بررسی فورد Explorer مدل 2015

بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت اول)

فورد Explorer یک شاسی‌بلند تمام و کمال است که حدود 25 سال در خدمت رفت و آمدهای خانوادگی بوده است. مدل امروزی و 2015 این خودرو، بزرگ‌‌تر و لوکس‌تر از همیشه است، از سه ردیف صندلی بهره می‌برد، با موتورهای مختلفی به بازار عرضه می‌شود، فضای کافی برای کودکان و اسباب و اثاثیه‌شان دارد و از چهره‌ای زیبا نیز برخوردار است. به این ترتیب، فورد Explorer مدل 2015 به طور قطع برای هر خانواده‌ای مناسب است. به لطف کابین ساکت و آرام و سواری نرم، رفت و آمدهای روزمره با این شاسی‌بلند بسیار لذت‌بخش است. کابین از مواد بسیار با کیفیت ساخته شده است و تجهیزات زیادی به صورت استاندارد یا سفارشی در آن ارائه می‌شوند. موتور شش سیلندر استاندارد نیاز بیشتر مشتریان را بر طرف می‌کند، با این حال کمپانی فورد چند موتور دیگر را هم به صورت سفارشی عرضه می‌کند. یک موتور چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر هم وجود دارد که مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی معادل 11.90 است. کسانی که شتاب بیشتر و توان یدک‌کشی بالاتری می‌خواهند نیز می‌توانند موتور شش سیلندر توربوشارژری را انتخاب کنند که در تیپ Sport عرضه می‌شود. متأسفانه، فورد Explorer نقاط ضعفی نیز دارد.

بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت اول)

این شاسی‌بلند قدری بزرگ احساس می‌شود، دید راننده از بیرون خوب نیست و راحت نمی‌شود آن را پارک کرد. فضای داخل کابین نیز برای این کلاس از خودروها، کوچک به نظر می‌رسد. فضای سر برای صندلی‌های ردیف دوم کم است، فضای پای صندلی‌های ردیف سوم نیز فقط برای کودکان مناسب است. فضای بار نیز مناسب است، ولی در مقایسه با فضای بار خودروهای رقیب کوچک‌تر است. اگر بخواهید بار رقبای این شاسی‌بلند آشنا بشویم، باید از تویوتا Highlander نام برد که کم مصرف، قوی و بسیار راحت است. دوج Durango کابین داخلی بسیار با کیفیتی دارد و از تجهیزات پیشرفته بسیار کاربرپسندی بهره می‌برد. شورولت Traverse جادار، مزدا CX-9 اسپرت و فورد Flex مدل 2015 نیز ارزش دیدن و بررسی را دارند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت اول)

فورد Explorer مدل 2015 یک شاسی‌بلند بزرگ که سه ردیف صندلی دارد و در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ پایه (base)، تیپ XLT، تیپ Limited و تیپ Sport. تجیهزات استاندارد تیپ پایه عبارتند از: رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، چراغ‌های اتوماتیک، شیشه عقب دودی، روف‌ریل، کروز کنترل، لوازم تمام برقی، تهویه مطبوع، صندلی‌های تاشوی ردیف دوم به نسبت 40/60، صندلی‌های ردیف سوم به نسبت 50/50، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش حالت، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، نمایشگر 4.2 اینچی، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و شش بلندگو و جک صوتی اضافی. تجهیزات تیپ XLT عبارتند از: ترمزهای ارتقا یافته، چراغ‌های مه‌شکن، سنسور پارک عقب، روکش چرمی غربیلک فرمان، دسترسی بدون کلید، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم Sync (سیستم صوتی مخصوص فورد برای تلفن و تفریحات و سرگرمی)، صندلی برقی شاگرد با قابلیت تنظیم در شش حالت، رادیو ماهواره‌ای و درگاه USB. اگر برای این تیپ پکیج Equipment Group 201A را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: دوربین دید عقب، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، و سیستم صوتی مجهز به 9 بلندگو. تجهیزات پکیج Driver Connect نیز عبارتند از: آینه الکتروکرومیک، نمایشگر لمسی 8 اینچی (MyFord Touch)، دو درگاه USB و کارتخوان SD. چنانچه پکیج 202A را خریداری کنید، همه تجهیزات پکیج 201A در اختیارتان قرار می‌گیرد و این موارد نیز به آن‌ها اضافه می‌شوند: روکش چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو و صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت.

بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت اول)

تجهیزات پکیج Appearance نیز شامل رینگ‌های آلومینیومی 20 اینچی، دستگیره‌های درب همرنگ بدنه، روکش چرم و جیر و کفی‌های منحصر به فرد. تجهیزات تیپ Limited عبارتند از: تمامی تجهیزات تیپ 202A، رینگ‌های 20 اینچی، دسترسی و استارت بدون کلید، حافظه تنظیمات راننده، پدال‌های قابل رگلاژ به صورت برقی، پریز برق 120 ولت، سیستم صوتی سونی به همراه 12 بلندگو و رادیو ماهواره‌ای. در این تیپ چنانچه پکیج 301A را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: درب صندوق عقب برقی، صندلی‌های برقی ردیف سوم، صندلی برقی شاگرد با قابلیت تنظیم در هشت حالت، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، گرمکن غربیلک فرمان، مجاری هوای صندلی‌های جلو و GPS. پکیج  302A این تجهیزات را در اختیار خریداران قرار می‌دهد: چراغ‌های زنون، نور بالای اتوماتیک، برف پاک کن های اتوماتیک، سیستم پارک دوبل اتوماتیک، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار موانع عقب. کروز کنترل تطبیقی و سیستم پیشگیری از تصادف نیز آپشن‌هایی هستند که به صورت تکی به فروش می‌رسند. تجهیزات تیپ Sport دقیقاً شبیه تجهیزات تیپ Limited است ولی برخی از آپشن‌های استاندارد در این‌جا به صورت سفارشی ارائه می‌شوند. رینگ‌های 20 اینچی متفاوت، سیستم تعلیق اسپرت، صندلی‌های جلو اسپرت و تزیینات داخلی و خارجی منحصر به فرد نیز قابل خریداری هستند. در این تیپ چنانچه پکیج 401A را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: دسترسی و استارت بدون کلید، درب صندوق عقب برقی، پریز برق 110 ولت، صندلی شاگرد برقی، حافظه تنظیمات راننده، پدال‌های قابل رگلاژ برقی، GPS، مجاری هوای صندلی‌های جلو، غربیلک برقی قابل تنظیم به صورت برقی و گرمکن غربیلک فرمان.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت اول)

فورد Explorer مدل 2015 با چند موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود که خریداران بسته نوع عملکرد و میزان مصرف سوخت می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. همه تیپ‌های این شاسی‌بلند به جز تیپ Sport به صورت استاندارد به یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری مجهز هستند. این موتور می‌تواند 290 اسب‌بخار نیرو و حدود 346 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و در کنار یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. با این موتور می‌توانید دیفرانسیل جلو و یا سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب کنید. مدل‌های مجهز به سیستم چهار چرخ محرک به کنترل در سربالایی، سیستم Terrian Management و یک سیستم چهار حالته نیز مجهز می‌شوند که می‌تواند در شرایط سخت میزان چسبندگی را به صورت الکترونیکی تنظیم کند. در تست سرعت، تیپ Limited  با موتور شش سیلندر توانست ظرف 8.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، شتاب صفر تا صد تیپ XLT به همراه سیستم چهار چرخ محرک نیز 8.1 اندازه‌گیری شده که هر دو این اعداد برای یک شاسی‌بلند عادی به شمار می‌روند. میزان مصرف تیپ Explorer با موتور شش سیلندر و دیفرانسیل جلو، در سیکل ترکیبی 13.69 لیتر (16.10 لیتر در شهر و 11.40 لیتر در بزرگراه) و با چهار چرخ محرک در سیکل ترکیبی 14.41 لیتر (16.10 در شهر و 11.90 در بزرگراه) برآورد شده است. چنانچه فورد Explorer به سیستم چهار چرخ محرک مجهز باشد، به یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری مجهز می‌شود که 240 اسب‌بخار نیرو و حدود 366 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار گیربکس شش سرعته قرار می‌گیرد. در تست سرعت، فورد Explorer چهار سیلندر توانست ظرف 9.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای خودرویی در این کلاس قدری زیاد است. مصرف سوخت نیز تا حدی زیاد است و در سیکل ترکیبی به 11.90 لیتر (13.69 لیتر در شهر و 9.78 لیتر در بزرگراه) بالغ می‌شود. تیپ Sport فورد Explorer فقط با سیستم چهار چرخ محرک ارائه و یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری روی آن سوار می‌شود و در کنار گیربکس شش سرعته انوماتیک قرار می‌گیرد. این موتور شش سیلندر توربو قادر است 365 اسب‌بخار و حدود 475 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. میزان مصرف سوخت این موتور در سیکل ترکیبی 15.21 لیتر (17.11 در شهر و 12.44 لیتر در شهر) تخمین زده شده است. توان یدک‌کشی فورد Explorer به همراه موتور شش سیلندر 2,268 و با موتور توربوی 2 لیتری به 907 کیلوگرم می‌رسد.


منبع

Edmunds

برچسب : فورد , فورد Explorer , تویوتا Highlander , دوج Durango , شورولت Traverse , مزدا CX 9






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

بابک
1

نه بسیار شبیه فورد اج هست. فورد با فیس لیفته شاسی بلنداش مسیر موفقیت امیزیو طی میکنه. فورد نیاز روز بازارو خوب شناخته و میدونه شاسی بلندها هم نیاز به جراحی جسورانه و فیس لیفت دارن و وقتشه که دیگه از اون حالت تکراری صاف و ساده و واگن مانند دیگه خارج شن.
01:35  1394/06/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سایپا : هر اعتراضی جلوی درب کارخانه سایپا صورت بگیرد و نمایندگی‌های آن به صورتی خشن و با پلیس به شما خواهیم فهماند که صبر کنید تا ماشین به شما بدهیم ثر به شما گفته‌ایم که تا ۶ ماه طول می‌کشد تا ماشین را به شما بدهیم هم با سود تاخیر پس چرا شما مردم نمی‌فهمید همچین چیزی را قطعه به ما نمی‌دهند پس لطفاً کمی صبر کنید تا بهتون بدهیم ماشین را با تشکر از ملت عزیز و باز هم می‌گویم هرگونه اعتراضی پیگرد قانونی دارد
سایپا : هر فحشی به سایپا پیگر دقانونیاین آخرین هشدار ما به شما ملت عزیز ایران است وقتی قطعه نیست ما چه جوری ماشین بسازیم گیربکس اتوماتیک توسط چین به ما داده می‌شوداما حالا چی شاید ماهانه ۱۰ تا ۱۲ تا این گیربکس‌ها به ما بدهند پس لطفاً صبر کنید آرام باشید این آخرین هشدار است هرگونه حاشی در سایت‌های زیر مجموعه ما بکنید قطعاً با شما همانطور رفتار خواهیم کردروابط عمومی شرکت خودروسازی سایپا
علی : امروز زنگ زدم ۲۰ اسفند فا کتورشده
ععقچی : همش تقصیر عراقچیه دیوونه است
شاهین +++ : منم هفته پی زنگ زدم ظاهرا فقط کلمه صبور باشید بلدن گفتم توقف تولید شده؟پلشت جواب داد نه ازدحام آخر اسفند زیاده!!! فک کنم مزخرف گفت تقریبا امروز زنگ زدم گفت گیربکس اتوماتیک به دستمون نرسیده همش مسخره الکی
شاهین کیارش : کدوم شهر منم میامممم
شاهین +٪ : سایپا بیشرف دزد کثیف سود پول ما و بالا کشیده مرگ بر سایپا همه باهم تجمع کنیم به همه اطلاع میدم مملکت صاحب داره
شاهین : سایپا بیشرف تجمع تجمع
شاهین اسفند : با این حالت فاکتور بشه تقریبا یه ماه دیگه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مرتضی : سلام خدمت همه ....یه سوال داشتم سود تاخیر از کی حساب میشه از روزی که فاکتور شدیم
گمنام : عادی بودی یا فرسوده ؟
11 بهمن : من 5 روزه فاکتور شدم پلاک نشدم
اطلس اذرماه16 اسفند : 16اسفند تا الان فاکتورنشدم😔
امیر : شنبه به نمایندگی سر بزن اومده احتمالا زنگ نمی،زنند
علی 207 پانوراما تحویل مهرماه طرح فرسوده : سلام دوستان خوب. تو را خدا اگه کسی میدونه. بگه من تحویل 30 مهرهستم طرح فرسوده مبلغ اولیه را 403/12/23 واریز کردم. 294میلیون . 23 تیرماه 404 ماشینمو و تحویل اسقاط دادم. البته برگه تایید اسقاط و دادم به ایرانخودرو. دو هفته بعد برگه اصلی و کارشناسی را تحویل ایرانخودرو دادم. الان 10 روز مونده به مهر ماه هنوز دعوت نامه تکمیل وجه برام نیومده . آیا کسی هست. شرایطش مثل من هست. بنظرتون چطور پیگیری کنم.ممنون
امیر : چرا انقدر عجله داری 😢😢
امیر : سلام احتمالا تو همون هفته اگر تعطیلی نباشه
دی : عمرم با این سایت گذشت برا خودم متاسفم
محمدشاهرود : سلام.من تحویل آذرپارسال طرح عادی.اطلس جی.15 شهریورفاکتور.امروزچک کردم.چراغتحویل خودروروشنه.احتمالایانمایندگیه.یاتوی راه نمایندگی.تکمیل وجه15اسفند.