۳ ماهه سوارم یه سانروف ارزش این همه انتظار نداره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : اینطور که بچها نزدن شهریور الان رو پذیرش 6900 هستش یعنی نزدیک. 7000
اقا به جز 31 شهریور : اصلا نگران نباشید ، دوهفته هم که گفتم مربوط به بخش حمل و پر شدن ماشین بر هست در پناه حق ،
علیرضا از شیراز : کاظم کاکو تحویل 30 روزه یا 90 روزه بودی؟
اس 5 مهر : رنگ سفید شیری همون سفید معمولی هست اینقدر نگران نباشین من ماشین چهارممه که دارم تحویل میگیرم همشون سفید شیری بودن یعنی همون سفید معمولی
علی : تحویل 90روزه بودی ش پذیرشت چنده.. پلاک بشه بعد برات میفرستن
اقا به جز 31 شهریور : به جز 31 شهریور بقیه حداکثر 2 هفته تاخیر دارد پس نگران نباشید من در نمایندگی کار میکنم ، خاط جمع باشید ، وانت ها میزون میزون تحویل میشه بقیه ماشین ها بیشتر تاخیر دارد
جمشید : دوستان سورن xup فروش فوق العاده تا چه تاریخ فاکتور شده ممنون اگه جواب بدین
... : قلعه نوی دلت خوش نباشه من نزدیک دوماهه نوشته درحال فاکتور هنوز فاکتورنشدم
شایان سپهری : سلام فاکتور شدممممممم
کوییکs : کوییک اس واریزی اول مهر چک کنید ببینید فاکتور شدید؟