کمپین خودرویی؛ به نام مردم، به کام مافیا

کمپین خودرویی؛ به نام مردم، به کام مافیا

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر عده‌ای منافع‌شان در واردات خودروست نباید با کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی باعث ایجاد هزینه برای اقتصاد و اخلال در روند توسعه صنعتی کشور شوند.

محمدقلی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مطمئنا در یک جامعه آزاد همه می‌توانند و باید نظرات خود را بیان کنند که در کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی نیز این موضوع صدق می‌کند اما نکته این است که در این کمپین مشکلات صنعت خودرو به درستی ریشه‌یابی نشده و منافع مصرف‌کنندگان نیز از این طریق تامین نخواهد شد.

وی با بیان این‌که برخی نباید اختلافات سلیقه‌ای خود با برخی مسوولان را بر سر تولیدات داخلی خالی کنند، خاطرنشان کرد: در هر حال صنعت خودروسازی از صنایع پیشروی کشور است که نقش توسعه‌ای در پیشرفت 60 صنعت وابسته دارد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این شرایط باید از افراد پشت پرده‌ای که به بهانه حقوق مردم و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی به کمپین نخریدن این محصولات دامن زده و از آن متنفع می‌شوند، بپرسیم سطح کیفی کدام کالای تولیدی در کشور بالاتر از خودروهای تولید داخل است؟

وی افزود: متاسفانه در کشور ما وضعیت به‌گونه‌ای است که گروه‌هایی به صورت مافیا در بخش‌هایی از اقتصاد جا خوش کرده‌اند و منافعی دارند. طبیعتا این افراد دوست ندارند منافع‌شان را از دست بدهند، همانطور که وارد‌کنندگان نفع زیادی از واردات خودرو می‌برند.

یوسفی با بیان این‌که متاسفانه همه از مردم صحبت می‌کنند اما مردم هم‌زمان قربانی سوء‌مدیریت خودروسازان از یک سو و سودجویی وارد‌کنندگان خودرو از سوی دیگر شده‌اند، تصریح کرد: با این حال برادران و خواهران همین مردم در صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی کشور مشغول به فعالیت هستند و در کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی نباید به نام مردم، منافع مافیای اقتصادی و عده‌ای خاص تامین شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: صنعت خودروی ایران هنوز به حد مطلوب نرسیده که دلایل آن از یک طرف به سوءمدیریت این بنگاه‌ها و از سوی دیگر مشکلات کلان اقتصادی کشور باز می‌گردد با این حال کسانی‌که می‌خواهند در دوران پساتحریم درآمدهای نفتی را خرج واردات خودرو و سودجویی خود کنند، سوار بر کمپین نخریدن خودروهای داخلی شدند.

وی افزود: در این شرایط راهکار درست، اصلاح مدیریت صنعت خودرو و کمک دولت برای کاهش هزینه‌های تولید این محصول در کشور برای کاهش قیمت آن است، اما نخریدن خودروهای داخلی تنها توسعه صنعت خودرو را کند کرده و به جای تامین حقوق مصرف‌کنندگان، به دلیل اخلال در روند رشد صنعت خودرو حقوق مصرف‌کنندگان را بیش از پیش ضایع می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: به دلایل مختلف مردم از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی راضی نیستند و این ضعف‌ها باید اصلاح شود، اما این‌که صاحبان منافع به مردم بگویند خودروی داخلی نخرید، مصداق ضرب‌المثل "به نام مردم به کام دیگران" است.


منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خودرو داخلی , خودروسازان , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

امیر
17

ایرانخودرو به خودش زحمت نمیده خط تولیدشو بازسازی کنه (نوسازی رو نمیگم) تصمیم گرفته بعد تحریم دوباره یه پژو تولید 2001 که تولیدش تو فرانسه و چین به پایان رسیده رو مونتاژ کنه با اینکه میدونه مردم از پژو بخاطر نامردیهاش دلخورن . چرا که خط تولیدش شبیه 206 هست و تغییر زیادی نباید انجام بده . تازه این ماشین قدیمی رو 3 برابر قیمت خودش قیمت گذاشته
17:36  1394/06/04
پاسخ دادن
pedram
15

معلومه بهشون فشار اومده ها که اومدن به دست و پای مردم افتادن که جلوی ضرر خودشون رو بگیرن دمه مردممون گرم که بلاخره بلند شدن و حالی از این شرکت های خودرو سازی گرفتن امید وارم این داستان ادامه پیدا کنه تا دزد ها بیچاره بشن که مطمعن هستم این اتفاق میفته پیروزی نزدیکه دوستان وقتی ما نخریم این آشغال هارو از کجا میخوان بخورن! همین راه رو ادامه میدیم تا به خاک سیاه بشینن .
16:35  1394/06/04
پاسخ دادن
رضا
0

جالبه جامعه آزاد!!!!
عزیز که خودت رو استاد فن میدونی یا اینقدر سرت تو کتاب هست که نفهمیدی دور و برت چه خبره یا......
عزیز دل آزادی هست ولی برای یه عده خواص که هر طور میخوان ملت بیچاره رو به راهی که خودشون میخوان وا دارن یا به زور یا تهدید یا ...
اگه یکی از این ملت جرات داره بپرسه از بودجه نهادهای حکومتی که چقدر هست و از کجا میاد و کجا خرج میشه اونوقت فردا صبح به هرچیزی نیست متهم میشه و بعدم بالا .
اونوقت شما میگی ازادی آره آزادی هست برای بیرون کشیدن همه اطلاعات زندگی من و امثال من برای بقیه حتی حقوق هم جزء موارد محرمانه هست تو این مجلس یه بار شد بیان بگن میخواهیم جلو دزدیها رو بگیریم و طرح بدن ولی در عوض تا دلتون بخواد به چیزای دیگر گیر میدن از پیراهن و شلوار بگیر تا طریقه حرف زدن و حتی فکر کردن مردم اگه این مسئولین میخواستن چیزی در ست بشه خیلی زودتر درست شده بود
15:20  1394/06/04
پاسخ دادن
امیر
0

دوست کارشناس آسیاب به نوبت! نوبت باقی تولیدکنندگان ایرانی هم میرسه. اول خودرو ساز ظالم وطنی و بعد باقی نولیدکنندگان. مثلا لوازم خانگی که همیم الان هم همه مردم خارجی رو میخرن. و بعد اینها 37 سال وقت داشتن اما ظلنم کردن الان وقتشه گوشمالی بشن. حالا باید اونها برادریشون رو ثابت بکنن به مردم با کیفیت بهتر،قیمت جهانی و تولید اتومبیل به روز دنیا بعد مردم بهشون اعتماد میکنن.آقای کارشناس وقتی یه زندانی از زندان بیرون نیاد باید اعتماد بقیه رو جلب کنه وگر نه اون که ضرر میکنه!!!!
15:08  1394/06/04
پاسخ دادن
hoda
27

ما مردم هم داریم از این تحریم سود میبریم خیلی مهم نیست که کی پشت پردس
ما کار حودمونو میکنیم و دست اون دست پشت پرده رو هم بوس میکنیم
14:23  1394/06/04
پاسخ دادن
تارزان
0

آخه چرا حرف بی پایه و اساس می زنید که آبرو هر چی هیئت علمی می بره. آقای دانشمند خودروسازی کجای صنعتو داره میچرخونه که اگه لحظه ای نرخ ارز بالا پایین بشه قیمت اینا هم دوبله سوبله میشه. تازه صنعتی که بدون رقابت و تنها با زور انحصار بخواد بچرخه همون بهتر که نچرخه. گمرک رو آزاد کنین واسه مصرف کننده احترام قائل بشین خودش خوب و بدشو تشخیص میده.
14:13  1394/06/04
پاسخ دادن
امیر
28

به نظر شما اگه ما ماشین بخریم تمام مشکلات عدم مدیریت و....حل میشود . خود شما هم میدانید که نه . همانطور که شما فرمودید همه از خادم مردم بودن میگویند . اما در عمل ارباب شلاق بدست مردمند . مردم تصمیم گرفتند خودشان مشکل خود را حل کنند . در ضمن نظارت بر مافیایی که شما میفرمایید به عهده مردم نیس پس در این مورد وظیفه خود را درست انجام دهید . ما ماشین صفر نمیخریم تا قیمت و کیفیت معقول
13:34  1394/06/04
پاسخ دادن
انزلی چی
26

شما هر چی که بگید نمیتونید در مقابل اراده مصمم مردم مقاومت کنید، ما به قول دوستمون کاری به مافیا نداریم آقا خودروی صفر داخلی نمیخریم!!!
12:54  1394/06/04
پاسخ دادن
ali
3

سلام یه سوال تویوتا کرولا صفر وارداتی هم نخریم آیا ?
یا قیمت اون تغییر نمی کنه ? یا میکنه ?
14:25  1394/06/04

american and japan
25

به پای ملت افتادن.دارن هر کاری میکنن تا ملت رو قانع کنن که ماشین های 25 الی 30 سال پیششون رو بخرند.نخرید ملت.اینا باید برشکسته شوند.دو کارخانه ی داخلی برشکسته بشن قیمت خارجی ها هم افت میکنه چون تعرفه ی گمرک برای این دو خودرو ساز هست و اگر خودرو ساز داخلی نباشه دلیلی برای تعرفه گمرک وجود نداره.آینده ی نوینی در انتظرمونه.
12:21  1394/06/04
پاسخ دادن
All
0

چرا تیتر های گمراه کننده میزنید؟؟طرف مردم هستید یا مافیا؟
12:14  1394/06/04
پاسخ دادن
رضا
28

مردم کاری به مافیا ندارند.موضوع این است چرا خودروی با تکنولوژی بیست سال پیش را بخرند و از انطرف هم بی کیفیتی قطعات ان را تحمل کنند.!!!
11:08  1394/06/04
پاسخ دادن
ma
9

این حرفا همش کشکه خود وارد کننده ها هم همین ایران خودرو و سایپا هستند
کلا مردم فرق نمیکنه ماشین صفر چه ایرانی چه خارجی نمیخریم تا هردو مورد به وضعیت مطلوب برسه.
11:07  1394/06/04
پاسخ دادن
کاربر: dodge
7

یعنی منظور اینا اینه که کسایی دیگه به اسم مافیا دارند سود میکنند








چرنده.
10:58  1394/06/04
پاسخ دادن
امیرحسین
32

نکته اول اینکه خودرو نخریدن مربوط به ماشین خارجی هم میشه
دوم اینکه تحریم خودروی خارجی باعث میشه که ماشین های خارجی به سود کمتر و منطقی و با شرایط اقساطی عرضه بشه که بخش وسیعی از طبقه متوسط توانایی خریدش رو پیدا میکنند
10:50  1394/06/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سارا : 14خرداد
بهنام : سلام ببخشید موعد تحویلت کی بوده ؟
اپشنال : منم خردادم نشده
بهار 403 : سلام لطفاً کسی ک شرایطش مشابه منه راهنمایی کنه من 207 سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودم یکبار پارسال دعوت نامه پیشنهادی پانا برام اومد واریز نکردم از اون موقع تا الان خبری نشده کسی اطلاعی نداره از کجا پیگیری کنم
فرشیدخاطری : Arizo 6پرو من مهرماه اقساطی آریزو 6پرو ثبت نام کردم برج 9فاکتور شده پلاک شده مدارکش اومده تازه درخواست کارت سوخت هم دادم کارت سوختش آمد ولی هنوز ماشین مجوز خروج نگرفته هرچی هم زنگ میزنم صدای مشتریان میگه دست ما نیست دولت مجوز خروج نمیده اگه دولت مجوز خروج نمیده چرا مجوز صدور پلاک میدن خلاصه گول تبلیغات الکی مدیران خودرو رو نخورید من وقتی ثبت نام کرم گفتن قبل ازعید ماشینو تحویل میگیری
وحید : فروش فوری پنج خرداد فاکتور شد، مشکی
31فروردین : بعداز فاکتور شدن چقدر زمان میبره خودرو برسه دستمون
دوگانه تحویل سی اردیبهشت : میگم هیچ خبری از سورن دوگانه 75 لیتری تحویل اردیبهشت نیست مشحص نیست کی فاکتور میشن کسی اطلاع داره ممنون میشم راهنمایی کنه
محسن : من 29,بهمن تکمیل وجه کردم. هفته چهارم اسفند تاریخ تحویل بود. در حالت ترخیص مونده
سایناتحویل16اسفند : سلام تبریزی پیش فروش هستم