رانت خودروسازی چاقوی دو لبه

رانت خودروسازی چاقوی دو لبه

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار فکر کردن متولیان دولت بخش صنعت برای یافتن راه حل‌های اصولی خروج از وضعیت رانتی شد.

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا گفت: باید از فناوری‌های نوین برای ایمن کردن و راحت کردن سواری استفاده کرد.

نماینده مردم تهران افزود: برای جلب نظر مشتری باید مرغوبیت خودروهای ایرانی افزایش یابد. با پیوند بین بخش تحقیق و توسعه خودروسازان و دانشگاهها باید ضعف بزرگ ایمن نبودن و غیر استاندارد بودن خودروها برطرف شود.

وی اختصاص 5 درصد فروش خودروسازان جهانی به بخش تحقیق و توسعه را عادی دانست و افزود: گردش مالی در کشور 30 هزار میلیارد تومان است. اگر در ایران نیز همچون برندهای خودروسازی جهانی بخشی از فروش به تحقیق و توسعه اختصاص یابد، صنعت خودروسازی کشور از این رو به آن رو می‌شود.

سلیمانی بستن قرارداد همکاری بین خودروسازان، شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاههای کشور را بستر جهش کیفی خودروهای ایرانی دانست و افزود: ساختار مدیریت و شرکت‌های تو در توی خودروسازان به جای تامین سرمایه در گردش شرکت مادر، سرمایه خود را در نظام پولی، مالی، بورس، مسکن و ارز انتقال می‌دهند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پایین بودن بهره‌وری در صنعت خودرویی کشور، گفت: وزیر صنعت معدن و تجارت باید وقت بیشتری برای ارائه برنامه‌های اجرایی در حوزه‌های کمی و کیفی بگذارد. نیاز امروز صنعت خودروسازی کشور برنامه توسعه‌ای است. برنامه‌ای که با نظارت کامل دستگاههای مسئول انجام شود.

نماینده مردم تهران انحصار را چاقوی دو لبه خطرناک دانست و افزود: بازار انحصاری خودرو از یک سو موجب تولید غیر رقابتی و محصولات بی‌کیفیت شده است و از سوی دیگر اگر برداشته شود اشتغال کشور ضربه می‌خورد. اگر خودروسازان زمین بخورند بالغ بر دو میلیون شغل با مشکل روبرو می‌شود. کاهش تعرفه واردات خودرو موجب نابودشدن صنعت خودروسازی می‌شود.

وی تاکید کرد: وزیر صنعت باید با کمک مدیران مربوطه در صنعت خودرو میدان‌دار شوند و کیفیت خودروهای ایرانی را ارتقاء دهند. مصیبت فعلی صنعت خودروسازی کشور واردات قطعات بی کیفیت از چین است. طول عمر و ظاهر زیبای لوازم یدکی خودروی چینی عمر مفید خودروهای ایرانی را به شدت کاهش داده و خودروسازان را گرفتار کرده است.

نماینده مردم تهران خواستار فراخوان قطعه سازان و خودروسازان توسط وزیر صنعت معدن و تجارت برای اصلاح فرآیند تولید و تولید خودروی ایرانی باکیفیت شد.


منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خودرو داخلی , خودروسازی , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

مجید
0

با این کمپین ها باید مقابله کرد، باید نگذاشت مردم موفق شوند در اموری دخالت کنند،آری شاید فردا نوبت گوشت یا خانه یا .... چیزهای دیگر باشد.اصلن مردم سهمی از این پولهایی که درو میکنید ندارند.انتخاباتها را هم اجباری کنید و مردم را به ثبت اطلاعاتشان موقع ثبت آرا تهدید کنید . زبان به کاممان فرو میبریم اما...جایی هست وقتی رسیدید به بنبست خواهید فهمید که پلهای پیشین چرا شکست،پس بیایید دست به دست فرصتها را تا زمان هست ندهیم از دست و در آخر یادتان باشد اینجا که ایستاده اید خواست خدا ومردم بوده است.
06:29  1394/06/10
پاسخ دادن
سعید
0

آقایون مثل مدیر ایران خودرو افاضات میکنند خودرو به هیچ وجه ارزان نمیشود و فرار رو به جلو میکنند یا وزیر صنایع و معادن می گوید کمپین ضد خودرو ملی خیانت است به تولید داخل.آیا خیانت کار مردم است یا شما که قوطی های آشغال دوران کهن اروپا رو شش لا پهنا تا مفرق فرو میکنید به مردم بیچاره.از خودتان سوال کنید این به اصطلاح خودروها با خودروهای روز جهان که تصاویرشان در اینترنت سهم ماست چه شباهتی دارند که از تولید خودمان حمایت کنیم.شما که به قول خودتان حاضر نیستید از حاشیه سودتان کم کنید و با تولید انبوه و فروش بیشتر با قیمتهای نازلتر سعی به جبران مافات و از همین منبع شروع به تحقیق و توسعه برای ارتقاع این صنعت نمایید،آیا بهتر نیست این صنعت را برای همیشه ببوسید و کنار بگذارید.
06:07  1394/06/10
پاسخ دادن
انزلی چی
12

این صحبتها بیشتر در حد شعار و تبرئه کردن خودشان است!!!!!!

ما ""ملت"" هوشیار ایران،کاری به این حرفهای "صد من یه غاز" نداریم!!

فقط و فقط """نه به خودروی ملی""" می گوئیم..........
14:54  1394/06/09
پاسخ دادن
امیر
16

میگم تا دیروز که ماشینو سلا پهنا به مردم قالب میکردن این آقایون نمایندگان مردم کجا بودن
14:31  1394/06/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد