فسیل بنز!

فسیل بنز! (ویدئو)

ماشین های کلاسیکی نظیر بنز 21/80 Prinz Heinrich از جمله معدود ماشین هایی بوده اند که بین سال های 1907 و 1911 برای مسابقات اتومبیلرانی با مسافت طولانی مورد استفاده قرار می گرفتند. به گفته کمپانی مرسدس بنز، این نوع خودروها با شماره بدنه 38 در حقیقت جزء اصیل ترین ماشین ها بوده اند و امروز به عنوان عتیقه در موزه ماشین این شرکت نگهداری می شوند.

فسیل بنز! (ویدئو)
فسیل بنز! (ویدئو) فسیل بنز! (ویدئو)
فسیل بنز! (ویدئو) فسیل بنز! (ویدئو)
فسیل بنز! (ویدئو)

برای روشن کردن این خودروی مسابقه ای چند مرحله متوالی وجود دارد که معمولاً توسط دو نفر قابل انجام است. گام اول، برداشتن کاپوت موتور و ریختن سوخت هکتان در آن است. در ادامه که در واقع سخت ترین مرحله است، یکی از دو نفر با در دست گرفتن تنظیمات فرمان پاها را بر روی پدال ها قرار می دهد و نفر دیگر مقابل ماشین می نشیند و با استفاده از یک اهرم مخصوص، موتور را به گردش در می آورد. تجربه نشان داده است که تقریباً پس از چهار بار تلاش موتور باید روشن شود. موتور این بنز قدیمی با داشتن یک موتور 4 سیلندر می تواند به اندازه 80 اسب بخار نیرو تولید کند.

فسیل بنز! (ویدئو)

این بنز کهنه کار به قدری با کیفیت و خوب طراحی شده است که با فرد رغبت نمی کند پا در داخل کابین 103 ساله بسیار تمیز آن بگذارد. سوار شدن به قسمت عقب خودرو علاوه بر آمادگی جسمانی فرد، به بدن با انعطاف پذیری بالایی نیاز دارد. هنگامی که در این بنز نشسته اید گویی به یک قرن عقب تر برگشته اید و حس کلاسیک بودن آن کاملاً محسوس است. گذشته از همه این ها، رانندگی در یک بعدازظهر دلپذیر آن هم در فلوریدا است که تجربه آن هرگز از یادتان نخواهد رفت.

فسیل بنز! (ویدئو)

پیاده شدن از این کلاسیک کهنسال نیز چندان ساده نیست. به محض این که راننده شروع به کار کردن با پدال های گاز و کلاچ می کند، انگار که یکی از عقب در تلاش است تا ماشین را به سمت جلو هل دهد. البته هنگامی که این بنز سرعت می گیرد، چیزی جز هیجان و شگفتی نخواهد بود؛ زیرا این ماشین به قدری شتاب می گیرد که بر روی صندلی میخکوب می شوید. هنگامی که ماشین به اندازه کافی سرعت گرفته است، می توانید از وزش بادی که به صورت شما می خورد نهایت لذت را ببرید و هم چنین شاهد تعجب و حیرت افراد سواره و پیاده در خیابان باشید که لذت سواری شما را دوچندان می کنند.

فسیل بنز! (ویدئو)

یکی از ملزومات خودروهای Prinz Heinrich این بوده است که آن ها باید اساساً برای چهار سرنشین تولید شوند، که البته این مسئله در گذر زمان حل شده بود و بعدها ظرفیت سرنشین و حتی جای پای سرنشینان تا حد قابل قبولی افزایش پیدا کرد. جالب است بدانید که در گذشته بیش تر فضای نشستن سرنشینان این خودرو را لاستیک زاپاس اشغال می کرد که این موضوع در نوع خود نقطه ضعف این ماشین های مسابقه ای به شمار می رفت.

فسیل بنز! (ویدئو)

بر اساس نتایج تست رانندگی این بنز کلاسیک، این خودرو در حین حرکت تکان های زیادی می خورد که علت اصلی آن را می توان به سیستم تعلیق فنری و بسیار نرم این اثر تاریخی، فاصله زیاد بین دو محور آن، و صندلی سرنشین عقب که دقیقاً بر روی اکسل عقب قرار گرفته است نسبت داد. گفتنی است، اگرچه سرعت این ماشین به رقمی نزدیک به 64 کیلومتر بر ساعت رسیده است، اما بنا به گفته کارشناسان، این میزان سرعت در عمل از سرعت های سه رقمی بیش تر به نظر می رسید. البته ناگفته نماند که یک قرن پیش، رسیدن به چنین سرعت هایی در نوع خود بسیار شگفت انگیز بوده است. هم چنین، سیستم ترمز این بنز کهنسال برخلاف ماشین های امروزی بر روی چرخ های عقب پیاده شده است.

فسیل بنز! (ویدئو)

بنز 21/80 Prinz Heinrich در لباس سبز تیره و مزین به نشانه های مختلف، اکنون جزء افتخارات کمپانی مرسدس بنز به شمار می رود. دماغه یکی از بخش های حرفه ای این خودرو به شمار می رود که به ویژگی آیرودینامیک و کنترل جریان هوا از روبرو و ورود آن به رادیاتور ماشین کمک شایانی می کند. این ماشین مسابقه ای اتاق ساده ای دارد و در کنار فرمان آن سه صفحه آمپر در یک داشبورد چوبی تعبیه شده است که هر کدام وظیفه مشخصی بر عهده دارند. در فیلم (دانلود) زیر، چگونگی روشن شدن این خودرو را تماشا نمائید.

/uploads/Final-Benz.flv

آیا به نظر شما ماشین های امروزی پس از 100 سال عمر خواهند توانست به این شکل سر پا بایستند؟


منبع

Autoblog

برچسب : بنز , کلاسیک , 21/80 , Prinz , Heinrich






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاشانی
2

به نظر من که ماشین های امروزی اگه 20 سال عمر مفید داشته باشن هنر کردن ، کما اینکه امروزه بیشتر از 5 سال ماشین رو نگه نمی دارن میره تو خرج
11:40  1392/05/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
3

اکثر ماشین ها بعد از 20 30 سال دیگه کارایی ندارن، ولی یازم دمش گرم ، 80 اسب!!!! چهار سینلندر احساس میکنم هم سن پیکان باشه ، مشخصاتش یه جورایی همونه=))))
10:29  1392/05/08
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: mahmoudkazemi
1

دادا کارال بنز سال 1882 اولین ماشین رو اختراع کرد بعد اون هر سال موتورها پیشرفته تر شد این ماشین اون زمانی تولید میشده هیچ ماشرکت ماشین سازی دیگه ای وجود نداشته ..سال 1910 رولز-رویس بعد بنز دومین شرکت بود تو ماشین سازی
بنز همیشه سردم دار اختراعات بوده تو ماشین از ایربک ترمز دیسک انژکتور هیدرولیک توربو شارژ ای بی اس و خیلی چیزای دیگه....پ قبل مقایسه با ماشین های دیگه ی نگا ب اصالتشون بنداز:)
12:43  1394/02/01

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی ال : چرا این روزا کسی نمیگه فاکتور شدم انگاری یکی دو هفته ای هست کسی رو فاکتور نکردن . مگه چند وقت پیش مدیر سایپا تو اخبار گفت ک تا ۱۵ شهریور همه شاهین ها رو تحویل میدن پس چی شد تو رو خدا اگر کسی میدونه چطوری صدا مون دوباره به صدا و سیما برسونیم ک پیگیری کنن اعلام کنه مگه اینکه رسانه ای بشه اینا ی کاری بکنن تابستونمون ک به فنا رفت انقد تو خونه موندیم کپک زدیم از بی وسیله گی مدارس هم کم کم داره باز میشه به خدا خیلی سخته بدون وسیله یعنی باید چقد دیگه پول اسنپ و اینا بدیم واسه بچه ها مون کل سرمایمون گذاشتیم واسه این شاهین طلا فروختیم وسیله زیر پامون دادیم کل پس اندازمون دادیم تو این شرایط و تورم همسرم انقد داره جوش میزنه میترسم خدا یی نکرده سکته کنه.
نازنین : شهریور که هیچ‌.تیر و مرداد هم هنوز شاهین جی نخ تبدیل امده نه دعوتنامه تکمیل وجه
شاهین اتومات : سلام. دوستان الان با نمایندگی تماس گرفتم میگه برا ما ملاک تاریخ تکمیل وجه هست نه سخا.. میگه سخا مشکل داشته باشه پلاک نمیشی تا پیگیر بشید و رفع مشکل کنید .ولی فاکتور میشید پس اصلا رو سخا زوم نکنید و تکمیل وجه رو در نظر بگیرید
سایپا : هر اعتراضی جلوی درب کارخانه سایپا صورت بگیرد و نمایندگی‌های آن به صورتی خشن و با پلیس به شما خواهیم فهماند که صبر کنید تا ماشین به شما بدهیم ثر به شما گفته‌ایم که تا ۶ ماه طول می‌کشد تا ماشین را به شما بدهیم هم با سود تاخیر پس چرا شما مردم نمی‌فهمید همچین چیزی را قطعه به ما نمی‌دهند پس لطفاً کمی صبر کنید تا بهتون بدهیم ماشین را با تشکر از ملت عزیز و باز هم می‌گویم هرگونه اعتراضی پیگرد قانونی دارد
سایپا : هر فحشی به سایپا پیگر دقانونیاین آخرین هشدار ما به شما ملت عزیز ایران است وقتی قطعه نیست ما چه جوری ماشین بسازیم گیربکس اتوماتیک توسط چین به ما داده می‌شوداما حالا چی شاید ماهانه ۱۰ تا ۱۲ تا این گیربکس‌ها به ما بدهند پس لطفاً صبر کنید آرام باشید این آخرین هشدار است هرگونه حاشی در سایت‌های زیر مجموعه ما بکنید قطعاً با شما همانطور رفتار خواهیم کردروابط عمومی شرکت خودروسازی سایپا
علی : امروز زنگ زدم ۲۰ اسفند فا کتورشده
ععقچی : همش تقصیر عراقچیه دیوونه است
شاهین +++ : منم هفته پی زنگ زدم ظاهرا فقط کلمه صبور باشید بلدن گفتم توقف تولید شده؟پلشت جواب داد نه ازدحام آخر اسفند زیاده!!! فک کنم مزخرف گفت تقریبا امروز زنگ زدم گفت گیربکس اتوماتیک به دستمون نرسیده همش مسخره الکی
شاهین کیارش : کدوم شهر منم میامممم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علیرضا : داداش منم مثل تو هستم 30 آبان دعوتنامه هنوز نیومده معلوم هم نیست کی بیاد
پیش فروش : بله متاسفانه.
ساینا اس : شما پیش فروش دهه فجر بودی
207 فرسوده تحویل آذر ماه : سلام داخل سایت ایران خودرو زده دعوتنامه نامه تا چه ماهی صادر شده برای من 15 شهریور برنده شدم 16 شهریور پول اول واریز کردم داخل سایت زده دعوتنامه نامه تیر ماه صادر شده داخل کامستر نگاه کن
ساینا اس دهه فجر : شماره پذیرش12164211 اینه پیش فروش دهه فجر چرا ما فاکتور نمیشیم تک گانه
مهیار : طبیعیه برای منم همینزوری بود یکی دو روز کاری بعد از واریز میشینه روی سیستم
ساینا اس دهه فجر : واریز دوم رو کی کردی تیر
محمد : فاصله تخصیص تا فاکتور شدن چقدره؟
مرتضی : سلام خدمت همه ....یه سوال داشتم سود تاخیر از کی حساب میشه از روزی که فاکتور شدیم
گمنام : عادی بودی یا فرسوده ؟