پشت‌‌پرده پرداخت 4 هزارمیلیاردی به‌ خودروسازان!

پشت‌‌پرده پرداخت 4 هزارمیلیاردی به‌ خودروسازان!

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به بعضی لابی‌ها بین خودروسازان، برخی نمایندگان مجلس و مدیران وزارت صنعت برای اختصاص تسهیلات بانکی 4 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان، گفت: پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع است.

علی علیلو اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از صنایع نیازمند تسهیلات بانکی هستند و بانکها از نبود منابع برای اختصاص به این بخش سخن می‌گویند، پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع و کشور خواهد بود.

وی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته برخی نمایندگان مجلس با وزیر صنعت و مدیر عامل ایران خودرو گفت: در این جلسه بحث‌هایی در خصوص پرداخت تسهیلات به خودروسازان مطرح شده در حالی که از نظر ما این کار اشتباه است و نباید به شرکت‌هایی که زیان‌ده هستند، تسهیلات پرداخت شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: خودروسازان هنوز نتوانسته‌اند تسهیلات قبلی دریافت شده را پرداخت کنند و در این شرایط، پرداخت دوباره تسهیلات به آنها یک دور باطل خواهد بود.

به گفته وی، خودروسازان تاکنون نه شرکت‌های زیان‌ده خود را واگذار کرده‌اند و نه ادغام شده‌اند، این شرکتها فقط به سراغ بانکها می‌روند تا با زور مجلس از آنها تسهیلات بگیرند که این کار اشتباه است.

علیلو با بیان اینکه در حال حاضر پرونده‌های بسیاری از درخواست صنایع کوچک برای دریافت تسهیلات بدون اقدام مانده است، گفت: بانکها می‌گویند منابعی برای پرداخت تسهیلات به این متقاضیان ندارند پس چطور می‌خواهند به خودروسازان تسهیلات بپردازند؟

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی به دنبال پرداخت تسهیلات 2 هزار میلیارد تومانی به هرکدام از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا هستند در حالی که اگر این کار انجام شود، آنها فقط می‌توانند بخشی از بدهی قبلی خود را پرداخت کنند، اما زیان انباشته این شرکت‌ها افزایش خواهد یافت و هزینه‌های مالی آنها نیز بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه برخی در حال لابی و اقدام پشت پرده برای پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان هستند، گفت: در شرایطی که با محدودیت منابع مالی بانکها روبه‌رو هستیم، چرا این منابع باید به خودروسازان اختصاص یابد، در حالی که بسیاری از صنایع کوچک در شرف ورشکستگی هستند و نظر اکثر اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز همین است.

وی در ادامه با اشاره به جلسه قبلی برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت و مدیران خودروسازان گفت: دستور این جلسه موضوع دیگری غیر از پرداخت تسهیلات به خودروسازان عنوان شده بود، در حالی که دیدیم در اواسط جلسه بحثها به سمت پرداخت تسهیلات به خودروسازان هدایت شد.

وی افزود: برخی عنوان کردند که این مسئله با دستور رئیس مجلس مطرح شده است اما بعد از اینکه این موضوع را جویا شدیم، متوجه شدیم که دروغ گفته‌اند و رئیس مجلس چنین خواسته‌ای نداشته است.

علیلو تصریح کرد: یکسری ارتباطات شخصی باعث شده تا برخی لابی‌ها برای پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح و پیگیری شود که این مسئله به نفع کل بخش صنعت کشور نخواهد بود.


برچسب : خودرو , خودرو داخلی , خودرو سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

عمران
1

1- ,وقتی صنعت! خودروسازی! مونتاژ کار چین و هند میشه باید هم تنبل و سنگین بشه و از چابکی خبری نباشه.
2- وقتی لابی و رانت تو مجلس و بانک مرکزی و دولت برای گرفتن وام میلیاردی به خودروسازی! وجود داشته باشه، باید هم خودروسازی! تنبل و سنگین بشه.
3- چطور ما میتونیم فناوری تولید موشکها و جنگ افزار نظامی را داشته باشیم و به تولید انبوه برسیم. ولی تو تولید ماشین اینقدر ضعیف باشیم. این مدیران خودروسازی چرا اینقدر خاک بر سر شدند و حاضر هر خفتی را تحمل کنند ولی غیرت نداشته باشند تا این صنعت را واقعا احیا کنند. نه با پول مردم و تسهیلاتی بانکی... بلکه با همت و پشتکار مستمر.
4- اگه مدیران یک صنعت خاک بر سر شدند، باید آنها را عوض کرد تا آن صنعت خاک بر سر نشود.
5- خودروسازان هم مانند اراذل و اوباش دچار افقای ناباب شدند و از راه بدر. آی خودروسازان از رفقای بد دوری گزینید.
آیا وقت بیداری و هوشیاری شما نرسیده است؟!
آیا با این سیستم میخواهید اقتصاد را نجات دهید و پشتیبان صنعت باشید؟
11:03  1394/09/07
پاسخ دادن
کاربر: dodge
1

به نظر من تنها کاری که دولت باید برای این خودرو ساز ها بکنه اینه که بیاد جمعشون کنه تا هم مردم راحت شند وهم خود دولت
16:34  1394/06/10
پاسخ دادن
american and japan
5

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و بتونیم انتقاممون رو برای اقوام و خویشان و اشنایان و اطرافیان و هموطنان و... که در اثر نداشتن ایمنی این ماشین ها جون خودشون رو در اثر تصادفات از دست دادن رو بگیریم.

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و آینده ی خانواده و فرزندانمون رو از این ذلت و خفقان نجات بدیم تا اونا هم گیر این دو خودرو ساز نیوفتند

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و بتونیم وقت و هزینه ای که بابت تعمیر ماشین صفرمون که هنوز چیزی کار نکرده خراب شده رو جبران کنیم

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و ماشین های 30 سال پیش تولیدشون متوقف بشه و یه توریست میاد ایران خنده اش نگیره بابت این ماشین ها و آبروی کشورمون نره

ما نمیخریم تا برشکسته بشن تا به ملت وطن آینده ی فرزندان و خودمون خیانت نکرده باشیم

ما نمیخریم تا برشکسته شوند و نمیخریم و نمیخریم و نمیخریم به هزاران دلیل دیگر
15:51  1394/06/08
پاسخ دادن
امیر
11

خودروسازهای ما پول ماشینو که 6ماه تایک سال جلوتر از مردم میگرفتند . پس کمبود نقدینگی نداشتند . کمبود مدیر لایق بشدت احساس میشه . این شرکتها بجای اینکه برن باشگاه . بانک بخرند یا با پول مردم برج سازی کنند که الان ضرر کنند . بکار خودشون میرسیدند . الان وضع به مراتب بهتر بود . خودروسازهای ما بجای اینکه نیروی ستادی خودشون رو از نیروی داخل سالن بیشتر کنن و حقوق پایان سال میلیونی وبعضا میلیاردی به اونها بدن . به کیفیت ماشین میپرداختند وضعیت بهتر از این بود . خودروسازهای ما واطرافیانشون بزرگترین مافیای دنیا هستند . هر زمان که نماینده ای مخالفت میکرد پس از مدتی کوتاه بچه مثبت میشد و صدایی ازش در نمی اومد . در آخر نه تنها نباید به اینا وام داد بلکه باید اینها رو بحال خودشون رها کرد تا شاید یاد بگیرن رو پای خودشون وایستند . ودر مواقع خطر با خیال راحت دست تو جیب دولت نکنند و پول مردم رو وردارند . و بعد به ریش مردم بخندند
14:01  1394/06/08
پاسخ دادن
علی
12

"یکسری ارتباطات شخصی باعث شده تا برخی لابی‌ها برای پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان مطرح و پیگیری شود که این مسئله به نفع کل بخش صنعت کشور نخواهد بود." اصل قضیه همینه یکسری ارتباطات شخصی...
11:22  1394/06/08
پاسخ دادن
حسن باقرپور
14

با سلام/مقصر اصلی دولت است که با وام دادن و انحصاری کردن این دو مونتاز کار حقوق ملت را پایمال کرده و اجازه گل گرفتن در این دو فرغون ساز را نمی دهد.
11:16  1394/06/08
پاسخ دادن
محمدرضا
20

وقت و پول و امکانات را برای دو قاتل بزرگ بیشتر کنیم بلکه به کشته ها هر روز اضافه شود.
10:00  1394/06/08
پاسخ دادن
هادی
33

واقعا"مملکت عجیبی داریم.مدیرهای خودرو سازی هر کاری که دلشون بخواد میکنن.تسهیلات هزار هزار میلیاردی می گیرن-قیمت ماشینو هر چی دلشون بخواد بالا می برن-کیفیتو هر چی دلشون بخواد پایین میارن-در کل هر کاری که بخوان انجام میدن وقتی هم که ضرر کردن و وامهای بانکی و هاپولی کردن اونوقت ضررشونو از جیب مردم بیچاره میگیرن.بعدم میگن تحریمیم.
09:32  1394/06/08
پاسخ دادن
علی
30

از ماست که بر ماست. خود مردم هم بی تقصیر نیستند، وقتی هر چی ماشین گرونتر و بی کیفیت تر میشه مردم برای خرید این آشغال ها صف می کشند ، باید هم این ها هر کاری که دوست داشتند انجام بدند....
10:15  1394/06/08

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 30 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام،اخرین پیگیری که کردم تا ۱۱/۲ فاکتور شده، من خودم ۱۱/۶ هستم و‌هنوز فاکتور نشده،جهت اطلاع به دوستان
حامد : کسی فاکتور نشد امروز؟
تارانتینو : مبارک باشه به سلامتی
داود : فرسوده ها رو بر اساس سنشون یا ۳۵ یا ۷۰ یا مثل من که پراید ۸۰ بود ۱۰۵ تومن کارخونه از قیمت ماشین کم کرد و ۳ تومن هم مرکز اسقاط پول واریز کرد
X5 : تا مثل ثبت نام کنندگان فرداموتور مدیران خودرو تجمع نکنیم نه ماشین میدن نه سود تاخیر با اوضاع گمرکم میگن قطعه ها سوختن تولید متوقف شده ازون ورم مدیر عاملش تور اروپایی میره با پول ما
X5 اردیبهشت : ساسان فیروزی کلاهبرداره ملت کرمان موتور خط بکشین از لیست فروصتون ثبت نام مساوی صفر کردن ارزش پولی حتی مقابل ریال بی ارزش خودمون
ایمرx5 : یکی از نمایندگی های مدیران فرار کرد با این روال ثبت نام کرمان موتور که روش تازش سود مشارکت هست خریدار میخواد فریب بده ۴ماه با شکایت سود تاخیر نتونسته هیچ کس بگیره واقعا کسانی که بعد دیدن این همه پیام باز ثبت نام میکنه باید بره دکتر یه سر بزنه
رامین : سلام دوستان،بنده واریز اولیه ۷ شهریور،تکمیل وجه یکم اردیبشهت
هادی : اسفند ۳۹۰۰ تا . فروردین ۱۹۰۰ تا شاهین تولید کرده طبق نوشته سایت کدال. دعوتناممون هم صادر بشه فکر کنم با این روند تولید ماهی کمتر از ۴۰۰۰ تا شاهین (اتومات . پلاس‌ . دنده). مال ما با این تعداد ثبت نامی اتومات تحویلش میفته پاییز
پارسا : متاسفانه هنوز گیربکس های اتومات در خودرو های ایرانی بی نقص نیست برای همین تارا دستی پیشتهاد می شود،البته که در صورتی که نقایص گیربکس های اتومات چانچه برطرف شود حتما تارا اتومات بهتر هست.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
15بهمن تکمیل وجه : سلام امید دوباره بایدادرس محل سکونت رو توسخا ثبت کنی ازپست تایید کنن وگرنه ماشینت پلاک نمیشه
مقدم : سلام ببخشید شما چندروز قبل پیامک تحویل حضوری براتون اومد؟من امروز صبح پیامک تحویل حضوری اومد برام میخوام ببینم بعد چند روز حمل خودرو سبز میشه
15بهمن تکمیل وجه : سلام نابودبشه این سایپا انشالله
سورن دوگانه : سلام منم تکمیل وجه 18 دی ماه هستم یعنی امروز فاکتور میکنن این از خدا بی خبرا
حاج عزیز : تحویل 10 خرداد چرا فاکتور نمیکنن دوستان
علیرضا : دوستان سلام مجوز آراس خبر جدید کسی نداره کی پلاک میشه?
پیش فروش مادران 31 خرداد : سلام، اونایی ‌که تاریخ تحویشون خرداده و فاکتور شدن اعلام کنن لطفا
207سقف فلز : سلام ن ما ک تحویل اسفندیم هنوز فاکتور نشدیم
سورن مادران تحویلی 19خرداد : سلام. از تحویلی خرادی ها فروش فوقالعاده کسی فاکتور نشده؟
امید : سلام کسی میدونه معنی این جمله چیه با توجه به اینکه سخا تایید شده آدرس مالک فاقد اعتبار می باشد (اعتبار یکساله ثبت احراز سکونت و فردی در سامانه سخا خاتمه یافته است