کمپین خودرویی؛ به نام مردم، به کام مافیا

کمپین خودرویی؛ به نام مردم، به کام مافیا

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر عده‌ای منافع‌شان در واردات خودروست نباید با کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی باعث ایجاد هزینه برای اقتصاد و اخلال در روند توسعه صنعتی کشور شوند.

محمدقلی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مطمئنا در یک جامعه آزاد همه می‌توانند و باید نظرات خود را بیان کنند که در کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی نیز این موضوع صدق می‌کند اما نکته این است که در این کمپین مشکلات صنعت خودرو به درستی ریشه‌یابی نشده و منافع مصرف‌کنندگان نیز از این طریق تامین نخواهد شد.

وی با بیان این‌که برخی نباید اختلافات سلیقه‌ای خود با برخی مسوولان را بر سر تولیدات داخلی خالی کنند، خاطرنشان کرد: در هر حال صنعت خودروسازی از صنایع پیشروی کشور است که نقش توسعه‌ای در پیشرفت 60 صنعت وابسته دارد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این شرایط باید از افراد پشت پرده‌ای که به بهانه حقوق مردم و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی به کمپین نخریدن این محصولات دامن زده و از آن متنفع می‌شوند، بپرسیم سطح کیفی کدام کالای تولیدی در کشور بالاتر از خودروهای تولید داخل است؟

وی افزود: متاسفانه در کشور ما وضعیت به‌گونه‌ای است که گروه‌هایی به صورت مافیا در بخش‌هایی از اقتصاد جا خوش کرده‌اند و منافعی دارند. طبیعتا این افراد دوست ندارند منافع‌شان را از دست بدهند، همانطور که وارد‌کنندگان نفع زیادی از واردات خودرو می‌برند.

یوسفی با بیان این‌که متاسفانه همه از مردم صحبت می‌کنند اما مردم هم‌زمان قربانی سوء‌مدیریت خودروسازان از یک سو و سودجویی وارد‌کنندگان خودرو از سوی دیگر شده‌اند، تصریح کرد: با این حال برادران و خواهران همین مردم در صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی کشور مشغول به فعالیت هستند و در کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی نباید به نام مردم، منافع مافیای اقتصادی و عده‌ای خاص تامین شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: صنعت خودروی ایران هنوز به حد مطلوب نرسیده که دلایل آن از یک طرف به سوءمدیریت این بنگاه‌ها و از سوی دیگر مشکلات کلان اقتصادی کشور باز می‌گردد با این حال کسانی‌که می‌خواهند در دوران پساتحریم درآمدهای نفتی را خرج واردات خودرو و سودجویی خود کنند، سوار بر کمپین نخریدن خودروهای داخلی شدند.

وی افزود: در این شرایط راهکار درست، اصلاح مدیریت صنعت خودرو و کمک دولت برای کاهش هزینه‌های تولید این محصول در کشور برای کاهش قیمت آن است، اما نخریدن خودروهای داخلی تنها توسعه صنعت خودرو را کند کرده و به جای تامین حقوق مصرف‌کنندگان، به دلیل اخلال در روند رشد صنعت خودرو حقوق مصرف‌کنندگان را بیش از پیش ضایع می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: به دلایل مختلف مردم از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی راضی نیستند و این ضعف‌ها باید اصلاح شود، اما این‌که صاحبان منافع به مردم بگویند خودروی داخلی نخرید، مصداق ضرب‌المثل "به نام مردم به کام دیگران" است.


منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خودرو داخلی , خودروسازان , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

11 نظر

امیر
17

ایرانخودرو به خودش زحمت نمیده خط تولیدشو بازسازی کنه (نوسازی رو نمیگم) تصمیم گرفته بعد تحریم دوباره یه پژو تولید 2001 که تولیدش تو فرانسه و چین به پایان رسیده رو مونتاژ کنه با اینکه میدونه مردم از پژو بخاطر نامردیهاش دلخورن . چرا که خط تولیدش شبیه 206 هست و تغییر زیادی نباید انجام بده . تازه این ماشین قدیمی رو 3 برابر قیمت خودش قیمت گذاشته
17:36  1394/06/04
پاسخ دادن
pedram
15

معلومه بهشون فشار اومده ها که اومدن به دست و پای مردم افتادن که جلوی ضرر خودشون رو بگیرن دمه مردممون گرم که بلاخره بلند شدن و حالی از این شرکت های خودرو سازی گرفتن امید وارم این داستان ادامه پیدا کنه تا دزد ها بیچاره بشن که مطمعن هستم این اتفاق میفته پیروزی نزدیکه دوستان وقتی ما نخریم این آشغال هارو از کجا میخوان بخورن! همین راه رو ادامه میدیم تا به خاک سیاه بشینن .
16:35  1394/06/04
پاسخ دادن
hoda
27

ما مردم هم داریم از این تحریم سود میبریم خیلی مهم نیست که کی پشت پردس
ما کار حودمونو میکنیم و دست اون دست پشت پرده رو هم بوس میکنیم
14:23  1394/06/04
پاسخ دادن
امیر
28

به نظر شما اگه ما ماشین بخریم تمام مشکلات عدم مدیریت و....حل میشود . خود شما هم میدانید که نه . همانطور که شما فرمودید همه از خادم مردم بودن میگویند . اما در عمل ارباب شلاق بدست مردمند . مردم تصمیم گرفتند خودشان مشکل خود را حل کنند . در ضمن نظارت بر مافیایی که شما میفرمایید به عهده مردم نیس پس در این مورد وظیفه خود را درست انجام دهید . ما ماشین صفر نمیخریم تا قیمت و کیفیت معقول
13:34  1394/06/04
پاسخ دادن
انزلی چی
26

شما هر چی که بگید نمیتونید در مقابل اراده مصمم مردم مقاومت کنید، ما به قول دوستمون کاری به مافیا نداریم آقا خودروی صفر داخلی نمیخریم!!!
12:54  1394/06/04
پاسخ دادن
ali
3

سلام یه سوال تویوتا کرولا صفر وارداتی هم نخریم آیا ?
یا قیمت اون تغییر نمی کنه ? یا میکنه ?
14:25  1394/06/04

american and japan
25

به پای ملت افتادن.دارن هر کاری میکنن تا ملت رو قانع کنن که ماشین های 25 الی 30 سال پیششون رو بخرند.نخرید ملت.اینا باید برشکسته شوند.دو کارخانه ی داخلی برشکسته بشن قیمت خارجی ها هم افت میکنه چون تعرفه ی گمرک برای این دو خودرو ساز هست و اگر خودرو ساز داخلی نباشه دلیلی برای تعرفه گمرک وجود نداره.آینده ی نوینی در انتظرمونه.
12:21  1394/06/04
پاسخ دادن
رضا
28

مردم کاری به مافیا ندارند.موضوع این است چرا خودروی با تکنولوژی بیست سال پیش را بخرند و از انطرف هم بی کیفیتی قطعات ان را تحمل کنند.!!!
11:08  1394/06/04
پاسخ دادن
ma
9

این حرفا همش کشکه خود وارد کننده ها هم همین ایران خودرو و سایپا هستند
کلا مردم فرق نمیکنه ماشین صفر چه ایرانی چه خارجی نمیخریم تا هردو مورد به وضعیت مطلوب برسه.
11:07  1394/06/04
پاسخ دادن
کاربر: dodge
7

یعنی منظور اینا اینه که کسایی دیگه به اسم مافیا دارند سود میکنند








چرنده.
10:58  1394/06/04
پاسخ دادن
امیرحسین
32

نکته اول اینکه خودرو نخریدن مربوط به ماشین خارجی هم میشه
دوم اینکه تحریم خودروی خارجی باعث میشه که ماشین های خارجی به سود کمتر و منطقی و با شرایط اقساطی عرضه بشه که بخش وسیعی از طبقه متوسط توانایی خریدش رو پیدا میکنند
10:50  1394/06/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهراد : اره خودشه برا هیچ کس فاکتور نشده خیلی دروغ میگه فک کنم اصلا شاهین پلاس ثبت نام نکرده یا پول نداره
تارامارا : بعد سه روز، همچنان منتظر حمل خودرو
میثم : مچکرم انشاالله قسمت شما و همه دوستان بشه در جواب سوال بعضی از دوستان اینه ها برقی نیستن ولی نسبت به مدلی های قبلی مثل ۵ دنده ها خییییلی بهتر شده مخصوصا دنده کشی عالی شده من ۵ دنده سوار شدم انگار گیربکس دنده کشی مشکل داشت دنده جا نمیخورد این عالی عالی شده دنده عقب هم مانیتور داره خطر عقب هم جدید گزاشتن دکمه ها شیشه بالابر هم از کنسول وسط گزاشتن رو تو دری ها که هم عالی شده
مهدی شاهین پلاس اسفندی : آقا منم تکمیل وجه کردم دیروز سخا ثبت شده ولی تکمیل وجه چراغش روشن نشده
تارا v4 تیتا نیوم : یا کارت ملی رفتم درخواست نوشتم ، تهران تو خود نمایندگی ، که سرامیک نمی خوام، خود نمایندگی باید پیگیری کنه
ابراهیم : سلام دوستان ...تحویل اسفند از کسی تا کنون فاکتور شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟ کاربری بنام امید شمال ادعای فاکتور شدن شده ...فکر کنم همان شقایق است
ابراهیم : سلام جدی یا شوخی ..واقعا تحویل اسفند فاکتور شد
تارادستی‌فرسوده : منم‌طرح فرسوده‌تحویل فروردین‌هستم‌زنگ‌زدم‌گفتن‌توسیستم‌زده‌تاخیرداده‌تحویل‌شما میره‌۹ام‌خرداد
تارا : مبارک باشه اتومات یا دستی؟
ریرا سفید : من قبلا گفتم که از ایران‌خودرو مطالبه گری دارم ، خوشبختانه به این نتیجه رسیدم که این تاخیر ارزش داره که حداقل یک خودرو خوب تحویل می گیریم، پس در حال حاضر هیچ مطالبه ای ندارم و از شرکت محترم ایران‌خودرو سپاسگزارم، با تشکر فراوان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کراس اتو : امیدوارم واقعا
علی ج : سلام بی زحمت جواب بدین اگه درخواست تحویل مستقیم خودرو بدیم مبلغی بر می گردانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ساینا 4 اسفند : شمس. 24 شماره پلاک آنلاین شدی 27 فیزیک پلاک چاپ شده.
14 بهمن : پول اولیه 22 اردیبهشت تکمیل وجه 14 بهمن 16 تحویل سخا دیروز هم از حالت تخصیص رفت حالت تکمیل وجه
دنا 6 دنده : سلام . دنا شش دنده تکمیل وجه 11 دی . فاکتور 2 اردیبهشت و پلاک 6 اردیبهشت . پیامک تحویل حضوری آمد .
Saheb : من 11 اسفند دارم هنوز فاکتور نشده،طرح مادران
Saheb : من 11 اسفند دارم هنوز فاکتور نشده،طرح مادران
ساینا : من 11 اسفند دارم طرح مادران هنوز فاکتور نشده
علی : سلام زنگ زدم میگن که طبق تاریخ فرم سخا بوده تحویل ها واقعا درسته ؟اخه من چند روز بعد واریز سخت آماده شد
سپیده x : دوستان تا میتونید به صدای مشتری زنگ بزنید. من امروز زنگ زدم میگفت ما آمار روزانه تماس درمورد مجوزها رو به شرکت میدیم و این روزا خیلی بیشتر شده و همه ناراضی ان و احتمالا یه بازخوردی داره.